Ігри, які допоможуть відволікти дітей від комп’ютера

Про матеріал
Зараз перед дітьми відкрито безліч можливостей: розвиваючі ігри, книжки, фільми, цікаві головоломки, пізнавальні гуртки, уроки музики і творчі секції. Але навіть при такому величезному виборі багато дітей воліють жити у віртуальному світі, граючи в "стрілялки". Все частіше психологи чують, що виникають конфлікти з дітьми через комп'ютер. Як бути в таких випадках? Які методи використовувати, щоб відволікти дитину і одночасно не нашкодити їй?
Перегляд файлу

КЗ «Шполянська загальноосвітня санаторна школа

 Черкаської обласної ради»

 

 

 

Відкритий захід на тему:

« Ігри, які

допоможуть

відволікти дітей від

комп’ютера»

                 

 

 

Підготувала  вихователь  

  Ткаченко С.В .

                                          

 

2021 р.

І.Вступна частина.

1.Організаційна і нервово-психологічна підготовка учнів.

Вихователь: Діти, сьогодні у нас відкритий урок ,який пройде у незвичайному форматі. Для того щоб нам все вдалося, щоб ми весело і корисно провели час, давайте разом згуртуємося і промовимо наш девіз:

« Гори, сонечко, ясно,

Відпочинемо прекрасно!

Один, два-не лінуймося!

Три, чотири згуртуймося!

2.Оголошення теми і мети заняття.

Діти,сьогодні ми проведемо урок, який називається  «6 ігор,щоб відволіктися від гаджетів».

3.Підготовка до основної частини.

У кожного з нас є контейнер психічної енергії. Хороші переживання, позитивні враження наповнюють контейнер, а погані – спустошують. Отже РЕСУРСИ!

Словникова робота:

Ресурс- це те, що саме цієї хвилини додасть вам сил і поповнить запаси вашої енергії.

З дається,ще вчора дітвора грала у «Морський бій», «Класики», стрибаючи на асфальті від 1 до 10, «Козаки-розбійники», «Войнушки»,бігаючи по всьому двору з пластмасовими пістолетиками. Зараз же діти весь свій вільний час проводять за моніторами компа, або в телефонах ,або планшетах, граючи в свої улюблені ігри, де віртуальний світ вабить необмеженими можливостями, а діти забувають про все на світі. На просторах  інтернету безліч інформації про те, що комп’ютерні ігри небезпечні для психіки і здоров’я дитини і можуть викликати залежність. На відміну від наркоманії  і алкоголізму,  залежність від гаджетів виявити досить важко,але можливо.

ОСНОВНІ КРИТЕРІЇ, ЩО ВИЗНАЧАЮТЬ ЗАЛЕЖНІСТЬ:

  • Небажання відволіктися від гри;
  • Трата грошей на платні послуги, та нові гаджети;
  • Забування про свої обов’язки;
  • Відмова від здорового сну на користь проведення більше часу за грою;
  • Нерегулярне, неякісне харчування;
  • Сухість в очах, головні болі, біль у спині, затікання рук і ніг, поганий кровообіг, що призводить в подальшому до хвороб;
  • Нервозність, дратівливість, агресія,напади страху, депресія;

Підлітки 10-18 років більш уразливі до комп’ютерної залежності, бо психіка ще не стійка. Діти погано відчувають час. Вони думають, що пройшло декілька хвилин від початку гри,а насправді пройшло декілька годин.

Позитивний вплив  інтернету на особистість:

  • Покращення навиків читання;
  • Граючи, дитина повинна бути уважною, потрібно не випускати з уваги 5 обєктів, а зазвичай люди можуть лише 3;
  • Розвиток пам’яті;
  • Моторика рук;
  • Цікаві навчальні ігри, пізнавальна інформація;

ІІ Основна частина

Гра - це великий інструмент для розвитку, тож я хочу познайомити вас з іграми, які поповнять ваші ресурси.У нас є ємкість – « Контейнер психічної енергії». Якщо гра вам сподобається, ви візьмете кольорові кульки

(позитивні враження) і наповните ними ємкість. Так будемо робити після кожної гри. В кінці  оцінимо результат.

  1. Гра « Козачок».

Діти стають в коло, міцно взявшись за руки, а хтось в середині кола - « Козачок». Він підходить до котроїсь із пар у колі й питає

-А чиї це ворота?

- Діти називають імена.

- Впустіть мене!

- Ні, не впустимо!

Тоді козачок розганяється і перериває пару з вигуком:

 « Бий товкачику, бий! Ворота розбий!»Хто не втримав, ловить козачка, сам стає козачком.

Підсумок гри.

2.Гра «Мишка в нірці»

По вуглах кімнати стоять сірі мишки. В центрі - біла мишка. Біла мишка звертається до однієї з сірих

- Продай свою нірку.

- Ні, не продам.

Біла мишка йде собі, а сіра подає знак сусідці і вони міняються місцями, біла мишка в цей час намагається зайняти чиюсь нірку. Якщо довго не вдається, то ведучий вигукує: «Кіт іде!», всі миші повинні помінятися нірками,а біла мишка займе чиюсь нірку.

Підсумок гри.

3.Гра «Злови за хвіст дракона»

Усі шикуються в колону,кладуть руку на пояс. Перший учень – голова ,останній – хвіст. Голова полює за хвостом. Ті гравці, що ближче до « хвоста» допомагають втекти від «голови». Важливо, щоб колона не розсипалась.

Підсумок гри.

4.Музична гра «Коло Терпсіхори».

Грає музика,діти танцюють придумуючи різні рухи.Терпсіхора- богиня розваг і хорошого настрою, зачаровує по черзі дітей, вдягаючи корону на голову. «Зачарований» повинен ввійти в коло і показати якийсь рух, а діти повинні повторити його під музичний супровід.

Підсумок гри.

5.Музична гра «Запрошення до танцю»

Ведучий під музику запрошує до танцю дітей, вони ланцюжком, один за одним вишиковуються за ведучим, повторюючи танцювальні рухи,які задає ведучий. Після гучного свистка діти повинні розбігтися і стати на своє місце.

Підсумок гри.

6.Гра «Годинник»

  Діти стають в коло.В середині кола мишка,а киця поза колом.

Киця вигукує:

- Тук-тук!

- Хто там?- питають діти.

- Це я киця.

- Що тобі треба?

- Мишку побачити.

- О котрій годині?

- О 6-й.

Діти в колі починають відраховувати кроками 6 ударів годинника

1-тік-так, 2- тік-так …….

Коли час пробито, діти в колі піднімають руки і киця ловить мишку.

Підсумок гри.

7.Індійська гра « Кабадді»

Діти,сьогодні я хочу познайомити вас з дуже древньою грою людства,яка зародилась в Індії, але була забутою.Зараз вона відродилась так,що навіть проводяться світові олімпійські ігри в Азії з Кабадді.

Словникова робота.

Слово « кабадді» означає « руки до гори»

Умови гри:

Клас ділиться на двоє. Рейдер( нападник) стартує. Він перебігає через лінію і рукою чи ногою доторкається до суперників,але не все так просто. Нападник повинен це робити набравши в легені повітря і постійно вигукувати «Кабадді!!» не вдихаючи повітря. Як тільки повітря скінчиться, рейдер сам стає здобиччю. Його намагаються зловити і залишити в команді. Якщо він доторкнеться своєї території, то з команди вибувають всі, до кого він доторкнувся.

ІІ Заключна частина

1.Підсумок уроку.

Отже, діти, давайте подивимось на скільки наповнився наш контейнер хорошими емоціями. Це наш ресурс,який ми будемо використовувати для подальшого якісного життя. Чи сподобалось вам проводити час в грі?Що вам по душі реальне спілкування, чи віртуальний світ? Не втрачайте свій час, який вам відведений для прекрасної пори- дитинства.

Література:

  1. Савчук Т. Вплив смартфонів на рівень щастя, інтелекту та нове покоління «iGen». [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.radiosvoboda.org/a/28705680.html
  2. Залежність від ґаджетів – як  це впливає на емоційний стан. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://sigmatv.com.ua/zalezhnist-vid-gadzhetiv--yak-ce-vplivaye-na-emocijnij-stan_n30657
  3. Рухливі ігри. Середній та старший вік / О. М. Бойко, Л. В. Яковенко. Видавництво «Ранок», 2017. 32 с. (Серія «Сучасна дошкільна освіта»). ISBN 978-617-09-3249-5

 

  1. Як грати в кабадді [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://uk.10steps.org/Jogar-Kabaddi-3054

5. Яловська О.О. Українські народні дитячі рухливі ігри, забави та розваги: методичний посібник. Видавництво «Мандрівець».2018. 263 с. (Серія «Бібліотека дошкільника»)ISBN: 978-966-635-752-3

 

docx
Додано
19 січня 2022
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку