Ігри на уроках математики

Про матеріал
Використання ігор на уроках математики стає важливим засобом розвитку інтересу до вивчення цього предмету і дає можливість більш об’єктивно оцінити знання і вміння учнів з даної теми. Щоб та сама гра не набридала, через певний час треба вносити у неї деякі зміни, ускладнювати завдання, враховуючи засвоєний матеріал, індивідуальні особливості молодших школярів.
Перегляд файлу

Приклади розвивальних ігор з математики

 

Гра «Навпаки»

Учитель називає якесь слово, що характеризує напрямок руху

або просторові відношення між предметами, а викликаний учень

повинен сказати слово, протилежне за значенням. Гра повинна

проходити у швидкому темпі. «Верхній – нижній, ліворуч –

праворуч, спереду – ззаду, перший – останній».

 

Гра «Не скажу»

Учні рахують від 30 до 60 по одному, але замість чисел, що

діляться на 5 , вони говорять «не скажу». Ці числа вчитель записує

на дошці. 30, 35, 40. 45 і т.д.

 

Гра «День – ніч»

Учитель тихо промовляє «Ніч», - діти закривають очі й

кладуть голови на парти. Учитель пропонує завдання. Діти

думають. Учитель говорить «День» - діти прокидаються і

відповідають, піднявши руки.

 

Гра «Знайди помилку»

На дошці можна зробити записи і запропонувати учням знайти

в них помилки.

 39+26

 25+38

 

Гра «Віднови числа»

Вчитель каже: «На снігу сорока розклала приклади, але повіяв

вітерець і частину прикладів засипало сніжком. Допоможіть сороці

відновити приклади».

 ..+2=4 ..+3=6 ..+4=6

 ..+2=5 ..+1=4 ..+1=5

 

Гра «Будь уважний»

Скільки лапок у вовків? (4) Скільки пальців на руці?(5)

Скільки крил є у лисиці?(Ніскільки)

Скільки жаб літає в небі? (Ніскільки)

Скільки хвостиків у тебе? (Жарт)

 

Гра «Що змінилося?»

Учитель ставить на столі 5 іграшок: заєць, ведмідь, вовк,

лисиця, їжак. Учні називають : перший – заєць, другий – ведмідь і  т.д.

 

 

 

Гра «Листоноша»

Учитель роздає 5 учням однакову кількість «листів» (картки із

записаними прикладами). У дітей, які сидять за партами, в руках

картки з номерами будинків (від 1 до 10). Кожен листоноша

повинен розв’язати приклади. Відповіді збігаються з номерами

будинків. Завдання: швидко та без помилок рознести листи за

призначенням. Переможцю можна вручити медаль або емблему

«Кращий листоноша».

 

Гра «Відгадай приклад»

Учні працюють із сигнальними картками. Вчитель називає

відповідь якогось прикладу на множення числа 2, діти повинні

підняти дві сигнальні картки із числами, які є множниками.

 

Гра «Телеграф»

Учитель видає дітям, що сидять за першими партами, картки,

на яких записані числа 2, 3, 4 і показує таку схему:

Учні кожного ряду по черзі виконують дії за схемою і

передають аркуш паперу тим, які сидять за ними. Ці учні мають

перевірити записаний приклад, записати й обчислити свій приклад.

Переможе той ряд, який першим запише правильні відповіді в

таблицю.

 

Таким чином, використання ігор на уроках математики стає

важливим засобом розвитку інтересу до вивчення цього предмету і

дає можливість більш об’єктивно оцінити знання і вміння учнів з

даної теми.

Щоб та сама гра не набридала, через певний час треба вносити

у неї деякі зміни, ускладнювати завдання, враховуючи засвоєний

матеріал, індивідуальні особливості молодших школярів.

 

Список використаних джерел

1. Аникеева Н.Б. Виховання грою /Н. Б. Аникеева //. – М., 1987

2. Амонашвили Ш.А. До школи – із шестирічного віку./ Ш. А. Амонашвили// – М., 1986

3. Бочек Е.А. Игра-соревнование “Якщо разом, якщо дружно” / Е. А. Бочек // - Початкова

школа. – 1999. - №1.

4. Виготський Л.С. Педагогічна психологія./ Л. С. Виготський // – М.. – 1991

5. Жикалкина Т.К. Система ігор під час уроків математики 1 і 2 класах. – М., 1996

6. Карпова Є.В. Дидактичні гри акторів-професіоналів у початковий період навчання. –

Ярославль, 1997

7. Коваленка В. Г. Дидактичні ігри під час уроків математики. – М., 1990

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шаля Клавдія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кульгейко Тетяна Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
27 травня 2020
Переглядів
1024
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку