Даний матеріал містить ігри для групової форми роботи (можна використовувати і для індивідуальної) також його можна застосовувати на уроках для переключення уваги та для закріплення матеріалу. Для дітей початкової школи гра - це найкраща і найцікавіша форма роботи.
Ігри на розвиток словесно – логічного мислення
Форма роботи: групова (7-9 дітей)
Гра «ВІДГАДАЙ СЛОВО»
Дітям вивішуються надруковані слова у яких відсутні голосні літери і вони мають їх відгадати. Для старших класів можна ускладнити гру і вивішувати словосполучення. Після того, як діти відгадали слова, вони по черзі виходять і пишуть на дошці свої варіанти слів, а решта дітей відгадують слово, яке написав їх однокласник. Можна звузити слова до певної теми, наприклад: слова ввічливості, спорт і здоровий спосіб життя ( гра для закріплення здобутих знань під час тренінгу).
Т_Р_В_;
П_Н_Л;
_ГР_С;
КВ_С_Л_;
_СТР_Б;
_В_К_Д_;
П_Р_ Р_К_;
В_Л_К_ Д_Р_В_;
СЬ_Г_ДН_ С_Н_ЧН_.
Гра «ПЛЕСНИ У ДОЛОНІ»
Обирається категорія слів ( овочі, фрукти, рослини, тварини…). Потім називаємо ряд слів і коли діти чують слово, яке не відноситься до обраної категорії, то хлопають у долоні. Можна ускладнити хлопати на назви тварин, а тупати ногами на назви рослин.
Хлопаємо коли чуємо назви тварин: кіт, собака, ромашка, вівця, ананас, пилка, ключі, кінь, олень, тигр, жираф, яблуко, коза, полуниця, Олеся, сонце, лев, річка.
Хлопаємо коли чуємо назви овочів, а назви квітів тупаємо ногами: ромашка, полуниця, гарбуз, буряк, троянда, камінь, огірок, помідор, сметана, ананас, нарцис, картопля, малина, морква, проліски, капуста.
Гра «УЗАГАЛЬНЕННЯ»
Зачитуються слова. Дітям потрібно дати спільну назву словам. Хто знає відповідь піднімає руку.