Інфографіка на уроках історії
Інфографіка є сучасним методом навчання, що дозволяє якісно засвоїти навчальну інформацію, сприяє розвитку пошукової діяльності та формуванню критичного мислення. Застосування інфографіки дає можливість організувати спільну роботу на уроках та підвищити мотивацію здобувачів освіти до засвоєння навчального матеріалу.
Освітня інфографіка – це спосіб візуального представлення інформації, нових знань, який не потребує додаткових коментарів; це синтетична форма організації навчального матеріалу, що включає в себе візуальні елементи та тексти, що їх пояснюють.
Переваги використання інфографіки полягають у тому, що вона:
Як один з методів візуалізації інформації інфографіка може застосовуватись на уроках з метою розвитку критичного мислення та швидкого осмислення навчального матеріалу.
Приклади застосування:
І. Тема: Німеччина в 20-30-ті роки ХХ ст. (10 клас)
Завдання: Опрацюйте дані інфографіки та визначте основні факти біографії Гітлера.
ІІ. Тема: Революція Гідності 2013-2014 рр. (11 клас)
Завдання: опрацюйте дані інфографіки. Що нового ви дізнались? Що найбільше вас вразило?
ІІІ. Тема: Голодомор 1932-33 років в Україні (10 клас)
Завдання: обміркуєте подану інформацію та повідомте про події та їх зміст. Визначте проблему, яку відтворює подана інфографіка.
Велика кількість готової для роботи інфографіки міститься на сайті Українського інституту національної пам’яті, газети «День» (спец проект «Україна Incognita»), мультимедійній платформі іномовлення України «Укрінформ», аналітичному порталі «Слово і діло».
Можна запропонувати учням створити інфографіку самостійно.
Сервіси створення інфографіки: Easel.ly