Індивідуально-корекційне заняття «Підготовка одягу та взуття до школи» (хлопчик 13 років. Дитина з особливими освітніми потребами помірного ступеню та синдромом Дауна)
Автор: вихователь Бондар Світлана Іванівна
Мета: закріплювати знання та вміння учня про догляд за особистими речами, розвивати пізнавальні інтереси учня та навички самообслуговування у зонах спільного користування, про засоби і способи прання, прасування одягу, коригувати дрібну та загальну моторику, формування потреб, навичок спілкування і взаємодії з дорослими і однолітками в побуті, виховувати охайність та бажання стежити за своїм зовнішнім виглядом. Спостереження за дитиною в різних ситуаціях.
Обладнання: одяг і взуття, інструкції з правил техніки безпеки, праска та дошка для прасування, поличка для взуття, миска для прання, суджок, смайлики.
Організаційна частина.
Привітання:
Доброго ранку,
Щасливої днини
Бажаємо ми
Кожній людині
Нервово-психологічна підготовка.
Якість, швидкість виконання роботи, поставлених завдань залежить від настрою з яким ми виконуємо її. Поглянь на малюнки, який із смайликів тобі до вподоби, який в тебе настрій.
Вихователь. Сьогодні ми перевіримо твої знання та вміння, приведемо у порядок свій одяг та взуття.
Поглянь на малюнок . Який хлопчик охайний, а який брудний. Вибери малюнок з охайним хлопчиком.
Охайному ми подаруємо посмішку.
Сьогодні, у нас чимало завдань. Ми маємо попрати шкарпетки, попрасувати футболку та скласти одяг і зашнурувати взуття. Щоб твої руки краще тебе слухали давай їх розімнемо. Вибери кульку «Їжачок», яка тобі подобається і масажуємо долоні від зап’ястя до кінчиків пальців. (вихователь демонструє).
Є таке дієве і гарне прислів’я: «Щоби легше було прати потрібно милу дати час попрацювати». Отже, зараз ми замочимо і намилимо твої шкарпетки. Беремо мило у праву руку, а шкарпетку в ліву і залишимо на час виконання інших завдань. Мило лежить на мийці.
Що ти маєш зробити? Правильно. Налий у миску для прання трохи теплої води. Будь обережний, адже вода в чайнику (чи крані) у нас може бути гаряча. Намиль ретельно, але не надто. Добре . Витри руки і перейдемо до виконання наступного завдання.
Потрібно застібнути блискавку та ґудзики на кофті, скласти її та покласти на полицю.
Увага! Застібати потрібно знизу до верху. Похвала.
Ти гарно впоравсь. Можна плеснутись п’ятірнею.
Будемо прасувати футболку. Ввімкни праску. Поглянь на малюнок і згадай правила користування. Будь уважний і обережний… Поки ти прасуєш, давай зробимо невеличку дихальну гімнастику, вдихай носом повітря, а видихай ротом. Не забудь вимкнути . Куди ставимо? Вірно-- на підставку.
Перевір, будь ласка, чи в порядку твоє взуття. Поглянь, один із кедів розшнурований, що потрібно зробити? Так, зашнуровуй, молодець.
А яке із завдань ми ще не виконали? Нам ще потрібно допрати шкарпетки.
Мило вже попрацювало і тобі залишається тільки допрати. Вилити воду в мийку, налити чистої води, виполоскати, викрутити шкарпетки і повісити на сушку.
А зараз витри руки та прибери робоче місце.
Всі завдання, які ми виконали сьогодні, це для того, щоб ти мав завтра охайний вигляд. Готувати свій одяг та взуття завчасно має бути хорошою звичкою.
Додатки: