Я досліджую світ
Відповідальний за адаптацію навчальної програми на ІІ семестр:
№ п/п |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Моніторинг
|
||||
|
Розділ 3. Природа (продовження) |
|
|||||
49 |
Особливості природи Південної Америки (с. 9-10). |
За допомогою асистента вчителя та карти називає назви материків, океанів; за допомогою зразків,підказок розповідає про різноманітність природи материків, знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання. |
|
||||
50 |
Рослинний і тваринний світ Південної Америки (с. 11-13). |
||||||
51 |
Особливості природи Австралії (с. 14-15). |
||||||
52 |
Рослинний і тваринний світ Австралії (с. 16-18) |
||||||
53 |
Особливості природи Антарктиди (с. 19-20). |
||||||
54 |
Повторення та закріплення матеріалу. |
||||||
55 |
Діагностувальна робота.Материки та океани. |
||||||
56 |
Аналіз діагностувальної роботи |
|
|
||||
57 |
Україна на карті світу. Карта України.Наш край на глобусі та карті. (с. 21-22). |
За допомогою асистента вчителя показує на карті України і називає місцевість свого проживання, називає природні ресурси України (водні, ґрунтові, корисні копалини, рослинні і тваринні) і пояснює їх значення для громадян нашої держави, за зразком наводить приклади і описує природні угруповання своєї місцевості за планом (назва угруповання, рослини і тварини угруповання, зв’язки між ними, значення угруповання для людини) за допомогою ілюстрацій розпізнає і називає рослини, тварин, гриби своєї місцевості (по 3-4 представники) , моделює зв’язки між ними, за зразком і за допомогою асистента вчителя розповідає про найважливіші природні об’єкти України,своєї. За зразком та планом характеризує значення 2-3 видів корисних копалин для економіки нашої країни і добробуту її громадян; природну зону України за планом; мешканців природного угруповання, їхні зв’язки між собою і неживою природою, за допомогою асистента вчителя пояснює залежність між умовами природної зони та її мешканцями, особливостями праці і побуту людей, які в ній проживають, спостерігає сезонні явища у природі своєї місцевості, за планом характеризує зміни в неживій і живій природі та в діяльності людей, які при цьому відбуваються, за допомогою асистента вчителя аналізує зв’язки в природних угрупованнях (організмів між собою, організмів із неживою природою); традиції, що відображують ставлення українців до природи, за зразком та ілюстраціями складає ланцюги живлення; діє у довкіллі, не завдаючи шкоди природі, за допомогою навідних питань дає відповіді щодо різноманітності і цінності природи України, усвідомлює відповідальність за стан природи у місцевій громаді виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи. |
|
||||
58 |
Форми земної поверхні в Україні та в рідному краї (с. 23-24). |
||||||
59 |
Найважливіші природні об’єкти України,своєї місцевості. |
||||||
60 |
Корисні копалини України й рідного краю (с. 25-26). |
||||||
61 |
Водойми (с. 27-28). |
||||||
62 |
Річки, озера і болота України та рідного краю (с. 29-30). |
||||||
63 |
Чорне та Азовське моря. Охорона природи (с. 31-32). |
||||||
64 |
Грунти України та рідного краю (с. 33-34). |
||||||
65 |
Природні зони України. Природна зона мішаних лісів (с. 35-38). |
||||||
66 |
Господарська діяльність людей у зоні мішаних лісів. Охорона природи (с. 39-41). |
||||||
67 |
Природна зона лісостепу (с. 42-43). |
||||||
68 |
Господарська діяльність людей у зоні лісостепу. Охорона природи (с. 44-45). |
||||||
69 |
Природна зона степу (с. 46-48). |
||||||
70 |
Господарська діяльність людей у зоні степу. Охорона природи (с. 49-51 |
||||||
71 |
Українські Карпати (с. 52-54). |
||||||
72 |
Кримські гори (с. 55-57). |
||||||
73 |
Повторення та закріплення матеріалу. |
||||||
74 |
Діагностувальна робота. Природа України. |
||||||
75 |
Аналіз діагностувальної роботи. |
||||||
76 |
Сезонні зміни в природі України та народні традиції, пов’язані з ними.Дослідження.Складання календаря народних свят,пов’язаних із сезонними змінами. |
||||||
77 |
Природні угруповання.Вправляння.Моделювання зв’язків у природному угрупованні.Складання характеристики природного угруповання своєї місцевості. (с. 61-63). |
|
|
||||
|
Розділ 4. Людина і природа
|
|
|||||
78 |
Взаємозв’язки між людиною, природою і рукотворним світом (с. 64-66). |
За допомогою асистента вчителя наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв, за допомогою ілюстрацій має уявлення про машини і механізми (транспортні засоби, побутові прилади тощо), за зразком пояснює, як властивості матеріалів зумовлюють їх використання, спостерігає за роботою машин, побутових приладів, за допомогою інструкцій дотримується основних правил безпечного користування електроенергією, побутовими пристроями і приладами (праска, електрична чи газова плита, та ін), за зразком розповідає про вирощування рослин, догляд за свійськими тваринами; про винаходи людства і професії, пов’язані з пізнанням природи, її використанням і збереженням (фізик, шахтар, інженер, природозахисник та інші), за допомогою асистента вчителя і ґаджетів здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій, бере участь в обговоренні безпечного й доцільного використання знань про природу, матеріали, технології, за допомогою асистента вчителя моделює самостійно/у групі зв’язки «природа – людина», «природа-рукотворний світ», «людина – рукотворний світ» і складає розповідь за створеною моделлю. |
|
||||
79 |
Рукотворний світ – світ створений працею людини (с. 67-69). |
||||||
80 |
Властивості матеріалів, їх використання в різних сферах діяльності людини . Дослідження властивостей матеріалів. Складання колекції виробів,виготовлених з певного матеріалу. (с. 70-72). |
||||||
81 |
Машини і механізми. Спостереження роботи машин та механізмів(за моделями під час віртуальних чи реальних екскурсій) (с. 73-74). |
||||||
82 |
Рослинництво. Дослідження. Продукція місцевого виробництва та ресурси для її виготовлення. (с. 75-77). |
||||||
83 |
Тваринництво (с. 78-79). |
||||||
84 |
Винаходи людства, підказані природою (с. 80-82). |
||||||
85 |
Вплив діяльності людини на природу . Захист і збереження природи-обов’язок кожного громадянина.(с. 83-85). |
||||||
86 |
Екологічні проблеми планети . Забруднення довкілля.(с. 86-88). |
||||||
87 |
Природоохоронні заходи . Створення природоохоронних територій. Ощадливе використання ресурсів.(с. 89-91). |
||||||
88 |
Правила поведінки в природі. Моделювання зв’язків між природою,людиною та рукотворним світом. (с. 92-94). |
||||||
89 |
Діагностувальна робота. Людина і природа. |
||||||
90 |
Аналіз діагностувальної роботи. |
|
|
||||
|
Розділ 5. Людина в суспільстві
|
|
|||||
91 |
Громадянські права та обов’язки (с. 95-97). |
Учень має уявлення про права та обов’язки; право на життя; рівноправність людей, право кожного на захист, любов і піклування; право на працю, захист, відпочинок; право наосвіту, за допомогою асистента вчителя знає зміст основних символів держави (Гімн, Прапор, Герб, рідна мова); зміст народних символів; виявляє інтерес до пізнання символіки інших держав; має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення, про довкілля та культурну спадщину; за допомогою асистента вчителя, цікавиться історією і культурою свого краю; за допомогою асистента вчителя накопичує відповідну інформацію наводить та оцінює приклади позитивного й негативного ставлення до старших і молодших, за допомогою ілюстрацій знає про можливі правопорушення серед дітей; за зразком та ілюстраціями наводить приклади, відповідальності за скоєні правопорушення; розмірковує, як правильно розпоряджатися кишеньковими грошима. |
|
||||
92 |
Основні символи держави України (с. 98-100). |
||||||
93 |
Державні та народні символи інших країн (с. 101-103). |
||||||
94 |
Бережи свій рідний край. Турбота кожного про оточення,про довкілля,про історичну та культурну спадщину. Пам’ятки твого краю. (с. 104-105). |
||||||
95 |
Правопорушення, поширені серед дітей. Приклади правопорушень та юридична відповідальність за скоєння. (с. 106-108). |
||||||
96 |
Соціальні ролі людини. Розкриття взаємозв’язків між людьми у процесі виконання соціальних ролей(продавець-покупець,лікар-пацієнт,пасажир-водій).Рольові ігри «Супермаркет»,»Я-рятівник» (с. 109-110). |
||||||
97 |
Гроші. Бюджет. Заощадження. |
|
|
||||
|
Розділ 6. Людина і світ |
|
|
||||
|
|
||||||
98 |
Земля – домівка людства (с. 113-114). |
Учень має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, та необхідність толерантного ставлення до різноманітності культур, звичаїв народів; за допомогою асистента вчителя виявляє інтерес і повагу до різних культур і звичаїв, наводить приклади співробітництва України з іншими країнами щодо проблем охорони природи, енергозбереження, безпечного життя, запобігання стихіям; цікавиться іншими країнами, країнами-сусідами; виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях |
|
||||
99 |
Найближчі країни – сусіди України (с. 115-117 |
||||||
100 |
Проєкт «Уявна подорож до країни, з якою межує Україна» (с. 117). |
||||||
101 |
Міжнародне співробітництво України в питаннях охорони природи і культури. Внесення кожної людини у збереження різних культур та природних багатств.(с. 118-120). |
||||||
102 |
Діагностувальна робота. Людина і світ. |
|
|
||||
103 |
Аналіз діагностувальної роботи. |
|
|
||||
104 |
Повторення та закріплення матеріалу. |
|
|
||||
105 |
Узагальнення знань учнів. Підсумок за рік. |
|
|
||||