ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
2. Загальні відомості про учня: (ПІП)
Дата народження: (число, місяць, рік)
повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень
рік навчання: 2
клас навчання 2 клас
контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку
3. Індивідуальні особливості розвитку учня:
Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції) |
Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти |
Потреби |
Знає: кольори, більшість букв алфавіту в друкованому вигляді, цифри, явища природи, називає тварин, овочі, фрукти, на запропонованих малюнках, орієнтується у собі, знає частини тіла. Вміє: обводити по крапках, усний рахунок в межах 30, диференціює предмети за формою називає їх, правильно показує запропоноване, підбирає пари, пише цифри в межах 10. Ті букви, що знає намагається зливати їх у склади. Когнітивна сфера:
Засвоїв:
|
Інтелектуальні труднощі: -повільне сприйняття та переробка інформації; - короткочасна пам’ять; -порушення динаміки розумової працездатності; -нестійкість уваги; -знижено обсяг запам'ятовування; -Логічне мислення розвинене слабо. Уявлення розвинете недостатньо, слабо розвинуте вербальнологічне мислення. -труднощі в орієнтуванні у просторі, часі, на аркуші паперу. Функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі: - має труднощі у вербалізації своїх емоцій. Частково розуміє зв'язний текст (прослухане). Значні порушення у вербальних і невербальних навичках соціальної комунікації. Словниковий запас дитини на рівні 4-5 років. Фразове мовлення мало зрозуміле. Недорозвинення слухової уваги, фонематичних процесів. Виражені труднощі в соціальній взаємодії навіть за наявності підтримки. Фізичні труднощі: -недостатньо розвинена координація; загальна та дрібна моторика; -недостатній рівень розвитку гнучкості, швидкості, спритності.
Навчальні труднощі: - інтерес до навчання нестійкий (потребує додаткової мотивації з боку вчителя, асистента вчителя, батьків); - не діє відповідно до вказівок вчителя. - потребує допомоги різної міри складності в опануванні нових знань та уявлень; - без допомоги не завжди розуміє суть вправи, завдання та гри;
|
Працювати над:
мислення, уваги та пам’яті із допомогою ігор та вправ з опорою на наочний матеріал. Розвивати:
Формувати:
Вчити:
|
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):
1) рекомендований рівень підтримки:
перший рівень підтримки;
другий рівень підтримки;
третій рівень підтримки;
четвертий рівень підтримки;
п’ятий рівень підтримки;
2) адаптація та модифікація освітнього середовища:
Назва адаптації/модифікації |
Так/ні |
Примітка |
Пристосування середовища: |
|
|
потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо) |
так |
Ресурсна кімната |
Психолого-педагогічна адаптація: |
|
|
використання візуального розкладу |
так |
|
збільшення часу на виконання завдань |
так |
За потреби |
збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо) |
так |
За потреби |
руховий режим |
так |
Чергування видів діяльності, фізкультхвилинки, релаксаційні вправи |
використання заохочень |
так |
Словесне заохочення, наліпки |
використання засобів для концентрації уваги |
так |
|
Адаптація навчального матеріалу: |
|
|
Унаочнення змісту навчання |
так |
|
Подання нового матеріалу невеликими порціями, з урахуванням працездатності |
так |
|
Багаторазові повторення та збільшення кількості однотипних завдань |
так |
|
Предметна основа(лічильний матеріал). |
так |
|
Візуальний рукописний зразок вчителя для написання невідомих слів. |
так |
|
Модифікація: |
|
|
спрощення змісту навчального предмета |
так |
|
зниження вимог для виконання завдань |
так |
|
Вилучення англійської мови з навчального плану |
так |
|
3)потреба у використанні:
жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;
шрифту Брайля;
4) потреба в додаткових заняттях з: математики, української мови, читання.
ні
5) потреба в консультації з:
фахівцями спеціальних закладів освіти;
6) наявність індивідуального навчального плану:
Навчальний предмет (інтегрований курс) |
Адаптація чи модифікація |
Відповідальний педагогічний працівник |
Українська мова |
Модифікація |
|
Математика |
Модифікація |
|
Українська мова |
Модифікація |
|
Фізична культура |
Адаптація |
|
Образотворче мистецтво |
Адаптація |
|
Я досліджую світ |
Адаптація |
|
Дизайн і технології |
Адаптація |
|
Музичне мистецтво |
Адаптація |
|
Інформатика |
Адаптація |
|
Україна єдина країна |
Адаптація |
|
5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):
Найменування заняття (послуги) |
Фахівець, який проводить заняття (надає послугу) |
Місце проведення |
Розклад занять |
Корекційно-розвиткове заняття з психологом |
|
Ресурсна кімната |
1 год./четвер 12.20 – 12.55 |
|
|
|
|
6. Навчання:
7. Забезпечення асистента учня (учениці):
1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):
8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:
1)потреба у підручниках:
підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;
підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.
2) допоміжні засоби для навчання:
Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):
набори настільних ігор, набори для сенсорної гри, наочний матеріал для читання, лічби, письма, дослідження навколишнього світу.
9. Потреба в розумному пристосуванні:
забезпечення комфортних умов і соціальну адаптацію, розроблення індивідуальної програми розвитку (відповідно до можливостей і потреб), забезпечення системного та кваліфікованого супроводу дитини.
ні.
10. Особливості проведення оцінювання:
використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);
адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);
інше (зазначити що)
11. Потреба у продовженні строків навчання:
12. Додаткові напрями роботи:
За сферами розвитку |
Ціль |
Очікувані результати, яких планується досягнути |
Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку) |
Розвиток інтелектуальної сфери |
Оволодіння новими знаннями та вміннями. Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічному розвитку. Вчити сприймати усний виклад навчального матеріалу. Долати труднощі в концентрації уваги. |
Розширення та поглиблення загальних життєвих уявлень; навчальних вмінь та навичок. Розширення уявлення про навколишній світ. Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня. Сприймає усний виклад навчального матеріалу протягом 15-20 хв. |
|
Розвиток сенсорної, моторної |
Поглиблювати знання про просторові уявлення, вчити орієнтуватися у просторі(поняття «праворуч», «ліворуч», «вгору», «вниз»). Продовжувати розвивати дрібну та загальну моторики. Розвивати координацію. |
На кінець року учень буде гарно орієнтуватися у просторі. Рівень розвитку дрібної та загальної моторики підвищиться на 30%. |
|
Розвиток мовленнєвої сфери |
Продовжувати формувати уміння давати розгорнуті відповіді на запитання, спілкуватися простими реченнями. Надалі розвивати мовно-слухову пам’ять, увагу, сприйняття. Розширювати і надалі запас слів у межах вікового періоду. Формувати навички переказу та розповіді тексту. Розвивати фонематичний слух та сприйняття. Розвиток слухової уваги та пам’яті. Поглиблювати і надалі орієнтуватися в ситуації спілкування. Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях. |
На кінець року учень зможе переказати прочитаний текстна50%. Відповідаючи на запитання та спілкуючись із однолітками, будує переважно прості речення. Словниковий запас розшириться на 50%. Покращиться соціальні функції мовленнєвої діяльності. |
|
Розвиток фізичних здібностей |
Проводити: -медико-профілактичні заходи; -фізкультурно-оздоровчі заходи; -розробити комплекс заходів з питань охорони та зміцнення здоров’я, профілактики виникнення хронічних захворювань; -вміти скоординувати,орієнтуватися в просторі; - усунути недоліки у розвитку рухових та інших якостей; - формувати здоровий спосіб життя; - розуміти значення загартування, щоденної ранкової гімнастики, масажу для зміцнення здоров‘я і профілактики захворюванням; - дотримуватися правил здоров‘я збережувальної поведінки; - брати участь в оздоровчих та фізкультурно-розвивальних заходах; - визначати та правильно називати частини тіла та основні органи; - розуміти, що є шкідливим та корисним для організму; - орієнтуватися у призначенні органів чуття, дотримуватись правил їх охорони; - мати елементарне уявлення про статеву належність |
На кінець року має уявлення про фізичну культуру, як сукупність різноманітних фізичних вправ, спрямованих на фізичний розвиток та зміцнення здоров’я людини; Розуміє терміни з предмету «фізична культура»; пояснює значення фізичних вправ для формування правильної постави; називає життєво важливі способи пересування людини; розуміє значущість рухового режиму для зміцнення здоров’я та фізичного розвитку; пояснює значення і правила ранкової гімнастики, фізкультурних хвилинок та фізкультурних пауз для фізичного розвитку та здоров’я людини; значущість загартування як засобу зміцнення здоров’я; дотримується рухового режиму протягом дня; дотримується правил особистої гігієни в режимі дня. |
|
Розвиток емоційно-вольової сфери |
-Вміти соціально адаптуватися; -розвивати вольові якості; -брати участь у продуктивній та трудовій діяльності; -уміти порівнювати свої досягнення з досягненнями інших, оцінювати не лише наслідки своєї роботи, а й себе; - вчитися контролювати себе та ставити перед собою конкретні вимоги; -володіти прийомами, що допомагають долати негативні емоційні реакції; -підвищити впевненість у собі, формувати позитивну самооцінку; -формувати та розвивати «Я-концепцію; -розвивати та коригувати комунікативні навички; -навчитися способам зняття скутості та сором'язливості. -усвідомлювати власну гідність, вміння аналізувати свої особистісні особливості та якості інших людей; -формувати уявлення про індивідуальні особливості своїх товаришів; - відпрацьовувати взаємодії. |
На кінець року покращиться стан емоційно-вольової сфери, учень навчиться висловлювати свої переживання та почуття. сформуються навички самооцінювання, підвищиться впевненість у собі та своєї самооцінки. Покращиться бажання дитини працювати, виконувати завдання та виявляти ініціативу. |
|
Розвиток соціальної сфери |
Формування здорового способу життя та подальшої соціалізації. Відпрацьовувати вміння аналізувати свої особистісніособливості та якості інших людей. Формувати бажанняспілкуватися з однолітками. Продовжувати вчитиорієнтуватися в ситуації спілкування. Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації. |
На кінець року в учня підвищиться рівень навичок соціальноївзаємодії зоднолітками тадорослими. Зменшуються труднощів укомунікації таспілкуванні зоточуючими людьми.
|
|
Подолання навчальних труднощів |
Формувати діяльнісну компетенцію: Навчально-організаційна: - розуміти мету навчальноїдіяльності; - раціонально розподіляти час; - планувати послідовністьвиконання завдання; - організовувати навчальнудіяльність у взаємодії з іншими її учасниками(у парі,малій групі). Навчально-інформаційна: - зосереджено слухати матеріал; - зв’язно, послідовно, доказово відповідати, вести діалог. Навчально-інтелектуальна і творча: - аналізувати; - узагальнювати; - встановлювати тапояснювати причино- наслідкові зв’язки; - доводити власну думку; - переносити знання й способи діяльності в нову ситуацію,застосовувати аналогію. Контрольно-оцінна: - використовувати різні способи перевірки та контролю своєї діяльності; - знаходити і виправлятипомилки; - оцінювати власні навчальнідосягнення. У структурі предметно-математичної компетентності(обчислювальна, інформаційно-графічна, логічна, геометрична). Уміти: - застосовувати обчислювальні вміння та навички у практичних ситуаціях; - вести підрахунки (лічба, обчислення), для обчислень використовувати відомі формули та правила; |
На кінець року в учня на 50 % підвищиться рівень сформованості всіх видів навчальної діяльності учня. Буде планомірно використовувати та поєднувати в навчальній діяльності зошит з підручником.Більш легкі та зрозуміліші завдання виконуватиме у заданому темпі та не відстає від решти класу. Читатиме цілими словами одно-, двоскладові слова та може написати їх під диктовку. Не боятиметься відповідати на переважній більшості уроків. |
|
13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:
Прізвище, ім’я, по батькові |
Найменування посади |
Підпис |
|
заступник директора з навчально-виховної роботи |
|
|
класний керівник 2класу |
|
|
асистент вчителя
|
|
|
медична сестра |
|
Індивідуальну програму розвитку погоджено з матір’ю учня: ___________________________________________________________________
Дата: _________________ підпис __________