Ігри на уроках математики
На уроках математики я використовую такі дидактичні ігри:
« Які числа пропущено»
Виставити на набірному полотні картки із цифрами від 1 до 10 або назвати ці числа, навмисне пропустивши кілька цифр ( чисел). Учні повинні сказати, які саме числа пропущені.
«Покажи потрібну цифру»
Вчитель показує школярам картку із зображенням кількох предметів, а ті швидко полічивши, показують відповідну цифру. Може бути й навпаки: вчитель показує цифру, а учні – певну кількість предметів (зображення предметів).
« Назви сусідів»
Учитель підносить угору картку з будь – яким числом, а учні піднімають у лівій руці картку з попереднім числом, а в правій – з наступним числом.
Перемагає учень (ряд учнів), який жодного разу не помилився.
« Жива лічба»
За викликом вчителя діти встають по одному і рахують: « Один, два, три…» Кожен наступний учень називає наступне число. А в зворотному порядку учні рахують так само, але за порядковими номерами: « Тридцятий, двадцять дев′ятий…».
« Відгадай задумане число»
Учитель пропонує учням відгадати числа,які він задумав. Учитель говорить: « Відгадайте і назвіть, яке число я задумав».
( 1. Я задумав число, додав до нього 4 і одержав 9.
Приклади добирають відповідно до вивченого матеріалу.
« Продовж думку»
Учитель починає вголос говорити певне математичне твердження (правило, яке учні вже вивчили), а учень, на якого вкаже вчитель, повинен продовжити його.
( Щоб обчислити S прямокутника… …. потрібно довжину помножити на ширину).
« Хто швидше і більше»
Учням пропонується скласти приклади на + ( -, *, : ) так, щоб відповіддю до них було запропоноване число.
« В гостях у Незнайки»
На дошці записані числові вирази. У деяких обчисленнях допущені помилки. Учням запропоновано стати вчителем і перевірити приклади, розв′язані Незнайком. Діти знаходять помилки, виправляють і аналізують їх.
« Зайвий предмет»
Виставлено на набірному полотні ряди геометричних фігур. У кожному ряду одна фігура відрізняється формою ( кольором, розміром). Потрібно знайти зайву фігуру і пояснити, чому вони так вирішили.
«Конкурс красунь»
Після того, як учні написали рядок цифри , їм пропонується серед цифр вибрати «Красуню» і «вдягнути» їй корону і «попелюшку» (найгірше написану цифру) і поставити над нею крапку. А потім запропонувати перетворити «попелюшку» на прекрасну принцесу, написавши якомога краще рядок цифр .
« Що це за слово» (Розгадайте ребуси)
100 лиця, с 3 бав, 3 буна, 7 я, пі 2 л, г 1 а, 100 ляр, 3 зуб.
«Розгадай слово»
«Рибалка»
Робота з картками
«Математичний лабіринт» «Математичний квадрат»
Також на уроках можна запропонувати роботу з цікавими квадратами, лабіринтами, математичними малюнками, граф – схемами, віршованими загадками, кросвордами, індивідуальними картками.