Індивідуальна програма розвитку дитини 1 рік навчання

Про матеріал
Створення індивідуальної програми з дітьми зособливими освтніми потребами першого року навчання в школі.
Перегляд файлу

 

                                                                                                 Затверджую

                                                                                                           Завідувачка 

                                                                                                      _________(Ім”я та прізвище)                                 

                            

 

 

                            ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

 

1. Період виконання 2023-2024 н.р.

2. Загальні відомості про учня:

прізвище, власне ім’я, по батькові – Ім”я та прізвище

дата народження  13.08.2015

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень

___________________________________________________________________________

рік навчання 1

клас навчання 1

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку 0987504000

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Словниковий запас нижче вікової норми. Відгукується на власне ім’я. Інструктивне мовлення розуміє. Порушена звуковимова більшості груп звуків (к)-пропуск;(с,з,ц)-пропуск,заміна на інші звуки,(ф)-пропуск,(в)—заміняє а інші звуки,(л,р)-відсутні. Артикуляція,будова органів артикуляції недостатньо розвинена. Фраза проста з елементами аграматизмів. При відтворенні слів різної складової структури спостерігаються такі порушення ,як елезії та персеверації. Дитина має низький рівень фонематичних можливостей про що свідчить характер помилок при відтворенні складової структури слова. Графомоторні навички знаходяться на стадії формування.

Когнітивна сфера:

Проявляє інтерес до завдань ,виконує їх за допомогою дорослого.

Сприймання розвинене у межах вікової норми.

Сенсорні еталони сформовані відповідно вікової норми, диференціює та групує предмети за кольором,формою та розміром. Увага  та пам'ять розвинена у межах вікової норми.

При виконанні поставлених завдань переважає ігровий інтерес, потребує мотиваційної

 підтримки.

Настрій :позитивний,привітний стабільний.

Під час обстеження дитина спокійна,позитивно налаштована. Радіє досягненню позитивних результатів. Навички самообслуговування сформовані відповідно віку.

Прояви волі помітно залежать від ситуації,потребує зовнішньої підтримки з боку дорослого.

Основне джерело емоцій дитини є ігрова діяльність.

 

Наявні інтелектуальні труднощі:

                словниковий запас нижче вікової норми;

                повільний темп засвоєння навчального матеріалу;

                малий обсяг памяті;

                перевага наочно-образних та наочно-дійових форм мислення;

                середнє сприйняття та переробка інформації;

недостатньо розвинена будова органів артикуляції,

низький рівень фонематичних можливостей.

 

Потреба в мотиваційній підтримці.

Прояви волі потребують підтримки.

Наявні функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі:

                    має труднощі у вербалізації своїх емоцій;

помітна вразливість в контактах;

                    порушена звуковимова та складова структура слова.

 

 

 

Наявні навчальні труднощі:

                потребує постійної допомоги різної міри складності в опануванні нових знань та уявлень;

                інтерес до навчання нестійкий (потребує заохочення та мотивації);

                знижена працездатність;

                без допомоги не завжди  розуміє суть вправи, завдання та гри;

Наявні фізичні труднощі:

                    дрібна моторика недостатньо розвинена.

 

Збагачувати активний та пасивний словник в межах вікового періоду за різними лексичними темами.Розвивати звязне мовлення ,фонематичний слух та фонематичне сприймання.Правильно вимовляти всі звуки рідної мови,звукосполученя відповідно до орфоепічних норм,наголосів.Використовуваии слова з  простою складовою структурою,які не включають артикуляцію складних звуків,де головною метою є уточнення складоаого контуру слова(його довжини).Розвиток дріної моторики та графомоторики.

Вдосконалення пізнавальних процесів відповідного віку дитини. Оволодіти новими знаннями та вміннями.

Сприяти всебічному повноцінному розвитку дитини.Знімати емоційну та фізичну напругу через релексаційні вправи.

Займати дитину різними видами діяльності(профілактика застрягання на одному виді діяльності).

Створення умов для почуття безпеки та довіри,успішної соціалізації дитини.

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

 перший рівень підтримки;

 другий рівень підтримки;

 третій рівень підтримки;

 четвертий рівень підтримки;

 п’ятий рівень підтримки;

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

доступність

Так

 

освітлення

Так

 

рівень шуму

Ні

 

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

Ні

 

Психолого-педагогічна адаптація:

використання візуального розкладу

Так

 

збільшення часу на виконання завдань

Так

За потребою

збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

Так

За потребою

руховий режим

Так

Чергування видів діяльності, фізкультхвилинки, релаксаційні вправи

використання заохочень

Так

Словесне заохочення, наліпки

використання засобів для концентрації уваги

Так

 

інше

 

 

Адаптація навчального матеріалу:

картки-підказки, картки-інструкції

Так

 

Засоби альтернативної комунікації

Ні

 

інше

 

 

Модифікація:

скорочення змісту навчального предмета

Так

 

зниження вимог для виконання завдань

Так

 

інше

 

 

3) потреба у використанні:

 жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

 шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях:

 так

 ні

5) потреба в консультації з:

 фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

 фахівцями спеціальних закладів освіти;

 іншими фахівцями ____________________________________________________

6) наявність індивідуального навчального плану:

 так

 ні.

У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:

Навчальний предмет (інтегрований курс)

Адаптація чи модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

Математика

Адаптація

 

Навчання грамоти

Адаптація

 

Фізична культура

Адаптація

 

Я досліджую світ

Адаптація

 

Мистецтво

Адаптація

 

Технології

Адаптація

 

Англійська мова

Адаптація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

Корекція розвитку

 

Кабінет психолога

ІРЦ

Четвер

10:30-12:30

Корекція розвитку мовлення

 

ІРЦ

Вівторок

10:30-12:30

6. Навчання:

 за розкладом класу;

 за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ___________________________________________________________________________

 за модифікованим розкладом.

 

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

 так

 ні;

2) асистентом учня (учениці) є:

 батьки: _____________________________________________________________

інші законні представники_____________________________________________

 уповноважена батьками особа _________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,

__________________________________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)

 соціальний робітник

___________________________________________________________________________ 
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

 підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

 адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

 підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

 так

 ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):

Муляжі, картки схеми для розвитку звязного мовлення.

9. Потреба в розумному пристосуванні:

 так, зазначити яка: ____________________________________________________

 ні.

10. Особливості проведення оцінювання:

 адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

 використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (письмових чи усних завдань тощо);

 використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

 адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору);

 інше (зазначити що) __________________________________________________

11. Потреба у продовженні строків навчання:

 так

 ні.

12. Додаткові напрями роботи:

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку)

Розвиток інтелектуальної сфери

Оволодіння  новими знаннями та вміннями. Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічному розвитку. Вчити сприймати усний виклад навчального матеріалу.

Розширення та поглиблення загальних життєвих уявлень; навчальних вмінь та навичок. Розширення уявлення про навколишній світ. Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня. Сприймає усний виклад навчального матеріалу протягом 15-20 хв.

 

Розвиток сенсорної, моторної

Продувжувати розвиток орієнтуванню у просторі. Розвивати тактильні відчуття та відчуття власного тіла.

Підвищення рівня розвитку орієнтування в просторі.

 

Розвиток мовленнєвої сфери

Корекція звуковимови, розвиток фонематичних процесів, вдосконалення мовленнєвих узагальнень в процесі вправ звукового аналізу і синтезу, розвиток граматичної будови мовлення. Ліквідація недоліків в оволодінні лексикою та граматикою. Робота над зв′язним мовленням.

Покращення зорової мовленнєвої уваги та пам′яті. Учень навчиться правильно будувати двослівні речення та складати двослівні речення із залученням слів. Покращення розвитку складової структури слова.

 

Розвиток фізичних здібностей

Продовжувати розвиток дрібної моторики. Розвиток точності в русі, спритності рівноваги, гнучкості та працездатності.

Підвищення рівня розвитку дрібної моторики  та зазначених фізичних показників і навичок.

 

Розвиток емоційно-вольової сфери

Формувати  вміння вільно спілкуватися в різних ситуаціях. Навчати висловлювати свої переживаннята почуття; формувати навички самооцінювання, рідвищувати впевненість у собі, своєї самооцінки. Стимулювати бажання дитини працювати, виконувати завдання, виявляти ініціативу.

Покращиться стан емоційно-вольової сфери, навчиться висловлювати свої переживання та почуття, сформуються навички самооцінювання, підвищиться впевненість у собі та своєї самооцінки. Покращиться бажання дитини працювати, виконувати завдання та виявляти ініціативу.

 

Розвиток соціальної сфери

Допомагати дитині в соціальній адаптації, вчити регулювати свої емоції й бажання. Розвивати відчуття відповідальності, вчити проявляти емоції. Розвивати уяву.

Створювати позитивні ситуації співпраці з дорослими. Залучати до групових ігор, вправ та позакласних заходів.

 

Дитина краще буде соціально адаптуватися, навчиться регулювати свої емоції і бажання. Розвине більше відчуття відповідальності та покращиться прояв емоцій .Розвине краще уяву.

Розвинути комунікативні навички та налагодження соціальних контактів

 

Подолання навчальних труднощів

Працювати над осмисленням навчального матеріалу і можливістю застосовувати нові знання за аналогією. Розвиток психічних процесів, концентрації на виконанні завдань та саморегуляції поведінкових навичок. Розвиток швидкості сприймання та переробки інформації.

Учениця до кінця навчального року виконує аналогічні завдання. Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності.

 

Інші

 

 

 

13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)

Посада

Підпис

 

Заступник з навчально-виховної роботи

 

 

Класний керівник

 

 

Вчитель – логопед ІРЦ

 

 

Мати учениці

 

 

Сестра медична

 

 

Асистент вчителя

 

 

Соціальний працівник

 

 

Практичний психолог ІРЦ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:

 

________________________________

(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)

 

 

підпис ___________________________  дата  __________________________

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Балацюк Алла
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Планування
Інкл
Додано
12 січня
Переглядів
1126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку