Індивідуальний навчальний план
для учня/учениці 8 класу _______________________(прізвище, ім’я )
який/яка здобуває освіту за сімейною (домашньою) формою навчання
ГЕОГРАФІЯ.«Україна у світі: природа, населення»
8 клас
|
Зміст уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
Дата/ час проведення консультацій, видів контролю |
1 |
Вступ
Розділ І. Географічна карта та робота з нею»
Тема 1 «Географічна карта».
Тема 2 «Топографічні карти».
|
Учень/учениця: називає об’єкти вивчення курсу; наводить приклади географічних досліджень території України у минулому і тепер; характеризує методи досліджень фізичної та суспільної географії; розрізняє істотні ознаки понять «фізична географія» та «суспільна географія»; вміє користуватися джерелами географічної інформації; пояснює особливості сучасних географічних досліджень; оцінює значення знань з фізичної та суспільної географії для себе і суспільства
Учень/учениця: називає джерела географічної інформації, елементи карти; розпізнає види карт за просторовим охопленням, масштабом, змістом і призначення; характеризує методи і засоби отримання географічної інформації з загальногеографічних і тематичних карт; пояснює відмінності між різними видами карт, картографічними проекціями; визначає об’єкти, напрямки, відстані, географічні координати за навчальними картами; вміє користуватися навчальними картами й атласами, картографічними інтернет-джерелами; оцінює значення джерел географічної інформації для життєдіяльності людини.
Учень/учениця: називає елементи топографічної карти; читає топографічні карти, плани міст, схеми руху транспорту; характеризує методи і засоби отримання інформації з топографічних карт; пояснює особливості читання топографічної карти; визначає об’єкти, напрямки, відстані, географічні, прямокутні координати, висоту точок за топографічною картою; вміє орієнтуватися на місцевості за допомогою топографічної карти, плану, схеми; оцінює значення топографічних карт для життєдіяльності людини. |
Жовтень
організа-ція роботи,
онлайн-тест |
|
Розділ ІІ. «Географічний простір України»
Тема 1 «Україна на політичній карті Європи і світу».
Тема 2 «Адміністративно-територіальний устрій України»
|
Учень/учениця: називає істотні ознаки політичної карти, складники державної території; розрізняє фізико-, економіко-, політико-географічне положення держави; наводить приклади країн-сусідів України; пояснює відмінність між поняттями «країна», «держава», «залежна територія», «невизнані держави»; характеризує географічне положення України; показує на карті суходільні і морські кордони: суходіл і територіальні води, крайні точки України, острови Зміїний, Джарилгач, півострови Кримський, Керченський, косу Арабатська Стрілка, Каркінітську затоку, Керченську протоку, країни-сусіди України; визначає за допомогою карти протяжність території України в градусах і кілометрах; оцінює політико-географічне положення держав та геополітичні події, географічне положення України.
Учень/учениця: називає адміністративно-територіальні одиниці України; пояснює особливості сучасного адміністративно-територіального устрою України; аналізує особливості змін на політичній карті світу, зміни територіальних меж України з ХХ ст.; характеризує проблеми і шляхи вдосконалення адміністративно-територіального устрою; показує на карті одиниці адміністративно-територіального устрою України; визначає за допомогою карти розташування адміністративно-територіальних одиниць України; оцінює значення знань про адміністративно-територіальний устрій держави. |
|
|
Тема 3 «Україна на карті годинних поясів»
|
Учень/учениця: називає різні види часу, що існують в міжнародній системі його відліку; наводить приклади регулювання часу в країнах світу; пояснює відмінність між поняттями «місцевий час», «поясний час»; характеризує особливості регулювання системи відліку часу в країнах світу; аналізує карту годинних поясів світу; показує на карті лінію зміни дат; визначає місцевий і поясний час, час у країнах світу та в Україні; оцінює значення знань про систему відліку часу. |
|
2.
3.
4. |
Розділ ІІІ. «Природні умови і ресурси України»
Тема 1 «Рельєф,тектонічна та геологічна будова, мінеральні ресурси»
Тема 2 «Клімат і кліматичні ресурси».
Тема 3 «Води суходолу і водні ресурси»
Тема 4 «Грунти і грунтові ресурси»
Тема5 «Рослинність».
Тема6 «Тваринний світ України».
Тема 7 «Ландшафти України».
Тема 8 «Природокористування».
Розділ ІV. «Населення України та світу»
Тема 1 «Демографічні процеси та статево-віковий склад населення світу та України».
Тема 2 «Розселення».
Тема 3 «Етнічний склад населення».
Тема 4 «Релігійний склад населення».
Тема 5 «Зайнятість населення у світі й Україні».
|
Учень/учениця: називає форми земної поверхні; показує на карті: низовини: Придніпровська, Причорноморські, Закарпатська, Поліська; височини: Придніпровська, Подільська, Донецька, Приазовська, Хотинська (г. Берда); гори: Українські Карпати (г. Говерла), Кримські (г. Роман-Кош); тектонічні структури: Східноєвропейська платформа, Український щит, Волино-Подільська плита, Дніпровсько-Донецька западина, Причорноморська западина, Скіфська платформа, Донецька складчаста область, Карпатська і Кримська складчасті системи; басейни і родовища корисних копалин: Донецький та Львівсько-Волинський кам’яновугільні басейни, Дніпровський буровугільний басейн, Західний, Східний, Південний нафтогазоносні райони, Криворізький залізорудний басейн, Кременчуцьке родовище залізних руд, Придніпровський марганцеворудний басейн, Іршанське родовище титанових руд, Побузький хромітово-нікелеворудний район, Артемівське, Слов’янське, Солотвинське родовища кам’яної солі, Калуське родовище калійної солі, Яворівське родовище сірки, Заваллівське родовище графіту. наводить приклади корисних копалин щодо їх використання; формулює визначення понять «платформа», «щит», «плита», «область складчастості»; визначає вік гірських порід за геологічною картою; порівнює особливості природних умов території у різні геологічні ери; пояснює вплив дніпровського зледеніння, накопичення лесу, неотектонічних рухів на формування рельєфу; встановлює зв`язки рельєфу з тектонічними структурами, корисними копалинами, геологічною будовою території; оцінює вплив людини на рельєф, наслідки видобування корисних копалин та необхідність охорони надр.
Учень/учениця: називає основні кліматотвірні чинники, кліматичні показники, типи клімату; наводить приклади небезпечних погодних явищ та їх наслідків; формулює поняття «атмосферний фронт», «циклон», «антициклон»; характеризує особливості розподілу сонячної енергії, напрямки руху атмосферних фронтів, циклонів та антициклонів, річний розподіл кліматичних показників у межах України; визначає за кліматичною картою особливості розподілу температури повітря та опадів; порівнює особливості зволоження в різних частинах України, кліматичні умови своєї місцевості з іншими регіонами; пояснює дію кліматотвірних чинників; складає прогноз погоди за синоптичними картами, народними прикметами; оцінює кліматичні ресурси та сфери їх використання в Україні.
Учень/учениця: називає складники вод суходолу в межах України; показує на карті: річкові системи: Дніпра, Сіверського Донця, Південного Бугу, Дністра, Дунаю; озера: Ялпуг, Сасик, Шацькі, Синевир; лимани: Дніпровсько-Бузький, Молочний, Дністровський; водосховища: Київське, Канівське, Кременчуцьке, Каховське, Дніпровське, Дніпродзержинське; канали: Північнокримський, Дніпро – Донбас, Каховський; артезіанські басейни: Дніпровсько-Донецький, Волино-Подільський, Причорноморський; формулює визначення понять «меандри», «тераси», «водний режим», «річковий стік», «витрата води», «водні ресурси»; характеризує водні об’єкти України, шляхи раціонального використання водних ресурсів; пояснює особливості живлення та водного режиму річок, озер; порівнює гідрографічні особливості водних об’єктів; визначає падіння та похил річки; оцінює наявні водні ресурси своєї місцевості, наслідки їх використання.
Учень/учениця: називає основні чинники ґрунтоутворення; наводить приклади ґрунтів різних типів; характеризує ґрунтові ресурси України; пояснює умови ґрунтоутворення, особливості поширення ґрунтів; аналізує карту ґрунтів України; робить висновки щодо закономірностей поширення ґрунтів на рівнинній частині України та в горах; оцінює заходи з раціонального використання й охорони ґрунтів.
Учень/учениця: називає видовий склад рослинності; характеризує основні типи рослинного покриву України; розпізнає види рослин, що занесені до Червоної книги України; наводить приклади рослинних угруповань, занесених до Зеленої книги України, ендемічних і зникаючих видів рослин; аналізує карту рослинності України, вплив господарської діяльності людини на рослинний покрив; робить висновки щодо закономірностей поширення основних типів рослинності в Україні; оцінює стан рослинних ресурсів, їх роль у господарській діяльності, наслідки використання в різних регіонах України.
Учень/учениця: називає видовий склад тваринного світу; характеризує фауністичний склад лісів, луків, степів, боліт, водойм; розпізнає види тварин, які занесені до Червоної книги України; наводить приклади акліматизації та реакліматизації тварин; аналізує карту тваринного світу України; робить висновки щодо закономірностей поширення основних типів тваринного світу в Україні; оцінює стан тваринних ресурсів, їх роль у господарській діяльності людини, наслідки використання в різних регіонах України.
Учень/учениця: називає чинники формування природних ландшафтів, природні країни, природні зони; показує на карті природні зони, гірські країни; характеризує рівнинні лісові, лісостепові, степові та гірські ландшафти, природні комплекси морів; пояснює на конкретних прикладах особливості взаємодії компонентів природи у ландшафті; аналізує карту ландшафтів, співвідношення природних та антропогенних ландшафтів у своїй місцевості, ландшафтні профілі; оцінює природні ресурси зон, гірських областей, морів, наслідки впливу господарської діяльності людини на природні особливості ландшафтів.
Учень/учениця: називає складники природно-ресурсного потенціалу України, види забруднень довкілля; наводить приклади об’єктів природно-заповідного фонду України і показує їх на карті: біосферні заповідники: Асканія-Нова, Карпатський, Дунайський, Чорноморський; природні заповідники: Карадазький, Український степовий, Медобори, Канівський, Поліський; національні природні парки: Карпатський, Шацький, Синевір, Подільські Товтри; регіональний ландшафтний парк «Меотида»; характеризує сучасну екологічну ситуацію в Україні; пояснює сутність понять «екологічна ситуація», «моніторинг навколишнього середовища»; аналізує природно-ресурсний потенціал у різних регіонах України, аспекти раціонального природокористування, вплив екологічної ситуації на здоров’я населення; визначає об’єкти природно-заповідного фонду своєї місцевості; оцінює переваги створення національної екологічної мережі, наслідки використання й охорони природних умов та природних ресурсів України.
Учень/учениця: називає кількість населення світу, найбільших за його кількістю країн, України; розуміє поняття «природний рух населення», «демографічний вибух», «демографічна криза», «демографічна політика», «еміграція», «імміграція»; визначає показники народжуваності, смертності, природного й механічного руху, частки жінок і чоловіків, окремих вікових груп у структурі населення країни (регіону); показує на карті і називає регіони світу, країни, області в Україні з найбільшою і найменшою кількістю населення, природним приростом, країни з найбільш численною українською діаспорою; знаходить в різних джерелах інформацію, що характеризує населення світу й окремих країн, України та її областей; пояснює демографічну ситуацію, що склалася в різних регіонах України; аналізує статево-вікові піраміди України та країн світу (на вибір); характеризує демографічні показники населення країни за сукупністю картографічних і статистичних матеріалів, механічний рух населення в Україні; оцінює важливість знань про демографічні процеси в Україні і країнах світу.
Учень/учениця: називає середній показник густоти населення в світі та Україні; розуміє поняття «урбанізація», «субурбанізація», «агломерація», «мегалополіс»; визначає показники урбанізованості території; показує на карті і називає регіони світу, країни, області в Україні з найбільшою і найменшою густотою населення та рівнем урбанізації, найбільші агломерації, світові міста, найбільші міста в Україні; знаходить в різних джерелах інформацію, що характеризує особливості розселення населення в світі й окремих країнах, Україні та окремих її областях; розрізняє міські і сільські населені пункти, типи міст за людністю і функціями, місто, агломерацію й мегалополіс, темп і рівень урбанізації; пояснює вплив природних та демографічних чинників на територіальні відмінності густоти населення; порівнює рівень і темпи урбанізації в Україні і світі; оцінює важливість знань про особливості розселення населення.
Учень/учениця: називає найпоширеніші мовні сім'ї; розуміє поняття «раса», «нація», «мовна сім’я»; показує на карті і називає однонаціональні й багатонаціональні країни, райони розселення національних меншин в Україні; знаходить в різних джерелах інформацію, що характеризує етнічний склад населення України й окремих країн; характеризує національний склад населення України за сукупністю картографічних і статистичних матеріалів; порівнює етнічний склад населення регіонів України; оцінює важливість толерантного ставлення до представників інших рас, національностей.
Учень/учениця: називає світові релігії; розуміє поняття «світова релігія»; показує на карті і називає регіони домінування світових релігій; знаходить в різних джерелах інформацію, що характеризує релігійний склад населення світу, окремих країн, України та її областей; характеризує регіональні відмінності релігійних вірувань в Україні; оцінює важливість толерантного ставлення до представників інших релігійних громад.
Учень/учениця: називає кількість трудових ресурсів в Україні; розуміє поняття «трудові ресурси», «економічно активне населення»; визначає показники безробіття; показує на карті і називає області в Україні з найбільшою і найменшою кількістю трудових ресурсів; знаходить в різних джерелах інформацію про проблеми зайнятості населення світу, окремих країн, України та її областей; пояснює причини безробіття; характеризує кількість і якість трудових ресурсів окремих країн та України; порівнює зайнятість населення в окремих країнах і Україні; оцінює важливість знань про трудові ресурси і зайнятість населення. |
Грудень
Онлайн -консуль-тація,
Діагностувальна робота
Березень
Консуль-тація, тест онлайн.
Травень
Консуль- тація, тест онлайн.
|
5 |
Підсумкова перевірка знань |
Перевірка знань і умінь, які учень здобув протягом навчального року |
Травень Діагностувальна робота |