Зафарбовування об'єктів, встановлення параметрів заливки. Створення малюнків з кривих і ламаних. Практична робота: «Створення художньої композиції «Писанка».
Урок №
Тема: Зафарбовування об’єктів, встановлення параметрів заливки. Створення малюнків з кривих і ламаних. Практична робота: «Створення художньої композиції «Писанка».
Мета:
Тип уроку: урок практичного застосування знань, навичок і вмінь.
Обладнання: навчальний комп’ютерний комплекс.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань.
Доброго дня. Сідайте. Готуйтесь до уроку. Давайте пригадаємо, що ми вивчали на попередніх уроках.
Тож згадаймо, з чого складається вікно програми.
Добре, а давайте згадаємо можливості графічного редактора.
Добре, молодці.
А ще таке питання: що є одним з найголовніших елементів програми? Для того, щоб ми якнайкраще це запам’ятали, ми зараз розгадаємо з вами кросворд.
Кросворд
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
Ви молодці. Швидко і правильно розгадали кросворд і побачили, що ключове слово у нас вийшло «Писанка». І це не просто так, бо наш сьогоднішній урок буде присвячений одній з українських традицій – створенню писанки, а пов’язала я цей урок з писанкою тому, що ми недавно відсвяткували найбільше свято - Великдень і ваша класна родина називається «Писанка». Ви вже багато чули про писанку, так як у вас був виховний захід, ви розповідали легенди, вірші та вчились створювати писанку власними руками. Зараз настав той час, коли навіть зображення писанки можна створювати за допомогою комп’ютера. Даний урок дозволить не тільки показати вам можливості комп’ютерної графіки і навчити основним прийомам роботи з графічним редактором, а й ще раз згадати про найдавніший вид народного мистецтва.
Епіграфом нашого уроку є вислів українського письменника Олександра Довженка: «Людина за натурою своєю – митець. Вона всюди, так чи інакше, прагне вносити у своє життя красу».
Тож сьогодні ми спробуємо намалювати писанку за допомогою графічного редактора Paint. Протягом декількох уроків ми вивчали дану програму, і ці всі знання ми сьогодні спробуємо використати на практиці, але кожен знає, що для того, щоб зробити щось на практиці обов’язково знати теорію. Тож давайте повторимо те, що ми вивчили на попередніх уроках.
Зараз ми попрацюємо над тестами.
Тести «Графічний редактор Paint»
Вчитель. Надіюсь, всі впорались із завданням?
Оскільки ми сьогодні працюємо не тільки з графічним редактором, давайте поговоримо про писанку. Зараз нам перша група учнів коротенько розкаже цікаві факти іноземних науковців про писанку, а друга – про писанку у стародавньому світі.
Група «Історики»
Учень.
Писанка, її історія, її символічна роль у святах та обрядах, значення семантики орнаментів та їх магічний зміст сягають своїм корінням давніх язичницьких часів з їх міфологією, в якій відбилось життя наших предків.
У 70-х роках 19 ст. спостерігається зацікавленість писанковим мистецтвом на західних землях України. Польський етнограф Оскар Кольберг у першому томі про Покуття (1882) при описі святкування Великодня багато уваги приділив писанкам. Кольберг описує першу етнографічну виставку в Коломиї, де він був членом виставкового комітету. На цій виставці було показано понад 800 писанок. Кольберг перераховує 22 села з Покуття та Гуцульщини, з яких походили писанки. Потім він описує, що вже в 1870-х роках писанки з даної округи були надіслані до Польської Академії Наук та до Технічно-промислового музею в Кракові, а також до збірки колекціонера народного мистецтва графа Дзєдушицького у Львові. Дзєдушицький виставляв писанки на Промисловій виставці у Відні (1873), а потім - в Парижі під час Міжнародного з"їзду фольклористів.
Зацікавленість українськими писанками проявляється також в інших країнах Європи. Чеський письменник Франц Ржегоржа закликає в українській пресі присилати писанки для Промислового музею в Празі. В німецькому науковому журналі «Цайтштріфт фюр Етнолоджі» з’являються згадки про українські писанки, а кілька років пізніше (1894), на форумі Берлінського товариства антропології, етнології та старовини історії виступив др. Вайсберг з Одеси з доповіддю, поданою як «Южно-русскіє пасхальные яйца». В 1891 році учений М. Сумцов видав цікавий провідник писанки, а з 1890 року вперше було зібрано 2800 писанок з 220 сіл України.
Група «Мандрівники».
Учень.
У середні віки яйце стало символізувати Воскресіння. У 18 столітті в Європі існував звичай вішати в соборах розписані сріблом і золотом страусові яйця. Прикрашені курячі яйця вперше з'явились у Франції. Вони користувались великою популярністю при дворі Людовіка 14. Відомі художники того часу розписували яйця, які потім король дарував власноруч.
Археологічні розкопки в Україні (Полтавщина, Київщина) виявляли не раз глиняні фарбовані яйця. Отже, можна здогадатись, що звичай розписувати яйця прийшов до нас від персів.
У Росії декоративні великодні яйця виготовляли як сільські умільці, так і ювелірні фірми. Їх виробляли з кістки, з дерева, з порцеляни, з кришталю, а в кондитерських продавали шоколадні і цукрові яйця. Перші яйця з сюрпризами з’явились у Франції у 18ст., а потім їх почали випускати і в інших країнах.
Вчитель. Добре. Молодці. А зараз давайте розглянемо малюнок писанки і коротенько прокоментуємо як саме ми будемо його малювати на комп’ютері.
№ |
Твердження |
Так або ні |
1. |
Зображений пунктиром прямокутник дозволяє виділити будь-які фрагменти малюнка для подальшого переміщення, копіювання та вилучення. |
ні |
2. |
Розмір малюнка може бути більшим, ніж розмір вікна. |
так |
3. |
Для одержання горизонтальних, вертикальних або діагональних відрізків використовується клавіша Shift. |
так |
4. |
Щоб задати колір фону, треба при виборі кольору клацнути лівою клавішею миші. |
ні |
5. |
Щоб побудувати точне коло, потрібно тримати натиснутою клавішу Ctrl. |
ні |
6. |
Щоб вибрати інструмент для побудови зображення, слід встановити курсор на піктограмі потрібного інструмента і клацнути лівою клавішею. |
так |
7. |
За допомогою пункту меню Файл можна встановити необхідні параметри для пакета аркуша. |
так |
8. |
При виборі лупи з панелі інструментів у додатковому меню вибирається у скільки разів збільшити чи зменшити. |
так |
9. |
Щоб задати колір шрифту, потрібно при виборі кольору клацнути правою клавішею миші. |
ні |
10. |
Чи можна задати чорно-білу палітру? |
так |
4
Вчитель: Гарно! Ви молодці! А зараз давайте поговоримо, яку користь приніс вам урок.
Знання та вміння:
Я знаю …
Я вмію …
Я досяг успіху, тому що …
Важливість уроку:
Урок важливий, тому що…
Я буду використовувати
отримані знання…
Я досяг успіху, тому що…
Настрій, емоції:
Мені сподобалося …
Мій настрій …
Я досяг успіху, тому що…
ІІІ. Підсумок уроку, виставлення оцінок.
ІV. Домашнє завдання.
Дякую за увагу. До побачення!
Тести «Графічний редактор Paint»
Прізвище, ім’я
Оцінка
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|