План складено згідно з програмою, затвердженою Наказом міністерства освіти і науки України від 07.06. 2017 №804
Очікувані результати
|
Теми навчальних занять
|
Дата/час проведення консультацій,
видів контролю
|
Предметні компетентності
Учень / учениця:
знає про «театр корифеїв»; розповідає про життя і творчість І. Карпенка-Карого; самостійно читає текст комедії, коментує твір та вчинки дійових осіб; характеризує образи у творі; визначає основні засоби змалювання образу Герасима Калитки.
Ключові компетентності
Учень / учениця:
визначає проблеми, порушені у творі, розуміє їх актуальність для сучасного життя; висловлює судження про бездуховність людини, про сенс людського життя; прогнозує можливі наслідки нерозумної діяльності.
НЛ–2, 3, 4 Емоційно-ціннісне ставлення
Усвідомлення того, що бездуховність – прояв зла в житті людини.
|
НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ
Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга. Трагікомедія «Сто тисяч» – класичний взірець українського «театру корифеїв». Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Засоби сатиричного змалювання.
|
|
Предметні компетентності
Учень / учениця:
аналізує пригодницький романтичний сюжет, композиційні особливості твору; пояснює відмінність між сюжетом і композицією; розповідає про почуття героїв, про їхні вчинки, спираючись на текст.
Ключові компетентності
Учень / учениця:
характеризує образ Соломії (за складеним планом); пояснює образи часу й вічності в повісті, роль і сенс кольорів, звуків; висловлює судження про проблему волі людини і можливості її досягнення в сучасних умовах; дискутує про вчинки героїв, їх доцільність.
НЛ–2,3
Емоційно-ціннісне ставлення
Усвідомлення необхідності особистої свободи для гармонійного розвитку, краси глибокого почуття кохання, мужності, сили волі як рис характеру, необхідних для боротьби зі злом.
|
З УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. «Дорогою ціною»
Коротко про письменника. Пригодницький, романтичний сюжет повісті. Вічний тип шукача правди. Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі – протест проти будь-якого насильства над людиною. Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв. Час і вічність у повісті, символічні образи. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії.
|
|
Предметні компетентності
Учень / учениця:
знає найголовніші факти з біографії митця; вдумливо читає твір, переказує і коментує прочитане, визначає ідею твору; характеризує образи діда Платона і діда Савки.
Ключові компетентності
Учень / учениця:
пояснює той важливий моральний урок, який продемонстрували герої власним самовідданим вчинком; висловлює судження про поняття патріотизму, героїзму у воєнний та мирний часи.
НЛ–2,3 Емоційно-ціннісне ставлення
Усвідомлення важливості історичної пам’яті для кожної людини. Саможертовність, мужність і звитяга – вияв внутрішньої свободи сильної особистості.
|
Олександр ДОВЖЕНКО. «Ніч перед боєм»
Видатний український кінорежисер і письменник. Його оповідання про один із періодів Другої світової війни. «Ніч перед боєм» – твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців. Образи діда Платона і діда Савки. Їхній моральний урок для солдатів.
|
|
Предметні компетентності
Учень / учениця:
переказує сюжет твору, пояснює особливості композиції; характеризує образи героїв твору.
Ключові компетентності
Учень / учениця:
висловлює судження про справжню дружбу, чесність, взаємопідтримку і відповідальність, про моральний вибір у житті; дискутує про труднощі дорослішання, формування моральних людських чеснот; критично, але толерантно оцінює позицію співрозмовника; використовує комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій, рішень і виявлення лідерських якостей.
НЛ–2, 3 Емоційно-ціннісне ставлення
Осмислення важливості моральних чеснот у житті людини, дружби та підтримки батьків.
|
Ніна БІЧУЯ. «Шпага Славка Беркути»
Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей. Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк. «Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті. Проблема особистості в сучасному світі. Особливості композиції твору.
|
|
Предметні компетентності
Учень / учениця:
вдумливо читає, переказує і коментує сюжет твору; пояснює алегоричність образу коня Шептала; характеризує образ його.
Ключові компетентності
Учень / учениця:
висловлює судження про життєвий вибір сучасної людини, її можливість зберегти свою індивідуальність; знаходить паралелі в сучасному житті.
НЛ–2, 3 Емоційно-ціннісне ставлення
Уміння зберегти власну індивідуальність у сучасному світі, залишатися людиною за будь-яких обставин.
Предметні компетентності
Учень / учениця: вдумливо читає, переказує сюжет твору, коментує його; пояснює підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя.
Ключові компетентності
Учень / учениця:
знаходить паралелі в сучасному житті і мистецтві; пропонує свої варіанти розв’язання конфлікту; визначає причиново-наслідкові зв’язки між явищами.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення
Усвідомлення потреби в розвитку естетичного смаку, уміння бачити красу і силу художнього слова.
|
Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало»
Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії, людини в суспільстві, її знеосіблення.
Юрій Винничук. «Місце для дракона»
Повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони». Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин. Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви.
|
|
Предметні компетентності
Учень / учениця:
виразно читає твір, переказує найцікавіші епізоди, коментує їх; аналізує ситуації та проблеми у творі; коментує гумористичні ситуації; характеризує образи Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок.
Ключові компетентності
Учень / учениця:
усвідомлює роль культури спілкування в сучасному світі; розуміє, що дружба і гарне ставлення до інших – запорука успіху в житті; створює проект (презентацію) з проблеми культури спілкування; застосовує різні комунікативні стратегії в залежності від мети і ситуації спілкування; складає гумористичні діалоги.
НЛ–3 Емоційно-ціннісне ставлення
Поетизація першого почуття, виховання культури спілкування, підготовка до реалій життя.
|
УКРАЇНСЬКИЙ ГУМОР Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»
Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору.
|
|
Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу
|
|
|