Іменник як самостійна частина мови

Про матеріал
Тема: Іменник як самостійна частина мови. Мета: удосконалити та розширити знання учнів про іменник як самостійну частину мови; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни. Обладнання: цеглинки ЛЕГО, кубик Блума, роздатковий матеріал, мультимедійний комплект.
Перегляд файлу

Тема: Іменник як самостійна частина мови.

Мета: удосконалити та розширити знання учнів про іменник як самостійну частину мови; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.

Обладнання: цеглинки ЛЕГО, кубик Блума, роздатковий матеріал, мультимедійний комплект.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1.Організаця класу

 Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

 

2. Усний коментар до домашнього завдання.

 

3.Словникові слова

Будь ласка, ввечері, сигнал, шістнадцять,щоденно.

4. Мовна розминка

 Вставте пропущені голосні букви.

Сон..чко, з..рка, б..ква, стр..х, к…ниця, п..рсик.

  1. На які питання відповідають слова?
  2. Назвіть слово у якому найбільше звуків.
  3. Складіть речення із словом на вибір.

5. Повідомлення мети уроку

- Відчувати страх так само природно, як дихати. Страх обгрунтований, коли людині загрожує небезпека. А надуманий страх  - це плід нашої уяви. З ним варто вчитися боротися.  Сьогодні ми не будемо боятися самостійної частини мови « Іменник» та його граматичних пасток.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Робота з підручником

Відкриваємо підручник на с. 90 ( робота над правилом).

С. 91 Вправа 1. ( Випиши іменники. Познач корінь)

2. Досліджуємо мовлення

Назви матеріалів

Назви ігор

Назви свят

Назви дій, станів

Тканина

Папір

Золото

Масло

Дерево

 

Схованки

Піжмурки

Шахи

Футбол

баскетбол

Іменини

Різдво

День Незалежності

День матері

Спів

Біг

Сум

Радість

доброта

Вправа 2, с. 91

Іменники змінюються за числами. В однині іменники бувають чоловічого жіночого, середнього роду. У множині роду немає.

3.Робота на картках

Стіл, повага, ліс, вода, щедрість, горобець, доброта, іній, злість, тризуб, сум.

Випишіть слова, які вважаєте іменниками, Чому вирішили, що слова : повага, любов, щедрість, доброта, злість, сум – іменники, адже це не назви конкретних предметів.

  1. Фізкультхвилинка
  2. Робота з текстом

Учні працюють на с. 91, Вправа 3 . Зачитуюють поради, виписують іменники, ставлять питання, зазначають назви істот чи неістот.

  1. Гра « Футбол»
  2. Скласти сенкан « Лисичка»

Перший рядок – тема (іменник).

Другий – опис теми (два прикметники).

Третій – називає дію, пов’язану з темою, складається з трьох дієслів.

Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття.

Останній рядок – одне слово – синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.

1. Лисичка
2. Хитра, руда
3. Бігає, полює, ховається
4. Маленька мешканка лісу
5. Хижачка

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Кубик « Блума»

НАЗВИ, на які питання відповідає іменник

ПРИДУМАЙ слова, які відповідають на питання хто?

ЗАПРОПОНУЙ скласти речення

ПОЯСНИ, як визначити, на яке питання відповідає іменник

ПОДІЛИСЬ знаннями, які отримав сьогодні на уроці

ЧОМУ слово «товариш» відповідає на питання   хто?

  1. Рефлексія
  •          Чи налякав вас іменник?
  1. Домашнє завдання

Виконати с. 92, Вправа 5.

 

docx
Додано
19 листопада
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку