Індивідуальний навчальний план інтегрованого курсу "Здоров'я безпека та добробут" 5 клас (програма адаптована)
«ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ»
5 клас (інтегрований курс)»
Відповідальний за навчальну програму Власюк К.П.
№ |
Тема |
Очікувальні результати |
Модифікація |
ВСТУП. БАЗОВІ ПОНЯТТЯ |
|
|
|
1 |
Сучасне уявлення про здоров’я. |
||
2 |
Цінність життя. Безпека і небезпека. Безпека особистості. Безпечний простір |
||
3 |
Наш добробут.
|
||
Розділ 1. Безпека на дорогах |
|
|
|
4 |
Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Безпека користування громадським транспортом. Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП. |
||
5 |
Безпека на зупинках громадського транспорту. Дорожні знаки, якими позначають зупинки громадського транспорту. |
||
6 |
Безпека у громадському транспорті. Правила поведінки пасажирів. Поїздки у переповненому транспорті. Безпека у метрополітені. |
||
7 |
Засоби безпеки у транспорті. Поведінка пасажира при ДТП. Дії при пожежі в салоні транспорту |
||
8 |
Наслідки неправильного харчування. Причини й профілактика цукрового діабету, йододефіциту, харчових отруєнь. Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів.
|
||
Розділ 2. Уміння вчитися |
|
|
|
9 |
Мотивація до навчання. Адаптація до основної школи. Значення навчання для успішного майбутнього. Користь шкільних предметів. |
||
10 |
Керування часом. Розпорядок дня школяра. Засоби для щоденного і тижневого планування. |
||
11 |
Умови успішного навчання. Чинники, які допомагають і заважають навчанню. |
||
12 |
Вчимося вчитися. Типи сприйняття інформації. Прийоми для кращого запам’ятовування. |
||
РОЗДІЛ 3. ПСИХІЧНЕ І ДУХОВНЕ ЗДОРОВ’Я |
|
|
|
13 |
Ми – особливі. Повага до себе. Унікальність людини. Гідність і толерантність. Попередження дискримінації людей за станом здоров’я та іншими ознаками. |
||
14 |
Культура почуттів. Емоційний інтелект. Почуття та емоції. Як висловити емоції. |
||
15 |
Бути людиною. Людяність і співчуття. Доброчинність і волонтерство. Турбота про живих істот. Джерела допомоги для тварин. |
||
16 |
Узагальнення і систематизація знань з теми «Психічне і духовне здоров’я» |
||
Розділ 4. Фізичне здоров’я |
- З допомогою досліджує та обговорює чинники, котрі впливають на стан здоров’я і розвиток організму, зокрема профілактичні заходи щодо інфекційних і неінфекційних захворювань. |
|
|
17 |
Рухова активність. Переваги активного способу життя. Попередження спортивних травм. Допінги та здоров’я. |
||
18 |
Корисний відпочинок. Стрес і здоров’я. Активний і пасивний відпочинок. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну. |
||
19 |
Профілактика «шкільних» хвороб. Постава і здоров’я. Вправи для профілактики порушень постави, збереження гостроти зору. |
||
20 |
Профілактика інфекційних захворювань. Симптоми інфекційних захворювань. Шляхи зараження і способи захисту. Інфекції, що передаються через кров. ВІЛ-інфекція і СНІД. Як ВІЛ НЕ передається.
|
||
РОЗДІЛ 5. СОЦІАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я |
- З допомогою виокремлює інформацію та обговорює ситуації булінгу, зокрема кібербулінгу |
|
|
21 |
Суспільні норми Для чого потрібні правила. Закони і моральні норми. Конвенція ООН про права дитини. Обов’язки дитини у суспільстві. |
||
22 |
Умови ефективного спілкування. Чинники, що впливають на порозуміння між людьми. Уміння слухати і говорити. |
||
23 |
Як відстояти себе. Стилі спілкування. Переваги упевненої поведінки. |
||
24 |
Спілкування з дорослими. Особистий простір. Взаємодопомога у родині. Дорослі, яким я довіряю. |
||
25 |
Спілкування з однолітками. Дружба в житті людини. Конфлікти між однолітками. Ознаки булінгу і кібербулінгу. Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі. |
||
26 |
Узагальнення і систематизація знань з теми «Соціальне здоров’я» |
||
РОЗДІЛ 6. БЕЗПЕКА У ПОБУТІ І ДОВКІЛЛІ |
|
|
|
27 |
Профілактика пожеж . Умови горіння. Пожежна безпека оселі. |
||
28 |
Дії під час пожежі. Причини виникнення побутових пожеж. Способи гасіння невеликих пожеж. Захист органів дихання під час пожежі. Безпечна евакуація з оселі і приміщення школи. |
||
29 |
Безпека вдома. Ризики побутового травмування. Правила поведінки у ліфті. Ризики телефонного, телевізійного та інтернет шахрайства. |
||
30 |
Безпека надворі. Перебування надворі без дорослих. |
||
31 |
Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Засоби порятунку. |
||
32 |
Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах. Перша допомога потерпілим на воді, у разі теплового або сонячного удару. |
||
РОЗДІЛ 7. РАЦІОНАЛЬНЕ ВИКОРИСТАННЯ РЕСУРСІВ |
|
|
|
33 |
Земля – наш спільний дім. Довкілля і технічний прогрес. Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров’я людини. Способи збереження природного середовища. |
||
34 |
Культура споживання. Потреби людини та обмеженість ресурсів. Поведінка відповідального споживача. Повторне використання. Сортування та утилізація відходів. |
||
35 |
Узагальнення і систематизація знань з теми «Безпека в побуті і довкіллі» |