Практична робота: «Створення художньої композиції «Писанка».

Про матеріал

Зафарбовування об'єктів, встановлення параметрів заливки. Створення малюнків з кривих і ламаних. Практична робота: «Створення художньої композиції «Писанка».

Перегляд файлу

Урок №

 

Тема: Зафарбовування об’єктів, встановлення параметрів заливки. Створення малюнків з кривих і ламаних. Практична робота: «Створення художньої композиції «Писанка».

Мета:

  • навчити використовувати для створення малюнків криві і ламані, додавати текст до графічних зображень;
  • ознайомити учнів з таким національним видом українського мистецтва як писанкарство.
  • формувати якості мислення, характерні для здійснення інформаційної діяльності;
  • виявляти і реалізовувати в процесі навчання потенційні можливості учнів.

Тип уроку: урок практичного застосування знань, навичок і вмінь.

 

Обладнання: навчальний комп’ютерний комплекс.

 

Хід уроку

 

І. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань.

Доброго дня. Сідайте. Готуйтесь до уроку. Давайте пригадаємо, що ми вивчали на попередніх уроках.

Тож згадаймо, з чого складається вікно програми.

 

 

 

 

 

Добре, а давайте згадаємо можливості графічного редактора.

 

Добре, молодці.

А ще таке питання: що є одним з найголовніших елементів програми? Для того, щоб ми якнайкраще це запам’ятали, ми зараз розгадаємо з вами кросворд.

 

Кросворд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Е

Л

І

П

С

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Р

О

З

П

И

Л

Ю

В

А

Ч

 

 

 

 

 

 

 

М

А

С

Ш

Т

А

Б

 

 

 

 

З

А

Л

И

В

К

А

 

 

 

 

 

Б

А

Г

А

Т

О

К

У

Т

Н

И

К

 

 

 

 

 

 

 

П

Р

Я

М

О

К

У

Т

Н

И

К

 

 

 

 

 

 

 

 

Л

А

С

Т

И

К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

Ви молодці. Швидко і правильно розгадали кросворд і побачили, що ключове слово у нас вийшло «Писанка». І це не просто так, бо наш сьогоднішній урок буде присвячений одній з українських традицій – створенню писанки, а пов’язала я цей урок з писанкою тому, що ми недавно відсвяткували найбільше свято -  Великдень і ваша класна родина називається «Писанка». Ви вже багато чули про писанку, так як у вас був виховний захід, ви розповідали легенди, вірші та вчились створювати писанку власними руками.  Зараз настав той час, коли навіть зображення писанки можна створювати за допомогою комп’ютера. Даний урок дозволить не тільки показати вам можливості комп’ютерної графіки і навчити основним прийомам роботи з графічним редактором, а й ще раз згадати про найдавніший вид народного мистецтва.

Епіграфом нашого уроку є вислів українського письменника Олександра Довженка: «Людина за натурою своєю – митець. Вона всюди, так чи інакше, прагне вносити у своє життя красу».

Тож сьогодні ми спробуємо намалювати писанку за допомогою графічного редактора Paint. Протягом декількох уроків ми вивчали дану програму, і ці всі знання ми сьогодні спробуємо використати на практиці, але кожен знає, що для того, щоб зробити щось на практиці обов’язково знати теорію. Тож давайте повторимо те, що ми вивчили на попередніх уроках.

Зараз ми попрацюємо над тестами.

Тести «Графічний редактор Paint»

  1. Графічним редактором називається програма, призначена для:
  1. створення графічного образу тексту
  2. редагування вигляду і накреслення шрифту
  3. роботи з графічним зображенням
  4. побудови діаграм.
  1. В графічному редакторі основне вікно не містить:
  1. рядок заголовка
  2. рядок меню
  3.  робочу область
  4. лінійку.
  1. Мінімальним об'єктом, використовуваним в графічному редакторі, є:
  1. точка екрану (піксель)
  2. об'єкт (прямокутник, коло і т.д.)
  3. палітра кольорів
  4. символ.
  1. За допомогою графічного редактора Paint можна:
  1. створювати і редагувати графічні зображення
  2. редагувати вигляд і накреслення шрифту
  3. будувати графіки.
  1. За допомогою палітри вибираються:
  1. основний колір (колір зображення) - лівою кнопкою миші
    додатковий колір (колір фону) - правою кнопкою миші.
  2. основний колір (колір зображення) - правою кнопкою миші
    додатковий колір (колір фону) - лівою кнопкою миші.
  1. Щоб у графічному редакторі геометричні фігури виходили правильними, треба при малюванні фігури утримувати клавішу:
  1. Ctrl
  2. Alt
  3. Shift
  4. Tab

 

 

  1. Інструментами в графічному редакторі є:
  1. олівець, кисть, ластик
  2. виділення, копіювання, вставка
  3. набори кольорів (палітра).
  1. Яку функцію виконує кнопка Виділення довільної області на панелі інструментів:
  1. Перетворює малюнок на п'ятикутну зірку
  2. Малює п'ятикутну зірку
  3. виділяє фрагменти малюнка по замкненій кривій лінії
  4. виділяє весь малюнок.
  1. У графічному редакторі можна скасувати:
  1. три останні дії
  2. одну останню дію
  3. скільки завгодно дій
  4. п'ять останніх дій.
  1. Щоб зберегти малюнок вперше, необхідно виконати наступні дії:
  1. Файл - Зберегти
  2. Файл - Відкрити
  3. Правка - Копіювати
  4. Файл - Зберегти як.
  1. Файл у програмі Paint може бути збережений (за замовчуванням) з розширенням:
    1. gif
  1. doc
  2. ppt
  3. bmp

Вчитель. Надіюсь, всі впорались із завданням?

Оскільки ми сьогодні працюємо не тільки з графічним редактором, давайте поговоримо про писанку. Зараз нам перша група учнів коротенько розкаже цікаві факти іноземних науковців про писанку, а друга – про писанку у стародавньому світі.

 

Група «Історики»

Учень.

Писанка, її історія, її символічна роль у святах та обрядах, значення семантики орнаментів та їх магічний зміст сягають своїм корінням давніх язичницьких часів з їх міфологією, в якій відбилось життя наших предків.

У 70-х роках 19 ст. спостерігається зацікавленість писанковим мистецтвом на західних землях України. Польський етнограф Оскар Кольберг у першому томі про Покуття (1882) при описі святкування Великодня багато уваги приділив писанкам. Кольберг описує першу етнографічну виставку в Коломиї, де він був членом виставкового комітету. На цій виставці було показано понад 800 писанок. Кольберг перераховує 22 села з Покуття та Гуцульщини, з яких походили писанки. Потім він описує, що вже в 1870-х роках писанки  з даної округи були надіслані до Польської Академії Наук та до Технічно-промислового музею в Кракові, а також до збірки колекціонера народного мистецтва графа Дзєдушицького у Львові.  Дзєдушицький виставляв писанки  на Промисловій виставці у Відні (1873), а потім - в Парижі під час Міжнародного з"їзду фольклористів.

Зацікавленість українськими писанками проявляється також в інших країнах Європи. Чеський письменник Франц Ржегоржа закликає в українській пресі присилати писанки для Промислового музею в Празі. В німецькому науковому журналі «Цайтштріфт фюр Етнолоджі» з’являються згадки про українські писанки, а кілька років пізніше (1894), на форумі Берлінського товариства антропології, етнології та старовини історії виступив др. Вайсберг з Одеси з доповіддю, поданою як  «Южно-русскіє пасхальные яйца». В 1891 році учений М. Сумцов видав цікавий провідник писанки, а з 1890 року вперше було зібрано 2800 писанок з 220 сіл України.

 

Група «Мандрівники».

Учень.

У середні віки яйце стало символізувати Воскресіння. У 18 столітті в Європі існував звичай вішати в соборах розписані сріблом і золотом страусові яйця. Прикрашені курячі яйця вперше з'явились у Франції. Вони користувались великою популярністю при дворі Людовіка 14. Відомі художники того часу розписували яйця, які потім король дарував власноруч.

Археологічні розкопки в Україні (Полтавщина, Київщина) виявляли не раз глиняні фарбовані яйця. Отже, можна здогадатись, що звичай розписувати яйця прийшов до нас від персів.

У Росії декоративні великодні яйця виготовляли як сільські умільці, так і ювелірні фірми. Їх виробляли з кістки, з дерева, з порцеляни, з кришталю, а в кондитерських продавали шоколадні і цукрові яйця. Перші яйця з сюрпризами з’явились у Франції у 18ст., а потім їх почали випускати і в інших країнах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель. Добре. Молодці. А зараз давайте розглянемо малюнок писанки і коротенько прокоментуємо як саме ми будемо його малювати на комп’ютері.

 

Твердження

Так або ні

1.

Зображений пунктиром прямокутник дозволяє виділити будь-які  фрагменти малюнка для подальшого переміщення, копіювання та вилучення.

ні

2.

Розмір малюнка може бути більшим, ніж розмір вікна.

так

3.

Для одержання горизонтальних, вертикальних або діагональних відрізків використовується клавіша Shift.

так

4.

Щоб задати колір фону, треба при виборі кольору клацнути лівою клавішею миші.

ні

5.

Щоб побудувати точне коло, потрібно  тримати натиснутою клавішу Ctrl.

ні

6.

Щоб вибрати інструмент для побудови зображення, слід встановити курсор на піктограмі потрібного інструмента і клацнути лівою клавішею.

так

7.

За допомогою пункту меню Файл можна встановити необхідні параметри для пакета аркуша.

так

8.

При виборі лупи з панелі інструментів  у додатковому меню вибирається у скільки разів збільшити чи зменшити.

так

9.

Щоб задати колір шрифту, потрібно при виборі кольору клацнути правою клавішею миші.

ні

10.

Чи можна задати чорно-білу палітру?

так

 

 

 

 

сопаль

G:\Гаванюк А\Церква.bmp

 

 

http://festival.1september.ru/articles/527715/06.jpg4http://festival.1september.ru/articles/527715/07.jpg

 

 

 

 Вчитель: Гарно! Ви молодці! А зараз давайте поговоримо, яку користь приніс вам  урок.

 

 

 

 

 

G:\Пеынт\Відкритий урок\imagesCAO40QI0.jpg                      Знання та вміння:                            

                Я знаю …                                                                                              

                Я вмію …

     Я досяг успіху, тому що …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

G:\Пеынт\Відкритий урок\imagesCAO40QI0.jpg 

  Важливість уроку:

    Урок важливий, тому що…

 

  Я буду використовувати

             отримані знання…

 

    Я досяг успіху, тому що…

 

 

 

G:\Пеынт\Відкритий урок\imagesCAO40QI0.jpg 

 

     Настрій, емоції:

    Мені сподобалося …

         Мій настрій …

    Я досяг успіху, тому що…

 

 

 

ІІІ. Підсумок уроку, виставлення оцінок.

ІV. Домашнє завдання. 

Дякую за увагу. До побачення!

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Після запуску програми Paint на екрані відкривається: Рядок назви

Номер слайду 2

Можливості графічного редактора

Номер слайду 3

Можливості графічного редактора Малювання за допомогою миші Використа-ння готових малюнків Зміна кольору зображення Додавання текстових фрагментів Перетворе-ння зображень Побудова графічних примітивів

Номер слайду 4

1 2 5 4 6 7

Номер слайду 5

1 Е Л І П С 2 Р О З П И Л Ю В А Ч М А С Ш Т А Б 5 4 З А Л И В К А Б А Г А Т О К У Т Н И К 6 П Р Я М О К У Т Н И К 7 Л А С Т И К

Номер слайду 6

Номер слайду 7

навчити використовувати для створення малюнків криві і ламані, додавати текст до графічних зображень; ознайомити учнів з таким національним видом українського мистецтва як писанкарство. формувати якості мислення, характерні для здійснення інформаційної діяльності; виявляти і реалізовувати в процесі навчання потенційні можливості учнів.

Номер слайду 8

.

Номер слайду 9

1.Графічним редактором називається програма, призначена для: А. створення графічного образу тексту; В. роботи з графічним зображенням Б. редагування вигляду і накреслення шрифту Г.побудови діаграм. 2. У графічному редакторі основне вікно не містить: А. рядок заголовка; В. робочу область; Б. рядок меню; Г. лінійку. 3. Мінімальним об'єктом використовуваним у графічному редакторі є: А. точка екрану (піксель); В. палітра кольорів; Б. об'єкт (прямокутник, коло… ); Г. символ; 4. За допомогою графічного редактора Paint можна: А. створювати і редагувати графічні зображення; В. будувати графіки; Б. редагувати вигляд і накреслення шрифту; Г. будувати діаграми. 5. За допомогою палітри вибирають: А. основний колір (колір зображення) – лівою кнопкою миші; додатковий колір (колір фону) – правою кнопкою миші; Б. основний колір (колір зображення) – правою кнопкою миші; додатковий колір (колір фону) – лівою кнопкою миші. 6. Щоб у графічному редакторі геометричні фігури виходили правильними треба при малюванні фігури утримувати клавішу: А. Ctrl; В. Shift; Б. Alt; Г. Tab. 7. Інструментами у графічному редакторі є: А. олівець, кисть, ластик; В. палітра; Б. виділення, копіювання, вставка; Г. геометричні фігури. 8. Яку функцію виконує кнопка виділення довільної області на панелі інструментів? А. перетворює малюнок на п'ятикутну зірку ; В. виділяє фрагменти малюнка по замкнутій кривій лінії; Б. малює п'ятикутну зірку ; Г. виділяє весь малюнок. 9. У графічному редакторі можна скасувати: А. три останні дії; В. скільки завгодно останніх дій; Б. одну останню дію ; Г. п'ять останніх дій . 10. Щоб зберегти малюнок вперше необхідно виконати наступні дії: А. Файл - Зберегти; В. Правка - Копіювати; Б. Файл - Відкрити; Г. Файл – Зберегти як. 11. Файл у програмі може бути збережений (за замовчуванням) з розширенням: А. gif; В. ppt; Б. doc; Г. bmp.

Номер слайду 10

№ 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. А. Б. В. Г.

Номер слайду 11

Китайська робота! Величезне дзеркальне яйце, наполовину занурене в озеро… Це одна з новiтнiх «вiзиток» китайської столицi, яка прикрасила її до Олiмпiади – 2008. Фантастичне враження доповнює вхiд до примiщення, що теж пролягає пiд водою. «Шкаралупка» театру облицьована 20 тисячами панелей, встановлених вручну, причому кожне четверте дзеркало — унiкальне й має «близнюка» з протилежного боку споруди. Всередині «яйце» теж вражає нереальними формами. Хенд мейд — ручна робота… Дзеркальна будiвля коштувала Китаю 335 мiльйонiв доларiв. Китайська робота! Великий національний театр Пекiну Висота — 2 поверхи Мiсткiсть — до 6000 глядачiв Архiтектор — Поль Андре 2007 рiк

Номер слайду 12

ОЛБАНI (США) «The Egg» — Центр сценiчних мистецтв Близько 1500 глядачiв Архiтектор — Воллес Гаррисон 1978 рiк Споруда на майданi Емпайр-Стейт-плаза в Олбанi, столицi штату Нью-Йорк, так i називається — «Яйце». Городяни жартують: «У нас єдине в Америцi однояйцеве мiсто». Про будiвлю написана вiдома у Штатах пiсня «The Egg», її рекламує улюблений мультгерой Гомер Симпсон… Хоча всiм очевидно, що насправдi це лише пiвяйця. Хай там як, а Центр сценiчних мистецтв є осердям культурного життя мiста i штату. Вiн має два зали свiтового рiвня — один на майже 1000 мiсць, iнший — удвiчi менший, обидва — з перфектною акустикою.

Номер слайду 13

Титанiчне яйце. Кiнотеатр Наукового центру Глазго 370 глядачiв Проект компанiї «Building Design Partnership» 2000 рiк Ексклюзивнiсть цiєї конструкцiї зi скла й титану полягає у складнiй геометрiї «приплюснутого яйця», що надає спорудi стiйкостi без будь-яких внутрiшнiх опор. Каркас пiдтримується лише бетонною основою по периметру. Будiвництво коштувало 75 мiльйонiв фунтiв стерлiнгiв. Ну, а для глядачiв титанова будiвля на березi рiчки Клайд — це насамперед кiнотеатр, та ще й єдиний у Шотландiї, який демонструє фiльми у суперформатi IMAX. Ласкаво просимо в майбутнє!

Номер слайду 14

НІ ТАК ТАК НІ НІ ТАК ТАК ТАК НІ ТАК

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Перегляд файлу

Тести «Графічний редактор Paint»

  1. Графічним редактором називається програма, призначена для:
  1. роботи з графічним зображенням;
  2. створення графічного образу тексту;
  3. редагування вигляду і накреслення шрифту;
  4. побудови діаграм.
  1. В графічному редакторі основне вікно не містить:
  1. рядок заголовка;
  2. лінійку;
  3. рядок меню;
  4. робочу область.
  1. Мінімальним об'єктом, використовуваним в графічному редакторі, є:
  1. об'єкт (прямокутник, коло і т.д.);
  2. палітра кольорів;
  3. точка екрану (піксель);
  4. символ.
  1. За допомогою графічного редактора Paint можна:
  1. редагувати вигляд і накреслення шрифту;
  2. будувати графіки;
  3. будувати діаграми;
  4. створювати і редагувати графічні зображення.
  1. За допомогою палітри вибираються:
  1. основний колір (колір зображення) - лівою кнопкою миші
    додатковий колір (колір фону) - правою кнопкою миші;
  2. основний колір (колір зображення) - правою кнопкою миші
    додатковий колір (колір фону) - лівою кнопкою миші.
  1. Щоб у графічному редакторі геометричні фігури виходили правильними, треба при малюванні фігури утримувати клавішу:
  1. Ctrl;
  2. Shift;
  3. Alt;
  4. Tab.
  1. Інструментами в графічному редакторі є:
  1. виділення, копіювання, вставка;
  2. набори кольорів (палітра);
  3. олівець, кисть, ластик.
  1. Яку функцію виконує кнопка Виділення довільної області на панелі інструментів:
  1. перетворює малюнок на п'ятикутну зірку;
  2. малює п'ятикутну зірку;
  3. виділяє весь малюнок;
  4. виділяє фрагменти малюнка по замкненій кривій лінії.
  1. У графічному редакторі можна скасувати:
  1. три останні дії;
  2. одну останню дію;
  3. скільки завгодно дій;
  4. п'ять останніх дій.

 

  1. Щоб зберегти малюнок вперше, необхідно виконати наступні дії:
  1. Файл – Зберегти;
  2. Файл - Зберегти як;
  3. Файл – Відкрити;
  4. Правка – Копіювати.
  1. Файл у програмі Paint може бути збережений (за замовчуванням) з розширенням:
    1. gif;
  1. doc;
  2. bmp;
  3. ppt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище, ім’я                 

 

Оцінка          

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     3

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Панель инструментов Paint

Перегляд файлу

сопальсопальсопальсопальсопальсопаль

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додано
6 вересня 2018
Переглядів
1339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку