ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання : 2023-2024 н.р.
2. Загальні відомості про учня:
Прізвище, власне ім’я, по батькові:
Дата народження:
Повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень:
Рік навчання - 5
Клас навчання- 5- А
Контактні номери телефонів батьків для термінового зв’язку
3. Індивідуальні особливості розвитку учня:
Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)
|
Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти
|
Потреби
|
Розуміння мовлення на достатньому рівні.
Підтримує розмову, відповідає на питання.
Словниковий запас слів недостаньо розвинений.
Читає монотонно, повільно, великі слова по-складах, пунктуації не дотримується.
Пише складами, рукописними літерами.
Обчислення здійснює в межах 100, лічба десятками до ста за допомогою числового променя, іноді усно.
Друкує на ноутбуці повільно, по одній літері.
Вміє користуватися пошуковою системою Google, застосунком Viber, мобільним телефоном.
Причинно-наслідкові зв’язки встановлює з допомогою. Висновки робить частково самостійно, частково з допомогою після навідних запитань та повторного читання. Переважно розуміє суть тексту.
Знає геометричні фігури. Володіє поняттям «довший – коротший», вміє визначати їх «на око». Розрізняє геометричні фігури, володіє навичками порівняння чисел в межах 100.
Здатний виконувати доручення вчителя самостійно. Важко налаштовується на робочу атмосферу, завдання з улюблених предметів виконує охоче.
Здатний розв’язувати вирази (з допомогою асистента вчителя).
Володіє інформацією про власне місце проживання, знає своє ім’я, прізвище, вік. Орієнтується в родинних зв’язках, вміє поводити себе з дорослими.
Добре засвоює відеоматеріали до уроків, може переказати побачене (за навідними питаннями) досить детально
Отримані знання частково переносить на конкретні ситуації, часто потребує навідних питань.
|
інтелектуальні труднощі:
-
Повільне сприйняття та переробка інформації
-
Перевага наочно-дійових форм мислення
-
Увагу дуже важко концентрувати, вона не стійка;
функціональні
(сенсорні, моторні,
мовленнєві) труднощі:
-
Звуковимова сонорних звуків недостатньо сформована
навчальні труднощі:
-
Байдужий до процесу оволодіння знаннями, уникає завдань, які вимагають розумового напруження.
-
Таблицю множення не розуміє, в обчисленнях не використовує.
-
Під диктовку не пише , переписує із друкованого та рукописного тексту з допомогою асистента вчителя.
-
Розуміння прочитаного неповне (переказ із порушеною послідовністю подій).
-
Знання, вміння використовується переважно механічно, як завчені штампи.
-
Знижений емоційний та соціальний інтелект.
-
Наявні труднощі з проявом емпатії, розуміння власного емоційного стану та емоційного стану інших людей.
|
працювати над:
-
Збагаченням словникового запасу
-
Корекцією психоемоційного стану
-
Всебічним розвитком дитини
-
Розширенням обсягу знань відповідно до шкільної програми
розвивати:
-
Увагу
-
Пам’ять
-
Навчальну мотивацію
-
Зв’язне мовлення
-
Дрібну моторику
-
Просторове орієнтування
формувати:
-
Стійкі позитивні і правильні соціальні навички
-
Навичку читання
-
Навичку письма
-
Обчислювальні навички
-
Навички самостійності. Прийоми самоконтролю, саморегуляції діяльності, самоорганізованості.
-
Розвиток соціального інтелекту.
-
Розвиток граматичної компетентності.
вчити:
-
Писати диктанти
-
Писати перекази
-
Таблицю множення
|
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):
1) рекомендований рівень підтримки:
|__| перший рівень підтримки;
|__| другий рівень підтримки;
|_+_| третій рівень підтримки;
| | четвертий рівень підтримки;
|__| п’ятий рівень підтримки;
2) адаптація та модифікація освітнього середовища:
Назва адаптації/модифікації
|
Так/ні
|
Примітка
|
Пристосування середовища:
|
ні
|
|
потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)
|
так
|
Іноді, в ресурсній кімнаті, під час читання
|
Психолого-педагогічна адаптація:
|
використання візуального розкладу
|
ні
|
|
збільшення часу на виконання завдань
|
так
|
За потребою
|
збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)
|
так
|
За потребою
|
руховий режим
|
так
|
Додаткове розвантаження (за потребою)
|
використання заохочень
|
так
|
Словесне заохочення, тактильне
|
використання стимулюючих засобів для розвитку пізнавальної активності та підтримки уваги
|
так
|
Візуалізація навчального матеріалу, зміна видів діяльності
|
Адаптація навчального матеріалу:
|
Унаочнення змісту навчання
|
так
|
|
Подання нового матеріалу невеликими порціями, з урахуванням працездатності
|
так
|
|
Багаторазові повторення та збільшення кількості однотипних завдань
|
так
|
|
Предметна основа (лічильний матеріал), числовий промінь.
|
так
|
|
Візуальний рукописний зразок вчителя(дорослого) для написання невідомих слів.
|
так
|
|
Використання широкого арсеналу дидактичних ігор та вправ
|
так
|
|
Модифікація:
|
спрощення змісту навчального предмета
|
так
|
Математика, англійська мова, українська мова, українська література, зарубіжна література
|
зниження вимог для виконання завдань
|
так
|
Математика, англійська мова, українська мова, українська література, зарубіжна література
|
3) потреба у використанні:
|__| жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;
|__| шрифту Брайля;
4) потреба в додаткових заняттях з: практичним психологом, логопедом
| + | так
|__| ні
5) потреба в консультації з:
| + | фахівцями інклюзивно -ресурсного центру;
|__| фахівцями спеціальних закладів освіти;
|__| іншими фахівцями
6) наявність індивідуального навчального плану:
| + | так | | ні.
Навчальний предмет (інтегрований курс)
|
Адаптація чи модифікація
|
Відповідальний педагогічний працівник
|
Українська мова
|
Модифікація
|
|
Українська література
|
Модифікація
|
|
Пізнаю природу
|
Адаптація
|
|
Математика
|
Модифікація
|
|
Англійська мова
|
Модифікація
|
|
Вступ до історії України та громадянської освіти
|
Адаптація
|
|
Зарубіжна література
|
Модифікація
|
|
Здоров’я, безпека та добробут
|
Адаптація
|
|
Етика
|
|
|
Музичне мистецтво
|
|
|
Образотворче мистецтво
|
|
|
Інформатика
|
Адаптація
|
|
Фізична культура
|
|
|
Технології
|
|
|
5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):
Найменування заняття (послуги)
|
Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)
|
Місце проведення
|
Розклад занять
|
Корекція і розвиток психофізичних функцій
|
Практичний психолог
|
кабінет психолога
|
Понеділок 13:20-13:45
Середа 11:25-11:50
|
Корекція розвитку мовлення
|
Учитель - логопед
|
Ресурсна кімната
|
Понеділок 13:50-14:15
|
Корекція розвитку
|
Учитель-дефектолог
|
Ресурсна кімната
|
П’ятниця 14:15-14:40
|
Наявність асистента вчителя
|
|
Шкільний клас
|
Згідно розкладу класу
|
6. Навчання:
| | за розкладом класу;
|_+_| за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які:
| | за модифікованим розкладом
7. Забезпечення асистента учня (учениці):
1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):
|__| так
|+ | ні;
2) асистентом учня (учениці) є:
|__| батьки:
|__| інші законні представники
|__| уповноважена батьками особа
|__| соціальний робітник
8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:
1) потреба у підручниках:
|__| підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;
| + | адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;
| | підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.
2) допоміжні засоби для навчання:
| +| так
|__| ні.
Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця): наочність, рахівниця, математичний промінь, використання окремих карток з завданнями.
9. Потреба в розумному пристосуванні:
|__| так, зазначити яка:
| + | ні.
10. Особливості проведення оцінювання:
|+| адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;
|+| використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (письмових чи усних завдань тощо);
|+ | використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;
| | адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опитувань для осіб, які цього потребують, тощо);
|__| інше (зазначити що)
11. Потреба у продовженні строків навчання:
| | так
|+| ні.
12. Додаткові напрями роботи:
За сферами розвитку
|
Ціль
|
Очікувані результати, яких планується досягнути
|
Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку)
|
Розвиток інтелектуальної сфери
|
Оволодіння новими знаннями та вміннями.
Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічному розвитку.
|
Розширив та поглибив загальні життєві уявлення; навчальних вмінь та навичок.
Розширив уявлення про навколишній світ.
Підвищив рівень сформованості всіх видів навчальної діяльності.
|
|
Розвиток сенсорної, моторної
|
Продовжувати розвивати дрібну та загальну моторики.
Розвивати координацію, орієнтування в просторі (поняття «праворуч», «ліворуч», «вгору», «вниз»)
|
Підвищив рівень розвитку дрібної та загальної моторики;
розвитку координації, та орієнтування в просторі.
|
|
Розвиток
мовленнєвої сфери
|
Поліпшити діяльність артикуляційної мускулатури. Розвивати фонематичний слух, правильно вживати граматичні форми рідної мови відповідно до граматичних законів і норм. Проводити роботу над розвитком вимовної системи.
Володіти прийомами словозміни та словотворення, розуміти зв’язний текстРозвивати мовно-слухову пам’ять, увагу, сприйняття. Розширювати запас слів у межах вікового періоду. Формувати навички переказу та розповіді тексту. Уміти орієнтуватися в ситуації спілкування. Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях. Засвоїти навички зорового чи слухозорового сприйняття зверненої мови.
|
Підвищив усі якісні показники мовлення.
Розширив словниковий запас.
Сформував навичку переказу тексту. Розуміє зміст і головну думку усних і письмових висловлювань.
Покращив соціальні функцій мовленнєвої діяльності.
Навчився вчасно включатися у роботу й утримувати увагу. Частково усунув помилки писемного мовлення. . Вміє складати різні розповіді, орієнтуватися в ситуації спілкування, проявляти ініціативність.
|
|
Розвиток фізичних здібностей
|
Формування здорового способу життя та подальша соціалізація. Поліпшити моторно – рухову функцію. Уміти координуватися орієнтуватися в просторі, точності в русі, рівноваги. Тренувати вестибулярний апарат.
|
Підвищив рівень зазначених фізичних показників та навичок. Зміцнив м’язевий корсет.
|
|
Розвиток емоційно-вольової сфери
|
Коригування психоемоційного стану та психоемоційного навантаження. Розвивати емоційний інтелект шляхом знайомства зі спектром емоцій.
Потреба у відпрацьовуванні навичок групової взаємодії. Розвивати вольові якості в продуктивній та вольовій діяльності дитини.
|
Підвищив рівень зазначених емоційно – вольових показників. Сформував вміння розпізнавати та розуміти власні емоції, емоції та почуття інших людей. Вміє підпорядковуватися певним правилам, обовязковим для всіх , виконує вимоги та поради вчителів. Сформував інтерес до завдань навчального типу. Виконує завдання до кінця. Частково вміє планувати свою діяльність та самоорганізовуватись.
Сформована критичність власних дій та вчинків.
|
|
Розвиток соціальної сфери
|
Формування здорового способу життя та подальшої соціалізації. Розвивати соціальний інтелект.
Відпрацьовувати вміння аналізувати свої особистісні особливості та якості інших людей.
Продовжувати розвивати комунікативні та психічні навички, формувати бажання спілкуватися з однолітками.
Продовжувати вчити орієнтуватися в ситуації спілкування.
Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях.
|
Підвищив рівень навичок соціальної взаємодії з однолітками та дорослими.
Подолав труднощів у комунікації та спілкуванні з оточуючими людьми.
Під час колективної діяльності проявляє свої здібності.
|
|
Подолання навчальних труднощів
|
Розвивати вміння переходити від механічного запам’ятовування пізнавальних процесів до смислового.
Розвивати фонематичниц слух.
Розвиток психічних процесів, стимулювання мовленнєвої активності, концентрації на виконанні завдань та саморегуляції поведінкових навичок.
Розвиток швидкості сприйняття і переробки інформації.
Формувати зв’язне мовлення, граматичні системи словотворення і словозміни.
|
Підвищив рівень сформованості усіх видів навчальної діяльності. Проявляє зацікавленість до процесу оволодіння знаннями, працює над завданнями, які вимагають розумового напруження.
Володіє інтонаційними засобами виразності мовлення.
Сформована граматична компетентість: правильно вживає граматичні форми рідної мови відповідно до граматичних законів та норм.
Розуміє та використовує таблицю множення в обчисленнях.
Пише диктанти, складає невеликі за змістом твори, перекази.
Розуміє суть завдання, гри.
Розуміє зв’язний текст
( прочитаний, прослуханий) уміє складати різні розповіді.
Навчився вчасно включатися у роботу й утримувати увагу.
|
|
Інші
|
|
|
|
13.Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:
Прізвище, ім’я,по батькові
|
Найменування посади
|
Підпис
|
|
Заступник директора з НВР
|
|
|
Практичний психолог
|
|
|
Класний керівник
|
|
|
Вчитель-дефектолог
|
|
|
Асистент вчителя
|
|
|
Вчитель англійської
|
|
|
Соціальний педагог
|
|
|
Медична сестра
|
|
Індивідуальну програму розвитку погоджено з мамою учня: Янусь Наталія Володимирівна
Підпис ___________Дата ______________________