Індивідуальна програма розвитку учня 5 класу з ООП

Про матеріал
Примірний зразок індивідуальної програми з ООП 5 клас, для 4 рівня підтримки. Програму складено з урахуванням нового зразка
Перегляд файлу

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

 

1. Період виконання : 2023-2024 н.р.

 

2. Загальні відомості про учня:

Прізвище, власне ім’я, по батькові:  

Дата народження:

Повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень:

 

Рік навчання  - 5

Клас навчання- 5- А

Контактні номери телефонів батьків для термінового зв’язку

 

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Розуміння мовлення на достатньому рівні.

Підтримує розмову, відповідає на питання.

Словниковий запас слів недостаньо розвинений.

Читає  монотонно, повільно, великі слова по-складах,   пунктуації не дотримується.

Пише складами, рукописними літерами.

Обчислення здійснює в межах 100, лічба десятками до ста за допомогою числового променя, іноді усно. 

Друкує на ноутбуці повільно, по одній літері.

Вміє користуватися пошуковою системою Google, застосунком Viber, мобільним телефоном.

Причинно-наслідкові зв’язки встановлює з допомогою. Висновки робить частково самостійно, частково з допомогою після навідних запитань та повторного читання. Переважно розуміє суть тексту.

  Знає геометричні фігури. Володіє поняттям «довший – коротший», вміє визначати їх «на око». Розрізняє геометричні фігури, володіє навичками порівняння чисел в межах 100.

Здатний виконувати доручення вчителя самостійно. Важко налаштовується на робочу атмосферу, завдання з улюблених предметів виконує охоче.

Здатний розв’язувати вирази (з допомогою асистента вчителя).

Володіє інформацією про власне місце проживання, знає своє ім’я, прізвище, вік. Орієнтується в родинних зв’язках, вміє поводити себе з дорослими.

Добре засвоює відеоматеріали до уроків, може переказати побачене (за навідними питаннями) досить детально

 

Отримані знання частково переносить на конкретні ситуації, часто потребує навідних питань.

 

 

інтелектуальні труднощі:

  • Повільне сприйняття та переробка інформації
  • Перевага наочно-дійових форм мислення
  • Увагу дуже важко концентрувати, вона не стійка;

функціональні

(сенсорні, моторні,

мовленнєві) труднощі:

  • Звуковимова сонорних звуків недостатньо сформована

навчальні труднощі:

  • Байдужий до процесу оволодіння знаннями, уникає завдань, які вимагають розумового напруження.

 

  • Таблицю множення не розуміє, в обчисленнях не використовує.

 

  •  Під диктовку не пише , переписує із друкованого та рукописного тексту з допомогою асистента вчителя.
  • Розуміння прочитаного неповне (переказ із порушеною послідовністю подій).
  • Знання, вміння використовується переважно механічно, як завчені штампи.
  • Знижений емоційний та соціальний інтелект.
  • Наявні труднощі з проявом емпатії, розуміння власного емоційного стану та емоційного стану інших людей.

 

працювати над:

  • Збагаченням словникового запасу
  • Корекцією психоемоційного стану
  • Всебічним розвитком дитини
  • Розширенням обсягу знань відповідно до шкільної програми

розвивати:

  • Увагу
  • Пам’ять
  • Навчальну мотивацію
  • Зв’язне мовлення
  • Дрібну моторику
  • Просторове орієнтування

формувати:

  • Стійкі позитивні і правильні соціальні навички
  • Навичку читання
  • Навичку письма
  • Обчислювальні навички
  • Навички самостійності. Прийоми самоконтролю, саморегуляції діяльності, самоорганізованості.
  • Розвиток соціального інтелекту.
  • Розвиток граматичної компетентності.

вчити:

  • Писати диктанти
  • Писати перекази
  • Таблицю множення

 

 

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

|__| перший рівень підтримки;

|__| другий рівень підтримки;

|_+_| третій рівень підтримки;

|  | четвертий рівень підтримки;

|__| п’ятий рівень підтримки;

 

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

ні

 

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

так

Іноді, в ресурсній кімнаті, під час читання

Психолого-педагогічна адаптація:

використання візуального розкладу

ні

 

збільшення часу на виконання завдань

так

За потребою

збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

так

За потребою

руховий режим

так

Додаткове розвантаження (за потребою)

використання заохочень

так

Словесне заохочення, тактильне

 

використання стимулюючих засобів для розвитку пізнавальної активності та підтримки уваги

так

Візуалізація навчального матеріалу, зміна видів діяльності

Адаптація навчального матеріалу:

Унаочнення змісту навчання

так

 

Подання нового матеріалу невеликими порціями, з урахуванням працездатності

так

 

Багаторазові повторення та збільшення кількості однотипних завдань

так

 

Предметна основа (лічильний матеріал), числовий промінь.

так

 

Візуальний рукописний зразок вчителя(дорослого) для написання невідомих слів.

так

 

Використання широкого арсеналу дидактичних ігор та вправ

так

 

Модифікація:

спрощення змісту навчального предмета

так

Математика, англійська мова, українська мова, українська література, зарубіжна література

зниження вимог для виконання завдань

так

Математика, англійська мова, українська мова, українська література, зарубіжна література

3) потреба у використанні:

|__| жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

|__| шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях з: практичним психологом, логопедом

| + | так

|__| ні

 

5) потреба в консультації з:

| + | фахівцями інклюзивно -ресурсного центру;

|__| фахівцями спеціальних закладів освіти;

|__| іншими фахівцями

 

6) наявність індивідуального навчального плану:

| + | так |   | ні.

 

Навчальний предмет (інтегрований курс)

Адаптація чи модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

Українська мова

Модифікація

          

Українська література

Модифікація

        

Пізнаю природу

Адаптація

 

Математика

Модифікація

 

Англійська мова

Модифікація

 

Вступ до історії України та громадянської освіти

Адаптація

 

Зарубіжна література

Модифікація

 

Здоров’я, безпека та добробут

Адаптація

 

Етика

 

 

Музичне мистецтво

 

 

Образотворче мистецтво

 

 

Інформатика

Адаптація

 

Фізична культура

 

 

Технології

 

 

 

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

 

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

Корекція і розвиток психофізичних функцій

Практичний психолог

  

кабінет психолога

Понеділок 13:20-13:45

  Середа       11:25-11:50

Корекція розвитку мовлення

Учитель - логопед 

Ресурсна кімната

Понеділок 13:50-14:15

 

Корекція розвитку

Учитель-дефектолог 

Ресурсна кімната

П’ятниця  14:15-14:40

Наявність асистента вчителя

 

Шкільний клас

Згідно розкладу класу

 

 

6. Навчання:

|    | за розкладом класу;

|_+_| за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які:

|  | за модифікованим розкладом

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

|__| так

|+  | ні;

2) асистентом учня (учениці) є:

|__| батьки:

|__| інші законні представники

|__| уповноважена батьками особа                                                    

|__| соціальний робітник

 

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

|__| підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

| + | адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

|  | підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

| +| так

|__| ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця): наочність, рахівниця, математичний промінь, використання окремих карток з завданнями.

 

9. Потреба в розумному пристосуванні:

|__| так, зазначити яка:

| + | ні.

 

10. Особливості проведення оцінювання:

|+| адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

|+| використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (письмових чи усних завдань тощо);

|+ | використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

|  | адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опитувань для осіб, які цього потребують, тощо);

|__| інше (зазначити що)

 

11. Потреба у продовженні строків навчання:

|­­  | так

|+| ні.

 

 

 

12. Додаткові напрями роботи:

 

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку)

Розвиток інтелектуальної сфери

 

Оволодіння новими знаннями та вміннями.

Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічному розвитку.

 

Розширив  та поглибив загальні життєві уявлення; навчальних вмінь та навичок.

Розширив уявлення про навколишній світ.

Підвищив рівень сформованості всіх видів навчальної діяльності.

 

Розвиток сенсорної, моторної

Продовжувати розвивати дрібну та загальну моторики.

Розвивати координацію, орієнтування в просторі (поняття «праворуч», «ліворуч», «вгору», «вниз»)

Підвищив рівень розвитку дрібної та загальної моторики;

розвитку координації, та орієнтування в просторі.

 

Розвиток

мовленнєвої сфери

 Поліпшити діяльність артикуляційної мускулатури. Розвивати фонематичний слух, правильно вживати граматичні форми рідної мови відповідно до граматичних законів і норм. Проводити роботу над розвитком вимовної системи.

Володіти прийомами словозміни та словотворення, розуміти зв’язний текстРозвивати мовно-слухову пам’ять, увагу, сприйняття. Розширювати запас слів у межах вікового періоду. Формувати навички переказу та розповіді тексту. Уміти орієнтуватися в ситуації спілкування. Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях. Засвоїти навички зорового чи слухозорового сприйняття зверненої мови.

Підвищив усі якісні показники мовлення.

Розширив  словниковий запас.

Сформував навичку переказу тексту. Розуміє зміст і головну думку усних і письмових висловлювань.

Покращив соціальні функцій мовленнєвої діяльності.

Навчився вчасно включатися у роботу й утримувати увагу. Частково усунув помилки писемного мовлення. . Вміє складати різні розповіді, орієнтуватися в ситуації спілкування, проявляти ініціативність. 

 

 

 

Розвиток фізичних здібностей

 Формування здорового способу життя та подальша соціалізація. Поліпшити моторно – рухову функцію. Уміти координуватися орієнтуватися в просторі, точності в русі, рівноваги. Тренувати вестибулярний апарат.

Підвищив рівень зазначених фізичних показників та навичок. Зміцнив м’язевий корсет.

 

Розвиток емоційно-вольової сфери

Коригування психоемоційного стану та психоемоційного навантаження. Розвивати емоційний інтелект шляхом знайомства зі спектром емоцій.

Потреба у відпрацьовуванні навичок групової взаємодії. Розвивати вольові якості в продуктивній та вольовій діяльності дитини.

 

Підвищив рівень зазначених емоційно – вольових показників. Сформував вміння розпізнавати та розуміти власні емоції, емоції та почуття інших людей.  Вміє підпорядковуватися певним правилам, обовязковим для всіх , виконує вимоги та поради вчителів. Сформував інтерес до завдань навчального типу. Виконує завдання до кінця. Частково вміє планувати свою діяльність та самоорганізовуватись.

Сформована критичність власних дій та вчинків.

 

 

Розвиток соціальної сфери

Формування здорового способу життя та подальшої соціалізації. Розвивати соціальний інтелект.

Відпрацьовувати вміння аналізувати свої особистісні особливості та якості інших людей.

Продовжувати розвивати комунікативні та психічні навички, формувати бажання спілкуватися з однолітками.

Продовжувати вчити орієнтуватися в ситуації спілкування.

Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях.

 

Підвищив рівень навичок соціальної взаємодії з однолітками та дорослими.

Подолав труднощів у комунікації та спілкуванні з оточуючими людьми.

Під час колективної діяльності проявляє свої здібності.

 

 

Подолання навчальних труднощів

Розвивати вміння переходити від механічного запам’ятовування пізнавальних процесів до смислового.

Розвивати фонематичниц слух.

Розвиток психічних процесів, стимулювання мовленнєвої активності, концентрації на виконанні завдань та саморегуляції поведінкових навичок.

Розвиток швидкості сприйняття і переробки інформації.

Формувати зв’язне мовлення, граматичні системи словотворення і словозміни.

Підвищив рівень сформованості усіх видів навчальної діяльності. Проявляє зацікавленість до процесу оволодіння знаннями, працює над завданнями, які вимагають розумового напруження.

 Володіє інтонаційними засобами виразності мовлення.

Сформована граматична компетентість: правильно вживає граматичні форми рідної мови відповідно до граматичних законів та норм.

Розуміє та використовує таблицю множення в обчисленнях. 

Пише диктанти, складає невеликі за змістом твори, перекази.

Розуміє суть завдання, гри.

Розуміє зв’язний текст

 ( прочитаний, прослуханий) уміє складати різні розповіді. 

Навчився вчасно включатися у роботу й утримувати увагу.

 

Інші

 

 

 

 

13.Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

 

Прізвище, ім’я,по батькові

Найменування посади

Підпис

 

Заступник директора з НВР

 

 

Практичний психолог

 

 

Класний керівник

 

 

Вчитель-дефектолог

 

 

Асистент вчителя

 

 

Вчитель англійської

 

 

Соціальний педагог

 

 

Медична сестра

 

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено з мамою  учня: Янусь Наталія Володимирівна

         

 

 

Підпис ___________Дата ______________________

 

docx
Додав(-ла)
Янкевич Галина
Додано
20 лютого
Переглядів
11617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку