Козельщинський ЗДО «Дзвіночок»
Колективний перегляд в молодшій групі
з морально - етичного, мовленнєвого та пізнавального розвитку.
« Стежиною добра».
Підготувала вихователь
Козельщинського ЗДО
Дяченко Т.М.
2019р
Мета : Формувати в дітей уявлення про толерантність як уміння робити
хороші, добрі вчинки. Систематизувати уявлення дітей про добро, добрі вчинки, поповнювати словниковий запас дітей словами ввічливості; вчити правильно доповнювати речення.
Розвивати вміння виділяти проблему, розмірковувати, намагатися , знайти її рішення, дотримуючись існуючих норм поведінки та моралі; розвивати уміння поважати інших, допомагати, дбати про них.
Виховувати в дітей прагнення бути добрими , чуйними, небайдужими, вміння співпереживати, співчувати, бути емоційно розкритими та надавати перевагу позитивному вирішенню проблем. Заохочувати прагнення дітей здійснювати добрі вчинки.
Матеріал: Дерево Добра, аудіо запис , відеоролик «Кольоровий світ»; зернятка, зламана іграшка, порвана книжка, брудна чашка, аркуш паперу та фломастер, кубики, коробочка з чарівними сердечками, коробочка з фішками: сонечка та хмаринки, кошик для лисички, квіти для дерева, клей, ялинка, дерев’яні палички
Хід заняття
Вихователь:
Добрий ранок, діти любі!
Чи усе гаразд у групі?
Ви довкола озирніться,
Одне одному всміхніться,
Щоб ніхто не сумував –
З усіма радів і грав
Вихователь:
Діти, я вітаю вас. Щоб наша зустріч була теплою, доброю і щирою, ви подарували один одному усмішки, отже, відомо, коли люди посміхаються, то світлішає, веселішає на світі.
Вихователь: Діти, прислухайтеся, наче хтось плаче? (Чути запис Дерево добра просить про допомогу.)
- Це я, я плачу... Я — Дерево добра, допоможіть мені будь-ласка! Вітер поганих вчинків розніс мої квіти по всій моїй країні. Я не можу їх відшукати, а без моїх квітів не виростуть плоди добра (плаче).
Вихователь: Діти, допоможемо Дереву добра? (відповіді дітей)
Вихователь: Діти, ви знаєте, що квіти цього дерева — це добрі вчинки?
Пропоную вирушити в подорож , щоб відшукати квіти для Дерева добра.
- Якщо хтось плаче, треба підійти і…. втішити.
- Якщо хтось робить погане, треба його….зупинити.
- В дорозі ви повинні….. слухати дорослого,
- Допомагати …..товаришеві.
- Меншого за себе….захищати.
Скажіть, чи потрібні нам добрі вчинки? (відповіді дітей) Тож час вирушати . Допоможе нам у цьому чарівна музика, вмощуйтеся зручно, беремо один одного за талію . Поїхали…
(Лунає музика пісні «Кольоровий світ», під час музики діти роблять масажні рухи.)
Вихователь: Ось ми і потрапили до зачарованого лісу. Щось тут зовсім сумно.
До зали заходить сумна Лисичка.
Вихователь: Доброго дня, Лисичко, чому ти така сумна.
Лисичка: Доброго дня! Як же мені не сумувати? Ліс в якому я живу став зачарований. Птахи вже давно не співають своїх пісень, а звірі, лісові жителі впали в сплячку, вони навіть не чують, плачуть їх малі дітки. Я прийшла до вас, діти, щоб ви допомогли нам.
Вихователь: Так, Лисичко, нас просило про допомогу Дерево Добра, ми і приїхали до Вас на допомогу. Діти, допоможемо нашій гості? Але ти повинна вказати нам шлях до Дерева.
Лисичка: Ну звісно я вам допоможу.
Вихователь: Лісових жителів вашого лісу врятують добрі вчинки дітей
працьовитість, ввічливість.( Звертається до дітей ) Діти, а ви знаєте ,що
таке «доброта», «добрі вчинки» ? А ви вмієте чинити добрі справи? І які саме? (Відповіді дітей)
Вихователь: Добрий - це той:
- хто допомагає дорослому,
- не кривдить молодших,
- захищає слабших,
- ввічливий та уважний до всіх,
- говорить лише добрі, хороші слова.
Вихователь: Не засмучуйся, Лисичко ! Ми зараз назбираємо повний кошик добрих справ.
Діти йдуть по залу переступаючи через дерев’яні палички.
Вихователь: Подивіться, я щось знайшла…
1. Гра «Придумай добрий вчинок» Вихователь: Бачите, як багато тут різних предметів: зернятка, зламана іграшка, порвана книжка, брудна чашка, аркуш паперу та фломастер. Подивіться на ці предмети. З їх допомогою можна зробити добрий вчинок. Скажіть який?
Відповіді дітей: зернятками нагодувати птахів, іграшку відремонтувати, книгу підклеїти, брудну чашку вимити, на аркуші паперу намалювати щось приємне і подарувати близькій людині.
Ось уже ми з вами і отримуємо в дарунок «Картинку з добрим вчинком.»(Кладемо лисичці в кошик.)
Вихователь: Мандруємо далі
Ми друзі, друзі, гарні друзі,
Ми не сумуємо у тузі.
Неначе зіроньки маленькі,
Ми всі завзяті й веселенькі.
Підходимо до коробочки, яка лежить під ялинкою.
Вихователь: Діти подивіться, я знайшла якусь маленьку коробочку, давайте я в неї загляну. Коробка не проста в ній знаходиться зла хмаринка і добре сонечко. Вони хочуть з нами пограти в гру.
2. Дидактична гра «В якому вчинку живе добро»
Діти визначають вчинок і піднімають картку з хмаринкою або сонечком.
- Якщо я називаю поганий вчинок, ви піднімаєте картку з хмаринкою, якщо добрий – з сонечком.
- Допомагати другові в біді
- Когось образити
- Захистити слабкого
- Ділитись тим, що маєш
- Не слухатися старших
- Вихвалятися перед кимось
- Радіти з чужої біди
- Співчувати, якщо з кимось сталося нещастя
- Дражнитись
- Ображатись через дрібниці
А зараз для вас ось таке завдання : Ви повинні з допомогою картинок показати Лисичці як треба піклуватися про людей.
Дидактична гра «Як я піклуюся про інших»
Біля картинки із зображенням хорошого вчинку викладаємо веселий смайлик, а біля картинки з поганим вчинком – сумний.
- Лисичко, а хочеш наші діти затанцюють з тобою.
Танок «Сонячний промінчик»
Вихователь: за те що ви правильно дали відповідь отримуйте Сонечко в подарунок.
Вихователь: Діти, ми з вами продовжуємо мандрувати . Ну що ж потроху ми відшукуємо добрі справи.
3.Вправа «Покажи настрій»
ЛИСИЧКА: Не розумію, як дивлячись на обличчя можна сказати про настрій?
Вихователь: А ми зараз покажемо:
ЛИСИЧКА: Дякую що показали і розповіли мені про настрій.
Вихователь: Чи приємно вам, коли до вас посміхаються?Як ви вважаєте, з якою дитиною краще дружити — з веселою, привітною, чи з сердитою та сумною?
Адже коли ми у гарному настрої все навколо стає радісним, добрим, щирим.
ЛИСИЧКА: Дякую вам, діти, за допомогу.
Вихователь :А ми діти, отримуємо ще один подарунок для нашого дерева це - СМАЙЛИК
ЛИСИЧКА: - Діти, подивіться, перед Вами річка, а за нею — Долина казок, А ЗА ДОЛИНОЮ РОСТЕ ДЕРЕВО ДОБРА
Колективне конструювання «Місточка дружби».
Діти беруть кубики й викладають із них дві паралельні доріжки через ігрову кімнату.
Фізкультхвилинка «Через місточок»
Діти шикуються в колону, йдуть між викладених із кубиків
доріжок (уявний місток), пересуваючись заданим способом —
зображують рух різноманітних персонажів, на яких вони
«перетворюються» під час гри.
Там, де бистра річка протікає в лузі,
Міст побудували наші дітки-друзі.
І тепер місточком малюки тупочуть,
Враз перетворившись, в кого самі хочуть.
(Вихователь звертає увагу на пеньочок. Там лежить конверт з вчинками казкових героїв.)
Отримуємо ще одну картинку з доброю справою для нашого дерева.
Лисичка: Ось ми і прийшли де на нас чекає Дерево добра.
ВИХОВАТЕЛЬ:А зараз давайте подаруємо квіти Дереву добра.(Діти приклеюють на дерево квіти.) Ось і розквітли на Дереві яскраві квіти.
Запис голосу подяки від дерева:
(Сьогодні ви зробили багато гарних, добрих справ, були уважними до всіх. Будьте завжди чуйними, турботливими А за те що ви допомогли розшукати квіти добра, я вам подарую ось цю чарівну скриньку , в ній маленькі сердечка – це символ доброти. )
Вихователь: РОЗДАЄ СЕРДЕЧКА
(АУДІОЗАПИС: Беріть у руки серце і доторкніться до свого сердечка, щоб воно увібрало усі найкращі ваші почуття, усю любов і тепло.
Будьте завжди дружніми, любіть одне одного, даруйте добро одне одному.)
Хай кожен день для вас
Приносить радість.
І рідко десь блукає сум,
А настрій буде тільки гарним,
А серце добрим і ясним.
Дерево добра
Останнє заняття в середній групі, із циклу «Вчимося жити разом», було присвячене доброті. У дошкільників формували уявлення про добро, толерантність, вдосконалювали комунікативні навички, виховували дружні взаємини, бажання прийти на допомогу тому, хто її потребує.
На початку заняття до дітей завітало сумне дерево, воно повідомило, що втратило свої квіти, їх вітром поганих вчинків рознесло по всій землі. Малюки вирішили допомогти дереву, щоб на ньому з’явилися плоди добра. Для цього вони відправилися в Країну добра. Першою зупинкою стало місто Ввічливості, де їх зустрів кіт Леопольд, а діти згадали лагідні слова. За це Леопольд подарував їм ліхтарик, який допомагав йти далі.
Під час ігор «Добре – погано», «Придумай добрий вчинок» діти визначали, які вчинки є добрими.
Потім діти опинилися в Долині казок, вони зустрілися із знайомими казковими героями, згадали, які добрі вчинки робили ці герої.
За те, що дошкільнята правильно виконали всі завдання, вони отримали квіти доброти, які подарували дереву Добра. Дерево розквітло яскравими квітами, а діти добре запам’ятали:
Добром на доброту відповідай щоднини
Й на зло також добром відповідай.
Покликання найбільше для людини –
Добро творити! Це запам’ятай.