Урок 1. Інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси.
Цілі:
-
навчальна: сформувати поняття інформація, повідомлення, дані та взаємозв’язки між ними;
-
розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
-
виховна: виховувати інформаційну культуру, формування бережливого ставлення до обладнання комп’ютерного кабінету, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, офісні програми.
Хід уроку
І. Організаційний етап
-
привітання
-
перевірка присутніх
-
перевірка готовності учнів до уроку
Психологічне налаштування роботи з класом
1. Представлення вчителя, його вимоги до роботи учнів, коротка характеристика програми з предмета на навчальний рік.
2. Знайомство з класом (під час проведення уроку з незнайомими учнями)
Прийом «Заплющені очі та інформація».
Учитель пропонує учням заплющити очі та відверто відповісти на питання вчителя, піднявши руку, якщо відповідь ствердна.
[Діти не завжди можуть відверто відповісти на будь-які питання, якщо на них дивляться оточуючі. А із заплющеними очима ніхто не буде знати, як відповідає сусід.]
Орієнтовні питання:
-
Я люблю вчитися
-
Я із задоволенням працюю з комп’ютером
-
Я багато часу проводжу в соцмережах
-
Я маю свою сторінку в соцмережах
-
Мій улюблений предмет — інформатика
-
Я — геймер
-
Мені нецікаво вчитися
-
Мені не подобається програмування
-
Я залюбки конструюю сайт
-
Вважаю інформатику непотрібним предметом
-
Мені подобається розв’язувати складні завдання
-
Я спробую взяти участь у конкурсах з інформатики
-
Я маю власний YouTube-канал
-
Я здатен навчити інших роботи в деяких програмних продуктах
-
Я намагаюся та спробую отримати найвищий бал у семестрі
Учитель підбиває підсумки:
— Серед вас є учні, які… (учитель здійснює короткий аналіз відповідей)
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 1
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
-
Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
-
Інструктаж учителя.
-
Практична робота за комп’ютерами.
Підручник ст. 9-12
-
Вправи для очей.
VI. Підсумки уроку
Фронтальне опитування
-
Як людина сприймає повідомлення? Наведіть приклади.
-
Чи можна одні й ті самі повідомлення передати за допомогою різних сигналів? Наведіть приклади.
-
Наведіть приклади повідомлень, команд, вимог, правил, законів, які різні люди за різних обставин тлумачать однаково.
-
Наведіть приклади повідомлень, зрозумілих тільки одній людині, групі людей.
-
Чи можна повідомлення передавати за допомогою технічних пристроїв? Наведіть приклади.
-
Чому при класифікації повідомлень розрізняють різні ознаки класифікації? Відповідь обґрунтуйте.
-
Наведіть приклади повідомлень, які мають інформаційну надлишковість. Чи трапляються подібні повідомлення в підручниках, періодичних виданнях, ЗМІ тощо? Якщо так, то про що це говорить?
-
Коли повідомлення можуть перетворитись на інформацію?
-
Що таке процес і якими є інформаційні процеси?
Рефлексія
1. Під час уроку я
-
дізнався…
-
зрозумів…
-
навчився…
2. Найбільше мені сподобалося…
3. На уроках найкраще в мене виходило…
4. Я мав (-ла) труднощі з…
5. Я хотів би ще дізнатися про…
VІІ. Домашнє завдання
Підручник § 1 ст. 6-13
VІІI. Оцінювання роботи учнів