Презентація "Основні завдання Інклюзивно-ресурсного центру"

Про матеріал
В презентації подані основні завдання, функці та напрямки їнклюзивно-ресурсного центру. Алгоритм проведення комплексної оцінки розвитку дитини з особливими потребами. Оформлення ресурсної кімнати - як інклюзивний простір в школі та основне її призначення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Основні завдання Інклюзивно-ресурсного центру. Врублевська Олена 15ср/з

Номер слайду 2

Основні завдання та функції ІРЦ1. Проведення комплексної оцінки для визначення особливих освітніх потреб дитини, розроблення рекомендацій щодоосвітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини2. Ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в центрі, за згодою батьків (одного з батьків) або законних представників на оброблення персональних даних3. Ведення реєстру закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту та громадських об’єднань, а також реєстру фахівців, які надають психолого- педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами

Номер слайду 3

4. Участь педагогічних працівників ІРЦ в командах психолого- педагогічного супроводу дитини з ООП у закладах дошкільної,загальної середньої освіти, а також психолого-педагогічнихкомісіях спеціальних закладах загальної середньої освіти длямоніторингу динаміки розвитку дитини не рідше ніж двічі на рік5. Надання консультацій, методичної допомоги та взаємодія зпедагогічними працівниками закладів дошкільних, загальноїсередньої, професійної освіти, з батьками з питань організаціїінклюзивного навчання, особливостей надання психолого- педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП6. Консультування батьків стосовно мережі закладів дошкільної,загальної середньої, професійно-технічної освіти та зарахуваннядітей до цих закладів7. Організація інформаційно-просвітницької діяльностішляхом проведення конференцій, семінарів, засідань закруглим столом, тренінгів, майстер-класів з питаньорганізації надання психолого-педагогічних такорекційно-розвиткових послуг дітям з ООП

Номер слайду 4

8. Надання психолого-педагогічних та корекційно- розвиткових послуг дітям з ООП, які не відвідують заклади освіти та не отримують відповідних психолого- педагогічних та корекційно-розвиткових послуг9. Моніторинг динаміки розвитку дітей з ООП шляхом взаємодії з їх батьками та закладами освіти, в яких вони навчаються10. Взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, охорони здоров’я, соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання своєчасної допомоги дітям з ООПпочинаючи з раннього віку, в разі потреби із залученнямвідповідних спеціалістів11. Ведення документації ІРЦ, передбаченої статутом, нормативними документами 12. Підготовка звітної інформації про результати діяльності ІРЦ

Номер слайду 5

Алгоритм проведення комплексної оцінки розвитку дитини1. Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законнихпредставників дитини, консультування2. Визначення дати, місця, часу проведення комплексної оцінкирозвитку3. Перевірка та прийом, сканування документів від батьків (заяви, свідоцтва про народження дитини, документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників, місця проживання, індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності), форму первинної облікової документації № 112/0 "Історія розвитку дитини”, довідка від психіатра (у разі потреби)4. Якщо дитина здобуває дошкільну, загальну середню освіту до заяви батьків можуть додаватись: психолого-педагогічна характеристика, затверджена керівником закладу; зошити з рідної мови, математики, малюнки; інші документи щодо додаткових обстежень дитини

Номер слайду 6

5. Якщо дитина вже отримувала психолого-педагогічні, корекційно- розвиткові послуги, то надаються : попередні рекомендації ПМПК, ІРЦ та висновок відповідних фахівців про результати роботи із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з ІПР індивідуальною програмою розвитку)6. Термін проведення комплексної оцінки: не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання заяви батьків7. Проведення комплексної оцінки розвитку дитини проводять фахівці за обов’язковою участю батьків (одного з батьків) або законних представників дитини8. Здійснення узагальнення результатів комплексної оцінки на засіданні фахівців центру9. Складання висновку про комплексну оцінку розвитку дитини, 2примірника надається батькам. Сканована копія висновку зберігається в електронному вигляді в ІРЦ10. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів

Номер слайду 7

Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дитини проводиться фахівцями Інклюзивно-ресурсного центру індивідуально за такими напрямами:

Номер слайду 8

Оцінка фізичного розвитку дитини (вчителем- реабілітологом)Оцінка мовленнєвого розвитку дитини(вчителем-логопедом)Оцінка когнітивної сфери дитини(практичним психологом)Оцінка емоційно-вольової сфери дитини (практичним психологом)Оцінка навчальної діяльності дитини (вчителем-дефектологом)

Номер слайду 9

Ресурсна кімната - інклюзивний простір в школі 

Номер слайду 10

освітніми потребами Ресурсна кімната— це окремий, спеціально облаштований клас для дітей з особливими освітніми потребами, де вони можуть навчатися за індивідуальним планом розвитку у супроводі корекційного педагога, а також додатковий інструмент для психологічної та фізичної адаптації дітей з особливими потребами

Номер слайду 11

Мета ресурсної кімнати -Мінімізувати психологічний дискомфорт при адаптації дітей з фізичними та розумовими відхиленнями до активного розвитку та навчання. Створити умови для корекційно-розвиткових занять для дітей, які знаходяться на інклюзивній та індивідуальній формі навчання. Нові знання та інструменти для їх реалізації тут отримають не тільки учні, а й їхні вчителі, для яких у ресурсній кімнаті передбачено все необхідне для того, щоб грамотно побудувати інклюзивний освітній процес.

Номер слайду 12

Одним із завдань процесу навчання сучасної школи є створення комфортних умов, які сприятимуть включенню дитини у соціальну активність, набуттю освітніх навичок. Саме тому ресурсні кімнати є необхідним елементом сучасної школи, де ведеться інклюзивне навчання, тобто, спільне навчання дітей з особливими потребами та їхніх однолітків, які не мають таких обмежень.

Номер слайду 13

Все більше батьків, які виховують особливих дітей, прагнуть віддати їх не в корекційну школу, а в загальноосвітню, де набагато швидше відбувається соціалізація дітвори. Тим більше, що українське законодавство гарантує рівний доступ до освіти для всіх учнів. Але без створення спеціальних умов забезпечити в повній мірі інклюзивну освіту неможливо. Подібні особливі кімнати можуть бути створені і в школах і в інклюзивно-ресурсних центрах.

Номер слайду 14

Ресурсний клас - це не лише поділений на зони простір, а і стале соціальне оточення — група учнів та вчителів і їх асистентів.

Номер слайду 15

  Основне призначення ресурсної кімнати. Основною функцією створення ресурсного класу є забезпечення для учнів з особливими освітніми потребами комфортних умов для переходу від ігрової діяльності до навчальної. Головним завданням є розумне використання робочого простору, який умовно можна поділити на сектори: навчально-пізнавальний та побутово-практичний.

Номер слайду 16

У першій зоні може здійснюватись процес навчання у групах або індивідуально.

Номер слайду 17

У другій зоні створюється простір, який виконує функції кухні та їдальні. Тут діти з особливими освітніми потребами під наглядом педагогів або з їхньою допомогою набувають навичок самообслуговування, які допоможуть їм адаптуватись у соціумі. Все це спрямоване на збереження психоемоційного стану учнів з різними нозологіями та школярами без особливих освітніх потреб і створення у такій групі позитивного мікроклімату.

Номер слайду 18

Обладнання для ресурсної кімнати. Для облаштування особливого класу необхідно відповідально вибрати необхідний ряд матеріалів і устаткування: Спортивно-ігрові товари ( необхідні для заняття фізкультурою);Парти, стільці, столи та інші меблі необхідні для індивідуальних і колективних занять;Засоби навчання та методики, спеціальна література;Іграшки та меблі для сенсорної кімнати.

Номер слайду 19

Усе оснащення ресурсної кімнати має відповідати основним потребам розвитку дитини, як наприклад, зазначений нижче перелік устаткування розділений на наступні категорії: зона групової роботи та зустрічей, зона фізичного розвантаження, зона індивідуальної роботи та творчості, зона психологічного розвантаження.

Номер слайду 20

Зона групової роботи та зустрічей

Номер слайду 21

У зоні групової роботи діти набувають комунікативні навички, вчаться слухати один одного та висловлювати свої думки та почуття. Дуже важливо, щоб дитина сама розуміла що вона відчуває і що їх зараз потрібно, тому обладнання цієї зони активно допомагає дитини налаштуватися на сприймання себе та оточуючих.

Номер слайду 22

Зона фізичного розвантаження

Номер слайду 23

Зона фізичного розвантаження потрібна для регулярної зміни діяльності дітей, тому що не рідко діти, з ООП, мають знижену здатність концентрації уваги, тому дуже корисно часто переключатися на активні вправи, які стимулюють вестибулярну систему, тактильну систему, пропріоцептивну систему, розвиває баланс та координацію.

Номер слайду 24

Зона індивідуальної роботи та творчості

Номер слайду 25

У зоні індивідуальної роботи дитина набуває освітні навички, у чому їх звісно допомагає спеціаліст. Тут відбувається вивчення букв, цифр, геометричних фігур і т. д. І не менш важливою виступає зона психологічного розвантаження, де відбувається сенсорна інтеграції та релаксаційні процеси. Для дитини важливо отримувати зорові, слухові стимули, стимули нюхові та смакові, знову ж таки тактильні та пропріоцептивні. Стимуляція систем сприймання дитини важлива не лише для її розслаблення, а й для стимуляції інших важливих процесів, що допомагають дитині у навчанні. У ресурсному класі присутні набори посуду, кухонні панелі, кухонні електричні прилади, як наприклад, електрочайник та мікрохвильова піч. Спеціаліст разом з дитиною проводить різноманітні маніпуляції, а саме готуюсь їжу розігріваючі її, роблять чай або сервірують стіл. Інші спеціальні меблі, які є у кожному домі, допомагають дитині навчитися правильно обходитися зі своїм одягом, тобто складати його у шафу або вішати на вішалку. Обов'язковими для ресурсного класу є набори для розвитку творчої активності дитини. Творчі вправи допомагають дитини як емоційно, так і фізично. Займаючись арт-терапією дитини розкриває себе, відпрацьовує свій емоційний стан, а також розвиває дрібну моторику рук, загальну координацію, стимулює зір та тактильну систему.

Номер слайду 26

Зона психологічного розвантаження

Номер слайду 27

Куточок сенсорної інтеграції також має бути присутнім у ресурсній кімнаті, ще його можна називати релаксаційним. Заняття у відповідному напрямку допомагають дитини зняти напругу, випустити зайву енергію щоб з новими силами продовжити навчання.

Номер слайду 28

Наші діти – наша радість. Хто сказав, що ми неможемо змінити світ?.. Можемо!На кращий! Всі разом!Збиратися разом – це початок,Триматися разом – це процес,Працювати разом – це успіх. Генрі Форд

Номер слайду 29

Дякую за увагу !!!

pptx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
8 січня 2023
Переглядів
2918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку