ігри на розвиток пам'яті у дітей із ЗПР дошкільного віку

Про матеріал
Пам’ять – це психічна властивість людини, яка відкриває їй можливості для накопичення досвіду.
Перегляд файлу

         Память – це психічна властивість людини, яка відкриває їй можливості для накопичення досвіду. Пам’ять виявляється в запам’ятовуванні, збереженні, розпізнаванні та відтворенні явищ, процесів і психічних станів. Завдяки цій психічній властивості ми здобуваємо різноманітну інформацію, засвоюємо знання про світ і розвиваємо наші вміння та вправність.

         Розвинута память у дитини з ЗПР – запорука успіху у процесі навчання. Запропоновані вправи та завдання сприяють розвитку памяті дітей, їхніх пізнавальних здібностей, допомагають концентрувати увагу, розвивати мислення. 

 

                                                           «Луна»

Мета: навчати вслуховуватися в звучання слів, розвивати слухову память, увагу,      мовлення

                                                            Хід гри

Дітям прослухати слова та запамятати їх (спочатку слова не схожі за звуковим складом, а потім близькі за звучанням, але різні за змістом) відтворити запамятовані слова.

               Книга                               Каша

               Чашка                              Маша

               Гриби                               Мак

               Сонце                              Лак

               Ліс                                    Сік

               Кіт                                    Бік

 

                                                     «Назви пару»

Мета: розвиток слухової памяті, уваги, мовлення.

                                                       Хід гри

Дитині прослухати  і запамятати пари слів, потім дорослий називає одне слово з кожної пари, а дитина повинна пригадати і назвати друге.

               Ваза - Квітка                  Сонце - Небо

               Тарілка - Ложка             Машина - Колесо

                Вода - Риба                    Ліс - Звірі

 

                                                       «Де плескали в долоні?»

Мета: розвиток слухової памяті, уваги, орієнтування у просторі.                                                

                                                       Хід гри

Дитина стоїть посеред кімнати, з заплющеними очима. Дорослий або інша дитина стає в будь якому кутку кімнати та плескає в долоні. Малюк повинен вказати напрямок, звідки почув сплеск.              

                                                      «Магазин»

Мета: розвиток слухової та зорової памяті.

                                                       Хід гри

1-варіант.Запропонувати дитині сходити до продуктового магазину і купити задані продукти: хліб, яблука, молоко, цукерки  тощо. З часом список продуктів потрібно збільшувати.

2-варіант.Дорослий або дитина скупляється у магазині, малюку потрібно запамятати, а потім відтворити список продуктів, предметів, куплених попереднім гравцем. 

                                                      «Назви предмети»

Мета: розвиток зорової пам’яті.

                                                        Хід гри

Показати дитині малюнок із зображенням предметів, дати час на запамятовування, прибрати малюнок. Малюк повинен назвати предмети які запамятав. 

C:\Users\User\Desktop\фото к играм\развитие памяти у детей.jpg

                                                «Овочі- фрукти»

Мета: розвиток зорової памяті, класифікування предметів.

                                                  Хід гри

Дитині розглянути малюнок. Які овочі та фрукти на ньому бачиш? Запмятай їх. Прибрати малюнок .Малюку потрібно назвати спочатку овочі, а потім фрукти.

    

 

 

                                                    «Хто зявився?»

Мета: розвиток зорової памяті, закріплення назв тварин.

                                                        Хід гри

Показати дитині малюнок із зображенням тварин, назвати і запамятати їх. Перегорнути сторінку. Запитати: «Хто з тварин пішов погуляти? А хто зявився новий?».

 

  

  

                                               «Осіннє листя»

Мета: розвиток зорової памяті, уваги.

                                                  Хід гри

Показати дитині листочок, дати час запамятати його. Прибрати листочок. Малюку потрібно віднайти такий самий листочок серед інших.

 

 

                                               «Чарівні паличкі»

Мета: розвиток зорової пам’яті, уваги, дрібної моторики.

                                                     Хід гри

Викласти на столі в певному порядку, за розміром, кольором, або схематично, палички (Кюізера, або рахувальні). Дати дитині час запамятати , та прибрати схему. Малюк повинен відтворити запропоновану схему або фігуру. (Схем та фігур можна використовувати декілька).

 

 

                                                 «Запамятай та розташуй предмети»

Мета: розвиток зорової памяті, уваги, дрібної моторики.

                                                 Хід гри

Показати дитині картинку з зображеними предметами в квадратах. Надати час, запамятати їх розташування. Малюку потрібно відтворити розташування предметів в пустих квадратах. Для відтворення схеми можна застосовувати різноманітні предмети для розвитку дрібної моторики (насіння, гудзики, помпони та інше). З часом потрібно збільшувати число предметів та квадратів.

                                               «Топ – хлоп»

Мета: розвиток рухової памяті, уваги, мислення.

                                                Хід гри

Дорослий задає зазначений рух (плеснути в долоні, присісти, підняти руки в гору то що), промовляє фрази або задає запитання. Деякі відповідають істині, інші ні. На правильну відповідь діти повинні відтворити зазначений рух.

 

                                              «Запамятай та відтвори»

Мета: розвиток рухової памяті, уваги, мислення.

                                               Хід гри

Дорослий називає 1-2 рази декілька різних рухів, не показуючи їх. Діти повинні відтворити рухи в тій самій послідовності , в якій вони були названі.

 

                                               «Упізнай предмет»

Мета: розвиток тактильної памяті, мислення.

                                               Хід гри

Дитині заплющують очі і по черзі дають йому до рук різноманітні предмети, не називаючи їх. Малюк повинен самостійно здогадатись, що це за предмет. Потім називати всі предмети в тій самій послідовності, в якій він їх розпізнавав. Складність цієї гри в тому, що  дитині необхідно виконувати дві мислительних операції водночас- розпізнавання та запам’ятовування. Гру можна спростити, показавши спочатку предмети, які будуть сховані.

 

                                                «Уважним будь»

 Мета: збільшення обсягу памяті, концентрація уваги.

                                                 Хід гри

Дітям роздаються картки з зображенням різноманітних предметів,  (овочі, фрукти, ягоди, іграшки, одяг, транспорт, меблі та інше.) і конверти з такими самими картками. Дитині потрібно уважно подивитися на свою картку, запамятати предмети, їх послідовність та розміщення. Картки перегортаються. Малюк повинен знайти предмети та відтворити їх розміщення.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кріт Галина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Інші матеріали
Інкл
Додано
13 березня 2019
Переглядів
5298
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку