Індивідуальне логопедичне заняття з розвитку мовлення "Дикі тварини"

Про матеріал
Заняття розраховане для дітей дошкільного віку по розвитку лексико - граматичних категорій
Перегляд файлу

Індивідуальне логопедичне заняття

з розвитку мовлення

(розвиток лексико – граматичних засобів мовлення)

Лексична тема : «Дикі тварини»

ЗАВДАННЯ:

корекційно – розвивальні:

- сприяти накопиченню словникового запасу по лексичній темі;

- розвивати уміння відповідати як стисло, так і розгорнуто, не відхиляючись від змісту запитання;

- розвивати дрібну та загальну моторику;

- стимулювати мисленнєву активність дітей, комунікативні навички;

корекційно – освітні:

- вчити узгоджувати  прикметник з іменником  в роді, числі, відмінку;

- засвоєння іменників родового відмінку;

- формувати вміння утворювати іменники за допомогою суфіксів;

- удосконалювати лексико - граматичний лад мовлення;

корекційно – виховні:

- виховувати любов до братів наших менших;

Матеріал: запис голосів диких тварин, загадки, п/к диких тварин, 

Словник: дикі тварини; їх відмінність від свійських; де вони живуть; особливості їх життя; назви диких тварин; назви їх дитинчат;  шерсть, кігті, хижак, нора, лігво, бар-ліг, голод, звір.

ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ:

І. Орг. момент:

(Лунають голоси диких тварин  в аудіо запису. Діти слухають, називають, голос  якої тварини почули, а логопед виставляє картинки названих  тварин).

- Як ми можемо назвати цих тварин одним словом? (Дикі тварини або звірі)

- Чому їх називають дикі? (Тому що вони живуть в лісі, про них ніхто не дбає, вони самі собі будують будинки і добувають їжу).

- Чим відрізняються свійські тварини від диких?

- А як дикі тварини готуються до зими? (Їх шубка стає густою, пухкою і теплою, щоб вони не замерзли).

ІІ. Лексичні засоби мовлення:

1.Робота з коректурними таблицями: д/г «Який ряд, яке місце».

- Звірі зайняли різні місця в будиночку. Ми з вами спробуємо розібратися, хто біля кого «мешкає».

2.Д/г «Назви сім’ю».

- Зараз я перевірю, чи знаєте ви, як правильно назвати кожного члена сім’ї диких тварин?

- Хто це?

- Вовк, вовчиха, вовченя.

- Лис, лисиця, лисеня.

- Заєць, зайчиха, зайченя.

- Ведмідь, ведмедиця, ведмежа і т. д.

3.Д/г «Знайди будинок для кожного мешканця лісу»(На столах у дітей предметні картинки. На дошці – малюнки із зображенням домівок тварин. Необхідно співвіднести картинку з малюнком).

    - Де живе ведмідь? -  Ведмідь живе в барлозі.

     - Де живе вовк? -  Вовк живе в логові.

     - Де живе білка? – Білка живе в дуплі.

     - Де живе лисиця? –  Лисиця живе в норі.

     - Де живе їжак? –  Їжак  живе в траві.

     - Де живе заєць? – Заєць  живе під кущем.

4. «Назви частини тіла тварини».

- Як називаються частини тіла тварин?

ІV. Пальчикова гімнастика

Фізкультхвилинка:

V. Граматичні  вправи:

1.Д/г «У кого хто».

- Тварини зі своїми дитинчатами гуляли на поляні, вони загралися і загубилися. Діти, допоможіть дитинчатам  знайти своїх мам и назвіть їх! (Показ картинок).

У лисиці – лисеня, лисенята.

У зайчихи – зайченя, зайченята.

У білки – білченя, білченята.

У їжачихи – їжаченя, їжаченята.

У вовчихи – вовченя, вовчата.

У ведмедиці – ведмежа, ведмежата.

У лосихи – лосеня, лосенята.

- Молодці, допомогли дитинчатам  знайти своїх мам!       

2.Д/г «Кому що дамо?»

- Ви знаєте, що люблять їсти дикі тварини? Кому що дамо? Візьміть, будь ласка предмет і скажіть, хто полюбляє це їсти?  

(М’ясо вовкові. Малину, мед, кору дерева, яблуко, горіхи, гриби, мишку, ...).

3.Д/г «Чиє вухо, чия лапа, чий хвіст?» (З допомогою картинок).

- Чий це хвіст у тебе? (Лисячий, білячий, ...).

- Чия лапа у тебе? (Ведмежа, вовча, ...).

- Чиє вухо у тебе? (Заяче, вовче, лисяче,...).

VI. Логіко – граматичні засоби мовлення:

  1. Д/г «Кого не стало?»
  • Звірі хочуть з вами пограти у хованки. Ви заплющите очі, а вони по черзі будуть від вас ховатися.

(Білка – білки, ведмідь – ведмеді, заєць – зайця, лось – лося,...).

VII. Рефлексійно – оцінювальний етап:

- Про кого ми сьогодні говорили?

- Чому їх називають дикими?

- Чи можемо ми якось допомагати диким тваринам?

- Яка тваринка вам подобається найбільше?

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
5 січня 2023
Переглядів
1880
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку