Індивідуальна програма розвитку дитини з ООП

Про матеріал
Індивідуальна програма розвитку- це документ, який складається відповідно до вимог МОН індивідуально на кожну дитину з особливими освітніми потребами. Включаючи в себе рівень знань, вмінь і навичок учня (компетенції), освітні труднощі учня та потреби учня. А також характеризують сфери розвитку: -інтелектуальну; -сенсорну-моторну; -емоційно-вольову; -мовленнєву; -соціальну; -фізичні та соуіальні здібності особи з ООП; -навчальні труднощі. Індивідуальна програма розвитку переглядається і корегується відповідно до потреб кожної дитини з особливими освітніми потребами. Фахівці, які складають індивідуальну програму розвитку: -психолог; -логопед; -дефектолог; -асистент вчителя; -вчителі предметники; -реабілітолог; -датьки дитини. затверджується керівником закладу освіти.
Перегляд файлу

                                                                                                             ЗАТВЕРДЖУЮ

 Директор закладу освіти

 

_______________

«____»___________________2023

 

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

 

1. Період виконання з --------- по -----------

2. Загальні відомості про учня:

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)  

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень

рік навчання клас навчання

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Фізичний розвиток, координованість, рухливість відповідають віковим показникам. Слух та зір – в нормі. Провідна рука – права. Письмовий аксесуар тримає правильно.

У вербальний контакт вступає невимушено та підтримує зоровий контакт. Навички спілкування розвинені на достатньому  рівні.   Переважає зорове сприймання. Розповідь за серією сюжетних карток складає, використовуючи короткі речення, за допомогою навідних запитань. 

Загальні знання про навколишній світ сформовані на достатньому рівні.

Емоції відповідають ситуації. Йде на контакт та співпрацю з дорослим.

Наявні навчальні труднощі:        

1.Несформованість математичних операцій.

2. Важко опановує навички рахунку, труднощі орієнтування в сітці зошита та навколишньому просторі;  

  3. Під час читання наявні помилки одного-різних типів, темп повільний, розуміння прочитаного неповне, переказ з порушеною послідовністю подій; 

4. Не розуміє прихований зміст оповідання, не    установлює причину та наслідок;

5.Темп роботи не рівномірний, швидко виснажується, працездатність низька;

6.Наявні порушення звуковимови, складно висловити свою думку підтримати розмову.  

7. Допускає помилки під час списування, даючи правильну усну відповідь неправильно записує її в зошит;

 

 8.Графомоторні навички недостатньо сформовані;

9.Навички зв’язного мовлення недостатньо сформовані;  

10.Зазнає труднощів при оволодінні програмним матеріалом, виявляє недостатньо сформовані основні навчальні вміння та навички;

11.Короткочасна пам’ять (звужений обсяг пам’яті. Зосередження і запам’ятовування на мимовільному рівні);

12.Недостатня мобільність, активізація словника;

13.Повільність запам’ятовування;

 

14.Виражені труднощі при зміні діяльності;

15.Швидка виснажливість, повільний темп роботи;

16. Не помічає і не виправляє власні помилки;

17.Складнощі із засвоєнням понять.

 

 

1.Формування математичних навичок.

2.Розвиток навичок рахунку, зорово-просторової орієнтації;

 

3. Розвиток навичок читання, переказ тексту з певною послідовністю подій;

 

 

4. Розвиток вміння встановлювати зв’язки між поняттями, розвиток логічних висловлювань;

5.Здійснення стимуляції навчальної мотивації, проведення заходів для попередження перевтоми здобувача освіти;

6. Розвиток фонематичного слуху, зв’язного мовлення,

7. Вдосконалення навичок  роботи з текстом. Формування вміння редагувати власне письмо: знаходити та виправляти помилки;

8.Розвиток графомоторних навичок;

9.Розвиток зв’язного мовлення;

 

10.Надання можливості самооцінювання набутих умінь і знань, порівнювати власні результати навчальної діяльності, спираючись на попередній досвід;

11.Розвиток здатності керувати довільним запам’ятовуванням;

12.Розширення, збагачення та активізація словника.

13.Стимулювати та заохочувати самостійність у межах допустимої працездатності;

14.Застосування наочно-образного підходу;

15.Надавати додатковий час, ураховувати інтереси особи;

16.Вчити організовувати своє робоче місце

17. Розмежування видів діяльності і завдань.

 

 

 

 

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

 перший рівень підтримки;

 другий рівень підтримки;

 третій рівень підтримки;

 четвертий рівень підтримки;

 п’ятий рівень підтримки;

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

доступність

Ні

 

освітлення

Ні

 

рівень шуму

Ні

 

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

Так

За потребою

Психолого-педагогічна адаптація:

використання візуального розкладу

Ні

 

збільшення часу на виконання завдань

Так

За потребою

збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

Так

За потребою

руховий режим

Так

Чергування видів діяльності, дихальна гімнастика,фізкультхвилинки, релаксаційні вправи

використання заохочень

Так

Словесне заохочення тощо.

використання засобів для концентрації уваги

Так

Виконання психологічних вправ та методик для покращення концентрації уваги.

інше

 

 

Адаптація навчального матеріалу:

картки-підказки, картки-інструкції

Так

За потребою.

Засоби альтернативної комунікації

Ні

 

інше

 

 

Модифікація:

скорочення змісту навчального предмета

Ні

 

зниження вимог для виконання завдань

Ні

 

інше

 

 

3) потреба у використанні:

 жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

 шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях з:

так

ні

5) потреба в консультації з:

 фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

 фахівцями спеціальних закладів освіти;

 іншими фахівцями : психолог, дефектолог, логопед__

6) наявність індивідуального навчального плану:

 так

 ні.

У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:

Навчальний предмет (інтегрований курс)

Адаптація чи модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

 

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

Корекція розвитку

Психолог

 

Ресурсний куточок

 

 

Розвиток мовлення

 

 

 

Логопед

 

Ресурсний куточок

 

 

Корекція розвитку

 

 

 

Дефектолог (Олігофренопедагог)

 

Ресурсний куточок

 

 

6. Навчання:

 за розкладом класу;

 за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ___________________________________________________________________________

 за модифікованим розкладом.

 

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

 так

ні;

2) асистентом учня (учениці) є:

 батьки:                _______________________________________________           

інші законні представники_____________________________________________

уповноважена батьками особа _________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,

__________________________________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)

 соціальний робітник

___________________________________________________________________________ 
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)

 

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

 підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

 підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

 так

 ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):

Муляжі, ігри Монтессорі, ІКТ, картки схеми для розвитку зв’язного мовлення.

 

9. Потреба в розумному пристосуванні:

 так, зазначити яка: ____________________________________________________

 ні.

 

10. Особливості проведення оцінювання:

адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);

 інше (зазначити що) __________________________________________________

11. Потреба у продовженні строків навчання:

 так

 ні.

12. Додаткові напрями роботи:

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку)

Розвиток інтелектуальної сфери

Використання методів та вправ для розвитку довготривалої пам’яті, уваги, мислення, сприймання.

 

Підвищився рівень розвитку довготривалої пам'яті, мислення, сприймання. Увагу утримує до 5 хв.

Підвищився рівень розвитку довготривалої пам'яті, мислення, сприймання. Увагу утримує до 10-15 хв.

Розвиток сенсорної, моторної

Розвивати навички орієнтування у просторі та часі.

Підвищився рівень орієнтування у просторі та часі

Сформувались елементарні знання про співвідношення одиниць часу: 7 діб-тиждень,4 тижні-місяць,12 місяців – рік, раніше, пізніше, спочатку ,вчора, сьогодні, завтра)

 

Розвиток мовленнєвої сфери

Розвивати фонетичне сприймання, фонаційне дихання, корегувати звуковимову.

 

 

Знаходить і виправляє орфографічні помилки, зокрема із застосуванням знань про будову слова.

 

Удосконалювати навички читання.

 

Покращилася звуковимова, з’явився звук р,  розвинене фонетичне сприймання та фонаційне дихання.

Удосконалює власний письмовий текст, знаходить і виправляє помилки.

Читає чітко вимовлячи слова, дотримується правильного наголосу, відповідає на запитання за змістом прочитаних текстів повними реченнями.

 

Покращилася звуковимова, поставлений звук «р», виділяє запропонований звук у слові, визначає місце звука в слові,   розвинене фонетичне сприймання та фонаційне дихання.

Удосконалює власний письмовий текст. Знаходить і виправляє помилки в тексті з допомогою дорослого.

Читає вимовляючи кожне слово, відповідає на запитання за змістом прочитаних текстів повними реченнями.

 

 

Розвиток фізичних здібностей

 Створювати сприятливі умови для оптимального розвитку дитини.

 Забезпечена рухова активність. Дотримані правила здоров’язберігаючої поведінки та режим дня.

Покращилася рухова активність. Дотримані правила здоров’язберігаючої поведінки та режим дня.

Розвиток емоційно-вольової сфери

Формувати навчальну мотивацію на уроках, підтримувати навіть незначні успіхи і акцентувати на цьому увагу інших школярів з метою створення навколо атмосфери позитивного і дружнього ставлення до учня, постійної підтримки. Використовувати методики емоційного розвантаження.

Підвищено рівень емоційно – вольових показників: учень став більш зібраним та уважним.

 Розуміє свої емоції та може управляти ними.

Покращилося бажання учня працювати, виконувати завдання та виявляти ініціативу під час уроків.

Протягом року у учня підвищився рівень-емоційно вольової сфери. Став більш зібраним та уважним.

На корекційних заняттях покращилося бажання працювати, виконувати завдання.

 

Розвиток соціальної сфери

Продовжувати формувати соціально – побутові навички

Розвивати відчуття відповідальності.

 

Вміє розпізнавати небезпечні ситуації вдома, на вулиці, в школі, пояснювати свої дії в цих ситуаціях, описує дії в разі контакту з незнайомою людиною.

 Краще розвинене  відчуття відповідальності,

 комунікативні навички.

Вміє розпізнавати небезпечні ситуації вдома, на вулиці, школі, пояснювати свої дії в цих ситуаціях, описує дії в разі контакту з незнайомою людиною. Краще розвинені комунікативні навички.

Подолання навчальних труднощів

Навчати самостійно контролювати правильність виконання завдання, перевіряти його.

Розвивати розуміння прочитаного і здатність до переказу.

 

Навчити додавати та віднімати в межах 1000.

З допомогою вчителя помічає власні помилки та намагається їх виправити.

 

Аналізує прочитаний текст і переказує  близько до тексту за навідними запитаннями.

Вміє додавати та віднімати  в межах 1000.

 

 

 

 

З допомогою вчителя помічає власні помилки та намагається їх виправити.

Переказує прослуханий та прочитаний невеликий простий текст близько до змісту за навідними запитаннями.

Математичні операції (додати, відняти) виконує в межаж 1000

Інші

 

 

 

 

 

 

 

13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)

Посада

Підпис

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учениці:

 

 

 (зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)

 

 

підпис ___________________________  дата  __________________________

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
31 жовтня
Переглядів
314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку