Індивідуальна програма розвитку

Про матеріал
ІПР дитини з розладом аутистичного спектру. На допомогу вчителю, що працює з дітьми ООП
Перегляд файлу

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

1. Період виконання 2022 – 2023

2. Загальні відомості про учня:

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) ____________________________________

дата народження 14.05.2013 р.

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень ________________________________________________________________________________

рік навчання 3

клас навчання 3-А

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку

____________________________________________________________________

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

 

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Знає: знає літери алфавіту

Вміє рахувати в межах 10 за допомогою наочності.

Володіє односкладовою мовленнєвою діяльністю з опорою на різні допоміжні матеріали

Розуміє елементарні норми соціального середовища (на низькому рівні)

Має початкові навички письма під диктовку друкованими літерами (пише гарно знайомі літери та склади з ними). Здатна сприймати на слух прості прохання. Називає цифри по порядку в межах 20.

 

Засвоїла: прості соціальні навички.

Застосовує (з підказками): під час виконання фізичних вправ розуміє і дотримується інструкцій вчителя.

інтелектуальні труднощі

функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі: системний недорозвиток мовлення на тлі дитячого аутизму.

Словник нижче вікової норми. Звуко-складова структура мовлення порушена. Зв’язне мовлення не розвинене. Звернену мову не сприймає.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

фізичні труднощі

не володіє поняттями сторін (ліво - право), відсутність координації рухів, розуміння рухів.

навчальні труднощі:

дуже повільно засвоює навчальний матеріал або не засвоює зовсім. Перебуваючи в 3 класі потребує програму 1 класу

Здатність до міркування відсутня. Потребує поглиблення та розширення знань з усіх освітніх ліній навчальної програми.

 

 

 

 

працювати над

  • Збагаченням словникового запасу

Розвивати вміння вести простий діалог з 2-3 речень. Запам’ятовувати короткі прислів’я.

  • Вчити концентрувати увагу упродовж 10 хв.

Зв’язне мовлення (Показ предмета і його називання); Прохання-пропозиція вимовити (сказати) певні слова. Наприклад: «Сорока-ворона на припічку сиділа. – Скажи: «на припічку сиділа».

формувати

  • Стійкі позитивні і правильні соціальні навички

 

 

  • Навчити читати короткі речення та тексти.
  • Списувати з друкованого тексту 2-3 речення. Писати під диктовку 3-5 слів.
  • Розвивати обчислювальні навички в межах 20 з наочністю та без. Розв’язувати прості задачі з допомогою асистента, наочності, малюнків

 

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

 перший рівень підтримки;

 другий рівень підтримки;

 третій рівень підтримки;

 четвертий рівень підтримки;

п’ятий рівень підтримки;

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

 

 

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

так

Іноді, коли є психо-емоційна втома

Психолого-педагогічна адаптація:

 

 

використання візуального розкладу

так

Завжди

збільшення часу на виконання завдань

так

Завжди

збільшення обсягу допомоги

так

Завжди

руховий режим

так

Додаткове розвантаження (за потребою)

використання заохочень

так

Словесне заохочення,

наліпки.

використання стимулюючих засобів для розвитку пізнавальної активності та підтримки уваги

так

фізхвилинки з улюбленими піснями, довільний відпочинок

Адаптація навчального матеріалу:

 

 

Унаочнення змісту навчання

Так

картки-підказки, картки- інструкції

Подання нового матеріалу невеликими порціями, з урахуванням працездатності

Так

в залежності від настрою дитини

Багаторазові повторення та збільшення кількості однотипних завдань

Так

в залежності від настрою дитини

Предметна основа (лічильний матеріал) та лінійка як допоміжні засоби під час обчислень.

Так

лінійка, роздрукований лічильний матеріал, малюнки

Візуальний рукописний зразок вчителя(дорослого) для написання невідомих слів.

Так

ламіновані дошки для “змалювання”слів

Використання широкого арсеналу дидактичних ігор та вправ

Так

Дидактичні ігри: “Пори року”, “Опиши предмет” ігри з танграмом - виклади за зразком. Гра на розвиток уваги  “Хто заховався”. Ігри з наслідуванням - повтори за мною.

Модифікація:

 

 

спрощення змісту навчального предмета

Так

Математика, українська мова і література, ЯДС

зниження вимог для виконання завдань

Так

 

3) потреба у використанні:

 жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

 шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях з:

так

 ні

5) потреба в консультації з:

 фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

 фахівцями спеціальних закладів освіти;

 іншими фахівцями ____________________________________________________

6) наявність індивідуального навчального плану:

  так

 ні.

У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:

 

 

 

 

Навчальний предмет (інтегрований курс)

Адаптація чи модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

Математика

Модифікація

 

Українська мова

Модифікація

 

Літературне читання

Модифікація

 

ЯДС

Модифікація

 

Англійська мова

Модифікація

 

 

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

 

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

Заняття з практичним психологом

 

 

 

Заняття з вчителем-дефектологом

 

 

 

Вчитель-логопед

 

 

 

Заняття з вчителем-реабілітологом

 

 

 

Заняття з вчителем-логопедом

 

 

 

6. Навчання:

√ за розкладом класу;

 за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ___________________________________________________________________________

за модифікованим розкладом. 

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

так

 ні;

2) асистентом учня (учениці) є:

батьки: __________________________________________________________________

 інші законні представники_____________________________________________

 уповноважена батьками особа _________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,

__________________________________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)

 соціальний робітник

___________________________________________________________________________ 
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

 підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів.

2) допоміжні засоби для навчання:

так

 ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):

лічильний матеріал, наочність, картки.

9. Потреба в розумному пристосуванні:

так, зазначити яка: ____________________________________________________

ні.

10. Особливості проведення оцінювання:

адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (письмових чи усних завдань тощо);

використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (створення комфортних умов для усних опитувань для осіб, які цього потребують, тощо);

 інше (зазначити що) __________________________________________________

11. Потреба у продовженні строків навчання:

так

 ні.

12. Додаткові напрями роботи:

 

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягти

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання ІПР)

Розвиток інтелектуальної сфери

 

Розширити знання про навколишню дійсність (вода: стани води, де є в природі); пори року, ознаки кожної пори року, зміни в живій та неживій природі.

Розвивати слухову і зорову пам’ять, розширити об’єм оперативної памя’ті. Підвищити концентрацію, стійкість та об’єм уваги. Розвивати операції мислення: узагальнення, класифікація, порівняння. Розширити об’єм узагальнюючих понять.

 

Знати стани води, перераховувати пори року, називати ознаки кожної, розрізняти зміни в живій та неживій природі.

Порівнювати 3-4 предмети за ознакою форми, розміру, кольору.

Підвищення рівня розвитку слухової пам’яті (з низького до середнього), зорової пам’яті (з середнього до достатнього).  Підвищення рівня концентрації уваги (з низького до середнього), стійкості уваги (5 хвилин може працювати над завданням не відволікаючись); розширення об’єму уваги (4-5 предметів одночасно усвідомлюються в одному акті сприймання). Розширений об’єм узагальнюючих понять: побутові категорії (посуд, меблі, взуття, одяг тощо), тварини (домашні, дикі, хижаки тощо), сенсорні ознаки (матеріал, колір, форма тощо), природні явища, риси характеру, емоції.  Вміти  узагальнювати за родовими ознаками, вміння порівнювати предмети за істотними відмінностями (самостійно або з незначною допомогою), вміти знаходити «зайвий» предмет та з допомогою пояснювати свій вибір.

 

Розвиток сенсорної, моторної

Продовжувати засвоєння сенсорних еталонів (колір, форма, величина). Вчити визначати властивості предметів.

Розвивати дрібну та загальну моторику, орієнтування в просторі і на площині. Підвищувати рівень розуміння вербальних інструкцій.

Вміння визначати колір, форму, матеріал та інші властивості предметів, порівнювати величини і кількість.  Орієнтуватися в просторі (поняття «праворуч», «ліворуч», «вгору», «вниз»). Розуміти вербальні інструкції.

 

 

Розвиток

мовленнєвої сфери

 

 

 

Розвиток фізичних здібностей

Розвиток основних фізичних якостей, координаційних здібностей, рухової пам'яті та уваги.

Подолання страху висоти.Розвиток орієнтування у просторі.

ЛФК для зміцнення м'язів стоп та гомілок.

Покращити показники основних фізичних якостей: сили, гнучкості: віджиматися на колінах 5 разів, присідати 8 разів за 30 секунд.

Поліпшити координаційні здібності шляхом балансування.

Розуміє поняття "верх", "низ", вперед", "назад", "вправо", "вліво", виконувати рухи в цих напрямках (в 3 випадках з 5). Для покращення рухової пам’яті  виконувати 3 вправи за вчителем.

 

 

Розвиток емоційно-вольової сфери

Розвивати вміння розуміти свої емоції. Розвивати здатність до вольової регуляції власними емоціями і поведінкою. Засвоювати соціально прийнятні засоби вираження емоцій. Формувати здатність виконувати вербальні інструкції

Вміння адекватно виражати власні емоції невербально і повідомляти про свій емоційний стан словами. Вміння за допомогою дорослого усвідомлювати причини виникнення емоцій. Здатність проявляти вольові зусилля. Виконувати прості інструкції дорослого.

 

Розвиток соціальної сфери

Навчити Віру дистанційно взаємодіяти з вчителем та дітьми на елементарному рівні.

Навчити дівчинку при дистанційному підключенні до уроку говорити “Добрий день” і “До побачення” у кінці уроку.

 

Подолання навчальних труднощів

Візуалізація правил поведінки під час дистанційного навчання. Розвиток навичок мовленнєвої діяльності, подолання порушень читання та письма з опорою на різні допоміжні матеріали (Використання  карток-алгоритмів, завдань полегшеного рівня складності, дидактичних ігор)

Використання лінійки  для обчислення виразів, карток таблиць додавання, калькулятора, зразків виконання завдань.

Надання дитині достатнього часу для виконання завдання та практичного застосування нових умінь і навичок. Завдання мають відповідати можливостям дитини та виключати відчуття стійких невдач.

Навчити будувати 3-4 речення, записувати їх з опорою на допоміжний матеріал.

Прочитувати  вголос короткі тексти до 30 слів. Вміти рахувати в межах 50 з наочністю та без. Розв’язувати прості задачі на знаходження суми та різниці самостійно з опорою на наочність.

 

Інші

 

 

 

 


13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

 

Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)

Посада

Підпис

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:

___________________________________________________________________________

(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)

 

підпис ___________________________  дата  __________________________

 

 

 

docx
Додано
8 листопада 2022
Переглядів
490
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку