Індивідуальний навчальний план з курсу «Пізнаємо природу» для 6 класу за сімейною (домашньою) формою навчання

Про матеріал
Індивідуальний навчальний план з курсу «Пізнаємо природу» для 6 класу за сімейною (домашньою) формою навчання
Перегляд файлу

Затверджую

 Директор _________

 ______________ П.І.Б

 

 

Індивідуальний навчальний план

з «Пізнаємо природу»

Учня 6 класу _____________________П.І.Б.,

Який/яка здобуває освіту за сімейною (домашньою) формою навчання

 

План складено на основі модельної навчальної програми  «Пізнаємо природу» 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Коршевнюк Т.В.)

 

Теми навчальних занять

Дата/час проведення консультацій,

видів контролю

ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ

Як розвиваються наукові знання про природу Природничі науки. Розвиток знань про природу, використання їх людиною. Видатні природодослідники України і світу.

 Як проводити дослідження об’єктів та явищ природи Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень природи. Вибір джерела знань про природу. Організація власних спостережень за природою. Моделювання у вивченні природи. Використання експерименту для отримання знань про природу Відповідальність природодослідника. Узагальнення. Пізнання природи – захоплююча, важлива і відповідальна справа.

Практичні завдання. Спостереження тіл та явищ природи (за вибором учнів). Вимірювання фізичних характеристик тіла різними способами. Добір інформації про об’єкт/явище природи у різних джерел (за вибором учнів). Планування і проведення спостереження об’єктів природи (за вибором учнів). Планування і проведення експерименту (за вибором учнів).

 Екскурсії (реальні, віртуальні) до хімічної чи біологічної лабораторії, музею науки, природничого музею

 

Відповідальність природодослідника. Узагальнення. Пізнання природи – захоплююча, важлива і відповідальна справа. Практичні завдання. Спостереження тіл та явищ природи (за вибором учнів). Вимірювання фізичних характеристик тіла різними способами. Добір інформації про об’єкт/явище природи у різних джерел (за вибором учнів). Планування і проведення спостереження об’єктів природи (за вибором учнів). Планування і проведення експерименту (за вибором учнів). Екскурсії (реальні, віртуальні) до хімічної чи біологічної лабораторії, музею науки, природничого музею

Тема 2. ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА

З чого складаються та як використовуються речовини Молекули, атоми. Різноманітність речовин. Метали і неметали, їх властивості та історія використання людиною. Речовини природного походження і створені людиною, їх застосування. Розчини: склад і виготовлення. Розчини у природі і побуті. Використання речовин і знань про їхні властивості.

Які зміни відбуваються з тілами й речовинами Різноманітність явищ: механічні, електричні, магнітні, хімічні. Механічні явища. Реактивний рух у природі і техніці. Cила пружності. Виштовхувальна сила (тіло в рідині). Плавання тіл. Переміщення тіл у воді й повітрі. Електричні явища. Електризація тіл. Статична електрика: причини виникнення, небезпека для здоров’я і способи захисту. Електричний струм. Електропровідність. Електричний ланцюг. Безпечне користування побутовими електроприладами. Виробництво і постачання електроенергії. Магнітні явища. Властивості й використання магнітів. Хімічні явища. Ознаки хімічних реакцій. Вивчені явища у природі, побуті, техніці, технологіях.

Узагальнення. Для дослідження тіл, речовин, явищ використовують спостереження, вимірювання, моделювання, експеримент, класифікування.

Практичні завдання. Моделювання молекул речовин. Дослідження розчинності речовин у воді. Виготовлення водного розчину з різним вмістом розчиненої речовини. Дослідження умов плавання тіл. Дослідження властивостей магнітів. Спостереження ознак хімічних явищ. Моделювання іграшок, які рухаються під дією реактивної сили. Спостереження статичної електрики, практикування способів захисту від цього явища. Складання простих електричних схем. Спостереження перетворення електричної енергії у світлову, теплову, механічну, звукову

Навчальний проєкт (орієнтовна тематика) Світ без електрики: переваги і недоліки. Хімічна мова. Складання картотеки речовин і хімічних явищ із найближчого оточення

 

 

 

Консультація з розділів: «ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ», «ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА»

 

Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділів: «ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ. ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА ». Контрольна робота.

 

Тема 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО ЗЕМЛЮ І ВСЕСВІТ

 

Які зв’язки між оболонками Землі й людиною

Зміни у гідросфері, атмосфері, літосфері, пов’язані з діяльністю людини. Природні ресурси. Енергія вітру, Сонця, води. Корисні копалини, їх різноманітність, поширення, використання. Охорона природних ресурсів. Ґрунти – цінний природний ресурс нашої країни. Склад і властивості ґрунту, роль у природі і використання людиною. Природні умови і господарська діяльність людини. Роль науки, техніки і технологій у природокористуванні. Природні умови і ресурси рідного краю, їхній зв'язок з господарською діяльністю людини. Традиції шанобливого ставлення українського народу до води, ґрунту, повітря.

З чого складається Всесвіт та як його досліджують Речовини Всесвіту. Сонячна система. Земля та інші планети Сонячної системи. Характеристики і рухи планет. Земля – жива планета. Малі небесні тіла. Зорі, сузір’я, галактики. Карта зоряного неба. Вплив космічних чинників на Землю. Дослідження Всесвіту. Розвиток уявлень про Всесвіт. Особливості відстаней і часу в космосі. Космонавтика в Україні. Здобутки і проблеми людства в освоєнні космічного простору й дослідженні Всесвіту.

Узагальнення. Земля – планета, що змінюється. Значення науки, техніки і технологій для пізнання природи Землі й проведення досліджень у Всесвіті. 

Практичні завдання. Ознайомлення з джерелами знань про небесні тіла (зоряними мапами й каталогами, комп’ютерними програмами, віртуальними планетаріями та обсерваторіями тощо). Спостереження за небом неозброєним оком і з допомогою приладів. Моделювання відносного розміру, розташування і руху планет, Місяця й Сонця в Сонячній системі. Спостереження за рухом Сонця, зміною фаз Місяця, зоряним небом

Екскурсія (реальна/віртуальна) до краєзнавчого музею, мінералогічного музею, синоптичної лабораторії, підприємства (промислове, аграрне тощо), обсерваторії, планетарію

Навчальні проєкти (орієнтовна тематика) Подорожуємо Місяцем. У пошуках життя на інших планетах

 Тема 4. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ ЗЕМЛІ

Хто такі мікроорганізми та як їх вивчають Мікросвіт і мікроскоп. Одна клітина – цілий організм. Різноманітність одноклітинних організмів, їх роль у природі й житті людини. Поняття інфекційних хвороб: причини розвитку і заходи профілактики.

Як розмножуються, розвиваються і ростуть організми Розмноження і розвиток тварин. Способи розмноження рослин. Схожість нащадків з батьками і відмінності між ними. Вплив середовища на ріст і розвиток організмів.

Що допомагає людині зорієнтуватись в різноманітті організмів Способи групування організмів. Наукова класифікація організмів. Поняття виду організмів. Історія життя на Землі.

 Як організми взаємодіють між собою та середовищем життя Екосистеми: компоненти й зв’язки між ними. Харчові ланцюги. Зміни в екосистемах: причини і наслідки. Біосфера – жива оболонка Землі. В.І. Вернадський – видатний український природодослідник. Компоненти біосфери і зв’язки між ними. Космічна роль зелених рослин. Різноманітність екосистем біосфери. Штучні екосистеми.

 Природні екосистеми України.

Узагальнення. Розмноження організмів забезпечує безперервність життя на Землі. Класифікація як спосіб впорядкування знань про різноманітність організмів. Екосистеми – цілісні системи.

Практичні завдання. Дослідження умов росту і розвитку рослин. Спостереження різноманітності насінин і плодів. Ознайомлення з викопними організмами, властивими певному періоду. Моделювання екосистеми. Дослідження екосистем своєї місцевості (виявлення компонентів і зв’язків між ними). Вирощування рослини з насінини й висаджування її. Виявлення і класифікація організмів на основі спостережень і використання простих дихотомічних ключів

 Екскурсії (реальні/віртуальні) до ботанічного саду, оранжереї, дендропарку, зоопарку, Будинку природи, природничого музею, на ферму тощо Навчальний проєкт (орієнтовна тематика) Невидимі друзі і вороги. Як спілкуються тварини. Існування і причини зникнення динозаврів. Живий світ в околицях моєї школи. Створення штучної екосистеми та підтримання її функціонування

 

 

Консультація з розділу: «Тема 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО ЗЕМЛЮ І ВСЕСВІТ Тема 4. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ ЗЕМЛІ».

 

Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділу: «Тема 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО ЗЕМЛЮ І ВСЕСВІТ Тема 4. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ ЗЕМЛІ ».

 

Тема 5. ПІЗНАЄМО ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ У ЙОГО СЕРЕДОВИЩІ  ІСНУВАННЯ

Що важливо знати про нервову систему, ріст і розвиток організму людини

Нервова система та органи чуття. Гігієна зору, слуху, нервової системи. Режим праці і відпочинку. Сон. 

Ріст і  розвиток організму людини.  Вплив навколишнього середовища на ріст і розвиток людини. 

Як знання, природа і техніка допомагають людині піклуватися

про здоров’я 

Залежність здоров’я від природних і технологічних чинників. 

Матеріали, техніка і технології для комфортного існування людини. Житло людини як штучна екосистема.  Використання технічних пристроїв і знань про власний організм задля підтримання і зміцнення здоров’я. 

Узагальнення.       Організм людини - цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище. Людина змінює середовище свого існування. 

Практичні завдання.

Ознайомлення з сучасними засобами дослідження організму людини. Самоспостереження:  вимірювання свого зросту.

Складання пам’ятки з  безпечного для організму  використання комп’ютера, смартфону та інших гаджетів.

Дослідження тіл, матеріалів і речовин у найближчому оточенні людини. Моделювання екосистеми житлового приміщення.

Навчальний проєкт (орієнтовна тематика).  Гаджети і здоров’я.

Як створити здорове середовище життя людини.

Ідеальне житло для сучасної людини

 

 

Консультація з розділу: «Тема5 ПІЗНАЄМО ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ У ЙОГО СЕРЕДОВИЩІ  ІСНУВАННЯ.».

 

Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділу: «Тема5. ПІЗНАЄМО ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ У ЙОГО СЕРЕДОВИЩІ  ІСНУВАННЯ»

 

Тема 6. ВЧИМОСЯ У ПРИРОДИ І ДБАЄМО ПРО ЇЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ

Як  людина  використовує  ідеї природи

Взаємодія природи і людини: від первісної до сучасної людини.

Природа, творчість, техніка.

Зміни середовища існування людини. Залежність життя й діяльності людини від природи. 

 Що  робить  людство  для збереження природи

Традиції українського народу щодо збереження природи.

Екологічні проблеми сучасності: причини і способи подолання. Енерго- і ресурсозбережувальні технології в житті людини, країни, планети.  Еко-звички.  Співпраця               України               з               іншими країнами у справі охорони природи.  Роль природничих наук  і технологій у збереженні природи. 

Узагальнення. Природні об’єкти як моделі для техніки і технологій. Взаємодія з природою задля її збереження.

Практичні завдання 

Моделювання рукотворного об’єкту (конструкції, виробу тощо)  за природним зразком.

Виявлення змін в екосистемах своєї місцевості внаслідок діяльності людини.

Складання  екологічного паспорту пришкільного/прибудинкового подвір’я.

Підбір рослин для озеленення певної ділянки (навчального кабінету, пришкільної чи прибудинкової території).

 Розроблення пам’ятки «Відповідальний споживач».

Спостереження природоохоронної діяльності людини в своїй місцевості.

Навчальний  проєкт  (орієнтовна тематика)

Заощадливо, безпечно, зручно.

Наука і мистецтво. Як змінювалось ставлення людини до природи у різні часи.

Збережемо природу у місці нашого проживання -  збережемо чистоту на планеті Земля

 

Консультація з розділу: «Тема 6. ВЧИМОСЯ У ПРИРОДИ І ДБАЄМО ПРО ЇЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ»

 

Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділу: «Тема 6. ВЧИМОСЯ У ПРИРОДИ І ДБАЄМО ПРО ЇЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ»

 

 

      Ознайомлена, згодна __________________

      Дата __________________

 

 

 

 

docx
Додано
25 березня
Переглядів
1952
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку