Індивідуальний навчальний план інтегрованого курсу "Здоров'я безпека та добробут" 5 клас

Про матеріал

Індивідуальний навчальний план інтегрованого курсу "Здоров'я безпека та добробут" 5 клас (програма адаптована)

Перегляд файлу

«ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ» 

5 клас (інтегрований курс)»

Відповідальний за навчальну програму Власюк К.П.

 

Тема

Очікувальні результати

Модифікація

ВСТУП. БАЗОВІ ПОНЯТТЯ

  •                    Пояснює наслідки недотримання здорового способу життя
  •                    Знаходить інформацію щодо здоров’я, безпеки та добробуту в різних джерелах і перевіряє її достовірність.
  •                    Оцінює надійність різних джерел інформації (засоби масової інформації, реклама, соціальні мережі тощо).
  •                    Діє за алгоритмом відповідно до інструкцій у небезпечних ситуаціях
  •                    З допомогою здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію
  •                    Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби.

 

 

1

Сучасне уявлення про здоров’я.

2

Цінність життя.

Безпека і небезпека. Безпека особистості.  Безпечний простір

3

Наш добробут.

 

Розділ 1. Безпека на дорогах

  •                    З допомогою демонструє модель безпечної поведінки згідно інструкцій і правил у соціальному і природному довкіллі.
  •                    Діє за алгоритмом відповідно до інструкцій у небезпечних ситуаціях.
  •                    Обґрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті та в громадських місцях
  •                    Визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я й безпеки людини
  •                    Звертається до фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами.
  •                    Аналізує негативний вплив недотримання правил/інструкцій безпечної поведінки на збереження життя і здоров’я.
  •                    Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби.

 

 

4

Безпека пішохода.

Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Безпека користування громадським транспортом. Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП.

5

Безпека на зупинках громадського транспорту.

Дорожні знаки, якими позначають зупинки громадського транспорту.

6

Безпека у громадському транспорті.

Правила поведінки пасажирів. Поїздки у переповненому транспорті. Безпека у метрополітені.

7

Засоби безпеки у транспорті.

Поведінка пасажира при ДТП. Дії при пожежі в салоні транспорту

8

Наслідки неправильного харчування. Причини й профілактика цукрового діабету, йододефіциту, харчових отруєнь. Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів.

 

Розділ 2. Уміння вчитися

  •                    З допомогою визначає, ідентифікує та обговорює фізичні, психічні (в т.ч. емоційні) й соціальні зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу.
  •                    Організовує власний освітній простір, раціонально розподіляє час.
  •                    Використовує допоміжні засоби для навчання, зокрема цифрові пристрої, без шкоди для здоров’я.
  •                    Визначає ефективні способи засвоєння навчальної інформації.
  •                    Аналізує власний навчальний поступ, вказуючи на причини успіхів та невдач
  •                    Виявляє зацікавлення до тривалої систематичної діяльності (хобі, спорт,
  •                    Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби.

 

 

9

Мотивація до навчання.

Адаптація до основної школи. Значення навчання для успішного майбутнього. Користь шкільних предметів.

10

Керування часом.

Розпорядок дня школяра. Засоби для щоденного і тижневого планування.

11

Умови успішного навчання.

Чинники, які допомагають і заважають навчанню.

12

Вчимося вчитися.

Типи сприйняття інформації. Прийоми для кращого запам’ятовування.

РОЗДІЛ 3. ПСИХІЧНЕ І ДУХОВНЕ ЗДОРОВ’Я

  •                    Протидіє проявам тиску, агресії, маніпуляції й неповаги щодо себе та інших осіб.
  •                    Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби
  •                    Визначає відмінності між людьми як ціннісну ознаку індивідуальності .
  •                    Толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці й доброту.  
  •                    Виявляє розуміння індивідуальних відмінностей (гендерних, расових, національних, фізичних тощо.
  •                    Вирізняє ознаки доброчинності виявляє чуйність до осіб, які потребують допомоги.
  •                    З допомогою пояснює значення волонтерства.
  •                    Виявляє ризики неналежного поводження із тваринами (домашні, бездомні, дикі).
  •                    Поводиться безпечно під час спілкування, зокрема з тваринами.

 

13

Ми – особливі. Повага до себе. Унікальність людини. Гідність і толерантність. Попередження дискримінації людей за станом здоров’я та іншими ознаками.

14

Культура почуттів.

Емоційний інтелект. Почуття та емоції. Як висловити емоції.

15

Бути людиною.

Людяність і співчуття. Доброчинність і волонтерство. Турбота про живих істот. Джерела допомоги для тварин.

16

Узагальнення і систематизація знань з теми «Психічне і духовне здоров’я»

Розділ 4. Фізичне здоров’я

  •                    Визначає форми поведінки, які приносять задоволення без нанесення шкоди власному здоров’ю й здоров’ю інших осіб.
  •                    Аналізує вибір свій та інших осіб з позиції користі й задоволення (радість) для здорового, безпечного життя.
  •                    Виявляє зацікавлення до тривалої систематичної діяльності (хобі, спорт, мистецтво, навчання тощо) й наполег- ливість у досягненні мети.
  •                    Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби .
  •                    З допомогою моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття.

- З допомогою досліджує та обговорює чинники, котрі впливають на стан здоров’я і розвиток організму, зокрема профілактичні заходи щодо інфекційних і неінфекційних захворювань.

 

17

Рухова активність.

Переваги активного способу життя. Попередження спортивних травм. Допінги та здоров’я.

18

Корисний відпочинок.

Стрес і здоров’я. Активний і пасивний відпочинок. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну.

19

Профілактика «шкільних» хвороб.

Постава і здоров’я. Вправи для профілактики порушень постави, збереження гостроти зору.

20

Профілактика інфекційних захворювань.

Симптоми інфекційних захворювань. Шляхи зараження і способи захисту. Інфекції, що передаються через кров. ВІЛ-інфекція і СНІД. Як ВІЛ НЕ передається.

 

РОЗДІЛ 5. СОЦІАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я

  •                    З допомогою демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями і правилами в соціальному і природному середовищі
  •                    Бережливо ставиться до власного майна та майна інших осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна
  •                    Застосовує вербальні й невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації.
  •                    З допомогою пояснює вплив спілкування на складники здоров’я, безпеки і добробуту
  •                    Застосовує вербальні і невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації
  •                    Протидіє проявам тиску, агресії, маніпуляції й неповаги щодо себе та інших осіб.
  •                    Розрізняє складники особистого простору, поважає свій і чужий особистий простір під час спілкування.

- З допомогою виокремлює інформацію та обговорює ситуації булінгу, зокрема кібербулінгу

 

21

Суспільні норми

Для чого потрібні правила. Закони і моральні норми. Конвенція ООН про права дитини. Обов’язки дитини у суспільстві.

22

Умови ефективного спілкування.

Чинники, що впливають на порозуміння між людьми. Уміння слухати і говорити.

23

Як відстояти себе.

Стилі спілкування. Переваги упевненої поведінки.

24

Спілкування з дорослими.

Особистий простір. Взаємодопомога у родині. Дорослі, яким я довіряю.

25

Спілкування з однолітками.

Дружба в житті людини. Конфлікти між однолітками. Ознаки булінгу і кібербулінгу. Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі.

26

Узагальнення і систематизація знань з теми «Соціальне здоров’я»

РОЗДІЛ 6. БЕЗПЕКА У ПОБУТІ І ДОВКІЛЛІ

  •                    Діє за алгоритмом відповідно до інструкцій у небезпечних ситуаціях.
  •                    Обґрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті та в громадських місцях.
  •                    З допомогою розпізнає ймовірні небезпеки природного, техногенного, соціального характеру й побутового походження
  •                    Прогнозує наслідки своїх дій в непередбачуваних і надзвичайних ситуаціях.
  •                    З допомогою моделює послідовність дій у небезпечних ситуаціях природного, техногенного, соціального і побутового походження.
  •                    Аналізує негативний вплив недотримання правил/інструкцій безпечної поведінки на збереження життя і здоров’я .
  •                    Обирає продукти харчування, способи проведення дозвілля, відповідний одяг тощо, які приносять задоволення й користь для здоров’я, безпеки й добробуту.
  •                    Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби.

 

27

Профілактика пожеж .

Умови горіння. Пожежна безпека оселі.

28

Дії під час пожежі.

Причини виникнення побутових пожеж. Способи гасіння невеликих пожеж. Захист органів дихання під час пожежі. Безпечна евакуація з оселі і приміщення школи.

29

 Безпека вдома.

Ризики побутового травмування. Правила поведінки у ліфті. Ризики телефонного, телевізійного та інтернет шахрайства.

30

Безпека надворі.

Перебування надворі без дорослих.

31

Стихійні лиха.

Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Засоби порятунку.

32

Відпочинок на природі.

Правила купання у водоймах. Перша допомога потерпілим на воді, у разі теплового або сонячного удару.

РОЗДІЛ 7. РАЦІОНАЛЬНЕ ВИКОРИСТАННЯ РЕСУРСІВ

  •                    Обґрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті та в громадських місцях.
  •                    Розпізнає ймовірні небезпеки природного, техногенного, соціального характеру й побутового походження.
  •                    Аналізує взаємозв’язок між потребами людини та обмеженістю ресурсів.
  •                    З допомогою облаштовує потребу ощадливого використання ресурсів і повторної переробки вторинної сировини.
  •                    Обґрунтовує обмеженість ресурсів (зокрема часу, здоров’я, фінансів.
  •                    Відбирає ресурси для повторної переробки.
  •                    Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби.

 

33

Земля – наш спільний дім.

Довкілля і технічний прогрес. Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров’я людини. Способи збереження природного середовища.

34

Культура споживання.

Потреби людини та обмеженість ресурсів. Поведінка відповідального споживача. Повторне використання. Сортування та утилізація відходів.

35

Узагальнення і систематизація знань з теми «Безпека в побуті і довкіллі»

 

 

docx
Додано
17 жовтня
Переглядів
182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку