Індивідуальна програма розвитку

Про матеріал
Індивідуальна програма розвитку учня 3 класу з особливими освітніми потребами І рівень підтримки (затримка мовленнєвого розвитку).
Перегляд файлу

                                                              

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

1. Період виконання   

2. Загальні відомості про учня:

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)  

 

дата народження : 

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень

рік навчання : перший

клас навчання : 3

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку 

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

 

 

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Вступає у вербальний контакт. Майже не виявляє зацікавле

ність до запропонованих завдань, але потребує допомоги для їх виконання. Має здатність утримувати увагу протягом 15 хвилин без сторонніх  подразників. Володіє

навичками самообслуговування.

Орієнтується в розкладі уроків, вміє самостійно організовувати робоче місце. Розуміє звернення до всього класу.

Володіє словами ввічливості та вміє їх застосовувати.

Розуміє  навчальний матеріал частково, фрагментарно.

Застосовує самостійно арифметичні дії додавання та віднімання.

Має уявлення про елементарні геометричні фігури, здійснює їх побудову.  Навички роботи        з лінійкою  на початковому рівні (відмічає потрібну довжину, креслить відрізки по клітинкам ).

Виконує письмові завдання  за допомогою підказок, опорі на наочний матеріал.

Поступово намагається писати під диктовку. Орієнтується у сітці зошита.

Вчить напам’ять невеликі за обсягом вірші з підказками вчителя.

 

Навчальні труднощі

Словниковий запас не відповідає віку.

 

Не вступає у вербальний контакт.

 

 

 

Темп читання повільний.  Часткове розуміння прочитаного.

Важко засвоює правила правопису.

 

Не орієнтується в сітці зошита.

Недостатньо сформовані навички орієнтування в просторовому розміщенні предметів.

 

Письмо повільне, некаліграфічне. Слабкий натиск на письмовий аксесуар

Під час письма допускає помилки.

 

Важко опановує навички рахунку.

Несформованість математичних операцій.      

   

Темп роботи нерівномірний, швидко виснажується, працездатність низька.

   

 

Пам’ять мимовільна, короткотривала.

 

Сприймання зорове. Мислення наочно-образне.

Збагачення словникового запасу, активного та пасивного словника.

Формування позитивної мотивації до вербального спілкування.

Розвиток навичок читання.

Розвиток вміння встановлювати зв’язки між поняттями.

Формування навичок орієнтування в просторовому розміщенні предметів.

 

 

 

 

Розвиток загальної та дрібної моторики. Розвиток графомоторних навичок.

Формування математичних навичок.

 

 

Стимуляція навчальної мотивації, проведення заходів для попередження перевтоми здобувача освіти.

Розвиток довготривалої пам’яті, довільного запам’ятовування.

Розвиток цілісності, повноти і точності сприймання. Формування вміння використовувати всі канали сприймання.

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

перший рівень підтримки;

 другий рівень підтримки;

 третій рівень підтримки;

 четвертий рівень підтримки;

 п’ятий рівень підтримки;

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

 

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

 

 

доступність

Так

Враховувати розсаджування учнів у класі

освітлення

Ні

 

рівень шуму

Ні

 

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

Ні

 

Психолого-педагогічна адаптація:

 

 

використання візуального розкладу

Ні

 

збільшення часу на виконання завдань

Так

 

збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

Так

Навідні питання

руховий режим

Ні

 

використання заохочень

Так

Вербальна та невербальна похвала

використання засобів для концентрації уваги

Ні

 

інше

-

 

Адаптація навчального матеріалу:

 

 

картки-підказки, картки-інструкції

Ні

 

Засоби альтернативної комунікації

Ні

 

інше

-

 

Модифікація:

 

 

скорочення змісту навчального предмета

Так

 

зниження вимог для виконання завдань

Так

 

інше

 

 

 

3) потреба у використанні:

 жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

 шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях з:

 так

ні

5) потреба в консультації з:

фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

 фахівцями спеціальних закладів освіти;

 іншими фахівцями _____________________________________________

6) наявність індивідуального навчального плану:

 так

ні.

У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

Корекційні заняття з психологом

Практичний

Психолог

 

Кабінет психолога

Вівторок 14.30

Корекційні заняття з учителем-логопедом

Учитель- логопед.

Ігрова кімната

Понеділок 15:40 середа 16:40 п'ятниця 15:40

 

6. Навчання:

за розкладом класу;

 за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ______________________________________________________

 за модифікованим розкладом.

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

так

ні;

2) асистентом учня (учениці) є:

 батьки: _______________________________________________

 інші законні представники_______________________________________

 уповноважена батьками особа ____________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,
по батькові (за наявності) та контактні дані)

 соціальний робітник

_____________________________________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

 адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

 підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

 так

 ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):

____________________________________________________________________

 

9. Потреба в розумному пристосуванні:

 так, зазначити яка: _____________________________________________

ні.

10. Особливості проведення оцінювання:

адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

 використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

 адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);

 інше (зазначити що) ____________________________________________

11. Потреба у продовженні строків навчання:

 так

ні.

12. Додаткові напрями роботи:

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку)

 

 

Розвиток інтелектуальної сфери

Розвивати слухову, довготривалу та довільну  пам`ять.

На кінець першого семестру:

Учіть напам’ять невеликі за обсягом віршовані твори (6 – 8 рядків) та правила (1 – 2 речення).

До кінця року:

Покращились показники розумової діяльності. Підвищилась працездатність та пришвидшився темп виконання письмових завдань.

 

Розвиток сенсорної, моторної сфери

Розвивати навички орієнтуватися у зошиті.

До кінця року:

Орієнтуватися у сітці зошиті.

 

Розвиток мовленнєвої сфери

Корегувати граматичну будову мовлення. Розвивати просодичні компоненти мовлення. Розвиток зв’язного мовлення    Удосконалювати навички читання.   Розвивати розуміння прочитаного і здатність до переказу Розвивати артикуляцій-ний праксис. Корегувати вимову сонорів.     Удосконалювати каліграфічний компонент писемного мовлення.

 

На кінець першого семестру:

Вживає прийменники, правильно узгоджує числівники з іменниками. Частково оволодів навичками словозміни та словотворення. Покращилась темпо-ритмічна сторона мовлення

( контролює плавність видиху).

 Складає розповідь за заданою темою без допомоги педагога, використовуючи поширені речення. Розрізняє на слух звуки близькі за акустичними/артикуляторними ознаками, визначає перший звук у слові, виконує звуко-буквений аналіз слова.

 Вміє зливати звуки у склади. Читає в нормальному темпі, дотримується пауз.  Виконує самостійно статичні та динамічні артикуляційні вправи, намагається швидко переключатися з одного артикуляційного укладу на інший. Вміє правильно, чітко зобразити рукописні літери на папері.

 

Розвиток фізичних здібностей

Вдосконалення таких фізичних якостей як швидкість і витривалість. Розвиток точності  та координацію рухів, сили і здібності до довільного розслаблення м'язів.

На кінець першого семестру:

Підвищення рівня зазначених фізичних показників та навичок.

 

Розвиток емоційно-вольової сфери

Розвиток впевненості та самостійності.

На кінець першого семестру:

Проявляє  ініціативу у спілкуванні з однолітками та дорослими.

 

Розвиток соціальної сфери

Адаптація в соціальному середовищі

На кінець першого семестру:

Проявляє ініціативу в іграх та спільній діяльності, дотримується правил в іграх. Звертається за допомогою до дорослих і однокласників за допомогою.

 

Подолання навчальних труднощів

 

Удосконалюва

ти каліграфічний компонент писемного мовлення.

Вчити навичкам додавання та віднімання з переходом через 10.

Вчити користуватись мірами довжини, одиницями маси.

 

До кінця року:

Упевнено тримає письмовий аксесуар. Уміє розбірливо писати рукописні літери на папері у межах рядка.

На кінець першого семестру:

Додає та віднімає з переходом через розряд без опори на числовий промінь.

 

До кінця року:

Знає міри довжини, одиниці маси та часу та використовує їх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

 

Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)

Посада

Підпис

 

 

 

 

заступник директора

 

 

практичний психолог 

 

 

учитель-логопед

 

    

 класний керівник

 

    

учитель англійської мови

 

 

учитель фізичної культури

 

    

учитель музичного мистецтва

 

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:

 

            ПІБ                                             підпис _________                               дата      03.11.2023

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 жовтня
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку