Погоджено
Заступник директора
______________
Індивідуальна навчальна програма (модифікована)
з української літератури
для учнів 10 класу
I семестр
2023/2024 н. р.
Навчальна програма: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська література: 10–11 класи. – Рівень стандарту / Мовчан Р. В., Молочко С. Р., Дроздовський Д. І., Коваленко Л. Т., Фасоля А. М., Цимбалюк В. І. (Наказ МОН України № 1407 від 23. 10. 2017 р.)
Тема: Вступ. Реалістична українська проза. Іван Нечуй-Левицький. Панас Мирний
Довгострокова мета:
- з допомогою характеризує в загальних рисах суспільно-культурні умови розвитку літератури 1870-1890 рр.;
- розповідає про письменників, називає їхні основні твори;
- з допомогою визначає жанри творів, коментує їхню проблематику;
- з допомогою характеризує образи-персонажі, засоби їх зображення.
№ з/п |
Дата провед |
Тема уроку |
Короткострокові завдання |
Методи оцінюван |
Прогрес |
1. |
|
Вступ. Реалістична українська проза. Українська література другої половини ХІХ ст. у контексті розвитку тодішнього суспільства, культури, мистецтва. |
З допомогою вчителя характеризує в загальних рисах суспільно-культурні умови розвитку літератури 1870-1890 рр. |
спостереження |
|
2. |
|
Іван Нечуй-Левицький. Життя і творчість письменника як новий імпульс української літератури («Колосальне всеобіймаюче око України» (І. Франко)). |
Коротко розповідає про письменника, називає його основні твори. |
Спостереження |
|
3. |
|
«Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, актуальність проблеми батьків і дітей. ТЛ: соціально-побутова повість, реалізм (поглиблено). |
З допомогою визначає жанр твору; коментує проблематику повісті. |
Спостереження |
|
4. |
|
Колоритні людські характери в повісті І. Нечуя-Левицького. Порівняльна характеристика образів твору. |
З допомогою вчителя й навідних питань характеризує образи-персонажі; порівнює образи дійових осіб. |
Зразки робіт |
|
5. |
|
Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. Ствердження цінностей національної етики засобами комічного. ТЛ: засоби змалювання комічного (поглиблено). |
З допомогою вчителя усвідомлює основні риси української ментальності, її значення для самопізнання й успішної реалізації в сучасному суспільстві. |
Спостереження |
|
6. |
|
Інсценізація уривків з «Кайдашевої сім’ї» |
Намагається виразно читати уривки повісті “Кайдашева сім’я”. |
Виразне читання |
|
7. |
|
Панас Мирний (Панас Рудченко). Основне про життєвий і творчий шлях. Загальна характеристика творчості. |
Знає про основні етапи життя прозаїка, його основні твори. |
Спостереження |
|
8. |
|
«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» – перший соціально-психологічний роман в українській літературі, свідчення його можливостей у художньому дослідженні дійсності. Співавторство з Іваном Біликом. Історія написання твору. ТЛ: соціально-психологічний роман. |
З допомогою навідних питань розповідає про історію написання роману. |
Зразки робіт |
|
9. |
|
Широта представлення народного життя. Робота з текстом 1–4 частин роману. |
З допомогою навідних питань переказує окремі фрагменти твору. |
Робота з текстом |
|
10. |
|
Шлях Ничипора Варениченка: від правдошукацтва до розбійництва. |
З допомогою вчителя характеризує головні образи-персонажі, зокрема Чіпки. |
Зразки робіт |
|
11. |
|
Жіночі образи, ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини. |
З допомогою вчителя визначає роль головних жіночих образів у творі. |
Відповіді на питання |
|
12. |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Творче дослідження: спільне та відмінне у художній манері І. Нечуя-Левицького й Панаса Мирного |
З допомогою вчителя порівнює образи вивчених творів І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного. |
Робота за зразком |
|
13. |
|
Контрольна робота. Вступ. Творчість І. Нечуя-Левицького і Панаса Мирного. |
Самостійне виконання тестових завдань. |
Контрольні тести |
|
Умовні позначення: Методи оцінювання
О – учень оволодів уміннями, досяг визначеної мети; Зразки робіт
СП – спостерігається суттєвий прогрес; Спостереження
НП – спостерігається незначний прогрес; Контрольні аркуші
ПН – прогресу в досягненні визначеної мети немає. Тестові завдання
Стандартні тести
Тема: Театр корифеїв
Довгострокова мета:
- розповідає про історію виникнення «театру корифеїв», його склад, популярність;
- називає авторів творів, написаних для професійного українського театру;
- знає основне про творчість І. Карпенка-Карого, називає його твори.
№ з/п |
Дата провед |
Тема уроку |
Короткострокові завдання |
Методи оцінюван |
Прогрес |
14. |
|
Театр корифеїв. Розвиток драматургії: соціально-побутові та історичні драми й комедії М. Старицького, М. Кропивницького, Панаса Мирного та ін |
З допомогою навідних запитань розповідає про історію виникнення «театру корифеїв», його склад, популярність; називає авторів творів, написаних для професійного українського театру; |
Спостереження |
|
15. |
|
Іван Карпенко-Карий (І. Тобілевич). Основне про життєвий і творчий шлях митця, світогляд, багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів. Іван Карпенко-Карий і театр корифеїв. Драматургічне новаторство письменника |
Знає основне з життєвого і творчого шляху драматурга, розповідає з допомогою вчителя про основні твори драматурга. |
Зразки робіт |
|
16. |
|
Комедія «Мартин Боруля», її сценічна історія. Дворянство як міф про краще життя. Підміна особистісних етичних цінностей (чесності, порядності, працелюбства) становою належністю. |
З допомогою навідних запитань розповідає зміст твору. |
Переказ змісту твору |
|
17. |
|
Психологічна переконливість образу Мартина Борулі. Інші персонажі твору. Значення творчості Івана Карпенка-Карого. |
З допомогою вчителя розповідає про вчинки головного персонажа твору. |
Зразки робіт |
|
18. |
|
Контрольний твір на тему «Ідейно-тематичний зміст комедії Івана Карпенка-Карого “Мартин Боруля”». |
З допомогою вчителя створює невелику зв’язну розповідь про головного героя. |
Написання твору |
|
19. |
|
Урок позакласного читання. Поетичні твори Михайла Старицького. |
Намагається виразно читати поезії М. Старицького. |
|
|
Умовні позначення: Методи оцінювання
О – учень оволодів уміннями, досяг визначеної мети; Зразки робіт
СП – спостерігається суттєвий прогрес; Спостереження
НП – спостерігається незначний прогрес; Контрольні аркуші
ПН – прогресу в досягненні визначеної мети немає. Тестові завдання
Стандартні тести
Тема: І. Я. Франко
Довгострокова мета:
- знає біографію І. Франка, основні царини діяльності;
- розуміє значення творчості письменника в історії української літератури;
- висловлює власне ставлення до І.Франка як багатогранної особистості;
- виразно читає твори письменника, розуміє їх зміст.
№ з/п |
Дата провед |
Тема уроку |
Короткострокові завдання |
Методи оцінюван |
Прогрес |
20. |
|
Іван Франко. Життєвий і творчий шлях. Багатогранність діяльності в українській культурі, її вплив на культурний і політичний розвиток України. Лірика збірки «З вершин і низин». Загальне уявлення про композицію збірки. Творчість великих майстрів Відродження; символ вічної жіночності, материнства, краси; суперечки про роль краси і користі («Сікстинська мадонна»). ТЛ: сонет. |
Знає біографію І. Франка, основні сфери його діяльності; називає основні збірки поезій; виразно читає сонет. |
Спостереження |
|
21. |
|
Франкова концепція поступу людства, вираження незламного оптимізму («Гімн» («Замість пролога»)). ТЛ: гімн |
З допомогою пояснює назви основних віршів; з допомогою навідних запитань характеризує образ «вічного революціонера». |
Виразне читання віршів |
|
22. |
|
Поетична збірка «Зів’яле листя», загальне уявлення про її композицію. «Ой ти, дівчино, з горіха зерня...», «Чого являєшся мені...» Місце любовної теми у творчості І. Франка. Життєві імпульси появи творів (автобіографічність). Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, ствердження невмирущості почуттів, ідеалу кохання. |
З допомогою вчителя розповідає про зб. «Зів’яле листя».
|
Зразки робіт |
|
23. |
|
Урок виразного читання. Літературна композиція за інтимною лірикою І. Франка. |
Виразно й осмислено читає поезії збірки. |
Виразне читання поезій |
|
24. |
|
Змістовий зв’язок «Легенди про вічне життя» з поезією збірки «Зів’яле листя». Драматизм людських стосунків, роздуми про взаємність кохання. ТЛ: філософська поезія. |
Виразно читає поезію, з допомого навідних запитань пояснює її зміст. |
Спостереження |
|
25. |
|
Поема «Мойсей» – один із вершинних творів І. Франка. Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті. Пролог до поеми – заповіт українському народові. ТЛ: терцини |
Знає історію написання поеми, з допомогою вчителя розповідає її зміст. |
Зразки робіт |
|
26. |
|
Алегоричність образу Мойсея. Засоби художнього увиразнення в тексті. |
З допомогою навідних запитань характеризує образ Мойсея. |
Зразки робіт |
|
27. |
|
Проза І. Франка (ідеї, проблеми). Художні шукання прозаїка. І. Франко й український модернізм. Новела «Сойчине крило» – жіноча доля в новітній інтерпретації. Образ героя-адресата – уособлення боротьби між «естетикою» і «живим чоловіком». Гуманізм новели. ТЛ: поняття про модернізм. |
Знає зміст новели, коротко переказує її зміст. |
Спостереження |
|
28. |
|
Роль І. Франка у розвитку драматургії й театру («Украдене щастя»). Значення творчості І. Франка, її актуальність. |
Знає зміст драми, за допомогою навідних запитань коротко переповідає його; розуміє значення творчості письменника. |
Зразки робіт |
|
29. |
|
Контрольна робота. Творчість І. Франка (тестування). |
Самостійно виконує тестові завдання. |
Виконання тестів |
|
30. |
|
Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (проза). |
Називає улюбленого письменника рідного краю, називає його твори. |
Зразки робіт |
|
Умовні позначення: Методи оцінювання
О – учень оволодів уміннями, досяг визначеної мети; Зразки робіт
СП – спостерігається суттєвий прогрес; Спостереження
НП – спостерігається незначний прогрес; Контрольні аркуші
ПН – прогресу в досягненні визначеної мети немає. Тестові завдання
Стандартні тести