Індивідуальний проєкт “ Орієнтовні зразки завдань для
формування вмінь учнів початкової школи, що
спрямовані на розвиток компетентності “вільне
володіння державною мовою” (мовно-літературна
освітня галузь)
У кого з вас є домашній улюбленець?
(Відповіді дітей.)
Слухаємо оповідання В. Сухомлинського «Покинуте кошеня»
ПОКИНУТЕ КОШЕНЯ
Хтось виніс із хати маленьке сіре кошенятко й пустив його на дорогу. Сидить кошеня та й нявчить. Бо хоче додому, до матусі. Проходять люди, дивляться на кошеня. Хто сумно хитає головою, хто сміється. Хто жаліє: бідне кошенятко, та й іде собі.
Настав вечір. Зайшло сонце. Страшно стало кошеняткові. Притулилося воно до куща та й сидить — тремтить. Поверталась із школи маленька Наталочка. Чує — нявчить кошеня. Вона не сказала ні слова, а взяла кошеня й понесла додому.
Пригорнулося кошенятко до дівчинки. Замуркотіло. Раде-радісіньке.
Розуміння тексту
1. Де сиділо кошеня?
А) у парку;
Б) на дорозі;
В) на лавочці.
2. До кого воно хотіло?
А) до Наталочки;
Б) до матусі;
В) до друзів.
3. До чого притулилося кошеня?
А) до куща;
Б) до дерева;
В) до землі.
4. Звідки поверталася Наталочка?
А) з дитсадка;
Б) зі школи;
В) з магазину.
5. Що зробила Наталочка?
А) нагодувала кошеня;
Б) понесла додому;
В) залишила на вулиці.
6. Чому дівчинка забрала кошення додому?
А) вона давно мріяла про кошеня;
Б) їй стало шкода котика;
В) Наталочка боялася, що з кошеням уночі станеться щось погане.
Мовне завдання
Доберіть до поданих слів слова, протилежні за значенням. Які це слова?
Виніс –
вечір –
бідне –
Робота з медіа.
Мама порадила Наталочці віднести кошеня до ветеринара і зробити тваринці потрібні щеплення. Дізнайся з медіа-джерел, які саме вакцини потрібні котикам.
Творче завдання
Напишіть невеличку розповідь (4-5 речень) про свого домашнього улюбленця.
Завдання, що реалізує даний проект:
Здобувач освіти:
взаємодіє з іншими особами усно, сприймає і використовує
інформацію для досягнення життєвих цілей у різних
комунікативних ситуаціях;
сприймає, аналізує, інтерпретує, критично оцінює
інформацію в текстах різних видів, медіатекстах та
використовує її для збагачення власного досвіду;
висловлює думки, почуття та ставлення, взаємодіє з іншими
особами письмово та в режимі реального часу, дотримується
норм літературної мови;
досліджує індивідуальне мовлення для власної мовної
творчості, спостерігає за мовними явищами, аналізує їх.