Ігрове заняття з елементами ТРВЗ для дітей старшого дошкільного віку «Незвичайні пригоди»

Про матеріал
«Навчати граючись», спонукати дошкільнят до активної участі у ігрових ситуаціях, знаходити нестандартне вирішення проблем, заохочуючи до самостійного пошуку, надаючи можливості прояву креативних якостей дитини.
Перегляд файлу

Ігрове заняття з елементами ТРВЗ

для дітей старшого дошкільного віку

«Незвичайні пригоди»

Мета: розвивати творче мислення, сприяти розвитку фантазії та уяви, спонукаючи дітей до активної участі у ігрових ситуаціях; учити помічати цікаве в навколишньому.

Обладнання: «таємні записочки»: художник (4шт.), садівник (4шт.), чарівник (2шт.), «казкар» (за кількістю решти дітей);  лист А4 з силуетом людини; набір фломастерів;  дві гри – шнурівки «Яблуня і яблука»; гра з прищепками «Їжачок»; листи двостороннього кольорового паперу з шматочком двосторонньої ліпкої стрічки  посередині,  тонка паличка  - на кожного учасника; аудіозапис музичних уривків веселого та сумного характеру.

Хід заняття

  • Малята, чи любити ви пригоди? Пропоную вам сьогодні пошукати пригоди у  незвичайній казці, яку ми з вами самі вигадаємо. Ви згодні? Для кожного з вас в мене є «таємна записочка» (малюнок, який визначить учасників ігор), візьміть і дізнайтеся, хто ким буде під час наших казкових пригод.

 

Гра «Оживи чоловічка»

  • До нас в гості завітав ось цей чоловічок. Але мені не відомо майже нічого про нього: ні ім’я, ні де він живе, що робить, навіть я не знаю хто це хлопчик чи дівчинка. Тож давайте оживимо цю людину та разом придумаємо про неї історію.

 

Завдання для «художників»: намалювати портрет героя нашої казки (малювати одночасно двома руками).

  • Скажіть нам хто це , хлопчик чи дівчинка?

(Згідно відповіді дітей пропонуються наступні питання).

 

Завдання для «казкарів»: по черзі відповісти на питання:

  1. Як звуть дівчинку/хлопчика?
  2. Скільки їй/йому років?
  3. Де вона/він мешкає?
  4. Що вона/він любить їсти?
  5. А чого не любить їсти?
  6. Чим любить займатися?
  7. А чим не любить?
  8. Яка в неї/ в нього улюблена гра?
  9. Яка вона/він за характером?

(Діти відповідають на питання та створюють словесний портрет героя казки.

Припустимо, що це буде дівчинка)

  • Як багато ми дізналися про нашу гостю, давайте поглянимо як вона виглядає.

(Діти роздивляються намальований портрет дівчинки)

 

Гра «Яблунька»

  • Кожного ранку дівчинка… разом з мамою поспішали в дитячий садок. Дорогою до дитсадка дівчинка завжди проходила мимо старої яблуні. Зазвичай мама поспішала на роботу, тому дівчинка не помічала яблуню, але сьогодні вони вий шли з дому раніше, йшли повільно і дівчинка з цікавістю роздивлялася навкруги. Вона підняла очі і побачила на яблуні… Що побачила дівчинка?
  • Так яблуко. А яке може бути яблуко? – (Червоне, солодке, соковите, кругленьке, кисле, зелене…)
  • Воно було не одне. А скільки їх було, нам допоможуть дізнатися садівники.

 

Завдання для «садівників»: за допомогою шнурівки закріпити на дереві як можна більше яблук («садівники» працюють двома командами).

 

Завдання для «казкарів»: порахувати від1до 10 і навпаки.

 

Гра «Дерево – це добре чи погано?»

  • Дівчинка замислилися «Дерево – це добре чи погано?»

І команда «садівників» доводить, що дерево – це погано (стільки доводів – скільки яблук вдалося прикріпити на яблуню).

ІІ команда  «садівників» називає позитивні доводи – дерево – це добре.

(Інші діти доповнюють відповіді «садівників»)

  • Дівчинка поглянула під яблуньку і побачила їжака. Він був дуже сумний.

 

Руховий етюд «Веселий - сумний»

  • Уявіть собі веселу дівчинку і сумного їжачка. Послухайте музичні уривки  та за допомогою  рухів спробуйте зобразити веселий та сумний настрій.

Гра «Сумний їжачок»

«Привіт їжачок! Чому ти такий засмучений?» - спитала дівчинка. «О- хо-хо», - відповів їжак, - «Як прикро, хотів наколоти на гілочки яблучко, а мої старенькі голочки попадали».  «Не сумуй їжачок. Твоєму горю можуть допомогти чарівники, зараз я їх покличу».

 

Завдання для «чарівників»: закріпити на зображенні їжачка голочки – прищепки та назвати цікаві факти про життя їжаків в природі (живе в лісі у норі в коріннях дерев; їжак – хижа тварина, вміє полювати, живиться комахами, зміями; спить взимку; дитинчата – їжаченята народжуються з м’якими колючками; фрукти, листя на голки натикає для захисту від шкідливих комах)

 

Гра «Спогади про літо»

  • Їжачок  дуже зрадів своїм новим голочкам і заходів віддячити за допомогу: «Чим я можу порадувати тебе?», - запитав він у дівчинці. «Літо вже скінчилося. А я так люблю літо, хочу щоб воно ніколи не скінчувалося», - відповіла дівчинка. «Нажаль я не можу змінити хід пір року. Але я можу залишити тобі гарні спогади про літо. Тільки мені треба трішки допомогти».
  •  

Завдання для дітей:  кольоровий листок скласти навпіл, за допомогою способу обривання перетворити його на метелика, за допомогою клейкої стрічки прикріпити метелика на паличку, підняти палички вгору і утворити галявину над якою порхають метелики.

  • Ось, яка чарівна галявина  в нас вийшла, яка завжди нам буде нагадувати про чарівне літо.

 

  • Чи сподобалася вам наша казка? Що сподобалося найбільше? Яку б назву ви для неї придумали?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шилкіна Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
1491
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку