17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

Ігротека до уроків «Я у світі» (теми: «Людина», «Людина серед людей»)

Про матеріал

Мета: спонукати школярів замислитися про своє ставлення до здоров'я і фізичного розвитку, необхідність піклуватися про нього.

Завдання. Пригадайте, які умови необхідні для здорового розвитку дитини. Відповідайте «так» чи «ні».

Перегляд файлу

                                             Ігротека до уроків «Я у світі»

(теми: «Людина», «Людина серед людей»)

Тема «Людина»

Гра «Так чи ні»

Мета: спонукати школярів замислитися про своє ставлення до здоров’я і фізичного розвитку, необхідність піклуватися про нього.  

Завдання. Пригадайте, які умови необхідні для здорового розвитку дитини. Відповідайте «так» чи «ні».

Щоб бути здоровим, потрібно:

  • повноцінно харчуватися;
  • перебувати на свіжому повітрі;
  • допізна дивитися телевізор;
  • розвивати м’язи;
  • читати лежачи;
  • перебувати в гарному настрої;
  • вчасно лягати спати;
  • займатися спортом.

Гра «Вірю – не вірю»

Мета: спонукати учнів до роздумів про природу людини. 

Опис гри. Учні слухають твердження. Якщо погоджуються – «вірю»,  якщо ні – «не вірю!» 

  1. Без спілкування з людьми, без виховання і навчання людське маля виростає маленьким звірятком.
  2. Без спілкування з людьми, без виховання і навчання людське маля виростає працьовитою людиною.
  3. Знання і розум – найсильніша зброя.
  4. Усіляку перешкоду людина, як звір, намагається долати силою.

Сюжетно-рольова гра «Салон краси»

Мета: сприяти усвідомленню дітьми важливості догляду за своєю зовнішністю.

Опис гри. Діти об’єднуються у групи. Кожна група – окремий кабінет у Салоні краси: косметичний, перукарня, стоматологічний, фітокабінет, тренажерний зал, майстерня з пошиву одягу, майстерня з ремонту взуття.                                                

                                                                                                                                      1

Кожній групі потрібно обговорити та скласти перелік послуг свого кабінету; підготувати рекламу.

Демонстрація реклам.

Обговорення: Чия реклама була найбільш переконливою? Чому потрібно відвідувати Салон краси?

Висновок: Людина повинна доглядати за своєю зовнішністю. Щоб виглядати привабливо, потрібно піклуватися про своє здоров’я та зовнішній вигляд.

Гра «Зафарбуй червоним!»

Мета: залучати дітей до роздумів про можливості досягнення життєвого успіху.

Завдання. Які риси характеру  та особистісні якості можуть забезпечити успіх кожній людині? Зафарбуйте їх у червоний колір.

лінощі

хитрість

вимогливість до себе

талант

зібраність

самоконтроль

знання

інтуїція

наполегливість

егоїзм

гордість

працьовитість

 

Гра «Мої якості»

Мета: сприяти формуванню інтересу до власної особистості; бажання удосконалюватися.

Опис гри. У кожного картка з ім'ям, записаним у стовпчик. Треба вибра­ти рису характеру зі словничка і записати. Наприклад:

Н – надійна;  А – акуратна;  С – старанна;  Т – терпляча; Я – яскрава.

 Словник. Охайна, лагідна, активна, добра, інтелігентна, ніжна, розумна, ввічлива, чесна, працелюбна, наполеглива, впевнена, сильна, спритна, стримана тощо.

 

Гра «Правильний вибір»

Мета: сприяти формуванню інтересу до власної особистості, свого характеру; бажання внутрішньо удосконалюватися.

Завдання. Позначте риси характеру, які б ви хотіли мати.

  •       Жадібність.
  •       Доброзичливість.
  •       Гнів.
  •       Справедливість.                                                                                               2
  •       Заздрість.
  •       Злість.
  •       Уважність.
  •       Стриманість.
  •       Грубість.
  •       Рішучість.
  •       Поміркованість.

Тема «Людина серед людей»

Гра «Чарівні окуляри»

Мета: виховувати в дітях доброзичливе ставлення до людей; уміння бачити в собі та інших позитивне.

Опис гри. Учитель демонструє учням «чарівні окуляри» та пояснює, що  той, хто подивиться крізь скельця цих окулярів на людей, буде бачити в них лише гарне, навіть ті гарні риси, які людина приховує. Той, хто одягне ці окуляри, сам стає кращим.

Учитель в  «чарівних окулярах» підходить по черзі до кожної дитини і каже про неї щось гарне. Потім пропонує учням приміряти окуляри і назвати гарні риси своїх однокласників.

Гра «Птах Вдячності»

Мета: сприяти усвідомленню дітьми, що вдячність – важлива риса кожної людини.

Опис гри. Учитель пропонує дітям уявити, що на землю прилетів Птах Вдячності. Він залітає у вікно до тих, хто забув подякувати за щось своїм батькам, друзям, знайомим, та нагадує забудькам про це.

Завдання. Уявіть, ніби Птах Вдячності залетів до вас у вікно, згадайте всіх, кому забули подякувати, й подумки скажіть їм: «Спасибі».                                                                                                                     

Гра «Підкажи словечко»

Мета: надати можливість школярам практично застосувати свої знання, поглибити їхні уявлення про важливі поняття.

  • Нащо кращий клад, коли в сім ї …(лад)
  • Миротворця із мультфільму знає весь малий народ. Це, звичайно, дуже добрий і веселий …(Леопольд)
  • Завжди поруч з нами наша…(мама)
  • Сонце світить веселіше, яскравіше квітує луг, якщо поруч  добрий, щирий, вірний і хороший …(друг).                                                                                    3

 

Гра «Утвори пари»

Мета: формувати у дітей розуміння особливостей різних рис характеру людини; виховувати бажання долати в собі прояви негативних особистісних якостей.

  1. З’єднайте стрілочками риси характеру та їх тлумачення.

Нечупара

не звертає ні на кого уваги.

Улесливий

говорить не те, що думає, а те, що хочуть від нього почути.

Байдужий

неохайний, брудний.

  1. З’єднайте стрілочками прислів’я та їх тлумачення.

Або пан, або пропав.

Жадібний.

Дає і з рук не випускає.

Лінивий.

Любить роботу, як кріт сонце.

Рішучий.

 

Гра «Відповідай швидко!»

Мета: сприяти формуванню інтересу до власної особистості, свого характеру; розвивати бажання внутрішньо удосконалюватися.

  • Якою є ввічлива людина?
  • Ти ввічливий чи грубий?
  • Ти уважний чи байдужий?
  • У тебе є брат  чи сестра?
  • Чи допомагаєте ви один одному?

 

Гра «Хвости»

Мета: сприяти усвідомленню дітей важливості сумлінно ставитися до виконання своїх обов’язків; формувати прагнення бути відповідальним і працьовитим.                  

Завдання. Закінчіть правила

Розкидав – … (склади)

Насмітив – …. (підмети).

Де взяв річ – … (там її поклади).

Розлив – … (витри).

Розсипав – … (збери).

Забруднив –… (помий).                                                                                                         4

 

Гра «Збери прислів’я»

Мета: спонукати дітей замислитися про важливість родинних стосунків; необхідність шанобливо ставитися до людей похилого віку.

Хто не знав ізмалку діда…

як батьків рідних

Що молодим посієш,..

той добра не звідав

Поважай старих людей,..

те старим пожнеш.

 

Гра «Золота дитина»

Мета: закріпити знання учнів чемних слів.

Хід гри: учням пропонується записати якомога більше чемних слів. Переможець нагороджується званням «Золота дитина».

 

Гра «Збери прислів’я»

Мета: сприяти усвідомленню дітей, що народна мудрість навчає нас бути добрими, вихованими, чемними людьми.

Добре роби,..

а не примітливий.

Кого почитають,..

добре буде й тобі.

Робиш добро – не кайся,..

а зла уникай.

Все добре переймай

а робиш зло, на зло й сподівайся.

В чужому домі будь привітливий,..

того й величають.

 

 

Гра «Так чи ні»

Мета: сприяти усвідомленню дітей понять «добро – зло».

Опис гри: учні слухають твердження, виявляють згоду з ним (так), або незгоду (ні). 

  • Злі люди завжди самотні.                                                                                     
  • Зробив добро – похвались.
  • На зло відповідай добром.

 

                                                                                                                               5

 

Гра «Утвори пару»

Мета: закріпити знання про людські чесноти.

Завдання: з’єднайте стрілочками близькі за значенням назви людських чеснот.

доброта

чесність

правдивість

поміркованість

розважливість

чуйність

делікатність

щирість

рішучість

сміливість

відвертість

тактовність 

 

Гра «Правильний вибір»

Мета: сприяти усвідомленню дітьми необхідності боротися з негативними рисами в собі.

Завдання: підкресліть  якості, які людина повинна викорінювати в собі.

Щедрість, скупість, ввічливість, працьовитість, делікатність, улесливість, жадібність, справедливість, агресивність, доброта, брехливість.

Гра «Світлофор ввічливості»

Мета: закріпити поняття «ввічливість».

Опис гри. Учні позначають те, що є проявом ввічливості, зеленим кольором; неввічливим – червоним.

  • Під час розмови треба розмахувати руками.
  • Можна голосно розмовляти, галасувати, верещати.
  • Це так весело – кепкувати над кимось.
  • Потрыбно уступати дорогу старшим і дівчаткам.
  • Можна показувати на когось або на щось пальцем.
  • Це нормально – сперечатися на кожному кроці з будь-якого приводу.
  • Можна перебивати розмову дорослих або ровесників.
  • Негарно говорити погано про відсутніх.
  • Не можна насміхатися над кимось.
  • Бажано вітатися усміхаючись.                                                                     
  • Коли поганий настрій, потрібно грюкати дверима.
  • Треба повчати і критикувати друга на людях.
  • Дуже важливо прохати пробачення у свого товариша.                                 6

Гра «Хвости»

Мета: викликати у дітей роздуми про поняття «добро – зло» та їхню взаємозалежність.

Завдання. Продовжіть прислів’я

  1. Краса до вечора,…
  2. Хто злим попускає,…
  3. Злий не вірить, що…
  4. Добрий пес краще…
  5. Сіяти Добро – …
  6. Погано тому,..

Слова для довідок: добро і пожинати; а доброта навіки; злої людини; той сам творить зло; хто добра не робить нікому; є добрі люди.

Гра «Так - ні»

(Чесність, чесна людина)

Мета: закріпити розуміння понять «чесність», «чесна людина».

Опис гри. З кожним твердженням учні  або погоджуються «так»  або не погоджуються «ні». Свою незгоду аргументують.

  1. Чесна людина завжди говорить правду. (Так).
  2. Якщо зробив негарний учинок, потрібно приховати це від інших. (Ні. Слід відразу визнати свою провину).
  3. Правдива людина ніколи свого товариша  не обдурить, а інших може обдурити.(Ні. Правдива людина з усіма чесна).
  4. Якщо у чомусь завинив, то  переклади свою провину на інших. (Ні. Не слід перекладати свою провину на інших).
  5. Чесна людина не буде говорити про інших людей погано, не буде передавати плітки. (Так).
  6. Коли  щось обіцяєш, не  завжди потрібно виконувати свої обіцянки. (Ні. Потрібно завжди виконувати свої обіцянки).

 

 

 

 

                                                                                                                      7

 

Гра «Вірю – не вірю»

 (Правила поведінки в транспорті)

Мета: закріпити знання правил поведінки в транспорті.

  1. Чекаючи транспорт,  потрібно стояти  на краю тротуару.  (Не вірю. Не можна стояти на краю тротуару).
  2. Під час посадки у транспорт треба штовхатися, щоб зайти першим і зайняти кращі місця). (Не вірю. Не можна штовхатися).
  3. Треба поступатися місцем людям похилого віку, а жінкам і маленьким дітям – не потрібно. (Не вірю. Потрібно поступитися місцем людям похилого віку, жінкам, вагітним жінкам, маленьким дітям).
  4. Якщо в салоні немає вільних місць, потрібно триматися за пасажирів. (Ні. Потрібно триматися за поручні).
  5. Не можна галасувати в салоні, висовувати руки та голову у відчинені вікна. (Вірю).
  6. Проїзд оплачувати не обов’язково. (Не вірю.. Проїзд оплачувати потрібно обов’язково).
  7. Під час руху не можна стояти на східцях і притулятися до дверей. (Вірю).
  8. Гра «Світлофор»

(правила поведінки на вулиці та в громадських місцях)

Мета: закріпити знання правил поведінки на вулиці та в громадських місцях.

Опис гри. Учні піднімають сигнальну карточку зеленого кольору, якщо поведінка відповідає правилам; червоного – якщо не відповідає. 

  1. На вулиці голосно розмовляю, галасую, сміюся.
  2. У салоні автобуса поступаюся місцем старшим.
  3. На вулиці гризу насіннячко, кидаю недогризки від яблука.
  4. Під час відвідування кінотеатру не галасую, не бігаю, не затіваю ігор.
  5. У салоні автобуса розштовхую людей, займаючи місце.
  6. У магазині кидаю папірці від цукерок на підлогу.
  7. Під час перегляду кінофільму не заважаю глядачам, не свищу, не тупочу.
  8. У салоні автобуса голосно розмовляю.
  9. У бібліотеці поводжуся чемно, дисципліновано.
  10. До кінозали приходжу вчасно.

 

                                                                                                                                        8

doc
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
2509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку