Людина в інформаційному суспільстві. Проблеми інформаційної безпеки

Про матеріал

Інформаційні технології в суспільстві 10 клас (нова програма 2018)

Ознайомити з поняттям інформаційного суспільства, сформувати уявлення про загрози, які виникають під час роботи в Інтернеті; розвивати критичне ставлення до інтернет-ресурсів; формувати звичку використовувати засоби і методи безпечного використання Інтернету
Перегляд файлу

Урок 3. Людина в інформаційному суспільстві. Проблеми інформаційної безпеки.

Цілі:

  • навчальна: ознайомити з поняттям інформаційного суспільства, сформувати уявлення про загрози, які виникають під час роботи в Інтернеті; розвивати критичне ставлення до інтернет-ресурсів; формувати звичку використовувати засоби і методи безпечного використання Інтернету;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати; розвиток гнучкості мислення, предметної уваги;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: браузер, офісні програми.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Робота з підручником: § 3

V. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

Підручник ст. 33-34

  1.                Вправи для очей.

VI. Підсумки уроку

Фронтальне опитування

  1. Що являє собою інформація в інформаційному суспільстві?
  2. Які ознаки інформаційного суспільства? Який вплив воно має на суспільні процеси?
  3. Як людина може обмежити негативний вплив інформаційного суспільства? Наведіть приклади.
  4. Хто і яким чином має піклуватись про інформаційну безпеку?
  5. Як обмежити вплив інформаційних загроз, які виникають перед людиною?
  6. Якими якостями критичного мислення важливо оволодіти в інформаційному суспільстві?

Рефлексія

1. Під час уроку я

  • дізнався…
  • зрозумів…
  • навчився…

2. Найбільше мені сподобалося…

3. На уроках найкраще в мене виходило…

4. Я мав (-ла) труднощі з…

5. Я хотів би ще дізнатися про…

VІI. Домашнє завдання

Підручник § 3 ст. 25-35

VІІI. Оцінювання роботи учнів

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 2

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 3

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Пригадайте:характеристики основних інформаційних процесів;чим інформаційна культура відрізняється від цифрової компетентності;етапи становлення інформаційних технологій

Номер слайду 4

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Ти дізнаєшся:

Номер слайду 5

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 6

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, ЛуцькІнформаційні технології в суспільствіІнформаційні технології в суспільстві Інформаційне суспільствоІнформаційна ераіндустріальна епохавиробництво й розподіл енергіїмікроелектронна інформаційна технологіякомунікаційна технологіягенна інженеріяцінності створені знаннями

Номер слайду 7

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, ЛуцькІнформаційні технології в суспільствіІнформаційні технології в суспільстві ВивчаємоІнформаційне суспільствосамостійна галузь економічної діяльностіфактор будь-якого виробництваматеріальний товарелемент ринкового механізмуфактор у конкурентній боротьбі Інформацію як об’єктивне явище можна розглядати й за такими ознаками:

Номер слайду 8

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, ЛуцькІнформаційні технології в суспільствіІнформаційні технології в суспільстві ВивчаємоІнформаційне суспільство. Перетворення інформації на найважливіший економічний ресурсІнформаційне суспільство є видом відкритого суспільстваІнформація розвивається за своїми законами. Основні ознаки інформаційного суспільства

Номер слайду 9

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, ЛуцькІнформаційні технології в суспільствіІнформаційні технології в суспільстві ВивчаємоІнформаційне суспільство. Небезпечні тенденції інформаційного суспільства вплив засобів масової інформації;руйнування приватного життя;відбір достовірних інформаційних даних;важко адаптуватися до середовища інформаційного суспільства;небезпека розриву між людьми

Номер слайду 10

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, ЛуцькІнформаційні технології в суспільствіІнформаційні технології в суспільстві ВивчаємоІнформаційне суспільствоІнформаційна безпека. ЦІЛІСНІСТЬзахист чутливої інформації від несанкціонованого доступу. КОНФІДЕНЦІЙНІСТЬ захист точності та повноти інформації й програмного забезпечення. ДОСТУПНІСТЬзабезпечення доступності інформації та основних послуг для користувача в потрібний для нього час

Номер слайду 11

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, ЛуцькІнформаційні технології в суспільствіІнформаційні технології в суспільстві ВивчаємоІнформаційне суспільство. Методи захисту інформаціїТехнічний Інженерний Організаційний Криптографічний

Номер слайду 12

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, ЛуцькІнформаційні технології в суспільствіІнформаційні технології в суспільстві ВивчаємоІнформаційне суспільствоІнформаційна безпека

Номер слайду 13

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, ЛуцькІнформаційні технології в суспільствіІнформаційні технології в суспільстві ВивчаємоІнформаційне суспільствоІнформаційна безпека в ІнтернетіНе відкривайте електронні листи, файли або посилання на веб-сторінки, отримані від джерел, яким не довіряєте. Ніколи не передавайте свої паролі або логіни стороннім особам. Коли ви користуєтесь соціальними мережами, пам’ятайте, що ви можете стати мішенню для дій шахраїв та злочинців. Користуйтесь лише ліцензійним програмним забезпеченням, крім випадків, коли не існує альтернатив.

Номер слайду 14

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Домашнє завдання. Вивчити §3 стор. 25-35 Опрацювати всі запитання і завдання з рубрик Заповнити словничок Ознаки інформаційного суспільства, інформаційна безпека

Номер слайду 15

Розгадай. Ана. ГРам. УЧашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 16

ЗБАЕПЕКЧашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розгадай анаграму. БЕЗПЕКА

Номер слайду 17

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Вправа 1. Достовірність даних. Вправа 2. Інструменти для визначення неправдивих фото

Номер слайду 18

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Працюємо за комп’ютером

zip
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 10 клас (Морзе Н.В., Вембер В.П., Кузьмінська О.Г.)
Додано
9 січня 2019
Переглядів
6617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку