Індивідуальний навчальний план
для учня/учениці 6 класу _______________________(прізвище, ім’я )
який/яка здобуває освіту за сімейною (домашньою) формою навчання
ГЕОГРАФІЯ
6 клас
План складено за
модельною навчальною програмою «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт.. Запотоцький С. П., Карпюк Г. І., Гладковський Р. В., Довгань А. І., Совенко В. В., Даценко Л. М., Назаренко Т. Г., Гільберг Т. Г., Савчук І. Г., Нікитчук А. В., Яценко В. С., Довгань Г. Д.. Грома В. Д., Горовий О. В.).
№ п/п |
Зміст уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
Дата/ час проведення консультацій, видів контролю |
1 |
Вступ
Розділ І. «Земля на глобусі й карті»
Тема 1 «Глобус – модель Землі».
Тема 2 «Зображення Землі на карті». |
Учень/учениця:
розуміє причини розмаїття природи та певні її закономірності;
з’ясовує і пояснює значення географічних знань у житті людини;
здійснює пошук географічної інформації з різних джерел;
логічно структурує власне повідомлення;
презентує результати своєї роботи у запропонований спосіб;
розпізнає з допомогою вчителя пізнавальну географічну проблему у запропонований спосіб;
взаємодіє в групі для розв’язанням навчальної проблеми відповідно до своєї ролі;
знаходить, збирає і зберігає географічні дані різних типів;
критично оцінює географічну інформацію, отриману з різних джерел;
використовує карту, картографічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для організації власних географічних досліджень.
Учень/учениця:
розуміє зміст поняття «геоїд»;
досліджує об’єкти і явища, використовуючи відповідні моделі, зокрема й цифрові;
використовує глобус як джерело інформації;
пояснює як рухи Землі впливають на її природу й життя людей;
добирає математичний апарат для розв’язання навчальних завдань;
здійснює пошук самостійно або з допомогою вчителя інформації географічного змісту на глобусі.
Учень/учениця:
використовує карту як джерело інформації;
використовує картографічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для організації власних географічних досліджень;
співвідносить інформацію на карті, плані, глобусі та космознімку;
добирає математичний апарат для розв’язання навчальних завдань;
використовує вміння перетворювати й представляти різні види масштабів;
логічно структурує власне повідомлення;
з’ясовує і пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб значення сучасних картографічних зображень в житті людини;
пропонує правила взаємодії в групі і дотримується їх. |
Жовтень
організа-ція роботи,
онлайн-тест |
2 |
Розділ ІІ. «Оболонки Землі»
Тема 1 «Літосфера»
|
Учень/учениця:
розуміє зміст понять «літосфера», «літосферна плита», «землетрус», «епіцентр землетрусу», «вулкан», «кратер», «жерло», «гейзер», «сейсмічний пояс», «ерозія», «зсув», «вивітрювання», «абсолютна і відносна висота точок», «горизонталь», «мінерал», «гірська порода»;
розрізняє гори і рівнини за висотою,види вивітрювання та ерозії, гірські породи з знаходить, показує на картах і позначає на контурній карті вулкани (Етна, Мауна-Кеа, Карадаг), гори (Гімалаї, Карпати, Кримські), рівнини (Амазонська низовина, Східно-Європейська рівнина, Бразильське плоскогір’я, Придніпровська височина, Придніпровська низовина) відповідно до навчального завдання;
використовує фізичну карту як джерело інформації; здійснює пошук географічної інформації з різних джерел;
використовує картографічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для моделювання, організації власних географічних досліджень; створює самостійно / вгрупі, з допомогою вчителя чи інших осіб матеріальні навчальні моделі для дослідження процесів у літосфері;
встановлює з допомогою вчителя взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються у літосфері;
використовує здобуті знання і набутий досвід для збереження життя й здоров’я свого та інших людей під час землетрусу, виверження вулкану, утворення зсуву;
складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження;
презентує результати своєї роботи у запропонований спосіб.
|
Грудень
Онлайн -консуль-тація,
Діагностувальна робота |
3 |
Тема 2 «Атмосфера»
|
Учень/учениця:
розуміє зміст понять «атмосфера», «озоновий шар», «амплітуда температур повітря», «середні температури», «атмосферний тиск», «сила вітру», «бриз», «погода», «теплові пояси», «клімат»;
розрізняє абсолютну і відносну вологість повітря, види хмар, види опадів;
планує географічне дослідження процесів в атмосфері з допомогою вчителя;
моделює атмосферні явища самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб;
добирає математичний апарат для розв’язання навчальних завдань; будує графічні моделі: графік зміни температури повітря, розу вітрів, діаграми хмарності, опадів;
виконує з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження, фіксує одержані результати;
представляє результати дослідження у запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових пристроїв;
аналізує з допомогою вчителя результати досліджень атмосфери за запропонованими критеріями; представляє самостійно або з допомогою вчителя інформацію про погоду і клімат в різних формах; встановлює з допомогою вчителя взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються в атмосфері;
обирає самостійно або з допомогою вчителя ідеї, способи, засоби для розв’язання навчальної / життєвої проблеми щодо погодних явищ;
використовує фізичну, кліматичну карту як джерело інформації;
використовує картографічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для організації власних географічних досліджень;
використовує термометри, барометри, гігрометр, флюгер для визначення характеристик погоди; визначає та розпізнає самостійно або з допомогою вчителя види хмар;
використовує самостійно або з допомогою вчителя здобуті знання і набутий досвід для розв’язання життєвої проблеми, наводить приклади подолання спільними зусиллями громади (жителів вулиці, села, міста) наслідків стихійних атмосферних явищ і процесів;
дотримується правил безпечної поведінки під час грози, граду, ожеледі, урагану та інших несприятливих природних явищ; виявляє емоційно-ціннісне ставлення до власних географічних досліджень;
добирає математичний апарат для розв’язання навчальних завдань. |
|
4 |
Тема 3 «Гідросфера»
Тема 4 «Біосфера та ґрунти»
Тема 5 «Природні комплекси»
Тема 6 «Антропосфера».
|
Учень/учениця:
розуміє зміст понять «гідросфера», «море», «затока», «протока», «солоність океану», «річкова долина», «річкова система», «басейн річки», «вододіл», «режим річки», «озеро», «водосховище», «канал», «болото», «льодовик», «багаторічна мерзлота», «підземні води», «мінеральні води», «термальні води»;
розрізняє частини Океану, види руху води в океанах, елементи річкової долини, види живлення річок, види озерних улоговин, льодовиків, підземних вод;
знаходить, показує на картах і позначає на контурній карті Чорне, Азовське, Середземне моря; Керченську, Гібралтарську,Магелланову, Берингову протоки; Біскайську, Бенгальську затоки; острови Велика Британія, Гренландія,Мадагаскар, Джарилгач; півострови Скандинавський, Кримський, Аравійський, Індостан; Маріанську западину; річки Дніпро, Дунай, Ганг, Ніл, Амазонка; озера Шацькі, Каспійське, Байкал відповідно до навчального завдання;
встановлює з допомогою вчителя взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються в гідросфері, унаслідок взаємодії гідросфери з літосферою;
розпізнає з допомогою вчителя пізнавальну проблему щодо використання водних ресурсів, охорони водних об’єктів у запропонованій ситуації; обирає самостійно або з допомогою вчителя ідеї, способи, засоби для розв’язання життєвої проблеми щодо безпечної поведінки під час повеней, катастрофічних паводків, льодоставу й льодоходу, шторму, цунамі, перебування на березі водойми, руху болотистою місцевістю;
використовує самостійно або з допомогою вчителя здобуті знання і набутий досвід для розв’язання життєвої проблеми, наводить приклади подолання наслідків стихійних явищ і процесів у гідросфері;
з’ясовує і пояснює з допомогою вчителя значення знань прогідросферу в житті людини, підприємницькій діяльності;
формулює з допомогою вчителя чи інших осіб очікувані результати дослідження;
виявляє емоційно-ціннісне ставлення до наслідків впливу людини на гідросферу;
добирає математичний апарат для розв’язання навчальних завдань.
Учень/учениця:
розуміє зміст понять «біосфера», «тип ґрунту», «ареал»;
використовує самостійно або з допомогою вчителя уявлення про взаємозв’язки об’єктів і явищ в біосфері для розв’язання запропонованої життєвої / навчальної проблеми; бере активну участь у комунікації, використовуючи прийоми комунікативної взаємодії;
представляє самостійно або з допомогою вчителя інформацію про ґрунти своєї місцевості;
характеризує з допомогою вчителя чи інших осіб властивості ґрунтів, використовуючи відповідну наукову термінологію;
презентує приклади власного досвіду зі збереження тваринного, рослинного світу та ґрунтів своєї місцевості;
використовує самостійно або з допомогою вчителя уявлення про взаємозв’язки об’єктів і явищ у біосфері для розв’язання запропонованої життєвої проблеми.
Учень/учениця:
розпізнає самостійно або з допомогою вчителя ті із запропонованих проблем щодо природних комплексів, які можна розв’язати дослідницьким способом;
розуміє значення співробітництва у розв’язанні навчальної проблеми;
взаємодіє в групі для розв’язання навчальної проблеми;
встановлює самостійно або з допомогою вчителя певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами.
Учень/учениця:
пояснює зміст поняття «антропосфера»;
обирає з допомогою вчителя чи інших осіб наукове пояснення існуванню зони контакту людини з природою;
взаємодіє в групі для розв’язання навчальної проблеми;
створює самостійно / в групі чи з допомогою інших осіб презентації щодо впливу людини на компоненти географічної оболонки в запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв;
використовує наукові факти для формулювання власних суджень щодо зв’язків антропосфери з іншими оболонками Землі; оцінює взаємозв'язок людини з іншими сферами навколишнього середовища;
пропонує власні заходи зі збереження природного середовища своєї місцевості.
|
Березень
Консуль-тація, тест онлайн.
Травень
Консуль-тація, тест онлайн.
|
5 |
Підсумкова перевірка знань |
Перевірка знань і умінь, які учень здобув протягом навчального року |
Травень Діагностувальна робота |