Ігрова програма " Час діяти"

Про матеріал

Мета: закріпити знання, вміння та навички учнів з основ безпеки життєдіяльності;

формувати здоров'язбережувальну, соціальну, екологічну компетентності школярів;

розвивати у дітей морально-психологічні якості: ініціативність, кмітливість, згуртованість, творчу уяву.

сприяти формуванню в дітей комплексу навиків і вмінь діяти індивідуально та колективно у різноманітних ситуаціях;

стимулювати розвиток витривалості, рішучості, кмітливості; формувати вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; знаходити правильне рішення.

Перегляд файлу

Програма  Академії надзвичайних наук гри- випробування  “Школа безпеки”

 

 

Мета програми:

* формування культури безпеки життєдіяльності, мотивації до здорового способу життя і безпечної поведінки, свідомого і відповідального ставлення до питань колективної та особистої безпеки, підвищення рівня знань з рятувальної справи; популяризації професії рятувальника.

   Освітні  завдання:

* формування у молодої людини мотивації щодо бережливого, усвідомленого ставлення до власного здоров'я, як однієї з найвищих людських цінностей, потреби самопізнання та всебічного самовдосконалення.

* ознайомлення з основними принципами та закономірностями життєдіяльності людини в природному та соціальному середовищах, спрямованої на зміцнення здоров'я і збереження життя.

* навчання вихованців методам самозахисту в умовах загрози для життя.

 * вміння застосовувати набуті знання та практичні навички в повсякденному житті, надзвичайних та екстремальних ситуаціях.

   Освітній процес має бути спрямований на набуття вихованцями практичних життєвих навичок, культури безпеки життєдіяльності, виживання в екстремальних ситуаціях.

   Результатом навчання має бути духовно - фізичний розвиток та набуття життєвих (психосоціальних) навичок гуртківців, зокрема таких: уміння прийняття рішень, вирішення проблем, творчого та критичного мислення, спілкування, самооцінки та почуття гідності, міжособистісних відносин, подолання емоцій та стресу, співчуття, розуміння інших людей

 Запорукою формування здорової особистості вихованця є взаєморозуміння, взаємоповага, толерантність, творче співробітництво всіх учасників освітнього процесу.

  Увага педагога має бути зосереджена на проведенні занять з використанням таких методів навчання, що ґрунтуються на активній участі всіх гуртківців: обговорення, мозковий штурм, розробка концептуальних карт, рольові ігри, дискусії, моделювання ситуацій, екскурсії, походи, змагання, робота в групі, вирішення проблеми, тощо.

 

Пізнавальна ігрова програма 

«Час діяти»

 

Мета: закріпити знання, вміння та навички учнів з основ безпеки життєдіяльності;

формувати здоров’язбережувальну, соціальну, екологічну компетентності школярів;

розвивати у дітей морально-психологічні якості:  ініціативність, кмітливість, згуртованість, творчу уяву.

сприяти формуванню в дітей комплексу навиків і вмінь діяти індивідуально та колективно у різноманітних ситуаціях;

стимулювати розвиток витривалості, рішучості, кмітливості; формувати вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; знаходити правильне рішення.

        Виховувати працелюбність, чесність, відвагу, дисциплінованість, увагу до ближнього, потребу жити в мирі та злагоді, у разі потреби діяти обізнано, спокійно, особисто й колективно.

 

 

Категорія учасників: учасники гуртків  “Школа безпеки”.

Вік та кількість учасників: від 12-14 років, команди 5-7 чоловік

Тривалість: 1,5 години

Форма та методи проведення: ігрова програма  з елементами КВЕСТу  колективно творча справ КТС, вікторина, тести.

Місце проведення та обладнання: спортивна або актова зала, територія біля закладу, де вільно розташовані ігрові локації,  конверти із завданнями, магніти, папір, ручки.

Організатори, партнери: учасники гуртка “Школа безпеки”, представники МНС та Червоного Хреста .

 

 

Хід гри:

 

І. Організаційний етап

Ведучий. Добрий день дорогі друзі! Ми з вами  зібрались в День  рятувальника, 17 вересня, щоб  привітати  усіх, хто рятує чужі життя, щоразу ризикуючи своїм, справжніх героїв, які здійснюють шляхетні та сміливі вчинки, але скромно кажуть, що це лише їхня робота.

 

Ведучий: Кожний громадянин України повинен знати правила ЦО та правильно діяти за ними в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій.

Ведучий: Пам’ятайте!! Дисципліна і організованість, суворе виконання без поспіху правил поведінки під час надзвичайних ситуацій буде сприяти збереженню Вашого здоров’я і життя, а також зменшенню матеріальних витрат.

Ведучий: За будь-яких обставин дотримуйтесь спокою, не піддавайтеся паніці та провокаціям,  утримуйтесь від нерозумних вчинків. В разі необхідності надавайте першу медичку допомогу потерпілим.

Ведучий: А також, в разі надзвичайних ситуацій телефонуй в служби порятунку. До таких формувань належать рятувальні служби на воді, у горах; служба швидкої допомоги; служба надзвичайних ситуацій; пожежна охорона; газова служба, міліція. Вони працюють як у мирний, так і у воєнний час.

Ведучий: Найдорожче у людини – це життя, тому потрібно робити все, щоб зберегти його.

 Ведучий: Під час нашої гри ви разом  зможете продемонструвати свої вміння діяти в екстремальних та надзвичайних ситуаціях,  спробувати себе у ролі пожежних та лікарів та представників інших важливих професій.

  Зробимо ми це за допомогою  ігрових завдань. Вас чекає 9   локацій, де   необхідно відповісти на запитання та отримати  букви.    Переможе та команда, яка перша відгадає ключову фразу.

  Отже, кожна команда отримає зараз конверт із маршрутним листом і за моєю командою починає рух.

  Після виконання всіх завдань ми знову збираємось і визначаємо переможців.

    Ну що ж, всім зрозуміло завдання? Отже, на старт! Увага! Почали!

 

 

 

 

 

2. Основний етап

 

Станція “ Що робить, коли??”

Завдання №1

Ведучий: Що має бути в сумці на момент евакуації?

( На столі лежать потрібні та непотрібні речі. Учні збирають у сумку лише все необхідне )

Матеріали:

Необхідні речі:

  •           документи;
  •           гроші, цінні речі;

     -  необхідні речі (білизна, теплий одяг, взуття, предмети гігієни);

  •           продукти харчування на 2-3 дні та питна вода;
  •           кухоль, ложка, ніж, сірники, ліхтарик, аптечка;
  •           дітям дошкільного віку пришивають записку (бейджик): ПІП, дата народження, домашня адреса, дані батьків.

Зайві речі:

  •           іграшки, косметика, магнітофон, навушники, фломастери, фотоальбом, фен тощо.

 

Станція “ Надзвичайна ситуація”

Завдання №1

Ведучий: Розгляньте малюнки і розмістіть відповідні НС у три колонки:

 

1.НС природного          2. НС техногенного        3. НС соціального 

походження                  походження                  походження  

Матеріали:

Малюнки, магніти, ключі.

 

 

 

 

                                               

 

 Завдання №2

Ведучий:Знайдіть помилки у поданому алгоритмі дій під час пожежі у школі, підкресліть їх та поясніть, у чому помилка:

  1. Викликати пожежну охорону. Не панікувати, не піднімати тривогу, аби уникнути паніки в школі. (Негайно підняти тривогу, голосно кричати про пожежу)
  2. Необхідно попередити про пожежу персонал школи. Евакуювати слід дітей лише з тієї частини школи де сталася пожежа. (Із усієї будови школи, навіть якщо пожежу виявлено у якійсь одній частині)
  3. Почувши тривогу, учні встають біля своїх парт і за вказівкою учителя залишають клас, взявшись за руки по 2 чоловіки, учитель по переду із журналом, всі швидко вибігають із приміщення. Зачиняти класні кімнати не обов’язково. (Рухатися слід по одному, розміреним кроком, завершує шестя учитель, зачинивши класні кімнати)
  4. Усі, хто не був присутнім у класі під час сигналу тривоги (був в учительській, коридорах, туалеті тощо), повинен негайно повернутися у клас і разом з усіма евакуюватися зі школи. (Повинен негайно йти на місце зібрання і приєднатися до свого класу)
  5. Нікому не дозволяється повертатися в будівлю. Необхідно одразу відпустити дітей додому. (Серед усіх евакуйованих, що зібралися у пункті збору, роблять перекличку, звітують перед директором, а директор надає повну інформацію начальнику варти пожежної охорони)

 

Завдання №3

Ведучий: Прочитайте ситуативну задачу та розташуйте відповіді у правильному порядку:

„Під час уроку, проходячи між столами, ви раптом помітили на підлозі блискучі кульки. При спробі підняти одну із кульок вона розлетілася на велику кількість дрібніших, ви:”

Матеріали: 7 аркушів паперу із правильними відповідями, магніти.

Правильні відповіді:

1.Виведіть з приміщення всіх людей, у першу чергу дітей;

2. Відчиніть навстіж усі вікна в приміщенні;

3. Захистіть органи дихання хоча б вологою марлевою пов’язкою;

4. Збирати ртуть слід спринцівкою (великі кульки) і одразу ж скидати її у скляну банку, дрібні кульки можна збирати картоном на папір і теж скидати в банку;

5. Банку слід щільно закрити кришкою;

6. Використовувати пилосос для збирання ртуті заборонено;

7. Вимити забруднені місця та взуття мильно-содовим розчином. Приміщення провітрювати протягом кількох діб.

 

Станція “Перша домедична допомога”

Завдання №1

Ведучий: Як вам відомо, перегрівання голови на сонці може призвести до сонячного удару. Яких дій слід дотримуватися аби допомогти собі при перегріванні?

Матеріали: Аркуш паперу, ручки, ключі.

Правильні відповіді:

  1. Піти в тінь (або відповзти).
  2. Випити прохолодної води.
  3. Протерти шкіру вологим рушником, а на лоб покласти пакет із льодом.
  4. Якщо піднімається температура, загорнутися у вологу простиню.
  5. Прийняти жарознижуючі засоби.
  6. Викликати лікаря.

 

Завдання №2

Ведучий: Викликаючи „швидку допомогу”, що саме необхідно       

     повідомити диспетчеру у разі будь-якої НС?

 

Правильні відповіді:

Чітко повідомити, що саме сталося,

 Які ушкодження виявлені, особливо небезпечні для життя, кількість і стан потерпілих.

Чи є серед них діти, люди похилого віку, місце події (вулиця, номер будинку), яка була надана допомога.

Указати своє ім’я, телефон.

Покласти слухавку можна лише тільки після диспетчера.

 

Станція “Увага! Дорога!”

Матеріали:

Малюнки дорожніх знаків, картки з назвами, магніти, ключі.

Завдання №1

 

Ведучий: Знайдіть відповідність між назвою та малюнком дорожнього знаку:

1.

     

2.

3.

 

4.

5.

6.

7.

8.

1.Рух праворуч

2.Пішохідна доріжка

3.В’їзд заборонено

4.Пішохідний перехід

5.Головна дорога

6.Лікарня

7. Рух на велосипедах заборонено

8.Слизька дорога

 

 

Завдання №2

Ведучий: Змоделюйте способи транспортування потерпілих під час НС до більш безпечного місця для надання першої медичної допомоги.

  1. Транспортування потерпілого одним рятувальником на спині. 
  2. Транспортування потерпілого двома рятувальниками „один за одним”. При цьому один рятувальник тримає потерпілого під пахвами, а інший за ноги під колінами.
  3. Транспортування потерпілого двома рятувальниками „на замку”. Рятувальники з’єднують руки так, щоб утворилось сидіння („замок”), а потерпілий сам тримається за шиї рятувальників.

 

Станція “Природа на допомогу рятувальнику”

Завдання №1

Ведучий: Зберіть у кошик лише їстівні гриби та неотруйні рослини.

Матеріали: кошик, фотографії отруйних та їстівних грибів, а також отруйних та неотруйних рослин.

  

мухомор червоний           бліда поганка

   

сатанинський гриб                      псевдоопеньк

 

 

 

 

 

 

   

білий гриб                      підосичник

  

підберезник                       лисички

  

паслін чорний                       вовче лико

борщівник                                 барбарис

  

ромашка лікарська                      соняшник

  

шипшина                                         цибуля

 

 

Завдання 2

Ведучий: Скласти правильні відповіді. Назвіть ці лікарські рослини.

 

 

 

Відваром цієї рослини промивають рани, очі,вуха, полощуть горло. Його п’ють як чай, коли болить горло і живіт

або при кашлі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Листки цієї рослини прикладають при опіках, укусах комах, наривах. Свіжим соком із листків лікують рани

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відваром цієї рослин лікують рани на тілі, виводять бородавки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ця рослина  зупиняє кровотечі, заживляє рани.

А ще вона зміцнює волосся.  Її добавляють до страв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чай із цієї рослин покращує роботу серця, додає сили. Масло з  рослини  швидко заживляє рани

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ця рослина допомагає при простуді і сильному кашлі. Свіжі листки можна прикладати до ран

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Це трава від 99 хвороб. Добре допомагає при грипі, ангіні, лікує розлади шлунку, головний біль

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.   Підбиття підсумків гри

Ведучий. На кожному етапі команда отримувала окремі фрагменти  слів, які треба скласти в  одне речення!

ЗАПОБІГТИ! ВРЯТУВАТИ! ДОПОМОГТИ!

 

  Девіз рятівників — «Запобігти. Врятувати. Допомогти».

  Ці слова відображають нелегкі будні представників мужньої професії. 

 Вони попереджають та ліквідують пожежі, аварії та техногенні катастрофи, знешкоджують боєприпаси, рятують людей на воді, виносять з вогню, дістають з-під уламків.

  І це далеко не повний перелік завдань оперативно-рятувальних служб, які щохвилини готові прийти на допомогу тим, хто її потребує, при виклику за номером 101.

 

4.  Підбиття підсумків та нагородження переможців

Рефлексія.  Команда яка сьогодні була самою згуртованою, кмітливою, а також проявила свої знання та вміння, отримає нагороду від наших помічників, які працювали на творчих локаціях під час нашої зустрічі.

Ведучий: Кожен з вас приклав максимум зусиль, тому природно, що кожному з вас хотілося б здобути перемогу.Тож бажаю всім вам успіху.

Дякую всім за співпрацю.

До нових зустрічей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
17 січня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку