Індивідуальна навчальна програма з української літератури (модифікована). 10 клас

Про матеріал
Індивідуальна навчальна програма з української літератури для 10 класу створена на основі чинної Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська література: 10–11 класи. – Рівень стандарту / Мовчан Р. В., Молочко С. Р., Дроздовський Д. І., Коваленко Л. Т., Фасоля А. М., Цимбалюк В. І. (Наказ МОН України № 1407 від 23. 10. 2017 р.). У довгостроковій меті та короткострокових завданнях ураховані можливості учнів з ООП.
Перегляд файлу

           Погоджено

Заступник директора

                                                                                                                           ______________                

 

 

Індивідуальна навчальна програма (модифікована)

з української літератури

для учнів 10  класу

 

I семестр

2023/2024 н. р.

 

Навчальна програма:  Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська література: 10–11 класи. – Рівень стандарту / Мовчан Р. В., Молочко С. Р., Дроздовський Д. І., Коваленко Л. Т., Фасоля А. М., Цимбалюк В. І. (Наказ МОН України № 1407 від 23. 10. 2017 р.)

 

Тема: Вступ. Реалістична українська проза. Іван Нечуй-Левицький. Панас Мирний

Довгострокова мета:

- з допомогою характеризує в загальних рисах суспільно-культурні умови розвитку літератури 1870-1890 рр.;

- розповідає про письменників, називає  їхні основні твори;

- з допомогою визначає жанри творів, коментує їхню проблематику;

- з допомогою характеризує образи-персонажі, засоби їх зображення.

 

№ з/п

Дата

провед

Тема уроку

Короткострокові

завдання

Методи

оцінюван

Прогрес

1.

 

Вступ. Реалістична українська проза. Українська література другої половини ХІХ ст. у контексті розвитку тодішнього суспільства, культури, мистецтва.

З допомогою вчителя характеризує в загальних рисах суспільно-культурні умови розвитку літератури 1870-1890 рр.

спостереження

 

2.

 

Іван Нечуй-Левицький. Життя і творчість письменника як новий імпульс української літератури («Колосальне всеобіймаюче око України» (І. Франко)).

Коротко розповідає про письменника, називає  його основні твори.

Спостереження

 

3.

 

«Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, актуальність проблеми батьків і дітей. ТЛ: соціально-побутова повість, реалізм (поглиблено).

З допомогою визначає жанр твору; коментує проблематику повісті.

Спостереження

 

4.

 

Колоритні людські характери в повісті І. Нечуя-Левицького. Порівняльна характеристика образів твору.

З допомогою вчителя й навідних питань характеризує образи-персонажі; порівнює образи дійових осіб.

Зразки робіт

 

5.

 

Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. Ствердження цінностей національної етики засобами комічного. ТЛ: засоби змалювання комічного (поглиблено).

З допомогою вчителя усвідомлює основні риси української ментальності, її значення для самопізнання й успішної реалізації в сучасному суспільстві.

Спостереження

 

6.

 

Інсценізація уривків з «Кайдашевої сім’ї»

Намагається виразно читати уривки повісті “Кайдашева сім’я”.

Виразне читання

 

7.

 

Панас Мирний (Панас Рудченко). Основне про життєвий і творчий шлях. Загальна характеристика творчості.

Знає про основні етапи життя прозаїка, його основні твори.

Спостереження

 

8.

 

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» – перший соціально-психологічний роман в українській літературі, свідчення його можливостей у художньому дослідженні дійсності. Співавторство з Іваном Біликом. Історія написання твору. ТЛ: соціально-психологічний роман.

З допомогою навідних питань розповідає про історію написання роману.

Зразки робіт

 

9.

 

Широта представлення народного життя. Робота з текстом 1–4 частин роману.

З допомогою навідних питань переказує окремі фрагменти твору.

Робота з текстом

 

10.

 

Шлях Ничипора Варениченка: від правдошукацтва до розбійництва.

З допомогою вчителя характеризує головні образи-персонажі, зокрема Чіпки.

Зразки робіт

 

11.

 

Жіночі образи, ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини.

З допомогою вчителя визначає роль головних жіночих образів у творі.

Відповіді на питання

 

12.

 

Урок мовленнєвого розвитку. Творче дослідження: спільне та відмінне у художній манері І. Нечуя-Левицького й Панаса Мирного

З допомогою вчителя порівнює образи вивчених творів І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного.

Робота за зразком

 

13.

 

Контрольна робота. Вступ. Творчість І. Нечуя-Левицького і Панаса Мирного.

Самостійне виконання тестових завдань.

Контрольні тести

 

 

 

Умовні позначення:                                                                 Методи оцінювання

О – учень оволодів уміннями, досяг визначеної мети;           Зразки робіт

СП – спостерігається суттєвий прогрес;                                 Спостереження

НП – спостерігається незначний прогрес;                               Контрольні аркуші

ПН – прогресу в досягненні визначеної мети немає.             Тестові завдання

                                                                                                      Стандартні тести

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Театр корифеїв

Довгострокова мета:

- розповідає про історію виникнення «театру корифеїв», його склад, популярність;

- називає авторів творів, написаних для професійного українського театру;

- знає основне про творчість І. Карпенка-Карого, називає його твори.

 

№ з/п

Дата

провед

Тема уроку

Короткострокові

завдання

Методи

оцінюван

Прогрес

14.

 

Театр корифеїв. Розвиток драматургії: соціально-побутові та історичні драми й комедії М. Старицького, М. Кропивницького, Панаса Мирного та ін

З допомогою навідних запитань розповідає про історію виникнення «театру корифеїв», його склад, популярність; називає авторів творів, написаних для професійного українського театру;

Спостереження

 

15.

 

Іван Карпенко-Карий (І. Тобілевич). Основне про життєвий і творчий шлях митця, світогляд, багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів. Іван Карпенко-Карий і театр корифеїв. Драматургічне новаторство письменника

Знає основне з життєвого і творчого шляху драматурга, розповідає з допомогою вчителя про основні твори драматурга.

Зразки робіт

 

16.

 

Комедія «Мартин Боруля», її сценічна історія. Дворянство як міф про краще життя. Підміна особистісних етичних цінностей (чесності, порядності, працелюбства) становою належністю.

З допомогою навідних запитань розповідає зміст твору.

Переказ змісту твору

 

17.

 

Психологічна переконливість образу Мартина Борулі. Інші персонажі твору. Значення творчості Івана Карпенка-Карого.

З допомогою вчителя розповідає про вчинки головного персонажа твору.

Зразки робіт

 

18.

 

Контрольний твір на тему «Ідейно-тематичний зміст комедії Івана Карпенка-Карого “Мартин Боруля”».

З допомогою вчителя створює невелику зв’язну розповідь про головного героя.

Написання твору

 

19.

 

Урок позакласного читання. Поетичні твори Михайла Старицького.

Намагається виразно читати поезії М. Старицького.

 

 

 

 

Умовні позначення:                                                                 Методи оцінювання

О – учень оволодів уміннями, досяг визначеної мети;           Зразки робіт

СП – спостерігається суттєвий прогрес;                                 Спостереження

НП – спостерігається незначний прогрес;                               Контрольні аркуші

ПН – прогресу в досягненні визначеної мети немає.             Тестові завдання

                                                                                                      Стандартні тести

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: І. Я. Франко

Довгострокова мета:

- знає біографію І. Франка, основні царини діяльності;

- розуміє  значення творчості письменника в історії української літератури;

- висловлює власне ставлення до І.Франка як багатогранної особистості;

- виразно читає твори письменника, розуміє їх зміст.

 

№ з/п

Дата

провед

Тема уроку

Короткострокові

завдання

Методи

оцінюван

Прогрес

20.

 

Іван Франко. Життєвий і творчий шлях. Багатогранність діяльності в українській культурі, її вплив на культурний і політичний розвиток України.  Лірика збірки «З вершин і низин». Загальне уявлення про композицію збірки. Творчість великих майстрів Відродження; символ вічної жіночності, материнства, краси; суперечки про роль краси і користі («Сікстинська мадонна»). ТЛ: сонет.

Знає біографію І. Франка, основні сфери його  діяльності; називає основні збірки поезій; виразно читає сонет.

Спостереження

 

21.

 

Франкова концепція поступу людства, вираження незламного оптимізму («Гімн» («Замість пролога»)). ТЛ: гімн

З допомогою пояснює назви основних віршів; з допомогою навідних запитань  характеризує образ «вічного революціонера».

Виразне читання віршів

 

22.

 

Поетична збірка «Зів’яле листя», загальне уявлення про її композицію. «Ой ти, дівчино, з горіха зерня...», «Чого являєшся мені...» Місце любовної теми у творчості І. Франка. Життєві імпульси появи творів (автобіографічність). Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, ствердження невмирущості почуттів, ідеалу кохання.

З допомогою вчителя розповідає про зб. «Зів’яле листя».  

 

Зразки робіт

 

23.

 

Урок виразного читання. Літературна композиція за інтимною лірикою І. Франка.

Виразно й осмислено читає поезії збірки.

Виразне читання поезій

 

24.

 

Змістовий зв’язок «Легенди про вічне життя» з поезією збірки «Зів’яле листя». Драматизм людських стосунків, роздуми про взаємність кохання. ТЛ: філософська поезія.

Виразно читає поезію, з допомого навідних запитань пояснює її зміст.

Спостереження

 

25.

 

Поема «Мойсей» – один із вершинних творів І. Франка. Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті. Пролог до поеми – заповіт українському народові. ТЛ: терцини

Знає історію написання поеми, з допомогою вчителя розповідає її зміст.

Зразки робіт

 

26.

 

Алегоричність образу Мойсея. Засоби художнього увиразнення в тексті.

З допомогою навідних запитань характеризує образ Мойсея.

Зразки робіт

 

27.

 

Проза І. Франка (ідеї, проблеми). Художні шукання прозаїка. І. Франко й український модернізм. Новела «Сойчине крило» – жіноча доля в новітній інтерпретації. Образ героя-адресата – уособлення боротьби між «естетикою» і «живим чоловіком». Гуманізм новели. ТЛ: поняття про модернізм.

Знає зміст новели, коротко переказує її зміст.

Спостереження

 

28.

 

Роль І. Франка у розвитку драматургії й театру («Украдене щастя»). Значення творчості І. Франка, її актуальність.

Знає зміст драми, за допомогою навідних запитань коротко переповідає його; розуміє значення творчості письменника.

Зразки робіт

 

29.

 

Контрольна робота. Творчість І. Франка (тестування).

Самостійно виконує тестові завдання.

Виконання тестів

 

30.

 

Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (проза).

Називає улюбленого письменника рідного краю, називає його твори.

Зразки робіт

 

 

 

Умовні позначення:                                                                 Методи оцінювання

О – учень оволодів уміннями, досяг визначеної мети;           Зразки робіт

СП – спостерігається суттєвий прогрес;                                 Спостереження

НП – спостерігається незначний прогрес;                               Контрольні аркуші

ПН – прогресу в досягненні визначеної мети немає.             Тестові завдання

                                                                                                      Стандартні тести

 

docx
Додано
2 січня
Переглядів
897
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку