Індивідуальний навчальний план з «Біології» для 9 класу за сімейною (домашньою) формою навчання

Про матеріал
Індивідуальний навчальний план з «Біології» для 9 класу за сімейною (домашньою) формою навчання
Перегляд файлу

Затверджую

 Директор _________

 ______________ П.І.Б

 

Індивідуальний навчальний план

з «Біології»

Учня 9 класу _____________________П.І.Б.,

Який/яка здобуває освіту за сімейною (домашньою) формою навчання

 

План складено згідно програми затвердженої Наказом міністерства освіти і науки України від 07.06. 2017 №804

 

 

Теми навчальних занять

Дата/час проведення консультацій,

видів контролю

Вступ

Біологія як наука. Предмет біології, її основні галузі та місце серед інших наук. Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень.

 

Тема 1. Хімічний склад клітини та біологічні молекули

Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки. Органічні молекули. Біологічні макромолекули – біополімери. Білки, їхня структурна організація та основні функції. Ферменти, їхня роль в клітині. Вуглеводи та ліпіди. Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації. Макроергічні сполуки, АТФ. Поняття про перетворення енергії та реакції синтезу в біологічних системах. Молекулярні мотори.

Лабораторні дослідження: Вивчення властивостей ферментів.

Практичні роботи № 1.  Розв'язання елементарних вправ зі  структури білків та нуклеїнових кислот.

Тема 2. Структура клітини

Методи дослідження клітин, типи мікроскопії. Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана, цитоплазма та основні клітинні органели. Ядро, його структурна організація та функції. Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина.

Демонстрування моделей –аплікацій, що ілюструють будову клітини, мікропрепаратів клітин рослин і тварин.

Лабораторні дослідження Рух цитоплазми в клітинах рослин. Явище плазмолізу та деплазмолізу у рослинній клітині.

 Лабораторні роботи 1. Вивчення будови клітин.  2. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин

 

Консультація з розділу: «Хімічний склад клітини та біологічні молекули. Структура клітин».

 

Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділу: «Хімічний склад клітини та біологічні молекули. Структура клітин».

 

Тема 3. Принципи функціонування клітини

Обмін речовин та енергії. Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах. Біохімічні механізми дихання. Фотосинтез: світлова та темнова фаза. Хемосинтез. Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах.

Лабораторні дослідження Виділення кисню зеленою рослиною в процесі фотосинтезу

Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації.

Гени та геноми. Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів. Транскрипція та основи її регуляції. Основні типи РНК. Генетичний код. Біосинтез білка. Подвоєння ДНК; репарація пошкоджень ДНК. Ділення клітин: клітинний цикл, мітоз та мейоз. Рекомбінація ДНК. Генетичне та епігенетичне спадкування. Статеві клітини та запліднення. Закономірності індивідуального розвитку.                                                                                                                                               Лабораторні дослідження: Вивчення фаз мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі)  Вивчення стадій перебігу ембріогенезу (на прикладі амфібій)               

Практичні роботи 1.Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції

 

Консультація з розділу: «Принципи функціонування клітини. Збереження та реалізація спадкової інформації.».

 

Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділу: «Принципи функціонування клітини. Збереження та реалізація спадкової інформації»

 

Тема 5. Закономірності успадкування ознак

Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип. Алелі. Закони Менделя. Ознака як результат взаємодії генів. Зчеплення генів. Кросинговер. Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю. Форми мінливості. Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій. Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування.Сучасні методи молекулярної генетики

Демонстрування схем схрещування, що ілюструють основні генетичні закономірності.

Лабораторні дослідження Вивчення мінливості у рослин і тварин.

Практичні  роботи 2. Складання схем схрещування.

Тема 6. Еволюція органічного світу

Популяції живих організмів та їх основні характеристики. Популяційна генетика. Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін. Механізми видоутворення. Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна.  Докази еволюції живої природи. Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції. Еволюція людини. Механізми антропогенезу. Етапи еволюції людини. Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя.

 

Консультація з розділу: «Закономірності успадкування ознак. Еволюція органічного світу ».

 

Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділу: «Закономірності успадкування ознак. Еволюція органічного світу ».

 

Тема 7.  Біорізноманіття

Основи еволюційної філогенії та систематики. Основні групи організмів: віруси, бактерії, археї, еукаріоти. Огляд основних еукаріотичних таксонів.  Практичні роботи 3.Порівняння будови та процесу розмноження клітинних та неклітинних форм життя.

Тема 8.  Надорганізмові біологічні системи                                                                           Поняття про екосистему. Різноманітність екосистем. Харчові зв’язки,  потоки енергії та колообіг речовин у екосистемах. Біотичні, абіотичні  та антропогенні фактори. Стабільність екосистем та причини її порушення. Біосфера як цілісна система. Захист та збереження біосфери, основні заходи щодо охорони оточуючого середовища.                                                               Практичні роботи 4.Розв’язування задач з екології.                                          Проект Виявлення рівня антропогенного впливу в екосистемах своєї місцевості.                                                                                                                           

Тема 9. Біологія як основа біотехнології та медицини                                       Одомашнення рослин та тварин. Поняття про селекцію. Огляд традиційних біотехнологій. Основи генетичної та клітинної інженерії. Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині. Генетично-модифіковані організми.                                                                                                        Практичні роботи 5.Порівняння природного, штучного добору та генетичної модифікації

 

Узагальнення Основні загальні властивості живих систем.

 

Консультація з розділу: «Біорізноманіття. Надорганізмові біологічні системи. Біологія як основа біотехнології та медицини ».

 

Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділу: «Біорізноманіття. Надорганізмові біологічні системи. Біологія як основа біотехнології та медицини ».

 

 

 

 

 

      Ознайомлена, згодна ___________________

     

      Дата __________________

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 9 клас, Планування
Додано
25 березня
Переглядів
38
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку