Конспект індивідуального логопедичного заняття з елементами логоритміки.
Тема: "Диференціація звуків [Г] - [К]".
З дитиною 5 років з тяжкими порушеннями мовлення.
Цілі: Профілактика мовних порушень у дітей дошкільного віку, формування фонетико – фонематичних компонентів мови.
Завдання:
1. Корекційно - освітні:
-формування уявлення про складову структуру слова;
-уточнювання артикуляції приголосних звуків [к, г];
2. Корекційно - розвиваючі:
-розвиток фонетико-фонематичного сприйняття і фонематичного слуху;
-розвивати рухливість артикуляційного апарату;
-розвивати тривалий мовної видих;
-розвивати мелодико - інтонаційні і просодичні компоненти мови, виразність.
3. Корекційно-виховні:
-Виховання емоційної чуйності;
-Виховання дружніх відносин.
Обладнання:
Методичні прийоми: ігрові, демонстраційні, словесні, метод наочного моделювання.
План:
4. Рефлексія. Завершення заняття. Підсумок.
Хід заняття
1. Комунікативна гра «Вітаю!»
Логопед:
Вітаю! Давай спочатку привітаємося. Дитина та логопед беруться за руки і проспівують слово «Вітаю!»: Перший склад низько, одночасно опустивши руки вниз, а другий високо - піднімаючи руки вгору, третій ще вище, піднявши руки вгору.
2. Артикуляційна гімнастика.
- Катарина, дивись. В мене є ось такий кубик з вправами для язичка. Давай з тобою пограємо. ("Кішка сердиться" "Чистимо зуби" "Сопілка" "Парканчик" "Годинник" "Місимо тісто")
- І ось кубик с вправами для дихання. Кидай і ми продовжимо грати з тобою.
- І нарешті пограємо з пальчиками
Су-Джок за мнемотаблицією
Пальчик товстий і великий
В сад за сливами ходив.
Вказівний з порога
Вказав йому дорогу.
Середній пальчик дуже влучний
Він збиває сливи з гілки.
Безіменний підбирає…
А мізинчик – господинчик
В землю кісточки саджає.
3. Основна частина.
Звучить спів курки.
- Ой, а ти знаєш хто це? Так, це курка. Давай з тобою покудахтаємо як курка
-ко-ко-ко -ко-ко-ко (прохлопивая в долоні). Кудахкає вона швидко, короткими складами. [К]– губи в посмішці, зуби розімкнуті; язичок лежить "Кішечкою" голос не утворюється; струмінь повітря вибуховий.
Повторити склад КО з рукою у рота та на шиї
А ось і наша курка.
Звучить спів гуски.
- Слухай, а це хто? Так, це гуска. Давай з тобою прогогочемо як гуска
-гааа-гааа-гааа -гааа-гааа-гааа (прохлопивая в долоні). Гогоче вона повільно, довгими складами. [Г] - губи у посмішці, зуби розімкнуті; язичок лежить "Кішечкою", є голос, повітря немає.
Повторити склад ГА з рукою у рота та на шиї
А ось і наша гуска.
- Давай зараз з тобою виконаємо дуже цікаву вправу з нашими птахами. І допоможуть нам в цьому клавеси.
Виконується музично-ритмична вправа з клавесами «Півник».
-Молодец! А в мене є ще цікава гра. Треба подивіться на картинки та визначити з якого звука починаються слова.
Якщо спочатку звук [К] то треба нажати на червоний дзвоник (капуста, корабель, кошик, коза, кошеня, колобок)
Якщо спочатку звук [Г] то треба нажати на зелений дзвоник (гірка, голуб, горох, губи, гусениця, гриб)
-Дуже добре! Наші курка та гуска зголодніли, давай їй нагодуємо. Великі зернятка треба покласти гусці, а маленькі курці.
4. - Молодець! Сподобалось тобі наше заняття?
- З ким ми грали? (Курка та Гуска)
- А яка вправа тобі найбільш сподобалась?
- Пора нам повертатися в групу. Попрощаємося з нашими друзями «про-ща-вай-те».