Іменники - власні та загальні. Велика буква у власних назвах.

Про матеріал
формувати в учнів уміння писати з великої букви імена, по батькові, прізвища людей, закріплювати вміння правильно писати слова; розвивати увагу, пам’ять, мовлення; виховувати любов до рідного краю, шану до її видатних людей.
Перегляд файлу

Тема. Іменники - власні та загальні. Велика буква у власних назвах.

Мета: формувати в учнів уміння писати з великої букви імена, по батькові, прізвища людей, закріплювати вміння правильно писати слова; розвивати увагу, пам’ять, мовлення; виховувати любов до рідного краю, шану до її видатних людей.

 

 Обладнання: лего, сонечко, дерево, деформований текст, таблиці, сніжинки, ілюстрації, ноутбук, відеохвилинка, казка, мікрофон.

Тип уроку: комбінований.

                            Хід уроку

1.Оганізаційний момент

1.1.Привітання

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок української мови починаймо.

1.2.Девіз уроку

- А девіз нашого уроку такий:

Будем гарно працювати,

Щоб рідну мову добре знати.

2. Актуалізація опорних знань

  • Діти, на вулиці зараз зима і наприкінці зими та на початку

весни ми постійно бачимо суперечки: почав танути сніг; раптом налетіла завірюха, а за мить знову засяяло сонечко. Тому, сьогодні до нас завітало на урок сонечко, але воно чомусь сумне і зовсім не сяє. Але воно мені передало по секрету, що засяє за умови, якщо учні 3-го класу будуть активно працювати на уроці. За кожну блискучу відповідь, ви будете прикріплювати на дошці промінець до сонечка і будемо сподіватися, що в кінці уроку воно подарує нам свою посмішку, як дарунок за продуктивну роботу.

2.2. Бесіда

-Що означають слова, до яких ставимо питання хто? що?

-На які питання відповідають іменники?

(таблиця  “Іменник”)

2.3.Каліграфічна хвилинка

Мм Ме мл мв ма мл Марія

2.4.Робота з деформованим текстом

- А тепер давайте складемо слова речення з окремих слів

Марійка, мамі, господарству, по, допомагає.

(Марійка допомагає мамі по господарству)

-Визначте головні слова в реченні.

3.Повідомлення теми і мети уроку

3.1.Відгадування загадки

      Всі хочуть, як народиться дитина,

       Щоб я було красиве і дзвінке,

      Бо носить все життя мене людина,

      А відгадайте-но, що я таке? (Ім’я)

3.2.Ребус

- А зараз відгадайте ребус.

- Отже, у кожної людини є своє  ім’я.

rebus (4)

 

 

3.3. Перегляд казки “Велика буква”

- Які правила вживання великої букви названі в казці?

- Що хотіла зробити дівчинка?

- Кому вона дала назви?

- Чи любили  і поважали люди дівчинку?

3.4. Асоціативний кущ

 

 

                      прізвища,

Імена             по батькові        клички тварин

 

                            Велика буква

                                                                                          гори та долини

річки, моря,                       міста, села, вулиці

озера

 

 

- Отже, сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про велику букву в іменах, по батькові і прізвищах людей

- У людей можуть бути однакові імена. Тому щоб знати до кого звертаються, називають крім імені ще прізвище. Наприклад, Олександр Іванов. Людей, які мають однакові імена, називають тезками. Але буває й так, що й прізвища у людей бувають однакові. В кожного з вас є тато. Коли ви будете дорослими вас будуть звати по батькові. Мого тата звати Іван. Тому мене ви називаєте як?

      Діти, запам’ятайте ці три слова: ім’я, по батькові, прізвище завжди пишуться з великої букви.

3.5.Гра «Мікрофон»

- А тепер кожен із вас скаже мені повністю своє прізвище, ім’я та по батькові та запишіть у зошит.

3.6. Робота з підручником

- Розгорніть підручники на с.61. Доповніть подані малюнки у речення та скористайтеся правилом.

- Розкодуйте імена друзів.

Фізкультхвилинка «Пінгвіни»

Перегляд відеохвилинки та повторення рухів за пінгвінами.

4. Узагальнення і систематизація знань учнів

4.1.Робота зі словами

Написані імена дівчаток і хлопчиків. Загубилася перша буква, потрібно вписати правильну букву.

...ндрійко, ...ксанка, офійка, ...рчик, ...ринка, ...лечка.

4.2. Робота з цеглинками лего

У вас є колір цеглинки та слова під ними. Ваше завдання вибрати слова, які пишуться з великої букви. Скласти лего та показати.

 

 

 

 

4.3. Робота із словосполученнями

- Потрібно з імен скласти по батькові

Оксана ( Іван) - Оксана Іванівна;

Ольга (Олександр) -

Богдан (Віктор)-

Андрій(Степан)-

Віталій (Ярослав)-

Галина(Анатолій)-

4.4. Гра «Найуважніший»

Увага! Шукаємо кмітливих та уважних дітей! Одного разу Мишко з мамою Оленою Сергіївною та батьком Дмитром Івановичем поїхали на день народження до дідуся Івана.

  • Чиїм батьком був дідусь Іван – тата чи мами?
  • Як називатимуть Мишка, коли він стане дорослим?

5.Підсумок уроку

Заглянуло сонечко до нас на мить, дуже швидко час біжить.

-Як бачите, сонечко нам посміхнулося і засяяло яскравими промінчиками, а це значить що ми провели час не даремно, а отримали нові знання.

5.1. Метод «Сніжинка»

- У кожного з вас є сніжинки і ваше завдання сказати очікування від уроку та приклеїти сніжинку на зимове дерево.

- Урок навчив мене...

- Найцікавіше завдання було...

- Що не було цікавим? Чому?

5.2. Повідомлення домашнього завдання

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 січня 2023
Переглядів
292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку