Імітаційні вправи як засіб розвитку фізичних та розумових здібностей учнів молодших класів

Про матеріал
Фізичне виховання учнів молодших класів є важливою ланкою системи фізичного виховання підростаючого покоління. На уроках в 1-4 класах ігри займають провідне місце. Це пояснюється необхідністю задовольнити велику потребу в рухах та пізнавальній діяльності. Руховий досвід у дітей цього віку дуже малий, тому спочатку рекомендується проводити не складні ігри сюжетного та імітаційного характеру. Ігрова діяльність є корисним засобом виховання у дітей необхідних фізичних та розумових якостей, тому вчитель зобов’язаний застосовувати ігри сюжетного та імітаційного характеру. Такі ігри є нетрадиційною формою засобів фізичної культури в школі і викликають активність та зацікавленість учнів.
Перегляд файлу

Імітаційні вправи як засіб розвитку фізичних та розумових здібностей учнів молодших класів

        Фізичне виховання учнів молодших класів є важливою ланкою системи фізичного виховання підростаючого покоління. На уроках в 1-4 класах ігри займають провідне місце. Це пояснюється необхідністю задовольнити велику потребу в рухах та пізнавальній діяльності.

        Руховий досвід у дітей цього віку дуже малий, тому спочатку рекомендується проводити не складні ігри сюжетного та імітаційного характеру.

          Ігрова діяльність є корисним засобом виховання у дітей необхідних фізичних та розумових якостей, тому вчитель зобов’язаний застосовувати ігри сюжетного та імітаційного характеру. Такі ігри є нетрадиційною формою засобів фізичної культури в школі і викликають активність та зацікавленість учнів.

        Вдало вибрані імітаційні вправи та ігри допомагають зменшити втому після фізичного та розумового навантаження, емоційно пожвавити урок. Застосування імітаційних вправ та ігор дає можливість ширше розкрити приховані рухові можливості, сприяє вирішенню завдань всебічного розвитку фізичних та
розумових здібностей учнів. В таких вправах та іграх можна на практиці закріпити деякі знання загальноосвітнього характеру.

        Ефективність імітаційних вправ на уроках фізичної культури значною мірою залежать від їх добору та методики проведення. Пояснення змісту вправ та ігор
повинно супроводжуватись показом вправ і навіть пробним їх виконанням, щоб діти ознайомилися з труднощами, які доведеться долати в процесі гри.
Щоб переконатися, що діти зрозуміли гру, вчитель може запропонувати кільком учням повторити її зміст та правила, виконати декілька рухів і лише після цього розпочати гру.

          Розглянемо декілька прикладів імітації літер алфавіту. Ті ж самі літери можна зобразити по різному, таким чином демонструвати різноманітні
пози та рухи, що дозволяє дітям у подальшому самостійно складати вправи та зображати вигадане, таким чином розвивати уяву та творчу фантазію.

 

Гра 1 «Вгадай літеру»

Учні шикуються у дві шеренги та розмикаються на довжину витягнутих рук. Вчитель, стоячи перед учнями, приймає позу умовно зображеної літери алфавіту, утримує її декілька секунд. Діти намагаються відгадати літеру. Вгадавши літеру, називають її та повторюють вправу 4-6 разів, одночасно повторюючи назву літери.
 

Гра 2 «Придумай літеру»

Діти стають парами, один навпроти одного на відстані 2-3 кроки. Вчитель дає завдання – придумати свої постави/пози, які зображують літери алфавіту та виконують її, повторюючи їх по 4-6 разів. Кращі вправи виконують всім класом.
 

Гра 3 «Дзеркальне відображення»

Школярі, стоячи один до одного обличчям, дзеркально копіюють усі дії партнера, який виконує вправу (його жести, поведінку, характер виконання). Це дає можливість виконуючому ніби збоку (зі сторони) побачити та дати оцінку своїм діям, жестам та рухам. 

Гра 4 «Зроби краще ніж я»

Учні, стоячи обличчям до один до одного, придумують та виконують вихідні положення, з яких вони потім будуть виконувати зображення літери алфавіту. Вихідним положенням можуть бути і зображені дітьми літери. Кожна вправа повинна бути спрямована на розвиток рухових якостей: сили, гнучкості, рівноваги, суглобної рухливості.

Наприклад:
В. П.- широка стійка ноги нарізно, руки вгору назовні (літера “Х”)
1 – присід, передпліччя вгору (літера “Ж”);

2 – в. п. Ця вправа спрямована на розвиток та укріплення м’язів ніг. Потім діти намагаються виконати вигадану вправу краще свого партнера (точніше, естетичніше, виразніше, з більшою амплітудою).

Гра 5 «Скласти слово»

Клас розподіляється на групи (по кількості літер у слові). Така група, стоячи перед класом, зображує в позах слово (кожен учень свою літеру). Клас повинен відгадати слово та декілька разів повторити рухи кожною літери.
Наприклад слово ТУЛУБ.

1 учень – в. п. – присід 1 – літера «Т» – руки в сторони. 2 – в. п.

2 учень – в. п. – присід «У» – перекатом назад в стійку на лопатках.
2 – права нога вперед (літера «У»). 3-4 – в. п.
3 – учень – в. п. – упор стоячи на колінах і заокруглення спини (літера «Л») 2-в. п.
4 – учень – як 2 – й.
5 – учень – в. п. о. с. І – стійка на правій нозі, ліва зігнута вперед, торкаючись ступнею гомілки, напівнахил вперед руки вгору (літера «Б»)

Можливі варіанти: один учень зображує всі літери почергово перед усім класом. Клас читає це слово кілька разів, потім повторює рухи кожної літери. Спочатку вправа виконується в повільному темпі, потім поступово збільшується темп виконання вправи (можна збільшувати темп з кожної наступної літери). Переможці гри ті, які витримують темп, вірно, точно і вчасно виконали вправу.
 

Гра 6 «Оживи літери»

Учні, стоячи один до одного обличчям, змагаються поміж собою, «Оживляючи» літери.
Наприклад: літера «Ж» може перетворитись в «жука», який рухає своїми лапками. Літера «Д» в хатку на курячих ніжках. Літера «Ф» фотографа.
Літера «О» в колесо, бублик. Оживляючі літери можна спробувати висловити в русі характер їх звучання, або характерні риси їх графічного зображення. Наприклад: звук «Т» можна так висловити через вправу: з в. п. –  руки до плечей, ніби відштовхуючись долонями, розвести руки в сторони. В літері «В» можна розглянути зображення хвилі. В літері «М» зображення гір тощо. Серед ігор, пов’язаних із зображенням літер алфавіту, більш емоційні ігри з перебіжками (пересуванням). Такі ігри вимагають вміння орієнтуватись та пересуватись у найрізноманітніших напрямках, які здійснюються раптово за сигналом вчителя.

Наприклад: команди шикуються у протилежних кутах залу. За сигналом вчителя літера «О» учасники гри в колонах пересуваються уздовж межі залу, утворюючи повне коло. Одна і друга команди намагаються першими прибігти на фінішну позицію. Після кожної перебіжки змінюється літера та ведучий. Перш ніж дати сигнал вчитель обов’язково повинен зробити паузу, щоб команди змогли вирішити, яким шляхом і як треба пересуватись. Наприклад, вчитель дає команду: літера «М»  пауза 5-10 сек. і тільки потім команда: «О», «П», «Р», «С», «Г», «М».

Зображення літер рухом в колоні

docx
Додав(-ла)
Воловик Іра
Додано
9 січня 2021
Переглядів
1710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку