Розробка ігрового уроку : правовий КВК
Тема уроку: Що таке шлюб, сім’я.
Мета уроку: сформувати уявлення у свідомості здобувачів освіти правові поняття «шлюб», «сім’я» ; окреслити основні ознаки шлюбу, сім’ї ; сформувати вміння висловлювати власну думку; розвивати навички критичного мислення; вдосконалювати вміння працювати з нормативно-правовими актами; виховувати повагу до законів України, прагнення до самовдосконалення, відповідальність за свої вчинки, правову культуру.
Тип уроку: урок застосування знань та формування умінь і навичок.
Вид заняття: урок — правовий КВК.
ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП.
Підготовка до уроку-гри розпочинається за 2 тижні.
На цьому етапі:
1) вчитель разом із здобувачами освіти розробляє правила уроку-гри:
— КВК — гра командна, триває 45 хвилин.
— Клас ділиться на дві команди,
— Кожна команда обирає назву, девіз, емблему та
капітана.
— Капітан представляє команду на конкурсі капітанів.
— Обираються члени журі, ведучий, вболівальники.
— Журі має оцінити балами виконання командами
завдань конкурсів.
— Перемагає та команда, яка набрала найбільшу
кількість балів.
Урок-гра складається з таких конкурсів:
«Привітання команд»: команди мають представити свої назви, девізи та емблеми;
«Розминка» команди виконують завдання на правдивість тверджень , де відповідають «вірю» або « не вірю» ;
«Юридичний марафон» команди відповідають на питання юридичними термінами.
«Цифри від Феміди» здобувачі освіти відповідають на поставлені запитання, вказуючи певний період.
«Аналітичні завдання» здобувачі освіти розв’язують правові задачі.
«Домашнє завдання»
1.Вчитель визначає регламент уроку-гри:
Пам’ятка ведучому:
— Проводить урок КВК;
— Оголошує конкурси;
— правила їх проведення;
— знайомить команди з критеріями оцінювання
конкурсу.
Пам’ятка вболівальникам:
— Виготовити плакати на підтримку команд (атрибутику);
— Підтримувати учасників.
Пам’ятка командам:
— Клас ділиться на дві команди, кожна команда
обирає назву, девіз, емблему та капітана.
— Капітан представляє команду на початку конкурсу.
— Кожен конкурс оцінюється журі, максимум в 5
балів.
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань та мотивація діяльності:
Ведучий оголошує правила проведення уроку-гри, тему уроку-гри, склад журі та критерії оцінювання, прядок проходження конкурсів.
1.Конкурс «Привітання команд».
2. Конкурс «Чи правдиве твердження».
1.Сім’я є первинним та основним осередком суспільства. (Так)
2.Сім’ю складають особи, які проживають окремо, але пов’язані спільним побутом.(Ні)
3.Сім’я створюється на підставі спільного проживання. ( Ні)
4.Сім’я створюється на підставі кровного споріднення. (Так)
5.Кількість членів сім’ї обмежена. (Ні)
6.Шлюб можливий між близькими родичами. (Ні)
7. Особисті майнові та немайнові відносини між подружжям регулює Сімейний кодекс України. (Так)
8. Сім’я потребує спеціальної процедури реєстрації. (Ні)
9. Допускається реєстрація шлюбу через представника.(Ні)
10.Шлюб потребує реєстрації в органах РАЦС.(Так)
Конкурс «Юридичний марафон»
Конкурс «Цифри від Феміди»
1.Шлюбний вік жінок (18 років)
2.Шлюбний вік чоловіків(18 років)
3. Вкажіть вік, у якому особа може написати заяву та звернутися до суду, щоб отримати дозвіл на шлюб.(14 років)
4. Вкажіть період , коли реєструється шлюб від подання особами заяви. (1 місяць)
5.Вкажіть період, коли заява про шлюб втрачає чинність.(3 місяці)
Конкурс «Аналітичні завдання»
Завдання першій команді
Правова задача
Оксана , якій виповнилося 16 років закохана у Дмитра , якому 18 років і бажає з ним одружитися, оскільки вона вагітна. Він студент і впевнений, що зможе повністю забезпечити свою сім’ю. Але батьки Оксани проти шлюбу, і хочуть самі забезпечувати свою доньку з її дитиною. Оксана звернулась до суду, про дозвіл на шлюб. Як, на вашу думку, буде вирішена ситуація?
( За Сімейним кодексом України передбачено, що особі, яка досягла 14 років, за рішенням суду може бути надане право на шлюб, якщо це відповідає її інтересам. Оскільки Оксана вагітна, то суд може прийняти рішення у її користь).
Завдання другій команді
Валерія, через зраду чоловіка вирішила подати до суду заяву на розлучення із поділом майна. Вона хоче відсудити квартиру та машину у чоловіка Сергія. Однак, Сергій стверджує, що квартира дісталася йому в шлюбі, але на підставі договору дарування. Яке ,на вашу думку , рішення прийме суд?
( ст. 57 Сімейного кодексу України вказує на те, що особисто - приватною власністю є майно, яке набуте ним або нею за період шлюбу внаслідок договору дарування або порядку успадкування. Тому, суд прийме рішення, що квартира залишиться у власності чоловіка).
III. ПІДСУМКОВИЙ ЕТАП
Підведення підсумків уроку:
Вчитель відмічаючи позитивне і негативне вказує на прорахунки здобувачів освіти та оцінює освітні досягнення . Журі оголошує переможців.
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Опрацювати параграф підручника.
2. Складіть правові ситуації , використовуючи підстави недійсності шлюбу.