10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Ігрове заняття з елементами ТРВЗ для дітей старшого дошкільного віку «Незвичайні пригоди»

Про матеріал
«Навчати граючись», спонукати дошкільнят до активної участі у ігрових ситуаціях, знаходити нестандартне вирішення проблем, заохочуючи до самостійного пошуку, надаючи можливості прояву креативних якостей дитини.
Перегляд файлу

Ігрове заняття з елементами ТРВЗ

для дітей старшого дошкільного віку

«Незвичайні пригоди»

Мета: розвивати творче мислення, сприяти розвитку фантазії та уяви, спонукаючи дітей до активної участі у ігрових ситуаціях; учити помічати цікаве в навколишньому.

Обладнання: «таємні записочки»: художник (4шт.), садівник (4шт.), чарівник (2шт.), «казкар» (за кількістю решти дітей);  лист А4 з силуетом людини; набір фломастерів;  дві гри – шнурівки «Яблуня і яблука»; гра з прищепками «Їжачок»; листи двостороннього кольорового паперу з шматочком двосторонньої ліпкої стрічки  посередині,  тонка паличка  - на кожного учасника; аудіозапис музичних уривків веселого та сумного характеру.

Хід заняття

  • Малята, чи любити ви пригоди? Пропоную вам сьогодні пошукати пригоди у  незвичайній казці, яку ми з вами самі вигадаємо. Ви згодні? Для кожного з вас в мене є «таємна записочка» (малюнок, який визначить учасників ігор), візьміть і дізнайтеся, хто ким буде під час наших казкових пригод.

 

Гра «Оживи чоловічка»

  • До нас в гості завітав ось цей чоловічок. Але мені не відомо майже нічого про нього: ні ім’я, ні де він живе, що робить, навіть я не знаю хто це хлопчик чи дівчинка. Тож давайте оживимо цю людину та разом придумаємо про неї історію.

 

Завдання для «художників»: намалювати портрет героя нашої казки (малювати одночасно двома руками).

  • Скажіть нам хто це , хлопчик чи дівчинка?

(Згідно відповіді дітей пропонуються наступні питання).

 

Завдання для «казкарів»: по черзі відповісти на питання:

  1. Як звуть дівчинку/хлопчика?
  2. Скільки їй/йому років?
  3. Де вона/він мешкає?
  4. Що вона/він любить їсти?
  5. А чого не любить їсти?
  6. Чим любить займатися?
  7. А чим не любить?
  8. Яка в неї/ в нього улюблена гра?
  9. Яка вона/він за характером?

(Діти відповідають на питання та створюють словесний портрет героя казки.

Припустимо, що це буде дівчинка)

  • Як багато ми дізналися про нашу гостю, давайте поглянимо як вона виглядає.

(Діти роздивляються намальований портрет дівчинки)

 

Гра «Яблунька»

  • Кожного ранку дівчинка… разом з мамою поспішали в дитячий садок. Дорогою до дитсадка дівчинка завжди проходила мимо старої яблуні. Зазвичай мама поспішала на роботу, тому дівчинка не помічала яблуню, але сьогодні вони вий шли з дому раніше, йшли повільно і дівчинка з цікавістю роздивлялася навкруги. Вона підняла очі і побачила на яблуні… Що побачила дівчинка?
  • Так яблуко. А яке може бути яблуко? – (Червоне, солодке, соковите, кругленьке, кисле, зелене…)
  • Воно було не одне. А скільки їх було, нам допоможуть дізнатися садівники.

 

Завдання для «садівників»: за допомогою шнурівки закріпити на дереві як можна більше яблук («садівники» працюють двома командами).

 

Завдання для «казкарів»: порахувати від1до 10 і навпаки.

 

Гра «Дерево – це добре чи погано?»

  • Дівчинка замислилися «Дерево – це добре чи погано?»

І команда «садівників» доводить, що дерево – це погано (стільки доводів – скільки яблук вдалося прикріпити на яблуню).

ІІ команда  «садівників» називає позитивні доводи – дерево – це добре.

(Інші діти доповнюють відповіді «садівників»)

  • Дівчинка поглянула під яблуньку і побачила їжака. Він був дуже сумний.

 

Руховий етюд «Веселий - сумний»

  • Уявіть собі веселу дівчинку і сумного їжачка. Послухайте музичні уривки  та за допомогою  рухів спробуйте зобразити веселий та сумний настрій.

Гра «Сумний їжачок»

«Привіт їжачок! Чому ти такий засмучений?» - спитала дівчинка. «О- хо-хо», - відповів їжак, - «Як прикро, хотів наколоти на гілочки яблучко, а мої старенькі голочки попадали».  «Не сумуй їжачок. Твоєму горю можуть допомогти чарівники, зараз я їх покличу».

 

Завдання для «чарівників»: закріпити на зображенні їжачка голочки – прищепки та назвати цікаві факти про життя їжаків в природі (живе в лісі у норі в коріннях дерев; їжак – хижа тварина, вміє полювати, живиться комахами, зміями; спить взимку; дитинчата – їжаченята народжуються з м’якими колючками; фрукти, листя на голки натикає для захисту від шкідливих комах)

 

Гра «Спогади про літо»

  • Їжачок  дуже зрадів своїм новим голочкам і заходів віддячити за допомогу: «Чим я можу порадувати тебе?», - запитав він у дівчинці. «Літо вже скінчилося. А я так люблю літо, хочу щоб воно ніколи не скінчувалося», - відповіла дівчинка. «Нажаль я не можу змінити хід пір року. Але я можу залишити тобі гарні спогади про літо. Тільки мені треба трішки допомогти».
  •  

Завдання для дітей:  кольоровий листок скласти навпіл, за допомогою способу обривання перетворити його на метелика, за допомогою клейкої стрічки прикріпити метелика на паличку, підняти палички вгору і утворити галявину над якою порхають метелики.

  • Ось, яка чарівна галявина  в нас вийшла, яка завжди нам буде нагадувати про чарівне літо.

 

  • Чи сподобалася вам наша казка? Що сподобалося найбільше? Яку б назву ви для неї придумали?

 

 

docx
Додано
30 квітня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку