Мета: спонукати школярів замислитися про своє ставлення до здоров'я і фізичного розвитку, необхідність піклуватися про нього.
Завдання. Пригадайте, які умови необхідні для здорового розвитку дитини. Відповідайте «так» чи «ні».
Тема «Людина»
Гра «Так чи ні»
Мета: спонукати школярів замислитися про своє ставлення до здоров’я і фізичного розвитку, необхідність піклуватися про нього.
Завдання. Пригадайте, які умови необхідні для здорового розвитку дитини. Відповідайте «так» чи «ні».
Щоб бути здоровим, потрібно:
Гра «Вірю – не вірю»
Мета: спонукати учнів до роздумів про природу людини.
Опис гри. Учні слухають твердження. Якщо погоджуються – «вірю», якщо ні – «не вірю!»
Сюжетно-рольова гра «Салон краси»
Мета: сприяти усвідомленню дітьми важливості догляду за своєю зовнішністю.
Опис гри. Діти об’єднуються у групи. Кожна група – окремий кабінет у Салоні краси: косметичний, перукарня, стоматологічний, фітокабінет, тренажерний зал, майстерня з пошиву одягу, майстерня з ремонту взуття.
1
Кожній групі потрібно обговорити та скласти перелік послуг свого кабінету; підготувати рекламу.
Демонстрація реклам.
Обговорення: Чия реклама була найбільш переконливою? Чому потрібно відвідувати Салон краси?
Висновок: Людина повинна доглядати за своєю зовнішністю. Щоб виглядати привабливо, потрібно піклуватися про своє здоров’я та зовнішній вигляд.
Гра «Зафарбуй червоним!»
Мета: залучати дітей до роздумів про можливості досягнення життєвого успіху.
Завдання. Які риси характеру та особистісні якості можуть забезпечити успіх кожній людині? Зафарбуйте їх у червоний колір.
лінощі |
хитрість |
вимогливість до себе |
талант |
зібраність |
самоконтроль |
знання |
інтуїція |
наполегливість |
егоїзм |
гордість |
працьовитість |
Гра «Мої якості»
Мета: сприяти формуванню інтересу до власної особистості; бажання удосконалюватися.
Опис гри. У кожного картка з ім'ям, записаним у стовпчик. Треба вибрати рису характеру зі словничка і записати. Наприклад:
Н – надійна; А – акуратна; С – старанна; Т – терпляча; Я – яскрава.
Словник. Охайна, лагідна, активна, добра, інтелігентна, ніжна, розумна, ввічлива, чесна, працелюбна, наполеглива, впевнена, сильна, спритна, стримана тощо.
Гра «Правильний вибір»
Мета: сприяти формуванню інтересу до власної особистості, свого характеру; бажання внутрішньо удосконалюватися.
Завдання. Позначте риси характеру, які б ви хотіли мати.
Тема «Людина серед людей»
Гра «Чарівні окуляри»
Мета: виховувати в дітях доброзичливе ставлення до людей; уміння бачити в собі та інших позитивне.
Опис гри. Учитель демонструє учням «чарівні окуляри» та пояснює, що той, хто подивиться крізь скельця цих окулярів на людей, буде бачити в них лише гарне, навіть ті гарні риси, які людина приховує. Той, хто одягне ці окуляри, сам стає кращим.
Учитель в «чарівних окулярах» підходить по черзі до кожної дитини і каже про неї щось гарне. Потім пропонує учням приміряти окуляри і назвати гарні риси своїх однокласників.
Гра «Птах Вдячності»
Мета: сприяти усвідомленню дітьми, що вдячність – важлива риса кожної людини.
Опис гри. Учитель пропонує дітям уявити, що на землю прилетів Птах Вдячності. Він залітає у вікно до тих, хто забув подякувати за щось своїм батькам, друзям, знайомим, та нагадує забудькам про це.
Завдання. Уявіть, ніби Птах Вдячності залетів до вас у вікно, згадайте всіх, кому забули подякувати, й подумки скажіть їм: «Спасибі».
Гра «Підкажи словечко»
Мета: надати можливість школярам практично застосувати свої знання, поглибити їхні уявлення про важливі поняття.
Гра «Утвори пари»
Мета: формувати у дітей розуміння особливостей різних рис характеру людини; виховувати бажання долати в собі прояви негативних особистісних якостей.
Нечупара |
не звертає ні на кого уваги. |
Улесливий |
говорить не те, що думає, а те, що хочуть від нього почути. |
Байдужий |
неохайний, брудний. |
Або пан, або пропав. |
Жадібний. |
Дає і з рук не випускає. |
Лінивий. |
Любить роботу, як кріт сонце. |
Рішучий. |
Гра «Відповідай швидко!»
Мета: сприяти формуванню інтересу до власної особистості, свого характеру; розвивати бажання внутрішньо удосконалюватися.
Гра «Хвости»
Мета: сприяти усвідомленню дітей важливості сумлінно ставитися до виконання своїх обов’язків; формувати прагнення бути відповідальним і працьовитим.
Завдання. Закінчіть правила
Розкидав – … (склади)
Насмітив – …. (підмети).
Де взяв річ – … (там її поклади).
Розлив – … (витри).
Розсипав – … (збери).
Забруднив –… (помий). 4
Гра «Збери прислів’я»
Мета: спонукати дітей замислитися про важливість родинних стосунків; необхідність шанобливо ставитися до людей похилого віку.
Хто не знав ізмалку діда… |
як батьків рідних |
Що молодим посієш,.. |
той добра не звідав |
Поважай старих людей,.. |
те старим пожнеш. |
Гра «Золота дитина»
Мета: закріпити знання учнів чемних слів.
Хід гри: учням пропонується записати якомога більше чемних слів. Переможець нагороджується званням «Золота дитина».
Гра «Збери прислів’я»
Мета: сприяти усвідомленню дітей, що народна мудрість навчає нас бути добрими, вихованими, чемними людьми.
Добре роби,.. |
а не примітливий. |
Кого почитають,.. |
добре буде й тобі. |
Робиш добро – не кайся,.. |
а зла уникай. |
Все добре переймай… |
а робиш зло, на зло й сподівайся. |
В чужому домі будь привітливий,.. |
того й величають. |
Гра «Так чи ні»
Мета: сприяти усвідомленню дітей понять «добро – зло».
Опис гри: учні слухають твердження, виявляють згоду з ним (так), або незгоду (ні).
5
Гра «Утвори пару»
Мета: закріпити знання про людські чесноти.
Завдання: з’єднайте стрілочками близькі за значенням назви людських чеснот.
доброта |
чесність |
правдивість |
поміркованість |
розважливість |
чуйність |
делікатність |
щирість |
рішучість |
сміливість |
відвертість |
тактовність |
Гра «Правильний вибір»
Мета: сприяти усвідомленню дітьми необхідності боротися з негативними рисами в собі.
Завдання: підкресліть якості, які людина повинна викорінювати в собі.
Щедрість, скупість, ввічливість, працьовитість, делікатність, улесливість, жадібність, справедливість, агресивність, доброта, брехливість.
Гра «Світлофор ввічливості»
Мета: закріпити поняття «ввічливість».
Опис гри. Учні позначають те, що є проявом ввічливості, зеленим кольором; неввічливим – червоним.
Гра «Хвости»
Мета: викликати у дітей роздуми про поняття «добро – зло» та їхню взаємозалежність.
Завдання. Продовжіть прислів’я
Слова для довідок: добро і пожинати; а доброта навіки; злої людини; той сам творить зло; хто добра не робить нікому; є добрі люди.
Гра «Так - ні»
(Чесність, чесна людина)
Мета: закріпити розуміння понять «чесність», «чесна людина».
Опис гри. З кожним твердженням учні або погоджуються «так» або не погоджуються «ні». Свою незгоду аргументують.
7
Гра «Вірю – не вірю»
(Правила поведінки в транспорті)
Мета: закріпити знання правил поведінки в транспорті.
(правила поведінки на вулиці та в громадських місцях)
Мета: закріпити знання правил поведінки на вулиці та в громадських місцях.
Опис гри. Учні піднімають сигнальну карточку зеленого кольору, якщо поведінка відповідає правилам; червоного – якщо не відповідає.
8