Індивідуальна програма розвитку для дітей з ООП, IV рівень підтримки.

Про матеріал
Індивідуальна програма розвитку для дітей з ООП, IV рівень підтримки. Програма призначена для дітей із ЗПР. Клас: 2.
Перегляд файлу

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

  1. Період виконання: 2024 – 2025 н.р.

2. Загальні відомості про учня: (ПІП)

       Дата народження: (число, місяць, рік)

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень

рік навчання: 2

клас навчання    2 клас

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Знає: кольори, більшість букв алфавіту в  друкованому вигляді, цифри, явища природи, називає тварин, овочі, фрукти, на запропонованих малюнках, орієнтується у собі, знає частини тіла.

Вміє: обводити по крапках, усний рахунок в межах 30, диференціює предмети за формою  називає їх, правильно показує запропоноване, підбирає пари, пише цифри в межах 10.  Ті  букви, що знає намагається зливати їх у склади.

Когнітивна сфера:

  •      Проявляє інтерес до завдань за бажанням та настроєм ,виконує завдання легкого характеру самостійно, решту  за допомогою дорослого.
  •                  Сенсорні еталони сформовані відповідно вікової норми,диференціює та групує предмети за кольором, формою та розміром. Увага  та пам'ять розвинена частково.
  •                  При виконанні поставлених завдань не завжди проявляє інтерес до їх виконання.
  •                  Настрій : позитивний, привітний іноді мінливий.
  •                  Радіє досягненню позитивних результатів і засмучується вразі невдачі .
  •             Навички самообслуговування сформовані відповідно віку.
  •             Основне джерело емоцій дитини є ігрова діяльність.

 

Засвоїв:

  •             На питання вчителя, асистента вчителя  відповідає короткими реченнями.  Орієнтується в схемі власного тіла.
  •             Навчички самообслуговування сформовані достатньо.

 

Інтелектуальні труднощі:  -повільне сприйняття та переробка інформації;

 -  короткочасна пам’ять;

-порушення динаміки розумової працездатності;

-нестійкість уваги;                         -знижено обсяг запам'ятовування;

-Логічне мислення розвинене слабо.

Уявлення розвинете недостатньо, слабо розвинуте вербальнологічне мислення.

-труднощі в  орієнтуванні у просторі, часі, на аркуші паперу.

Функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі:

- має труднощі у вербалізації своїх емоцій.

Частково розуміє зв'язний текст (прослухане). Значні порушення у вербальних і невербальних навичках соціальної комунікації. Словниковий запас дитини на рівні 4-5 років. Фразове мовлення мало зрозуміле.

Недорозвинення слухової уваги, фонематичних процесів.

Виражені труднощі в соціальній  взаємодії навіть за наявності підтримки.

Фізичні труднощі:

-недостатньо розвинена координація; загальна та дрібна моторика;

-недостатній рівень розвитку гнучкості, швидкості, спритності.           

 

Навчальні труднощі:

-  інтерес до навчання нестійкий (потребує додаткової мотивації з боку вчителя, асистента вчителя, батьків);

-  не діє відповідно до вказівок вчителя.

- потребує допомоги різної міри складності в опануванні нових знань та уявлень;

- без допомоги не завжди  розуміє суть вправи, завдання та гри;

 

Працювати  над:

  •                збагаченням словникового запасу;
  •                корекцією звуковимови;
  •                недоліків в оволодінні лексикою та граматикою;
  •                вмінням користуватися різними способами словотворення;
  •                всебічним розвитком дитини;
  •                розвитком

мислення, уваги

та пам’яті із допомогою ігор та вправ з опорою на

наочний матеріал.

Розвивати:

  •    увагу;
  •    Пам'ять;
  •    граматичну будову мовлення;
  •    розподіляти увагу;
  •    переключати увагу з одного об’єкта на інший;
  •    емоційно-вольову  сферу, саморегуляцію;
  •    фонематичний слух;
  •    слухове сприймання;
  •    дрібну моторику;
  •    пам'ять;
  •    артикуляційну моторику та мовне дихання;
  •   розвивати здатність до збереження рівноваги;
  •   включати дитину в діяльність, спрямовану на подолання труднощів та перешкод.

Формувати:

  •      навички читання;
  •      навички письма;
  •      зв’язне мовлення, розуміння послідовності подій;
  •      обчислювальні навички;
  •      необхідні побутові навички самообслуговування та соціальну модель поведінки;
  •      комунікативні навички;
  •      поняття простору та часу;
  •      вміння планувати свою діяльність.

Вчити:

  •        писати букви, цифри;
  •        переказ тексту своїми словами;
  •        розповідати за малюнком та серією сюжетних малюнків;
  •        розучування віршів напамять;
  •        підбирати слова близькі за значенням;
  •        використовувати схеми роботи для виконання завдань;

 

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

 перший рівень підтримки;

 другий рівень підтримки;

 третій рівень підтримки;

 четвертий рівень підтримки;

 п’ятий рівень підтримки;

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

 

 

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

так

Ресурсна кімната

Психолого-педагогічна адаптація:

 

 

використання візуального розкладу

так

 

збільшення часу на виконання завдань

так

За потреби

збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

так

За потреби

руховий режим

так

Чергування видів діяльності, фізкультхвилинки, релаксаційні вправи

використання заохочень

так

Словесне заохочення, наліпки

використання засобів для концентрації уваги

так

 

Адаптація навчального матеріалу:

 

 

Унаочнення змісту навчання

так

 

Подання нового матеріалу невеликими порціями, з урахуванням працездатності

так

 

Багаторазові повторення та збільшення кількості однотипних завдань

так

 

Предметна основа(лічильний матеріал).

так

 

Візуальний рукописний зразок вчителя для написання невідомих слів.

так

 

Модифікація:

 

 

спрощення змісту навчального предмета

так

 

зниження вимог для виконання завдань

так

 

Вилучення англійської мови з навчального плану

так

 

3)потреба у використанні:

 жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

 шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях з: математики, української мови, читання.

  •      так

ні

5) потреба в консультації з:

  •      фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

 фахівцями спеціальних закладів освіти;

  •      іншими фахівцями: психологом, логопедом;

6) наявність індивідуального навчального плану:

  •      так
  •       

Навчальний предмет (інтегрований курс)

Адаптація чи модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

Українська мова

Модифікація

 

Математика

Модифікація

 

Українська мова

Модифікація

 

Фізична культура

Адаптація

 

Образотворче мистецтво

Адаптація

 

Я досліджую світ

Адаптація

 

Дизайн і технології

Адаптація

 

Музичне мистецтво

Адаптація

 

Інформатика

Адаптація

 

Україна єдина країна

Адаптація

 

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

Корекційно-розвиткове заняття з психологом

 

Ресурсна кімната

1 год./четвер

12.20 – 12.55

 

 

 

 

6. Навчання:

  •      за розкладом класу, окрім англійської мови;

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

  •      ні;

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1)потреба у підручниках:

 підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

  •      адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

 підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):

набори настільних ігор, набори для сенсорної гри, наочний матеріал для читання, лічби, письма, дослідження навколишнього світу.

9. Потреба в розумному пристосуванні:

  •      так

забезпечення комфортних умов і соціальну адаптацію, розроблення індивідуальної програми розвитку (відповідно до можливостей і потреб), забезпечення системного та кваліфікованого супроводу дитини.

 ні.

10. Особливості проведення оцінювання:

  •             адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

 використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

  •      використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

 адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);

 інше (зазначити що) 

11. Потреба у продовженні строків навчання:

  •      ні.

12. Додаткові напрями роботи:

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку)

Розвиток інтелектуальної сфери

Оволодіння  новими знаннями та вміннями. Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічному розвитку. Вчити сприймати усний виклад навчального

матеріалу. Долати труднощі в концентрації уваги.

Розширення та поглиблення загальних життєвих уявлень; навчальних вмінь та навичок. Розширення уявлення про навколишній світ. Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня. Сприймає усний виклад навчального матеріалу протягом 15-20 хв.

 

Розвиток сенсорної, моторної

Поглиблювати знання про просторові уявлення, вчити орієнтуватися у просторі(поняття «праворуч», «ліворуч», «вгору», «вниз»).

Продовжувати розвивати дрібну та загальну моторики.

Розвивати координацію.

На кінець року учень буде гарно орієнтуватися у просторі.

Рівень розвитку дрібної та загальної моторики підвищиться на 30%.

 

Розвиток мовленнєвої сфери

Продовжувати формувати уміння давати розгорнуті відповіді на запитання, спілкуватися простими реченнями. Надалі розвивати мовно-слухову пам’ять, увагу, сприйняття. Розширювати і надалі запас слів у межах вікового періоду. Формувати навички переказу та розповіді тексту. Розвивати фонематичний слух та сприйняття. Розвиток слухової уваги та пам’яті. Поглиблювати і надалі орієнтуватися в ситуації спілкування. Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях.

На кінець року учень зможе переказати прочитаний текстна50%. Відповідаючи на запитання та спілкуючись із однолітками, будує переважно прості речення. Словниковий запас розшириться на 50%. Покращиться соціальні функції мовленнєвої діяльності.

 

Розвиток фізичних здібностей

Проводити:

-медико-профілактичні заходи;

-фізкультурно-оздоровчі заходи;

-розробити комплекс заходів з питань охорони та зміцнення здоров’я, профілактики виникнення хронічних захворювань;

-вміти скоординувати,орієнтуватися в просторі;

- усунути недоліки у розвитку рухових та інших якостей;

- формувати здоровий спосіб життя;

- розуміти значення загартування, щоденної ранкової гімнастики,  масажу для зміцнення здоров‘я і профілактики захворюванням;

- дотримуватися правил

здоров‘я збережувальної поведінки;

- брати участь в оздоровчих та фізкультурно-розвивальних заходах;

- визначати та правильно називати частини тіла та основні органи;

- розуміти, що є шкідливим та корисним для організму;

- орієнтуватися у призначенні органів чуття, дотримуватись правил їх охорони;

- мати елементарне уявлення про статеву належність

На кінець року має уявлення про фізичну культуру, як сукупність різноманітних фізичних вправ, спрямованих на фізичний розвиток та зміцнення здоров’я людини;

Розуміє терміни з предмету «фізична культура»;

пояснює значення фізичних вправ для формування правильної постави;

називає життєво важливі способи пересування людини;

розуміє значущість рухового режиму для зміцнення здоров’я та фізичного розвитку;

пояснює значення і правила ранкової гімнастики, фізкультурних хвилинок та фізкультурних пауз для фізичного розвитку та здоров’я людини; значущість загартування як засобу зміцнення здоров’я;

дотримується рухового режиму протягом дня;

дотримується правил особистої гігієни в режимі дня.

 

Розвиток емоційно-вольової сфери

-Вміти соціально адаптуватися;

-розвивати вольові якості;

-брати участь у продуктивній та трудовій діяльності;

-уміти порівнювати свої досягнення з досягненнями інших, оцінювати не лише наслідки своєї роботи, а й себе;

- вчитися контролювати себе та ставити перед собою конкретні вимоги;

-володіти прийомами, що допомагають долати негативні емоційні реакції;

-підвищити впевненість у собі, формувати позитивну самооцінку;

-формувати та розвивати «Я-концепцію;

-розвивати та коригувати комунікативні навички;

-навчитися способам зняття скутості та сором'язливості.

-усвідомлювати власну гідність, вміння аналізувати свої особистісні особливості та якості інших людей;

-формувати уявлення про індивідуальні особливості своїх товаришів;

- відпрацьовувати взаємодії.

На кінець року покращиться стан емоційно-вольової сфери, учень навчиться висловлювати свої переживання та почуття. сформуються навички самооцінювання, підвищиться впевненість у собі та своєї самооцінки. Покращиться бажання дитини працювати, виконувати завдання та виявляти ініціативу.

 

Розвиток соціальної сфери

Формування здорового способу життя та подальшої соціалізації.

Відпрацьовувати вміння аналізувати свої особистісніособливості та якості інших людей.

Формувати бажанняспілкуватися з однолітками.

Продовжувати вчитиорієнтуватися в ситуації спілкування.

Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації.

На кінець року в учня підвищиться  рівень навичок соціальноївзаємодії зоднолітками тадорослими.

Зменшуються труднощів укомунікації таспілкуванні зоточуючими людьми.

 

 

 

 

Подолання навчальних труднощів

Формувати діяльнісну компетенцію:

Навчально-організаційна:

- розуміти мету навчальноїдіяльності;

- раціонально розподіляти час;

- планувати послідовністьвиконання завдання;

- організовувати навчальнудіяльність у взаємодії з іншими її учасниками(у парі,малій групі).

Навчально-інформаційна:

- зосереджено слухати матеріал;

- зв’язно, послідовно, доказово відповідати, вести діалог.

Навчально-інтелектуальна і творча:

- аналізувати;

- узагальнювати;

- встановлювати тапояснювати причино- наслідкові зв’язки;

- доводити власну думку;

- переносити знання й способи діяльності в нову ситуацію,застосовувати аналогію.

Контрольно-оцінна:

- використовувати різні способи перевірки та контролю своєї діяльності;

- знаходити і виправлятипомилки;

- оцінювати власні навчальнідосягнення.

У структурі предметно-математичної компетентності(обчислювальна,

інформаційно-графічна,

логічна, геометрична).

Уміти:

- застосовувати обчислювальні вміння та навички у практичних ситуаціях;

- вести підрахунки (лічба, обчислення), для обчислень використовувати відомі формули та правила;

На кінець року в учня на 50 % підвищиться рівень сформованості всіх видів навчальної діяльності учня.

Буде планомірно використовувати та поєднувати в навчальній діяльності зошит з підручником.Більш легкі та зрозуміліші завдання виконуватиме у заданому темпі та не відстає від решти класу. Читатиме цілими словами одно-, двоскладові слова та може написати їх під диктовку. Не боятиметься відповідати на переважній більшості уроків.

 

13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

Прізвище, ім’я, по батькові

Найменування посади

Підпис

 

заступник директора з навчально-виховної роботи

 

 

класний керівник 2класу

 

 

асистент вчителя

 

 

 

медична сестра

 

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено з матір’ю  учня: ___________________________________________________________________

 

 

 

Дата:  _________________                                                    підпис __________

docx
Додано
25 грудня
Переглядів
13
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку