Ігри на уроках української мови у 4 класі

Про матеріал
Пропоную ігри, які можна використовувати на уроках української мови як на етапі актуалізації знань, так і на етапі рефлексії. Підвищують мотивацію, стимулюють розвиток критичного мислення..
Перегляд файлу

 

  1. Гра «Так - ні». 

     Суть  гри полягає в тому, щоб, оцінивши представлені твердження, погодитися з ними або заперечити. Сприяє розвитку у дітей вміння правильно формулювати питання.  Можна використовувати як на етапі актуалізації, так і на етапі рефлексії. 

Вчитель задає питання . Наприклад, на уроці під час вивчення теми « Відмінювання іменників» повторюємо назви відмінків і відмінкові питання:

- Іменники у родовому відмінку відповідають на питання: кого? чого?  - так чи ні?

- Іменники мають шість відмінків – так чи ні?

- Іменники у місцевому  відмінку відповідають на питання: на кому? на чому?   чи - так чи ні?

- Іменник «учнем» вжито в давальному відмінку – так чи ні?

- У звертаннях використовують називний відмінок – так чи ні?

- Початковою формою іменника є називний відмінок – так чи ні?

- Питання «кого?» буде тільки у іменників родового відмінка – так чи ні?

- Іменники у місцевому відмінку завжди вживаються з прийменниками – - так чи ні?

- Іменники у давальному відмінку відповідають на питання: кому? чому?  - так чи ні?

- Підмет стоїть у знахідному відмінку – так чи ні?

( Діти за допомогою сигнальних карток двох кольорів (у моїх учнів червоного і зеленого) показують так чи ні.  Якщо «ні», пояснюють чому саме. Коли діти засвоять правила постановки питань, вони самі задають питання один одному.)

2.Гра «Відгадай слово».

   Використовую як на етапі актуалізації, так і на етапі рефлексії при вивченні будь – якої теми.

    Учень задумує слово і називає притаманні йому ознаки. Інші учні відгадують це слово.

( Іменник, синонім до слова робота, жіночий рід, однина,орудний відмінок - працею. 

Прикметник, спільнокореневий до слова козак, із суфіксом – -цьк - , однина, чоловічий рід, орудний відмінок – козацьким. )

      Треба звертати увагу, щоб учні спочатку називали суттєві ознаки для відгадування слова, а потім доповнювали  додатковими.

3.Гра « Я тобі, а ти – мені.»

   Є доречною на етапі осмислення для опрацювання і засвоєння правил, поданих у підручнику. Діти працюють в парах або в групах, по черзі ставлять запитання один одному з заданої теми.

4. «Аукціон».

  Можна використати для перевірки знань з будь-якої теми.           Оголошую тему. Учні по черзі називають слова – відповіді, хто останній – той переможець.

 (Наприклад, синоніми до слова говорити; іменники, в яких відбувається чергування кінцевих приголосних основи; прислівники з суфіксом - о -; іменники, в коренях яких відбувається чергування голосних в корені слова.)

docx
Додано
26 грудня 2023
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку