Індивідуальний план навчання з предмету «Пізнаємо природу» у 5 класах
( 40 годин, 2 години на тиждень)
№ |
Тема |
Кількість годин |
Очікувані результати |
Дізнаємося про Землю і Всесвіт |
|||
1 |
Чому важливо знати про рухи Землі, глобус і карти |
1 |
Учень вільно володіє географічними термінами, що стосуються вивчення особливостей руху Землі. Називає принципові відмінності між глобусом та картою. |
2 |
Навіщо Землі атмосфера |
1 |
Визначає термін атмосфера та може охарактеризувати шари атмосфери та її особливості. Визначає роль атмосфери у природі та житті людини. |
3 |
Спостерігаємо за погодою |
2 |
Учень дає визначення терміну «погода». Називає прилади спостереження за погодою. Характеризує погоду за планом. |
4 |
Що таке гідросфера Землі |
2 |
Учень дає визначення терміну «гідросфера». Називає основні характерні ознаки гідросфери, визначає її роль у природі та житті людини. |
5 |
Чим особлива літосфера Землі |
1 |
Учень дає визначення терміну «літосфера». Називає основні характерні ознаки літосфери, визначає її роль у природі та житті людини. |
6 |
Що відомо про Сонце і Місяць |
1 |
Учень знає термін «космічні тіла». Усвідомлює до якої групи космічних тіл відносять Сонце та Місяць. Надає описову характеристику для обох об’єктів. |
7 |
Земля – планета, що змінюється. Значення науки, техніки і технологій для пізнання природи Землі й проведення досліджень у Всесвіті |
2 |
Учень узагальнює вивчений матеріал. Вільно розмірковує на задану тему, наводить приклади з власного життєвого досвіду, додаткових джерел інформації. Висуває припущення щодо можливих досліджень Всесвіту. |
Вивчаємо живу природу Землі |
|||
8 |
Які властивості організмів та як їх вивчають |
1 |
Учень володіє терміном «організм». Називає методи досліджень організмів. Описує основні характеристики живих організмів |
9 |
Для чого та як живляться та дихають тварини |
1 |
Учень вільно володіє терміном «енергія». Описує суть живлення та дихання тварин через призму енергетичного балансу. |
10 |
Як живляться та дихають рослини |
1 |
Учень визначає термін «фотосинтез», «окиснення», «кореневе живлення», «мінеральне живлення». Формує логічний взаємозв’язок цих термінів. |
11 |
Досліджуємо опору і рух тварин і рослин |
2 |
Учень вільно характеризує рух тварин та рослин. Визначає принципову різницю у їх рухах. |
12 |
У чому полягають особливості грибів |
1 |
Учень описує та називає біологічні особливості грибів. Називає та розрізняє основні види грибів, характерні для нашої місцевості. |
13 |
Як організми взаємодіють із середовищем життя |
1 |
Учень володіє термінами «екологія» та «екосистема». Характеризує основні способи взаємодії живих організмів між собою. Усвідомлює складність взамозв’язків у природі. |
14 |
Які пристосування організмів до життя в наземно-повітряному середовищі |
1 |
Учень називає приклади організмів, що існують у наземно-повітряному середовищі та на їх прикладі описує основні пристосування. |
15 |
Як організми пристосувалися до життя у водному та ґрунтовому середовищах |
1 |
Учень називає приклади організмів, що існують у водному і ґрунтовому середовищах та на їх прикладі описує основні пристосування. |
16 |
Організм – цілісна система, яка взаємодіє з середовищем існування. Умови існування на Землі і пристосування до них організмів як причина різноманіття живих істот |
2 |
Учень узагальнює вивчений матеріал. Вільно розмірковує на задану тему, наводить приклади з власного життєвого досвіду, додаткових джерел інформації. Наводить приклади еволюційних змін в залежності від зміни умов оточуючого середовища. |
Пізнаємо організм людини в середовищі його існування |
|||
17 |
Із чого складається організм людини |
1 |
Учень розрізняє всі рівні організації живого. Називає основні системи органів у тілі людини. |
18 |
Які продукти необхідні для здорового харчування |
2 |
Учень називає основні нутрієнти. Вміє аналізувати склад продукту, що зображений на упаковці. Визначає основні принципи здорового харчування. |
19 |
Для чого та як ми дихаємо |
1 |
Учень визначає термін «дихання». Описує механізм дихання та його роль у функціонування організму людини. |
20 |
Які органи опору та руху має людина |
1 |
Учень розрізняє терміни «м’язи», «скелет». Називає два типи руху. Усвідомлює взаємозв’язок руху та дихання. |
21 |
Яка роль серця та кровообігу в організмі |
2 |
Учень пов’язує дві попередні теми із кровообігом. Та формує цілісне уявлення про роботу дихальної системи та системи кровообігу задля функціонування організму. |
22 |
Як людина пристосовується до середовища життя |
2 |
Учень наводить приклади пристосування людей, що мешкають у різних місцевостях. |
23 |
Що робити, аби здоровим жити |
1 |
Учень має сформовано думку щодо усіх складових здоров’я та ведення здорового способу життя. |
24 |
Організм людини - цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище. Людина змінює середовище свого існування |
2 |
Учень узагальнює вивчений матеріал. Вільно розмірковує на задану тему, наводить приклади з власного життєвого досвіду, додаткових джерел інформації. Наводить приклади впливу людини на навколишнє середовище. |
Вчимося у природи і дбаємо про її збереження |
|||
25 |
Як людина взаємодіє з природою |
1 |
Дитина наводить приклади взаємодії людини з природою. Описує негативний та позитивний вплив людини на природу. |
26 |
Поводимося екологічно грамотно |
2 |
Учень описує термін «екологічна грамотність». Формує правила бережливого ставлення до природи. |
27 |
Як долають екологічні проблеми сучасності |
1 |
Учень класифікує екологічні проблеми та розмірковує на тему наукових досягнень націлених на збереження оточуючого середовища. |
28 |
Відновлювальні джерела енергії |
1 |
Учень визначає термін «вичерпні джерела енергії». Наводить приклади роботи відновлювальних джерел енергії. |
29 |
Природні об’єкти як моделі для техніки і технологій. Взаємодія з природою задля її збереження |
2 |
Учень узагальнює вивчений матеріал. Вільно розмірковує на задану тему, наводить приклади з власного життєвого досвіду, додаткових джерел інформації. Наводить приклади взаємодії людини із природою. Описує наслідки цієї взаємодії, визначаючи негативний та позитивний вплив. |