Урок 3. Людина в інформаційному суспільстві. Проблеми інформаційної безпеки.
Цілі:
-
навчальна: ознайомити з поняттям інформаційного суспільства, сформувати уявлення про загрози, які виникають під час роботи в Інтернеті; розвивати критичне ставлення до інтернет-ресурсів; формувати звичку використовувати засоби і методи безпечного використання Інтернету;
-
розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати; розвиток гнучкості мислення, предметної уваги;
-
виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, офісні програми.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 3
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
-
Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
-
Інструктаж учителя.
-
Практична робота за комп’ютерами.
Підручник ст. 33-34
-
Вправи для очей.
VI. Підсумки уроку
Фронтальне опитування
-
Що являє собою інформація в інформаційному суспільстві?
-
Які ознаки інформаційного суспільства? Який вплив воно має на суспільні процеси?
-
Як людина може обмежити негативний вплив інформаційного суспільства? Наведіть приклади.
-
Хто і яким чином має піклуватись про інформаційну безпеку?
-
Як обмежити вплив інформаційних загроз, які виникають перед людиною?
-
Якими якостями критичного мислення важливо оволодіти в інформаційному суспільстві?
Рефлексія
1. Під час уроку я
-
дізнався…
-
зрозумів…
-
навчився…
2. Найбільше мені сподобалося…
3. На уроках найкраще в мене виходило…
4. Я мав (-ла) труднощі з…
5. Я хотів би ще дізнатися про…
VІI. Домашнє завдання
Підручник § 3 ст. 25-35
VІІI. Оцінювання роботи учнів