Індивідуальна програма розвитку 6 клас з географії ЗПР

Про матеріал
Індивідуальна розробка робочої програми з географії 6 класу для учнів з особливими потребами, які мають затримку психічного розвитку, який містить цілі, зміст ,педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети
Перегляд файлу

ІНДИВІДУАЛЬНА  НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

Навчальний предмет: Географія

Вчитель: 

Довгострокова мета: знати елементарні відомості про Всесвіт, Сонце як найближчу до Землі зірку та його значення для життя на Землі; знати відомості про Землю як планету, Місяць як супутник Землі;мати уявлення про затемнення Сонця і Місяця; пояснювати причини зміни дня і ночі, зміни пір року;розповідати про значення запусків у космос штучних супутників та польотів людей на космічних кораблях;

знати про мету вивчення географії материків і океанів, розташування материків і океанів на глобусі та фізичній карті півкуль;називати материки, океани; знаходити і  показувати материки, океани на фізичній карті півкуль;відрізняти материк від частини світу;визначати за фізичною картою півкуль особливості географічного положення, контури берегів материків;називати типових представників рослинного і тваринного світу материків;складати елементарні описи природних умов материків, географічних об’єктів за типовим планом на основі карти й ілюстрацій;працювати з картами атласу та контурними картами;знаходити на політичній карті світу держави, що вивчались.

 

 

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні технології,

спрямовані на досягнення мети

Оцінювання знань,
які засвоїв учень
за рік/півріччя

Формування уявлення про форму Землі, теплові пояси та їх розташування на земній кулі; призначення фізичної карти й карти природних зон;

Ознайомлення з  природними зонами та особливостями розташування природних зон на поверхні Землі;

Формування уявлення про позначення умовними кольорами природних зон на карті;

Оволодіння вміннями визначати кордони теплових поясів на глобусі і карті; межі природних зон на карті природних зон;

 

 

 

 

 

Ознайомлення з елементарними відомостями про Всесвіт, планети, супутники планет, Сонце та його розміри порівняно із Землею;

Формування уявлення про значення Сонця для життя на Землі, про Землю як планету;

 Формування уявлення про Місяць як супутник Землі;

Ознайомлення з причинами зміни дня і ночі, пір року;

 Формування уявлення про польоти людини в космос;

Оволодіння вміннями за допомогою вчителя виконувати схематичну замальовки руху Землі навколо Сонця

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оволодіння вміннями за запитаннями вчителя визначати, що вивчає географія материків і океанів;

ознайомлення з поняттями «материк», «частина світу»;

Формування уявлення про розташування материків і океанів на глобусі та фізичній карті півкуль

 

 

 

Ознайомлення з географічним положенням океанів; особливостями, природних умов океанів;

Формування уявлення про господарське значення океанів, судноплавство;

Оволодіння вміннями за допомогою вчителя знаходити океани на фізичній карті півкуль.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ознайомлення з географічним положенням, контурами берегів Африки;

уявлення про особливості рельєфу, природних умов материка, основне населення та держави;

Оволодіння вміннями за допомогою вчителя й опорою на наочний матеріал називати типових представників рослинного та тваринного світу Африки;

Оволодіння вміннями за допомогою вчителя знаходити на фізичній карті півкуль материк, на політичній карті держави, що вивчаються (за вибором вчителя).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ознайомлення з географічним положенням, контурами берегів Австралії;

Формування уявлення про особливості рельєфу, природних умов материка, основне населення;

Оволодіння вміннями за допомогою вчителя й опорою на наочний матеріал називати типових представників рослинного та тваринного світу Австралії;

Оволодіння вміннями за допомогою вчителя знаходити на фізичній карті півкуль материк, на політичній карті держави, що вивчаються (за вибором вчителя).

 

 

 

 

Ознайомлення з географічним положенням, контурами берегів Антарктиди; відкриттям материка полярними експедиціями;

уявлення про природні умови Антарктиди;

Оволодіння вміннями за допомогою вчителя й опорою на наочний матеріал називати типових представників рослинного та тваринного світу Антарктиди;

Оволодіння вміннями за допомогою вчителя знаходити материк на глобусі.

 

 

 

 

 

Ознайомлення з географічним положенням, контурами берегів Північної Америки;

Формування уявлення про особливості рельєфу, природних умов материка, основне населення та держави;

Оволодіння вміннями за допомогою вчителя й опорою на наочний матеріал називати типових представників рослинного та тваринного світу Північної Америки;

Оволодіння вміннями за допомогою вчителя знаходити на фізичній карті півкуль материк, на політичній карті держави, що вивчаються (за вибором вчителя).

 

 

 

 

 

 

Ознайомлення, з географічним положенням, контурами берегів Південної Америки;

уявлення про особливості рельєфу, природних умов материка, основне населення та держави;

Оволодіння вміннями за допомогою вчителя й опорою на наочний матеріал називати типових представників рослинного та тваринного світу Південної Америки;

Оволодіння вміннями за допомогою вчителя знаходити на фізичній карті півкуль материк, на політичній карті держави, що вивчаються (за вибором вчителя).

 

 

 

 

 

 

 

 

Ознайомлення з географічним положенням, контурами берегів Євразії, поділом материка на дві частини світу;

Формування про особливості рельєфу, природних умов Європи; основне населення та країни;

 Оволодіння вміннями за допомогою вчителя й опорою на наочний матеріал називати типових представників рослинного та тваринного світу Європи;

Оволодіння вміннями за допомогою вчителя на фізичній карті півкуль материк, показати частину світу Європа,  на політичній карті держави, що вивчаються (за вибором вчителя).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ознайомлення з географічним положенням, контурами берегів Євразії, поділом материка на дві частини світу;

Формування про особливості рельєфу, природних умов Азії; основне населення та країни;

 Оволодіння вміннями за допомогою вчителя й опорою на наочний матеріал називати типових представників рослинного та тваринного світу Азії;

Оволодіння вміннями за допомогою вчителя на фізичній карті півкуль материк, показати частину світу Азія,  на політичній карті держави, що вивчаються (за вибором вчителя).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Повторення

Земна куля, теплові пояси. Фізична карта і карта природних зон.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загальні відомості про Землю, Сонце, Місяць

 

Поняття про Всесвіт. Планети. Сонце, його розміри порівняно із Землею. Значення Сонця для життя на Землі. Земля – планета. Розподіл води і суходолу на Землі. Обертання Землі навколо своєї осі і навколо Сонця. Зміна дня і ночі. Зміни пір року.

Супутники планет. Місяць – супутник Землі. Затемнення Сонця і  Місяця. Штучні супутники Землі. Польоти людини в космос.

Практичні роботи.

  1.   Вправи з телурієм.
  2.   Виготовлення моделі Сонця, Землі, місяця із пластиліну (картону) для встановлення співвідношення розмірів.
  3.   Виконання в зошитах з географії малюнків руху Землі навколо Сонця, затемнення Сонця і Місяця.

 

 

 

 

 

 

Географія материків і океанів

 

Що вивчає географія материків. Поняття “материк”, умовність поняття “частина світу”. Материки й океани на глобусі та фізичній карті півкуль.

Практична робота

  1.   Робота з глобусом та фізичною картою півкуль.

 

 

Океани

Світовий океан.

Тихий океан. Господарське значення. Судноплавство. Атлантичний океан. Господарське значення. Судноплавство. Індійський океан. Господарське значення. Судноплавство.   Північний Льодовитий океан. Господарське значення. Судноплавство. 

Практична робота

1. Позначення океанів на контурній карті півкуль.

 

 

 

Африка

 

Географічне положення, контури берегів, океани і моря, острови та півострови. Особливості рельєфу. Загальні риси клімату. Води суходолу. Своєрідність рослинного та тваринного світу. Населення. Держави (Конго, Алжир, Єгипет, Ефіопія, Нігерія, Південна Африка - за вибором вчителя) та їх столиці.

Практичні роботи

1. Позначення на контурній карті океанів і морів (Середземне, Червоне), острову Мадагаскар, півострову Сомалі, пустелі Сахара, найбільших річок (Ніл, Конго, Нігер), гір (Атлаські), вивчених держав.

2. Записи в зошиту назв найбільш типових представників рослинного та тваринного світу.

 

 

Австралія

Географічне положення, контури берегів, океани і моря, острови. Рельєф, клімат, води суходолу. Своєрідність рослинного і тваринного світу. Населення Австралії. Австралія – країна-материк. Міста: Канберра, Сідней, Мельбурн,.

Практичні роботи

  1.   Позначення на контурній карті морів (Коралове, Арафурське, Тиморське), острова Нова Гвінея,  Великої Піщаної пустелі, річки Муррей,  міста Канберра.

2. Записи в зошиту назв найбільш типових представників рослинного та тваринного світу.

 

 

 

Антарктида

 

Географічне положення, океани і моря, острови. Відкриття та вивчення Антарктиди полярними експедиціями. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Особливості природи Антарктиди.

Практичні роботи

  1.   Позначення материка на контурній карті.

2. Записи в зошиту назв найбільш типових представників рослинного та тваринного світу

 

 

 

Північна Америка

Географічне положення, контури берегів, океани і моря, острови і півострови. Особливості рельєфу. Загальні риси клімату. Води суходолу. Своєрідність рослинного та тваринного світу. Населення. Держави (США, Канада, Мексика, Куба) та їх столиці..

Практичні роботи

1. Позначення на контурній карті морів (Карибське), заток (Гудзонова,  Мексиканська), островів  (Гренландія, Куба), півостровів (Аляска, Флорида, Каліфорнія), гір (Кордильєри), найбільших річок (Міссісіпі, Міссурі), Великих озер, вивчених держав.

2. Записи в зошиту назв найбільш типових представників рослинного та тваринного світу.

 

 

 

 

Південна Америка

 

Географічне положення, контури берегів, океани і моря, острови і півострови. Особливості рельєфу. Загальні риси клімату. Води суходолу. Своєрідність рослинного та тваринного світу. Населення. Держави (Бразилія, Аргентина, Перу, Чилі – за вибором вчителя) та їх столиці.

Практичні роботи

1. Позначення на контурній карті Панамського перешийка, Магелланової  протоки, острову Вогняна Земля, гір (Анди), Амазонської низовини,  найбільших річок (Амазонка), вивчених держав.

2. Фронтальна та індивідуальна робота по заповненню таблиць (систематизація навчального матеріалу).

 

 

Євразія

 

 Євразія – найбільший материк земної кулі. Географічне положення, контури берегів. Розташування на материку двох частин світу.

Європа. Положення на карті. Океани і моря, найбільші острови та півострови. Особливості рельєфу. Загальні риси клімату. Води суходолу: річки, озера.  Своєрідність рослинного та тваринного світу. Населення. Культура та побут народів Європи.

Країни Західної Європи (Франція, Великобританія, Німеччина, Італія, Іспанія, Греція - за вибором вчителя). Географічне положення. Основне населення. Столиці. Великі міста.

Країни Центральної Європи (Угорщина, Польща, Румунія, Чехія, Австрія, Словакія, Болгарія - за вибором вчителя). Географічне положення. Основне населення. Столиці. Великі міста.

Країни Східної Європи (Білорусь, Молдова, Росія, країни Балтії – за вибором вчителя). Географічне положення. Основне населення. Столиці. Великі міста.

 

 

 

 

 

 

Азія. Положення на карті. Океани і моря, найбільші острови та півострови. Особливості рельєфу. Загальні риси клімату. Води суходолу: річки, озера.  Своєрідність рослинного та тваринного світу. Населення. Культура та побут народів Азії.

Країни Південно-західної Азії (Грузія, Вірменія, Азербайджан, Туреччина, Іран – за вибором вчителя). Географічне положення. Основне населення. Столиці. Великі міста.

Країни Центральної Азії (Казахстан, Узбекистан, Туркменія, Таджикистан, Киргизстан – за вибором вчителя). Географічне положення. Основне населення. Столиці. Великі міста.

Країни Південної та Східної Азії (Китай, Японія, Індія, Корея, Монголія – за вибором вчителя). Географічне положення. Основне населення. Столиці. Великі міста.

 

Практичні роботи

1. Проведення на контурній карті умовної межи між Європою та Азією.

2. Позначення на контурній карті (за вибором вчителя):

  • морів (Північне, Балтійське, Середземне, Чорне, Норвезьке, Баренцове,  Біле, Жовте, Східнокитайське, Японське, Південнокитайське, Охотське);
  • островів (Британські, Ісландія, Курильські, Сахалін, Японські); півострови (Скандинавський, Балканський, Кримський, Апеннінський, Піренейський, Камчатка, Аравийський, Індостан, Індокитай, Корея); гір (Балкани, Альпи, Кавказ, Уральські, Памір, Тянь – Шань, Гімалаї);
  • рівнин (Східноєвропейська, Західно – Сибірська, Велика Китайська);
  • річок (Волга, Дніпро, Дунай, Дон, Вісла, Ельба, Об, Єнісей, Лена,  Хуанхе, Янцзи, Інд, Ганг);
  • озер (Байкал, Каспійське);
  • пустель (Гоби, Каракум, Кизилкум);
  • назв вивчених держав Євразії.

3. Фронтальна та індивідуальна робота по заповненню таблиць (систематизація навчального матеріалу).

4. Складання описів географічних об’єктів за планом ( на основі ілюстрації, тексту підручника, картографічних зображень).

 

Кожного уроку словесно заохочувати до навчання;

 Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, пластилін

 

 

 

 

 

Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу

 

 

Потребує постійної, частої невідкладної реакції з боку вчителя

 

 

 

 

 

Технології  традиційного навчання.Ігрові технології

Робота з книгою, бесіди, творчі завдання

 

 

 

Робота з контурною картою

 

 

 

   Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації

 

 

 

 

Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, пластилін

 

 

 

 

 

 

 

Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, пластилін

 

 

 

 

 

 

 

Застосуваня КТ технологій у вигляді перегляду відео-презентацій

Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу.

 

 

Бесіда з наочною опорою.

Ігрові технології.

 

 

 

Різні види вказівок для привернення уваги учня.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, пластилін

 

 

Застосуваня КТ технологій у вигляді перегляду відео-презентацій

 

 

 

Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу.

 

Бесіда з наочною опорою.

Ігрові технології.

 

 

Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, пластилін

 

 

Застосуваня КТ технологій у вигляді перегляду відео-презентацій

 

Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, пластилін

 

 

Застосуваня КТ технологій у вигляді перегляду відео-презентацій

 

 

 

Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу.

 

Бесіда з наочною опорою.

Ігрові технології.

 

 

Оцінювання: спостереження за досягненнями учня, фіксація результатів навчання


 

ІНДИВІДУАЛЬНА  НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

Навчальний предмет: Географія 6-А

Вчитель: Салтовська Юлія Романівна 

Довгострокова мета: :  розвивати пізнавальний інтерес учнів до об'єктів і процесів навколишнього світу;

 навчити встановлювати зв'язки в системі географічних знань і на цій основі формувати ключові компетентності: вміння вчитися, громадянську, соціальну, підприємницьку, загальнокультурну, здоров’язбережувальну, інформаційну;

 залучати учнів до практичної діяльності щодо застосування отриманих географічних знань і вмінь у повсякденному житті;формувати готовність до оцінки наслідків діяльності людини щодо природного середовища; застосувати знання у справі охорони природи; оцінювати значення та впливу природних компонентів для життя та діяльності людини;

забезпечувати поведінку в умовах несприятливих фізико-географічних явищ і процесів;

 

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні технології,

спрямовані на досягнення мети

Оцінювання знань,
які засвоїв учень
за рік/півріччя


Спостереження за змінами у природі.

Формування уявлення про об’єкти вивчення географії, складові географічної науки, основні джерела географічних знань та методи географічних досліджень.

Оволодіння вміннями добирати географічну інформацію з різних джерел та визначати її корисність для себе;

Оволодіння вміннями виконувати спостереження за змінами у природі;

Оволодіти вміннями складати  перелік джерел географічної інформації, які є вдома.

Оволодіння вміннями використовувати  результати власних спостережень у повсякденній діяльності;

Оволодіння вміннями обґрунтовувати на конкретних прикладах значення географії для життєдіяльності людини

 

 

 

 

 

Ознайомлення із зображенням Землі на картах у давнину.

Оволодіння вміннями добирати з різних джерел додаткову інформацію про пізнання і дослідження Землі у давнину;

Оволодіння вміннями зіставляти карти Ератосфена і Птолемея з сучасною картою;

Оволодіння вміннями складати короткі повідомлення про пізнання Землі у давнину (із залученням членів родини).

Формування свідомого ставлення про внесок античних учених у становлення географії як науки.

 

 

 

 

Ознайомлення з подорожами відомих мореплавців та мандрівників (Марко Поло, Христофора Колумба, Фернана Магеллана), які здійснили видатні географічні відкриття в різні епохи.

Оволодіння вміннями добирати з різних джерел додаткову інформацію про пізнання і дослідження Землі;

Оволодіння вміннями простежувати за картою маршрути мандрівників і дослідників.

робити висновки про значення навколосвітніх подорожей для розширення знань про Землю.

 

 

Ознайомлення з сучасними географічними дослідження.

Оволодіння вміннями добирати  з різних джерел додаткову інформацію про пізнання і дослідження Землі на сучасному етапі;

Оволодіння вміннями аналізувати  інформацію про географічні дослідження у ХХ та на початку ХХІ ст.;

Оволодіння вміннями порівнювати дослідження Землі у сучасну добу з тими, що мали місце в більш ранні епохи;

Оволодіння вміннями складати за допомогою членів родини короткі повідомлення про власні подорожі, які ілюструє малюнками, фотографіями, міні-презентаціями.

Формування уявлення про роль сучасних досліджень у підвищенні добробуту людства.

 

 

 

 

Формування уявлення про різні способи орієнтування на місцевості;

Ознайомлення зі способами орієнтування на місцевості.

Оволодіння вміннями використовувати компас для визначення сторін горизонту та азимуту;

Оволодіння вміннями визначати азимут та напрямки на різні об’єкти на місцевості поблизу школи;

Оволодіння вміннями складати схему маршруту руху;

порівнювати  інструментальні та візуальні способи орієнтування на місцевості.

Удосколати навички  практичного значення вміння орієнтуватися на місцевості;

Удосколати навички  робити висновки про важливість орієнтування для збереження власного життя та безпеки під час подорожей та екскурсій.

 

 

 

Ознайомлення зі способами зображення Землі, видами масштабів, відмінностями між планом і топографічним планом та картою, абсолютною і відносною висотою місцевості, об’єктами місцевості за планом та його умовними знаками;

Оволодіння вміннями  читати план та карту, використовуючи умовні знаки та легенду карти;

Формування уявлення про  відмінності різних видів масштабу, особливості орієнтування плану місцевості.

Формування уявлення про  масштаб плану і карти, абсолютну і відносну висоту місцевості за допомогою горизонталей та за шкалою висот;

Оволодіння вміннями  вимірювати  відстані на плані і карті за допомогою масштабу;

Оволодіння вміннями  розв’язувати  задачі з різними видами масштабу;

Оволодіння вміннями  порівнювати зображення місцевості на глобусі, аерофотознімку та космічному знімку, плані, карті.

Удосколати навички   практичного значення плану та географічних карт для себе і своєї родини.

 

 

Формування уявлення про лінії градусної сітки: паралелі, меридіани, екватор, нульовий меридіан, ознаки понять «географічна широта», «географічна довгота», координати свого населеного пункту;

 Формування уявлення про відмінності між географічною широтою і географічною довготою.

Оволодіння вміннями  користуватися градусною сіткою для визначення географічних координат;

Оволодіння вміннями  визначати  географічні координати об`єктів,

населених пунктів;

Оволодіння вміннями  порівнювати  географічну широту і географічну довготу за градусними вимірами.

Удосколати навички  практичного значення знань про географічні координати.

 

 

 

Формування уявлення про внутрішні шари Землі, склад материкової та океанічної земної кори, суттєві ознаки понять «літосфера», «земна кора», «мінерали», «гірські породи», «корисні копалини», «рельєф», «рівнини», «гори», форми рельєфу своєї місцевості;

Формування уявлення про літосферні плити, сейсмічні пояси, найбільші вулкани, різні, у тому числі й унікальні форми рельєфу;

Ознайомлення з правилами поведінки під час землетрусу;

Ознайомлення з видами магматичних, осадових і метаморфічних гірських порід.

Оволодіння вміннями  визначати абсолютну і відносну висоту рівнин і гір за шкалою висот;

позначати на контурній карті: вулкани:Ключевська Сопка, Етна, Кракатау;

гори: Карпати, Кримські, Альпи, Уральські, Кордильєри, Кавказ, Гімалаї з вершиною Джомолунгма, Анди;

рівнини:Східноєвропейська, Західносибірська, Амазонська низовина, Лаврентійська височина, Середньосибірське, Бразильське плоскогір’я;

Оволодіння вміннями  порівнювати рівнини і гори за висотою, походженням, розміщенням на суходолі або в океанах.

Оволодіння вміннями  оцінювати  діяльність людини та її вплив на рельєф;

Формування свідомого ставлення щодо необхідності охорони унікальних форм рельєфу;

Формування уявлення про  вплив внутрішніх і зовнішніх процесів на формування рельєфу земної поверхні;

Оволодіння вміннями  аналізувати причини і наслідки зовнішніх і внутрішніх процесів.

 

 

 

 

 Формування уявлення про суттєві ознаки понять «погода», «клімат», «синоптична карта», елементи погоди, теплові пояси Землі, світові центри спостереження за погодою;

Ознайомлення із  хмарами, різних за формою, прогнозів погоди, основними типами клімату

Формування уявлення про причини і наслідки зміни погоди і клімату.

Формування уявлення про зміни елементів погоди: температури повітря, атмосферного тиску, вітру, вологості повітря, хмар, хмарності, опадів;

Оволодіння вміннями  визначати показники температури повітря й атмосферного тиску та їх зміни з висотою, швидкість вітру, типи погоди, що переважають у своїй місцевості;

Оволодіння вміннями  будувати графіки ходу температури, діаграми розподілу опадів за певний період, розу вітрів;

Оволодіння вміннями  добирати відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами;

Оволодіння вміннями  користуватися термометром, барометром, гігрометром;

Оволодіння вміннями  порівнювати погоду різних типів у своїй місцевості в різні пори року та її вплив на здоров’я людей;

Оволодіння вміннями  аналізувати зміни температури повітря, атмосферного тиску протягом доби, сезону, року та їх розподіл на Землі за картою;

Оволодіння вміннями  розв’язувати задачі на зміну температури повітря, атмосферного тиску з висотою.

Оволодіння вміннями  оцінювати вплив стану повітря на здоров”я людини;

Оволодіння вміннями  робити висновки про значення прогнозу погоди для життя і діяльності людини

 

 

 

 

Ознайомлення з поняттями: «океан», «море», «затока», «протока», «острів»,

«океанічна течія», «річка», «озеро», «болото», «льодовик», «багаторічна мерзлота», «підземні води»;

Оволодіння вміннями  наводити приклади морів, заток, проток, островів, річок, озер, штучних водойм;

Формування уявлення про причини і наслідки рухів води в Світовому океані, особливості живлення і режиму вод суходолу;

Ознайомлення з негативними наслідками паводків, повеней і цунамі.

Формування уявлення про особливості розподілу води між Світовим океаном і водами суходолу за відповідною діаграмою, глибини океанів і морів за шкалою глибин, залежність напрямку і характеру течії річок від рельєфу, видів живлення та режиму вод суходолу від клімату;

Ознайомлення зі способами зображення вод суходолу на плані та карті, озер за походженням їхніх улоговин і стоком, типами боліт, покривні та гірські льодовики, штучними водоймами, типами підземних вод;

Оволодіння вміннями  позначати на контурній карті назви:

морів:Чорне, Середземне, Червоне, Балтійське, Баренцове;

проток: Гібралтарська, Магелланова, Дрейка, Берінгова;

заток:Біскайська, Бенгальська, Мексиканська, Гвінейська;

островів:Велика Британія, Гренландія, Мадагаскар, Нова Гвінея;

півостровів:Скандинавський, Кримський, Аравійський, Індостан, Сомалі, Лабрадор;

западини:Маріанська;

річок: Дніпро, Дунай, Янцзи, Ніл, Амазонка,

Міссісіпі;

озер:Каспійське, Великі озера, Байкал, Вікторія.

Формування уявлення про роль води для життєдіяльності людини та використання мінеральних і термальних вод у господарській діяльності, вплив людини на різні частини гідросфери;

Формування уявлення про вплив якості питної води на здоров’я людини.

 

 

 

Ознайомлення з компонентами біосфери, поняттями: «біосфера», «ґрунти», «рослинність», «тваринний світ», видами рослин і тварин, які поширені у своїй місцевості;

Формування уявлення про особливості поширення ґрунтів і живих організмів на земній кулі за допомогою карт, вплив людини на компоненти біосфери.

Ознайомлення з  видами рослин і тварин, що поширені на різних широтах земної кулі.

Формування уявлення про значення ґрунтів, рослинності і тваринного світу для життєдіяльності людини;

Формування свідомого ставлення до збереження тваринного та рослинного світу своєї місцевості

 

 

 

 

 

Ознайомлення з поняттями: «природний комплекс», «географічна оболонка», «природна зона», компонентами природного комплексу;

Формування уявлення про природні комплекси та комплекси, змінені людиною, у своїй місцевості;

Оволодіння вміннями пояснювати на конкретних прикладах наслідки взаємодії літосфери, атмосфери, гідросфери, біосфери.

Оволодіння вміннями порівнювати особливості основних природних зон Землі;

Ознайомлення з правилами безпеки та поведінки під час екскурсії.

 Формування свідомого ставлення щодо впливу людини на природні комплекси у своїй місцевості та значення знань про природні комплекси для її життєдіяльності.

 

 

 

Формування уявлення про кількість населення на Землі та в Україні, людські раси;

Ознайомлення з картами густоти населення та людських рас;

Оволодіння вміннями порівнювати  людські раси за зовнішніми ознаками, густоту населення в різних регіонах земної кулі.

Формування свідомого ставлення до представників людських рас і народів світу;

 

 

 

 

Оволодіння вміннями читати політичну карту.

Ознайомленя з  найбільшими за площею та кількістю населення державами світу і державами-сусідами України;

Формування уявлення види господарської діяльності та її наслідки у своєму населеному пункті;

 

 

 

 

 

Формування уявлення про вплив людини на природу, рівень забруднення навколишнього середовища в результаті різних видів господарської діяльності;

Формування уявлення про заходи

щодо усунення негативних наслідків господарської діяльності у своєму населеному пункті;

Оволодіння вміннями розробляти за допомогою членів родини міні-проект з утилізації побутових відходів

 

Вступ

Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства.

Значення географічних знань та умінь для життєдіяльності людини.

Основні друковані та електронні джерела географічної інформації, їх значення.

Методи географічних досліджень. Особливості організації власних географічних спостережень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ І. Розвиток географічних знань про Землю

 

Тема 1. Уявлення про Землю у давнину

Уявлення про форму Землі. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі

Плавання вікінгів. Подорожі Марко Поло. Пошуки морського шляху в Індію. Відкриття Америки Христофором Колумбом. Перше навколосвітнє плавання під керівництвом Фернана Магеллана. Відкриття Австралії і Антарктиди

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 3. Сучасні дослідження

Дослідження Землі у ХХ та на початку ХХІ ст.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ ІІ. Земля на плані та карті

Тема 1. Орієнтування на місцевості

 

Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків на місцевості. Компас. Поняття про азимут.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 2. Способи зображення Землі

 

Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, аерофотознімках, космічних знімках, планах, картах.

Масштаб та його види. Умовні знаки плану

Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей та шкалою висот.

План, його основні ознаки. Визначення напрямків на плані. Читання плану.

Географічні карти, їх елементи. Легенда карти. Масштаб карт.

Географічні атласи. Практичне значення карт.

Практична робота

1. Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 3. Географічні координати

 

Градусна сітка на глобусі й географічній карті. Поняття про географічні координати. Правила відліку географічної широти і географічної довготи. Географічні координати свого населеного пункту.

Практична робота

2. Визначення географічних координат за географічною картою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ ІІІ. Оболонки Землі

Тема 1. Літосфера

 

Внутрішня будова Землі.

Будова літосфери, її властивості. Літосферні плити, наслідки їх переміщення.

Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори. Землетруси. Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі.

Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної поверхні. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків.

Мінерали, гірські породи. Корисні копалини та їх значення у житі та діяльності людини.

Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. Різноманітність та утворення рівнин на

суходолі. Найбільші за площею рівнини світу.

Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі та найдовші гори світу.

Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану.

Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона.

Практична робота

3. Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 2. Атмосфера

 

Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері.

Добовий і річний хід температури повітря, причини його коливання. Кліматична карта. Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря.

Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни у тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску.

Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість, їх визначення сучасними приладами й візуально. Утворення бризу.

Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни.

Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність.

Опади, що випадають із хмар та з повітря, їхні види, вимірювання. Карта розподілу опадів.

Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди.

Клімат та основні кліматотвірні чинники. Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу.

Практичні роботи

4. Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою.

5. Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їх аналіз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 3. Гідросфера

 

Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери

Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. Острови в океані. Властивості вод Світового океану.

Рухи води в Світовому океані. Життя в океанах і морях. Багатства вод Світового океану. Океан та людина.

Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейни й найповноводніші річки світу. Пороги і водоспади. Живлення, водний режим і робота річок.

Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі.

Болота, особливості їх утворення та поширення.

Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали.

Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків.

Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти.

Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води.

Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу.

Практична робота

6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 4. Біосфера та ґрунти

 

Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі.

Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів.

Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 5. Природні комплекси.

 

Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості.

Природні зони Землі, їх особливості.

Практична робота 7 . Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ ІV. Планета людей

Тема 1. Кількість і розміщення населення на Землі

 

Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі, його густота. Набійльш заселені території земної кулі. Людські раси. Дослідження Миколи Миклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу.

 

 

 

 

 

 

Тема 2. Держави світу

 

Найбільші за площею і чисельністю населення держави світу та держави-сусіди України на політичній карті світу.

Практична робота

8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав у різних частин світу та їх столиць

 

 

 

Тема 3. Вплив людини на природу

 

Зміни компонентів географічної оболонки під впливом людської діяльності. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона.

Дослідження

Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів.

Кожного уроку словесно заохочувати до навчання;

 Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, пластилін

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу

 

 

Потребує постійної, частої невідкладної реакції з боку вчителя

 

 

 

Технології  традиційного навчання.Ігрові технології

Робота з книгою, бесіди, творчі завдання

 

 

Робота з контурною картою

 

 

 

 

 

   Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації

 

Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, пластилін

 

 

 

 

 

 

Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, пластилін

 

 

Бесіда з наочною опорою.

Ігрові технології.

 

 

 

 

 

 

 

 

Застосуваня КТ технологій у вигляді перегляду відео-презентацій

Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу.

 

 

Бесіда з наочною опорою.

Ігрові технології.

 

Різні види вказівок для привернення уваги учня.

 

 

 

 

 

 

Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, пластилін

 

 

Застосуваня КТ технологій у вигляді перегляду відео-презентацій

 

 

 

 

 

 

 

Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу.

 

Бесіда з наочною опорою.

Ігрові технології.

 

 

Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, пластилін

 

 

 

Застосуваня КТ технологій у вигляді перегляду відео-презентацій

 

Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, пластилін

 

 

Застосуваня КТ технологій у вигляді перегляду відео-презентацій

 

 

Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу.

 

Бесіда з наочною опорою.

Ігрові технології.

 

Застосуваня КТ технологій у вигляді перегляду відео-презентацій

Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу.

 

 

Бесіда з наочною опорою.

Ігрові технології.

 

Різні види вказівок для привернення уваги учня.

 

Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, пластилін

 

 

Застосуваня КТ технологій у вигляді перегляду відео-презентацій

 

 

 

 

 

 

Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу.

 

 

 

 

 

 

Бесіда з наочною опорою.

Ігрові технології.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Застосуваня КТ технологій у вигляді перегляду відео-презентацій

Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу.

 

 

 

Бесіда з наочною опорою.

Ігрові технології.

 

 

 

Різні види вказівок для привернення уваги учня.

 

 

Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, пластилін

 

 

 

 

 

 

 

 

Застосуваня КТ технологій у вигляді перегляду відео-презентацій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу.

 

 

 

 

 

 

Застосуваня КТ технологій у вигляді перегляду відео-презентацій

Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Інші матеріали
Інкл
Додано
1 жовтня 2020
Переглядів
3601
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку