Індивідуальний проект Опис власного педагогічного досвіду «Формування творчих здібностей особистості вихованців на заняттях гуртка «Юні користувачі ПК»»

Про матеріал

навчально-виховна робота у гуртках ІКТ спрямована на залучення дітей шкільного віку для ознайомлення з основними напрямками професій інформаційних та комунікаційних технологій.

-участь у конкурсі юних користувачів персонального комп'ютера;

-участь у районному та обласному етапі конкурсі юних інформатиків, аматорів комп'ютерної техніки;

-підготовка презентацій для свят, конкурсів та інших масових заходів;

-представлення кращих робіт у масових засобах інформації;

-висвітлення результативності роботи у періодичних виданнях, на сайті закладу та інших засобах масової інформації.

Перегляд файлу

Тернопільський обласний комунальний інститут

післядипломної педагогічної освіти

 

 

Індивідуальний проект  

Опис власного педагогічного досвіду

 

«Формування творчих здібностей особистості вихованців на заняттях гуртка «Юні користувачі ПК»»

 

 

Слухача групи курсів підвищення кваліфікації

 

Тимошенка Юрія Олександровича,

керівника гуртків

Кременецького районного центру дитячої творчості

 

Науковий керівник 

БРИК Роман Степанович,

доцент кафедри методики викладання

навчальних предметів та освітнього

менеджменту ТОКІППО,

кандидат педагогічних наук

 

 

 

 

Тернопіль  2018

 

 

Анотація власного педагогічного досвіду

Тема досвіду: Формування творчих здібностей особистості вихованців на заняттях гуртка «Юні користувачі ПК».

Обєкт досвіду: Тимошенко Юрій Олександрович, керівник гуртків, стаж роботи 7 років.

Адреса досвіду: Кременецький районний центр дитячої творчості.

Мета досвіду: формування професійної компетентності для здійснення особистісного росту, ефективного розвитку творчих здібностей школярів шляхом залучення до новітніх інформаційних технологій.

Провідна ідея досвіду: спонукати до пізнання та вдосконалення, узагальнення й систематизація знань, умінь і навиків, здобутих на заняттях гуртка, задля розвитку новітніх інформаційних технологій.

 

Новизна досвіду: навчально-виховна робота у гуртках ІКТ спрямована на залучення дітей шкільного віку для ознайомлення з основними напрямками професій інформаційних та комунікаційних технологій.

  • участь у конкурсі юних користувачів персонального компютера;
  • участь у районному та обласному етапі конкурсі юних інформатиків, аматорів комп’ютерної техніки;
  • підготовка презентацій для свят, конкурсів та інших масових заходів;
  • представлення кращих робіт у масових засобах інформації;
  • висвітлення результативності роботи у періодичних виданнях, на сайті закладу та інших засобах масової інформації.


Обгрунтування актуальності досвіду

 

Минуле належить історії, майбутнє – це таємниця, а ця мить – подарунок.

Ось чому цю мить називають сьогоденням.

Ваша сила – віра в себе. Ваша свобода – відповідальність за власний розвиток.

Ваші здібності – культура самостворення. 

 

                                 А. Смоловик

 

Сьогодні у сучасному суспільстві, яке характеризується стрімкими змінами в різних сферах життя відбувається розвиток науково-технічного прогресу, який супроводжується глобальними змінами в процесах інформатизації. Відбувається швидкий розвиток нових інформаційних технологій в області візуальної культури: комп’ютерної графіки, web-дизайну, тривимірної графіки і анімації, міждисциплінарних форм сучасного мистецтва.

Саме завдяки комп’ютерній графіці мені хотілося б на заняттях зацікавити дітей до навчання та виховання, залучити до творчої діяльності не тільки всіх тих, хто бажає, а й тих, які не виявляють інтересу до неї. Розвивати пізнавальну діяльність гуртківців в умовах позашкільної роботи в індивідуальній роботі навчання.

Обдаровані діти – майбутній цвіт нації, інтелектуальна еліта,  гордість і честь України, її світовий авторитет. Тому перед кожним керівником гуртка  стоїть завдання, спрямоване на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом  створення оптимальних умов для всебічно обдарованої молоді.

Адже обдаровані гуртківці в майбутньому приносять велику користь суспільству, державі, є її гордістю. Тому перед суспільством, державою, школою і сім’єю постає проблема навчання і виховання таких дітей.

Використання технологій, розрахованих на роботу з персональним комп’ютером, обумовлене появою різних програмних засобів як професійного, так і напівпрофесійного призначення. Певною мірою це відноситься до комп’ютерної графіки, яка в даний час є однією зі сфер інформаційних технологій, що динамічно розвиваються.

Стрімкий розвиток обчислювальної техніки, поява персональних комп’ютерів та їх поширення    в    різні    сфери    матеріального    і    духовного    виробництва    призвели    до    масової діяльності, дозволяють поглибити професійний кругозір майбутніх фахівців до мистецтва та розвитку технічних дисциплін.

Широкі технічні можливості комп’ютера відкривають принципово нові можливості для виконання графічних робіт та навчання графічним дисциплінам. Комп’ютер стає надійним інструментальним засобом при виконанні найрізноманітніших зображень, автоматизуючи та спрощуючи графічну діяльність людини. Так само комп’ютер створює принципово нові умови для навчання графічним дисциплінам, вносячи суттєві корективи у традиційні технології навчання.

Практична значущість досвіду

У роботі приділяю велику увагу розвитку творчих здібностей молодших школярів, тому що, завдання кожного педагогічного працівника полягає в тому, щоб дбайливо ростити нові таланти, створюючи всі умови для їхнього розвитку та самореалізації.

На заняттях у нашому гуртку вихованці пізнають для себе багато чого нового та цікавого.  Для мене важливим  завданням є навчити їх самостійно здобувати знання, творчо мислити, формувати творчі здібності.

Саме в ігровій діяльності вихованець гуртка має можливість помріяти, проявити уяву, дає свободу творчості, на практиці застосовувати набуті знання не тільки з інформатики, але й з інших предметів.

Враховуючи вікові особливості гуртківців, їхні ін­тереси й здібності, на заняттях я використовую різні форми навчання: бесіди, лекції, практичні заняття. Програмою передбачена участь гуртківців в оформленні виставок, виготовленні альбомів, слайдів, буклетів, а також участь у фотовиставках.

Участь вихованців гуртка в  обласних та Всеукраїнських конкурсах сприяє їх естетичному вихованню, інтелектуальному та  духовному  розвитку, підготовці до професійної та громадської діяльності.

Практично на кожне заняття готую і пропоную  індивідуальне завдання такого обсягу, щоб частина його була виконана на уроці, інша – вдома. Завдання обираю нестандартні. Для того, щоб робота з обдарованими дітьми була більш результативною, співпрацюю з батьками.

Необхідні при цьому здібності будуть розвиватися як у школі, так і вдома. Тому проводжу з батьками обдарованої дитини індивідуальні бесіди, залучаю їх до різних конкурсів, виставок, захистів проектів, презентацій, створення Web-сайтів тощо. Адже батькам завжди приємно спостерігати, як їхня дитина демонструє свої знання, вміння, кмітливість.

Результатом використання ІКТ в навчально-виховному процесі є позитивна атмосфера роботи, бажання отримати гарні знання, вивчати щось нове, розширювати свої знання у сфері інформаційно-комунікаційних технологій.

Сьогодні діти, не знаючи як можна використати комп’ютер для отримання інформації, грають у комп’ютерні ігри або годинами спілкуються у «Контакті». Щоб змінити уявлення учнів про використання ІКТ, я залучаю їх до співпраці:

  •                       робота зі створенням сайтів: вдосконалення, поповнення матеріалами, спілкування у гостьовій книзі через www.ucoz.ru , www.wix.com, www.wordpress.co.ua, www.jimdo.com
  •                       робота над оформленням презентацій, стендів, створення фотографій та ін.;
  •                       інформування вихованців гуртка про цікаві та безкоштовні навчальні ресурси Інтернету, такі як https://prometheus.org.ua/ https://digitalworkshop-ua.withgoogle.com

наприклад, всесвітньо відомі музеї, галереї та створення повідомлень на навчальних і виховних заняттях ;

  •                       здійснення віртуальної подорожі до будь-якої країни світу або ж у світ техніки ;
  •                        підбір та обробка потрібної музики чи відеокліпу до презентацій, портфоліо та інших заходів.

На кожному занятті активізую зорову, слухову та рухову види пам’яті. Використовуються на занятті навчальні програми, які містять ігрові елементи, що розвивають уважність або реакцію. Особливо ефективно ці методи діють для дітей молодшого шкільного віку.

Головне завдання – зацікавити дітей, дати можливість самостійно творити, а це приводить  до захоплення таким видом діяльності, а в подальшому до глибоких і свідомих знань.

Основними формами проведення гурткових занять є:

- колективна  (робота з усім складом гуртка): лекція, бесіда, диспут, екскурсія тощо;

- групова   (практична робота, моделювання, постановка експерименту, ділова гра, змагання);

- індивідуальна  (робота з кожним вихованцем окремо).

Навчальний процес організований у вигляді розробки і реалізації кожним вихованцем  творчих мініпроектів: створення публікацій, навчальних презентацій, веб-сторінок, електронних підручників тощо.

Дітям цікаво застосовувати ІКТ на практиці, використовуючи відео-, аудіо- та фототехніку, працювати в Інтернеті, створювати необхідні для навчання програмні продукти, використовуючи різноманітні програмні засоби.

Завдяки проектній роботі є можливість використати матеріали для підготовки до уроків  участі у різноманітних конкурсах.

У своїй педагогічній діяльності, маю певні надбання. Написання методичних розробок: «Виготовлення моделі літаючого грузовика» , «Використання комп’ютерної графіки  на гуртках початкового технічного моделювання» та ін. Публікація матеріалів на освітньому порталі «Учительський журнал онлайн»: «Золоті правила користування комп’ютером», «Helpinformatik.com», «Методичний портал», «Абеткаland» та інше. Активна участь в районних і обласних семінарах, конкурсах.

Публікації гурткової роботи на сайті https://korustuvach-pk.jimdo.com. 

Саме вихованці гуртка є активними учасниками та призерами обласних та всеукраїнських конкурсів  змагань та виставок з інформаційно-комунікаційних технологій Всеукраїнської виставки-конкурсу «Наш пошук і творчість – тобі, Україно!» фотоконкурсу «Моя Україно!» та заочному конкурсі відеофільмів.

Зокрема, вихованець гуртка Сиротюк Валентин отримав Диплом третього ступеня, є переможцем Всеукраїнської виставки-конкурсу робіт учнів молодшого шкільного віку з початкового технічного моделювання  м. Київ 25 липня 2013р. Копко Вадим нагороджений дипломом за III місце у номінації «Портрет» Всеукраїнського фотоконкурсу «Моя Україно!» м. Київ 23 листопада 2017р.

Окрім цього спільно з вихованцем гуртка взяли участь у Всеукраїнському молодіжному хакатоні «XREALITYHACK 2018» в рамках відзначення 100-річчя позашкільної освіти відбувся 17-18 травня 2018 року у Луцьку та зайняв перше місце.

 


 

Нагороди, відзнаки:

роботи керівника гуртків

  1.               Нагороджений грамотою Департаменту освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації, керівника гуртка «Юних користувачів ПК» Кременецького районного центру дитячої творчості, за підготовку призера обласного конкурсу юних інформатиків, аматорів комп’ютерної техніки

Наказ від 12.12.2014р. №383

  1.               Нагороджений грамотою Департаменту освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації, керівника гуртка «Юних користувачів ПК» Кременецького районного центру дитячої творчості, за підготовку призера обласного конкурсу юних інформатиків, аматорів комп’ютерної техніки

Наказ від 02.12.2015р. №338

  1.               Нагороджений грамотою Управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації, керівника гуртків Кременецького районного центру дитячої творчості, за підготовку призера обласного конкурсу юних інформатиків, аматорів комп’ютерної техніки,присвяченого Дню гідності та свободи

Наказ від 14.11.2016р. №335

  1.               Нагороджений дипломом Управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації, керівника гуртків Кременецького районного центру дитячої творчості, за участь в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості»

Наказ від 03.03.2017р. №78

  1.               Нагороджений грамотою Тернопільського обласного комунального центру науково-технічної творчості та школярів учнівської молоді керівника гуртків Кременецького районного центру дитячої творчості, за вагомий внесок у справу виховання підростаючого покоління, формування майбутньої еліти держави, щедрість душі і високий професіоналізм та з нагоди 90-річчя руху юних техніків в Україні
  2.               Нагороджений грамотою Тернопільського обласного комунального центру науково-технічної творчості та школярів учнівської молоді керівника команди Кременецького районного центру дитячої творчості, за активну допомогу у підготовці команди-призера в обласному етапі всеукраїнських змагань учнівської молоді з автомодельного спорту (трасові моделі) (III ранг)

28 березня 2018р.

  1.               Нагороджений дипломом Відділу сім’ї та молоді Тернопільської обласної державної адміністрації та Кременецької районної державної адміністрації Кременецька міська рада, керівника гуртків Кременецького районного центру дитячої творчості, за ініціативу та наполегливість, проявнену у міжнародному проекті «Наукові пікніки» у м. Кременець, вагомий внесок у розвиток нуки та освіти Тернопілля

18 жовтня 2017

  1.               Отримав Сертифікат веб – розробника, який успішно пройшов сертифікацію від компанії TemplateMonster по продукту HTML, CSS

22 листопада 2017 №14336

  1.               Отримав Сертифікат Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти «Платформа Arduino. Програмування та мікроелектроніка»

21 квітня 2017 №89

  1.          Нагороджений грамотою Відділу освіти Кременецької районної державної адміністрації, за сумлінну творчу працю з обдарованою молоддю, та вагомий внесок у розвиток позашкільної освіти району

Квітень 2016

  1.          Нагороджений грамотою Відділу освіти Кременецької районної державної адміністрації, за підготовку призера районного конкурсу «Юних інформатиків, аматорів комп’ютерної техніки»

Листопад 2016

  1.          Нагороджений грамотою Відділу освіти Кременецької районної державної адміністрації, за підготовку команди призера районного конкурсу «Юних інформатиків, аматорів комп’ютерної техніки»

Листопад 2017

 

 

Публікація матеріалів в інтернеті

 

Автор:Тимошенко Юрій Олександрович

Керівник гуртка: «Юних користувачів персонального комп’ютера»

 

  1.          Сценарій конкурсу "Юних користувачів ПК".

22 грудня 2013р

http://www.teacherjournal.com.ua/pozashkilna-osvita/19001-sczenarj-konkursu-qyunix-koristuvachv-pkq.html

  1.          Методична  розробка «Виготовлення моделі літаючого грузовика».

21 грудня 2013

http://www.teacherjournal.com.ua/pozashkilna-osvita/18956-metod-rozrobka-vigotovlennya-model-ltayuchogo-gruzovika.html

  1.          Конспект заняття «Виготовлення моделі літака за малюнком».

21 грудня 2013р

http://www.teacherjournal.com.ua/pozashkilna-osvita/18956-metod-rozrobka-vigotovlennya-model-ltayuchogo-gruzovika.html

  1.          Портфоліо гуртківця «Юних користівачів ПК»

22 грудня 2013р

http://www.teacherjournal.com.ua/pozashkilna-osvita/19002-portfolo-gurtkvczya-yunix-koristvachv-pk.html

 

 

  1.          МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА «Використання комп’ютерної графіки на гуртках початкового технічного моделювання»

             20 травня 2014

http://new.teacherjournal.in.ua/pozashkilna-osvita/24225-metodichna-rozrobka-lvikoristannya-kompyuterno-grafki-na-gurtkax-pochatkovogo-texnchnogo-modelyuvan.html

  1.          Практичні і теоретичні заняття MS Excel 2003

05 січня 2014р

http://217.12.202.50/pozashkilna-osvita/19409-praktichn--teoretichn-zanyattya-ms-excel-2003.html

  1.          Робота з графічними редакторами Paint та Photoshop дітей середнього шкільного віку, виховуючи любов до рідної батьківщини

07 червня 2016

http://teacherjournal.in.ua/pozashkilni-predmeti/136-komp-yuterna-grafika/7675-robota-z-grafichnimi-redaktorami-paint-ta-photoshop-ditej-seredn-ogo-shkil-nogo-viku-vikhovuyuchi-lyubov-do-ridnoji-bat-kivshchini

  1.          Золоті правила користування комп’ютером

07 червня 2016

http://teacherjournal.in.ua/pozashkilni-predmeti/136-komp-yuterna-grafika/7675-robota-z-grafichnimi-redaktorami-paint-ta-photoshop-ditej-seredn-ogo-shkil-nogo-viku-vikhovuyuchi-lyubov-do-ridnoji-bat-kivshchini

  1.          Методична розробка «Технологія Виготовлення макету будівлі сільської хатини у гуртку технічного напрямку»

22 квітня 2018

https://abetkaland.in.ua/metodychna-rozrobka-tehnologiya-vygotovlennya-maketu/

  1.     Авторський матеріал «Виготовлення корпусу автомобіля використовуючи комп’ютерні технології»

                                               13 квітня 2018

https://abetkaland.in.ua/vygotovlennya-korpusu-modeli/

  1.     Проект Портфоліо вихованця гуртка «Юних користувачів ПК»

Науковий керівник: Тимошенко Ю.О

     25 лютого 2018

http://abetkaland.in.ua/portfolio-vyhovantsya-gurtka/ 

  1.     Авторський матеріал «Робота з графічними редакторами Paint та Photoshop дітей середнього шкільного віку, виховуючи любов до рідної батьківщини»

   25 лютого 2018

http://abetkaland.in.ua/robota-z-grafichnymy-redaktoramy-paint-ta-photoshop/ 

  1.     Авторський матеріал «Використання комп’ютерної графіки у гуртку початкове моделювання Paper Craft з елементами комп’ютерної графіки»

08 лютого 2018

http://abetkaland.in.ua/vykorystannya-kompyuternoyi-grafiky-u-gurtku-paper-craft/

  1.     Сценарій конкурсу «Юний користувач ПК»

https://HelpInformatik.com

26 березня 2018

  1.     Публікації масових заходів та досягнень вихованців і керівника гуртків «Юних користувачів ПК», «Онови комп’ютерної графіки», «Основи веб-технологій», «Початкове моделювання з елементами КТ»

Постійно протягом навчального року

https://korustuvach-pk.jimdo.com/


Електронні додатки

 

 


Висновки

Основне завдання навчальної діяльності вихованців гуртка  полягає у засвоєнні знань про інформацію та її властивості, структуру обчислювальної системи, операційної системи Windows; використанні прикладного програмного забезпечення для виконання практичних завдань, формуванні практичних навичок використання засобів сучасних інформаційних технологій, роботи з пристроями введення-виведення інформації, прикладним програмним забезпеченням загального призначення; реалізація дій з використанням засобів операційної системи Windows Хр; забезпечення розвитку мислення, творчих здібностей гуртківців, інтелекту, набуття досвіду власної творчої діяльності, оволодіння новими навичками та здатностями, вміннями змінювати свою життєву програму розвитку, формування в учнів здатності до самостійної активної діяльності в усіх проявах життя, творчої ініціативи та самореалізації.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
6 вересня 2018
Переглядів
1704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку