Ігри, руханки з розвитку життєвих навичок на уроках «Основ здоров’я»

Про матеріал
Вправи з розвитку життєвих навичок на уроках «Основ здоров’я» ГРА «ВМІННЯ ВЛАДНАТИ КОНФЛІКТ» ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ: Цей план заняття з навчання здорового способу життя, зокрема запо-бігання насильству, може бути адаптований до інших тем.
Перегляд файлу

ІГРИ, РУХАНКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ГРА  «ВМІННЯ ВЛАДНАТИ КОНФЛІКТ»

 

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

Цей план заняття з навчання здорового способу життя, зокрема запо­бігання насильству, може бути адаптований до інших тем.

 

18534-Clipart-Illustration-Of-Two-Orange-People-On-Blue-Puzzle-Pieces-Engaging-In-A-Handshake-Upon-A-Deal-Symbolizing-Link-Exchange-And-Teamwork.jpgМЕТА:

Навчити учнів владнанню конфліктів.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні вміти:

  1. Продемонструвати два насильницькі методи, якими користуються люди під час конфлікту.
  2. Показати за допомогою рольової гри, як мінімум, два ненасиль­ницькі методи владнання конфлікту.

 

ЗАВДАННЯ:

Учні мають визначити ситуації, за яких під час владнання конфлікту можуть бути використані насильницький та ненасильницький методи.

 

МАТЕРІАЛИ:

Нічого особливого не потребує.

ДІЯЛЬНІСТЬ:

  • Нехай учні занотують усі приклади насильства, свідками яких вони особисто були протягом минулого тижня. Зачитайте декілька при­кладів і запишіть їх на дошці. Після цього нехай учні працюють у маленьких групах для того, щоб визначити причини насильств, з'ясувати шляхи уникнення насильницьких дій або шляхи ненасиль­ницького вирішення конфлікту.
  • Учитель може записати на дошку відповіді учнів і попросити їх поміркувати про те, чим наслідки використання ненасильницького методу відрізняються від наслідків використання насильницького методу. Як кожний підхід впливає на людей, що задіяні у конфлікті?

 

ЗІГРАЙТЕ У ГРУ:

Зіграйте у гру, в якій усі в класі формують тісне коло. Одна людина залишається поза колом і намагається потрапити в його середину. Зазначте, який метод при цьому використовується. Обговоріть почут­тя людини, яку залишили поза колом (наприклад, відчай, злість...)

Тепер зіграйте в гру знову, використовуючи ненасильницький метод по­трапити в коло. Шляхом «мозкового штурму» вигадайте якомога більше не­насильницьких методів, за якими можна це зробити (наприклад: попроси­ти, запропонувати обмін, підкуп або змінити мету, щоб потрапити в коло).

Групове обговорення. Яке відношення ця гра має щодо профілак­тики ВІЛ/СНІДу, вживання наркотиків, алкоголю та тютюну? Застосуйте творчі здібності для розробки інших варіантів цієї гри.

 

 

РУХАНКА «ПІДЛОГА, НІС, СТЕЛЯ»

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

 використовується для зняття  емоційного напруження під час                                            уроків тренінгів

МЕТА:

навчити учнів бути уважними, спритно реагувати,   виконувати дане завдання.

16517-Five-Different-Colored-And-Diverse-People-Dancing-And-Having-Fun-At-A-Party-Clipart-Illustration-Graphic.jpg

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

 учні повинні здобути навички швидкого  реагування.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

 Ведучий пропонує показувати рукою на те,  що він називає, а сам, іноді говорячи, наприклад «ніс» може показувати на  підлогу. Учасникам слід виконувати те, що   просять, не звертаючи уваги на «підказки» ведучого.

 

ГРА «ДИСКРИМІНАЦІЯ»

 

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

План заняття з дискримінації може бути адаптований до інших тем стосовно проблем зі здоров'я, що призводять до дискримінації (ожиріння, фізичні вади, паління, вживання алкоголю та наркотиків, підліткова вагітність та ін.).

 

МЕТА:

Надати учням інформацію про негативне ставлення та дискримінацію стосовно ВІЛ.

Навчити учнів відповідних життєвих навичок.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні вміти:

  1. Продемонструвати всі можливі негативні ставлення до людей, які живуть з ВІЛ.
  2. Продемонструвати небезпеки, пов'язані з дискримінацією людей, які живуть з ВІЛ/СНІДом, використовуючи навички критичного та творчого мислення, прийняття рішень, ведення переговорів, емпатії, навички слухання, побудови команди та спілкування.

 

16322-Orange-Person-With-An-I-Inside-His-Circle-Head-Standing-On-Top-Of-Blue-Puzzle-Pieces-Symbolizing-Information-And-Technical-Support-Clipart-Illustration-Graphic.jpgМАТЕРІАЛИ:

Багато старих журналів з великою кількістю картинок, клейкі стрічки (скотч) або клей, ножиці, великі аркуші паперу.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

  •                                                        Створіть декілька маленьких груп.
  • Кожній групі видайте декілька старих журналів, клей, ножиці та ве­ликий аркуш паперу.
  • Попросіть учнів вирізати картинки з журналів і приклеїти їх на аркуш паперу. Картинки мають зображувати людей, які, на їхню думку, є вразливими до зараження на ВІЛ.
  •                                                        Одна група може шукати всі типи жінок, вразливих до інфікування.
  • Інша група може шукати всі типи чоловіків, вразливих до інфіку­вання.
  • Кожна група має презентувати свою роботу класу, пояснюючи, чому саме цю картинку вибрала група.
  •                                                        Учитель має мотивувати дискусії після кожної презентації.

Ця гра розвиває розуміння того, що означає дискримінація та схиль­ність до осудження (брак емпатії). Вона також допомагає учням спіл­куватися між собою, розвиває творчість і навички з прийняття рішень.

 

 

 

 

 

 

РУХАНКА

 

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

План проведення вправи з навчання прав та обов’язків може бути використаний і для навчання з інших аспектів стосовно профілактики ризикованої поведінки.

 

МЕТА:

Навчити учнів чітко визначати права та обов’язки.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

 Наприкінці рухавки учні повинні вміти.

*визначати права.

*продемонструвати вміння визначати відповідність прав.

 

МАТЕРІАЛИ:

 Віночок з різнокольоровими стрічками на кінцях яких прикріплені листочки зі словами - права.

ДІЯЛЬНІСТЬ:

*кожен учень по черзі читають на кінцях стрічок віночку і приєднуються в групу з якими поєднуються ці слова.

*будинок  *мам  *Назар  *лікарня  *квартира  *брат  *Орест  *медпункт  *тато  *Марійка  *поліклініка  *дача

Групи для об’єднання: ☺ сім’я, ☺ ім’я, ☺ житло, ☺ медична допомога.

 

 

 

ГРА - ПРОЧИТАЙ SMS

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

 Ця гра стосується вивчення складових моніторингу фізичного здоров’я, проте може бути адаптоване щодо вивчення нових тем з питань безпеки оселі.

 

МЕТА:

 Навчити учнів визначати моніторинг об’єктивних та суб’єктивних показників фізичної складової здоров’я.

 

15366-Group-Of-Orange-People-Holding-Their-Own-Pens-As-A-Metaphor-For-Writing-In-A-Community-Forum-Clipart-Illustration-Image.jpgНАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

 Наприкінці заняття учні повинні вміти.

*через вміння читати SMS визначати складові моніторингу фізичної складової здоров’я.

*продемонструвати складові моніторингу фізичної складової здоров’я.

 

МАТЕРІАЛИ.

Малюнок мобільного телефону з екраном на якому прикріплено стрічку з буквами, чисті аркуші, фломастери.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ.

*створити групи в кожній по 3-4 учня.

*кожна група отримує стрічки з завданням прочитати назву суб’єктивну та об’єктивну фізичної складової здоров’я.

*дати учням можливість відгадати, обговорити зміст складової моніторингу.

*кожна група презентує свою роботу.

Стрічки завдання.     

♥ Л А С И

♥ П О Ч У Т Т Я С А М О

♥ З Д А Т Н І С Т Ь П Р А Ц Е

♥ К І С Т Ь Ш В И Д

♥ Т Р І Й Н А С

♥ К І С Т Ь Г Н У Ч

♥ Т И Т А П Е

♥ В А Л І С Т Ь В И Т Р И

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЛЬОВА ГРА ЩОДО ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПРОТИПРАВНОЇ ПОВЕДІНКИ

 

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

Цей план заняття з попередження асоціальної поведінки учнів в соціальному середовищі може бути адаптований до інших там з проблем чи ризиків щодо здоров’я, дієти, ожиріння, куріння, вживання наркотиків, алкоголю/.

 

МЕТА:

 Надати учням інформацію щодо поведінки в життєвих ситуаціях. Навчити учнів відповідних навичок прийняття рішення, спілкування, асертивності не порушуючи прав іншої людини.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

 Наприкінці заняття учні повинні вміти.

-продемонструвати позитивні навички спілкування, асертивність і роботу в групі використовуючи навички критичного та креативного мислення, прийняття рішення, емпатії.

 

МАТЕРІАЛИ:

 Набір карток з ситуаційними задачами.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ.

*створити групи в кожній по 3-4 учня.

* кожній групі роздати картки.

25026-Clipart-Illustration-Of-Four-Orange-People-Holding-Hands-While-Standing-On-Connected-Green-Puzzle-Pieces-Symbolizing-Teamwork-And-Interlinking-For-Seo-Website-Marketing.jpg* кожна група розподіляє ролі.

* дати учням можливість обговорити цю ситуацію, прийняти відповідні рішення.

* кожна група презентує свою роботу, пояснюючи, чому саме таке рішення вони вибрали.

Учитель підтримує гру учнів, які висувають свої аргументи щодо вибору способу поведінки. Наприкінці вчитель виправляє помилки, вносячи уточнення у відповіді, якщо учні допустилися помилок та пояснити ці помилки.

Ця гра поможе учням спілкуватися між собою, розвивати творчість і вміння приймати рішення.

Картки – ситуаційні задачі.

  1. Діти молодших класів бешкетують на перерві, і я…
  2. Однокласники звертаються до твого друга по прізвиську, і я…
  3. У шкільному буфеті учень намагається купити булочку без черги, і я…
  4. Прийшов додому і відчув що болить голова, і гарячі скроні, і я…

 

 

 

 

 

 

 

 

ГРА «ЗІПСОВАНИЙ ТЕЛЕФОН»

 

16337-Team-Of-8-Blue-People-Holding-Up-Connected-Pieces-To-A-Colorful-Puzzle-That-Spells-Out-Team-Symbolizing-Excellent-Teamwork-Success-And-Link-Exchanging-Clipart-Illustration-Graphic.jpgПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

План навчання може бути використаний для повідомлення теми та мети заняття під час вивчення теми «Психічна та духовна складові здоров’я» у       9 класі.

 

МЕТА:

 активізувати увагу, розвивати навички активного слухання.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні вміти:

  1. Активізувати свою увагу.
  2. Продемонструвати навички активного слухання.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

  • Учні стають у коло.
  • Учитель каже на вухо найближчому до нього учню речення,яке складається з 5 слів. Наприклад: «Тема сьогоднішнього заняття дуже цікава.»
  • Учень має передати речення ( як він його почув і зрозумів) наступному, і так далі по колу.
  • Наприкінці заняття учитель пропонує останньому учаснику виголосити те, що він почув, а потім сам голосно промовляє початкове речення. Зазвичай речення дуже відрізняються.

 

 

 

 

РУХАНКА « ПІАНІНО»

 

МЕТА: зняти емоційне напруження, поліпшити настрій, збадьорити учнів.

 

221931-Royalty-Free-RF-Clipart-Illustration-Of-3d-Teeny-People-Working-With-Gears-2.jpgДІЯЛЬНІСТЬ:

  • Учасники гри сідають у коло, руки кладуть на коліна сусідові праворуч і ліворуч (хрест – навхрест).
  • Починаючи з учителя, за годинниковою стрілкою учні поплескують долонями, що лежать на колінах,  одна за одною, як клавішами піаніно.

          Хто упіймав гаву чи зробив плескіт завчасно – забирає одну руку.

  • Гра починається  спочатку і продовжується доти, доки не залишиться  один найспритніший гравець. Темп постійно пришвидшується.

Для ускладнення гри можна спробувати робити удари, виконуючи відому мелодію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РУХАНКА-ПРИВІТАНКА «ДОБРИЙ ДЕНЬ»

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

План заняття використовується як привітання у 5 класі.

МЕТА:

 зняти емоційне напруження, поліпшити настрій, налаштувати дітей на роботу в колі, спрямувати енергію в позитивне русло.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

logo.jpgВчитель читає вірш,  імітуючи рухи, а учні повторюють за ним.

Треба разом привітатись:

– Добрий день, добрий день!

Дружно й весело сказати:

– Добрий день, добрий день!

Сюди-туди повернутись.

– Добрий день, добрий день!

Один-одному всміхнутись.

– Добрий день, добрий день!

Можна трішки пострибати.

– Добрий день, добрий день!

І в долоні поплескати.

– Добрий день, добрий день!

В коло дружно всі сідаймо

І заняття починаймо.

 

 

 

 

 

 

ПРИВІТАНЯ «ВІДГАДАЙ, ХТО Я?»

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

 План заняття використовується як привітання на початку тренінгу.

 

МЕТА:

сприяти згуртованості групи, відкритості, створенню творчої атмосфери тренінгу.

ДІЯЛЬНІСТЬ:

Вчитель подає наступну інструкцію: «Привітайтесь один з одним беззвучно - тільки очима, мімікою обличчя та жестами рук, зображуючи ту тварину, поведінка якої найбільше відповідає вашому настрою».Підкреслити полегшення у виконанні вправи та певне зниження рівня штучності завдяки введенню жестів рук.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BSPGoldQuestionTableScott_Maxwell.jpgРОЛЬОВА ГРА «ОБЕРИ ПОЗИЦІЮ»

 

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

 вивчення теми «Права та обов’язки підлітка щодо збереження і зміцнення здоров’я»;

 

МЕТА:

ознайомити учнів з основними правами та обов’язками членів сім´ї  щодо збереження та зміцнення здоров’я; вчити висловлювати і доводити свою думку, не ображаючи співрозмовника; довести, що батьки (дорослі), навіть обмежуючи підлітків, в чомусь проявляють таким чином любов та турботу про них.

 

МАТЕРІАЛИ:

картки ситуацій; допоміжні матеріали: капелюх, хустинка, ранець .

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

об’єднати учнів в групи обраним способом; кожна група обирає картку з ситуацією; учні розподіляють ролі між собою, аналізують ситуацію і розігрують цю ситуацію в ролях з позитивним результатом.

 

РІЗНОВИД:

  рольові ігри можна використовувати для вивчення різноманітних тем, вони допомагають учням проявити себе, висловити свою думку і спробувати своїх сили в різних ролях, ситуаціях.

 

К а р т к и  с и т у а ц і й н и х  з а в д а н ь

Чи порушують ваші права, коли говорять:

- Не дивись допізна телевізор;

- Поки не виконаєш всі завдання, із-за столу не вставай;

- Коли болить зуб, кажуть: "Випий пігулку, і все мине";

- Відмовляються надати медичну допомогу в шкільному медпункті;

- Можна обійтися і без цукерок;  і т.д.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РУХАНКА «ПРУЖИНКА»

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

 вивчення теми "Правила поведінки в натовпі".

 

МЕТА:

 навчити правильно діяти у випадку падіння в середині натовпу.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

 зняти м’язову напругу, стимулювати активну діяльність всіх учнів на уроці.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ: під коментар учителя учні виконують запропоновані рухи: присісти – обхопити руками голову – різко підвестися (підскочити, як пружина).

221868-Royalty-Free-RF-Clipart-Illustration-Of-3d-Teeny-People-Moving-Puzzle-Pieces-14.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РУХАНКА «ЗАЙЧИК»

 

 ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

 ця вправа може бути використана до будь якої теми і типу уроку для учнів 5-7 класів.

 

МЕТА:

  навчити учнів виконувати правильно фізичні  вправи.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

221934-Royalty-Free-RF-Clipart-Illustration-Of-3d-Teeny-People-Working-With-Gears-4.jpg учні повинні навчитись за віршиком виконувати вправи.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ

Раз! Два! Час вставати:       

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись.

Зайчик сонячний до нас

Завітав у вільний час.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутись нам до справ.

 

ГРА «ПОЛЮВАННЯ ЗА СКАРБОМ»

 

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

 ця гра може  допоможе учням більше дізнатись одне про одного, знайти відповіді на цікаві питання про себе та інших

 

 

МЕТА:

16320-Group-Of-Diverse-Diffferent-Colored-People-Standing-On-Blue-Puzzle-Pieces-And-Holding-Their-Voting-Ballots-In-Envelopes-While-Looking-Down-At-A-Ballot-Box-Clipart-Illustration-Graphic.jpg навчити учнів правильно будувати питання, порівняти її інтереси зі своїми (значить замислитись про розмаїтість людей); спробувати прийняти чужі, нехай навіть дивні інтереси ( значить виявити терпимість), створення атмосфери довіри.

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

 учні повинні навчитись чітко ставити питання, продемонструвати зацікавленість до відповідей опопнента.

 

МАТЕРІАЛИ: картки та ручки

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

 

Для кожного з учасників гри знадобиться ось така картка.

Ім’я

Схожість

Розходження

 

 

 

 

 

 

 

 Учасники гри вільно рухаються по класу й розмовляють один з одним. Задача гравця - знайти одну подібність й одне розходження з кожним, із ким він порозмовляє. Чим більше людей він опитає і чим цікавіше будуть подібності й розходження, тим краще. Перед початком гри вчитель може навести приклади подібностей і розходжень (і я, і він живемо в одному будинку, але в мене є собака, а в нього ніхто з тварин не живе; і вона, і я хочемо стати фотомоделями, але я люблю тістечка з мигдалю, а вона - морозиво).

                                                                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ГРА-ДРАМАТИЗАЦІЯ «ПОРИ РОКУ»

 

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ: Основи здоров'я 6 кл.

63716-Royalty-Free-RF-Clipart-Illustration-Of-Different-Sized-3d-Blue-Green-Red-And-Yellow-Puzzle-Pieces.jpg

ТЕМА:

Клімат і здоров'я.

 

МЕТА:

 Навчити добирати одяг та взуття відповідно до погоди та сезону.

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні:

  1. Наводити приклади впливу погодних умов на здоров'я людей.
  2. Обґрунтовувати необхідність правильно добирати одяг.
  3. Зробити висновки, які саме властивості одягу використані для відповідного сезону.

 

 МАТЕРІАЛИ:

 комплекти сезонного одягу для підлітків, музичний супровід.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

  1. Поділ класу на групи «Весна» , «Літо» , «Зима» , «Осінь».
  2. За сигналом учителя кожна група має одягтися і під музику якомога реальніше відтворити в танку певну пору року.

 

 

ГРА«ЛІМПОПО»

 

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

цей план гри може бути адаптований до будь-якої іншої теми або проблеми стосовно розладів харчування .

 

МЕТА:

  •   поліпшити психологічний клімат в групі,
  •   розвивати творче мислення, вміння співпереживати,
  •   сприяти підвищенню самооцінки,
  •   мобілізувати увагу учнів,
  •   координувати дії дітей під час несприятливих життєвих ситуацій.
  •   активізувати мислення учнів,
  •   зняти емоційне напруження .

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні вміти

  1. Зіграти в рольову гру
  2. Інсценізувати ситуацію, яка відповідає поставленій проблемі
  3. 15085-Blue-3d-People-Working-Together-To-Hold-Colorful-Pieces-Of-A-Jigsaw-Puzzle-That-Spells-Out-Team-Work-Clipart-Graphic.jpgПродемонструвати навички роботи в групі.

 

МАТЕРІАЛИ: костюм лікаря, аптечка, конверти із ситуаційними завданнями.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

  • Тренер бере активну участь у грі. Він крім обов'язків координатора гри бере безпосередню участь у грі, що стимулює дітей до активної діяльності.
  •                      Учасники об'єднані в групи .
  • Тренер, виконуючи роль Лікаря Айболитя, пропонує учасникам інсценізувати ситуацію, яка відповідає поставленій проблемі: отруєння грибами, м'ясними консервами, рибою, молочними продуктами.
  • В кінці кожна група пропонує свої рекомендації щодо запобігання харчовим отруєнням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РУХАНКА «МИ У ПРИРОДІ»

 

bigstockphoto_World_Peace_1510068.jpgТЕМА:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Природа і здоров'я

 

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

 цей план руханки може бути адаптований до будь-якої іншої теми або проблеми.

 

МЕТА:

  •   навчити дітей розслаблятися і відпочивати за короткий час,
  •   активізувати мислення учнів,
  •   зняти м'язове та емоційне напруження .

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні вміти

  1. Наводити приклади впливу стану довкілля на здоров'я людини
  2. Називати чинники негативного впливу діяльності дії людини на природу
  3. Робити висновки про негативний вплив людини на стан свого міста

 

 

МАТЕРІАЛИ:

 організувати положення учнів під час виконання руханки.

 

 

ДІЯЛЬНІСТЬ:

Угорі нам Сонце світить, (руки на поясі, потім вгору, потягнулися)

На галяві квітнуть квіти, (напівприсідання, потім руки розвести в боки)

Пташка в вишині пурхає, (підняти руки вгору, потрясти кистями рук)

В лісі гриб з землі зростає, (присісти, потрясти кистями рук)

Як це все ми називаєм? (руки на голову, відвести плечі, зімкнути)

Хто про все навколо дбає? (руки в сторони)

З відповіддю всі ми згодні - (руки на пояс, нагнутися вперед-назад)

Ми живем серед ПРИРОДИ.(руки на пояс повертання тулуба)

221866-Royalty-Free-RF-Clipart-Illustration-Of-3d-Teeny-People-Moving-Puzzle-Pieces-12

 

docx
Додав(-ла)
Федорчук Тарас
Додано
15 березня 2020
Переглядів
1797
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку