Домаш. Зав-ня |
Зміст уроку |
||||
I семестр |
|||||
1 |
|
|
|
|
Біологія як наука. Предмет біології. Основні галузі біології та її місце серед інших наук. Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки. Органічні молекули. Поняття про біологічні макромолекули – біополімери. Вуглеводи. Ліпіди. |
2 |
|
|
|
|
Білки, їхня структурна організація та основні функції. Ферменти, їхня роль у клітині. Лабораторне дослідження властивостей ферментів. Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації. АТФ. Практична робота № 1. Розв’язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот |
3 |
|
|
|
|
Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії. Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана. Структура еукаріотичної клітини: цитоплазма та основні клітинні органели. Ядро, його структурна організація та функції |
4 |
|
|
|
|
Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина. Демонстрування моделей-аплікацій, що ілюструють будову клітини, мікропрепаратів клітин рослин і тварин. Лабораторна робота №1. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин. Контрольна робота №1 |
Тематична 1 |
|||||
5 |
|
|
|
|
Обмін речовин та енергії. Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах. Клітинне дихання. Біохімічні механізми дихання. Фотосинтез: світлова та темнова фаза. Хемосинтез. Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах. |
6 |
|
|
|
|
Гени та геноми. Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів. Транскрипція. Основні типи РНК. Генетичний код. Біосинтез білка. Подвоєння ДНК; репарація пошкоджень ДНК Практична робота №2. Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції.. |
7 |
|
|
|
|
Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз. Лабораторне дослідження фаз мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі). Мейоз. Рекомбінація ДНК. Статеві клітини та запліднення. Закономірності індивідуального розвитку. Етапи індивідуального розвитку. |
8 |
|
|
|
|
Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип. Алелі. Закони Менделя. Практична робота №3. Складання схем схрещування. Ознака як результат взаємодії генів. Поняття про зчеплення генів і кросинговер. Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю. |
Тематична 2 |
|||||
II семестр |
|||||
9 |
|
|
|
|
Форми мінливості. Лабораторне дослідження мінливості в рослин і тварин. Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій. Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування. Демонстрування схем схрещування, що ілюструють основні генетичні закономірності. |
10 |
|
|
|
|
Сучасні методи молекулярної генетики. Проект Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня) / родовід родини видатних людей (за вибором учня). Узагальнення |
Тематична 3 |
|||||
11 |
|
|
|
|
Популяції живих організмів та їх основні характеристики. Еволюційні фактори. Механізми первинних волюційних змін. Механізми видоутворення. Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна. Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції. |
12 |
|
|
|
|
Еволюція людини. Етапи еволюції людини. Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя |
13 |
|
|
|
|
Основи еволюційної філогенії та систематики. Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти. Неклітинні форми життя: віруси. Огляд основних еукаріотичних таксонів. Узагальнення. |
Тематична 4 |
|||||
14 |
|
|
|
|
Екосистема. Різноманітність екосистем. Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах. Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори. Стабільність екосистем та причини її порушення. |
15 |
|
|
|
|
Біосфера як цілісна система. Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища. Проект (дослідницький) Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості. |
16 |
|
|
|
|
Поняття про селекцію. Введення в культуру рослин. Методи селекції рослин. Одомашнення тварин. Методи селекції тварин. Огляд традиційних біотехнологій. Основи генетичної та клітинної інженерії. Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині.Генетично модифіковані організми Контольна робота №2 |
Тематична 5 |
|||||
17 |
|
|
|
|
Повторення |
|
Домашнє Зав-ня |
Зміст уроку
|
||||
І семестр |
|||||
1 |
|
|
|
|
Людина – частина живої природи.Збереження та зміцнення здоров’я. |
2 |
|
|
|
|
Організм як єдине ціле.Органи людини та система органів. |
3 |
|
|
|
|
Значення опорно-рухової системи.Кістки. Типи з’єднання кістокМ’язи. Робота м’язів. Значення фізкультури, спорту |
4 |
|
|
|
|
Кров та її значення.Склад крові, плазма крові. Рух крові Практична робота Перша медична допомога при ушкодженнях опорно-рухової системи. |
Тематична1 |
|||||
5 |
|
|
|
|
Органи кровоносної системи: серце та судини |
6 |
|
|
|
|
Значення дихання. Органи дихання.Голосовий апарат. |
7 |
|
|
|
|
Харчові продукти та поживні речовини. Вітаміни. Органи травлення. Їхня робота. |
8 |
|
|
|
|
Контрольна робота№1 |
Тематична 2 |
|||||
II семестр |
|||||
9 |
|
|
|
|
Органи сечовидільної системи та їх значення.Запобігання нирковим захворюванням (нефрит, цистит). |
10 |
|
|
|
|
Практична робота Перша медична допомога при тепловому та сонячному ударах, опіках, обмороженнях. |
11 |
|
|
|
|
Гігієна шкіри та гігієнічні вимоги до одягу.Загартування організму. |
Тематична3 |
|||||
12 |
|
|
|
|
Жіноча та чоловіча статеві системи, їх функції.Гігієна статевих органів, запобігання інфекційним захворюванням. |
13 |
|
|
|
|
Нервова система: функції та значення.Режим дня, гігієна розумової праці |
14 |
|
|
|
|
Будова та функції органу слуху, зору, смаку.Попередження порушень слуху.Органи нюху та дотику |
15 |
|
|
|
|
Практична робота Перша медична допомога при травмах органів чуттів.Екологія людини. Місце і значення людини в природі. |
16 |
|
|
|
|
Контрольна робота №2 |
Тематична 4 |
|||||
17 |
|
|
|
|
Повторення |