навчально-виховна робота у гуртках ІКТ спрямована на залучення дітей шкільного віку для ознайомлення з основними напрямками професій інформаційних та комунікаційних технологій.
-участь у конкурсі юних користувачів персонального комп'ютера;
-участь у районному та обласному етапі конкурсі юних інформатиків, аматорів комп'ютерної техніки;
-підготовка презентацій для свят, конкурсів та інших масових заходів;
-представлення кращих робіт у масових засобах інформації;
-висвітлення результативності роботи у періодичних виданнях, на сайті закладу та інших засобах масової інформації.
Тернопільський обласний комунальний інститут
післядипломної педагогічної освіти
Індивідуальний проект
Опис власного педагогічного досвіду
«Формування творчих здібностей особистості вихованців на заняттях гуртка «Юні користувачі ПК»»
Слухача групи курсів підвищення кваліфікації
Тимошенка Юрія Олександровича,
керівника гуртків
Кременецького районного центру дитячої творчості
Науковий керівник
БРИК Роман Степанович,
доцент кафедри методики викладання
навчальних предметів та освітнього
менеджменту ТОКІППО,
кандидат педагогічних наук
Тернопіль 2018
Анотація власного педагогічного досвіду
Тема досвіду: Формування творчих здібностей особистості вихованців на заняттях гуртка «Юні користувачі ПК».
Об’єкт досвіду: Тимошенко Юрій Олександрович, керівник гуртків, стаж роботи 7 років.
Адреса досвіду: Кременецький районний центр дитячої творчості.
Мета досвіду: формування професійної компетентності для здійснення особистісного росту, ефективного розвитку творчих здібностей школярів шляхом залучення до новітніх інформаційних технологій.
Провідна ідея досвіду: спонукати до пізнання та вдосконалення, узагальнення й систематизація знань, умінь і навиків, здобутих на заняттях гуртка, задля розвитку новітніх інформаційних технологій.
Новизна досвіду: навчально-виховна робота у гуртках ІКТ спрямована на залучення дітей шкільного віку для ознайомлення з основними напрямками професій інформаційних та комунікаційних технологій.
Обгрунтування актуальності досвіду
Минуле належить історії, майбутнє – це таємниця, а ця мить – подарунок.
Ось чому цю мить називають сьогоденням.
Ваша сила – віра в себе. Ваша свобода – відповідальність за власний розвиток.
Ваші здібності – культура самостворення.
А. Смоловик
Сьогодні у сучасному суспільстві, яке характеризується стрімкими змінами в різних сферах життя відбувається розвиток науково-технічного прогресу, який супроводжується глобальними змінами в процесах інформатизації. Відбувається швидкий розвиток нових інформаційних технологій в області візуальної культури: комп’ютерної графіки, web-дизайну, тривимірної графіки і анімації, міждисциплінарних форм сучасного мистецтва.
Саме завдяки комп’ютерній графіці мені хотілося б на заняттях зацікавити дітей до навчання та виховання, залучити до творчої діяльності не тільки всіх тих, хто бажає, а й тих, які не виявляють інтересу до неї. Розвивати пізнавальну діяльність гуртківців в умовах позашкільної роботи в індивідуальній роботі навчання.
Обдаровані діти – майбутній цвіт нації, інтелектуальна еліта, гордість і честь України, її світовий авторитет. Тому перед кожним керівником гуртка стоїть завдання, спрямоване на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом створення оптимальних умов для всебічно обдарованої молоді.
Адже обдаровані гуртківці в майбутньому приносять велику користь суспільству, державі, є її гордістю. Тому перед суспільством, державою, школою і сім’єю постає проблема навчання і виховання таких дітей.
Використання технологій, розрахованих на роботу з персональним комп’ютером, обумовлене появою різних програмних засобів як професійного, так і напівпрофесійного призначення. Певною мірою це відноситься до комп’ютерної графіки, яка в даний час є однією зі сфер інформаційних технологій, що динамічно розвиваються.
Стрімкий розвиток обчислювальної техніки, поява персональних комп’ютерів та їх поширення в різні сфери матеріального і духовного виробництва призвели до масової діяльності, дозволяють поглибити професійний кругозір майбутніх фахівців до мистецтва та розвитку технічних дисциплін.
Широкі технічні можливості комп’ютера відкривають принципово нові можливості для виконання графічних робіт та навчання графічним дисциплінам. Комп’ютер стає надійним інструментальним засобом при виконанні найрізноманітніших зображень, автоматизуючи та спрощуючи графічну діяльність людини. Так само комп’ютер створює принципово нові умови для навчання графічним дисциплінам, вносячи суттєві корективи у традиційні технології навчання.
Практична значущість досвіду
У роботі приділяю велику увагу розвитку творчих здібностей молодших школярів, тому що, завдання кожного педагогічного працівника полягає в тому, щоб дбайливо ростити нові таланти, створюючи всі умови для їхнього розвитку та самореалізації.
На заняттях у нашому гуртку вихованці пізнають для себе багато чого нового та цікавого. Для мене важливим завданням є навчити їх самостійно здобувати знання, творчо мислити, формувати творчі здібності.
Саме в ігровій діяльності вихованець гуртка має можливість помріяти, проявити уяву, дає свободу творчості, на практиці застосовувати набуті знання не тільки з інформатики, але й з інших предметів.
Враховуючи вікові особливості гуртківців, їхні інтереси й здібності, на заняттях я використовую різні форми навчання: бесіди, лекції, практичні заняття. Програмою передбачена участь гуртківців в оформленні виставок, виготовленні альбомів, слайдів, буклетів, а також участь у фотовиставках.
Участь вихованців гуртка в обласних та Всеукраїнських конкурсах сприяє їх естетичному вихованню, інтелектуальному та духовному розвитку, підготовці до професійної та громадської діяльності.
Практично на кожне заняття готую і пропоную індивідуальне завдання такого обсягу, щоб частина його була виконана на уроці, інша – вдома. Завдання обираю нестандартні. Для того, щоб робота з обдарованими дітьми була більш результативною, співпрацюю з батьками.
Необхідні при цьому здібності будуть розвиватися як у школі, так і вдома. Тому проводжу з батьками обдарованої дитини індивідуальні бесіди, залучаю їх до різних конкурсів, виставок, захистів проектів, презентацій, створення Web-сайтів тощо. Адже батькам завжди приємно спостерігати, як їхня дитина демонструє свої знання, вміння, кмітливість.
Результатом використання ІКТ в навчально-виховному процесі є позитивна атмосфера роботи, бажання отримати гарні знання, вивчати щось нове, розширювати свої знання у сфері інформаційно-комунікаційних технологій.
Сьогодні діти, не знаючи як можна використати комп’ютер для отримання інформації, грають у комп’ютерні ігри або годинами спілкуються у «Контакті». Щоб змінити уявлення учнів про використання ІКТ, я залучаю їх до співпраці:
наприклад, всесвітньо відомі музеї, галереї та створення повідомлень на навчальних і виховних заняттях ;
На кожному занятті активізую зорову, слухову та рухову види пам’яті. Використовуються на занятті навчальні програми, які містять ігрові елементи, що розвивають уважність або реакцію. Особливо ефективно ці методи діють для дітей молодшого шкільного віку.
Головне завдання – зацікавити дітей, дати можливість самостійно творити, а це приводить до захоплення таким видом діяльності, а в подальшому до глибоких і свідомих знань.
Основними формами проведення гурткових занять є:
- колективна (робота з усім складом гуртка): лекція, бесіда, диспут, екскурсія тощо;
- групова (практична робота, моделювання, постановка експерименту, ділова гра, змагання);
- індивідуальна (робота з кожним вихованцем окремо).
Навчальний процес організований у вигляді розробки і реалізації кожним вихованцем творчих мініпроектів: створення публікацій, навчальних презентацій, веб-сторінок, електронних підручників тощо.
Дітям цікаво застосовувати ІКТ на практиці, використовуючи відео-, аудіо- та фототехніку, працювати в Інтернеті, створювати необхідні для навчання програмні продукти, використовуючи різноманітні програмні засоби.
Завдяки проектній роботі є можливість використати матеріали для підготовки до уроків участі у різноманітних конкурсах.
У своїй педагогічній діяльності, маю певні надбання. Написання методичних розробок: «Виготовлення моделі літаючого грузовика» , «Використання комп’ютерної графіки на гуртках початкового технічного моделювання» та ін. Публікація матеріалів на освітньому порталі «Учительський журнал онлайн»: «Золоті правила користування комп’ютером», «Helpinformatik.com», «Методичний портал», «Абеткаland» та інше. Активна участь в районних і обласних семінарах, конкурсах.
Публікації гурткової роботи на сайті https://korustuvach-pk.jimdo.com.
Саме вихованці гуртка є активними учасниками та призерами обласних та всеукраїнських конкурсів змагань та виставок з інформаційно-комунікаційних технологій Всеукраїнської виставки-конкурсу «Наш пошук і творчість – тобі, Україно!» фотоконкурсу «Моя Україно!» та заочному конкурсі відеофільмів.
Зокрема, вихованець гуртка Сиротюк Валентин отримав Диплом третього ступеня, є переможцем Всеукраїнської виставки-конкурсу робіт учнів молодшого шкільного віку з початкового технічного моделювання м. Київ 25 липня 2013р. Копко Вадим нагороджений дипломом за III місце у номінації «Портрет» Всеукраїнського фотоконкурсу «Моя Україно!» м. Київ 23 листопада 2017р.
Окрім цього спільно з вихованцем гуртка взяли участь у Всеукраїнському молодіжному хакатоні «XREALITYHACK 2018» в рамках відзначення 100-річчя позашкільної освіти відбувся 17-18 травня 2018 року у Луцьку та зайняв перше місце.
Нагороди, відзнаки:
роботи керівника гуртків
Наказ від 12.12.2014р. №383
Наказ від 02.12.2015р. №338
Наказ від 14.11.2016р. №335
Наказ від 03.03.2017р. №78
28 березня 2018р.
18 жовтня 2017
22 листопада 2017 №14336
21 квітня 2017 №89
Квітень 2016
Листопад 2016
Листопад 2017
Публікація матеріалів в інтернеті
Автор:Тимошенко Юрій Олександрович
Керівник гуртка: «Юних користувачів персонального комп’ютера»
22 грудня 2013р
21 грудня 2013
21 грудня 2013р
22 грудня 2013р
20 травня 2014
05 січня 2014р
http://217.12.202.50/pozashkilna-osvita/19409-praktichn--teoretichn-zanyattya-ms-excel-2003.html
07 червня 2016
07 червня 2016
22 квітня 2018
https://abetkaland.in.ua/metodychna-rozrobka-tehnologiya-vygotovlennya-maketu/
13 квітня 2018
https://abetkaland.in.ua/vygotovlennya-korpusu-modeli/
Науковий керівник: Тимошенко Ю.О
25 лютого 2018
http://abetkaland.in.ua/portfolio-vyhovantsya-gurtka/
25 лютого 2018
http://abetkaland.in.ua/robota-z-grafichnymy-redaktoramy-paint-ta-photoshop/
08 лютого 2018
http://abetkaland.in.ua/vykorystannya-kompyuternoyi-grafiky-u-gurtku-paper-craft/
26 березня 2018
Постійно протягом навчального року
https://korustuvach-pk.jimdo.com/
Електронні додатки
Висновки
Основне завдання навчальної діяльності вихованців гуртка полягає у засвоєнні знань про інформацію та її властивості, структуру обчислювальної системи, операційної системи Windows; використанні прикладного програмного забезпечення для виконання практичних завдань, формуванні практичних навичок використання засобів сучасних інформаційних технологій, роботи з пристроями введення-виведення інформації, прикладним програмним забезпеченням загального призначення; реалізація дій з використанням засобів операційної системи Windows Хр; забезпечення розвитку мислення, творчих здібностей гуртківців, інтелекту, набуття досвіду власної творчої діяльності, оволодіння новими навичками та здатностями, вміннями змінювати свою життєву програму розвитку, формування в учнів здатності до самостійної активної діяльності в усіх проявах життя, творчої ініціативи та самореалізації.
1