Ознайомити з різновидами інформаційних систем, їх класифікацією; розглянути структуру інформаційної системи, її апаратну та програмну складові
Урок 2. Інформаційні системи як важливі складники й ознаки сучасного суспільства. Сучасні інформаційні технології та системи.
Цілі:
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, офісні програми.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Вправа «До мене — від мене»
Учитель пропонує учням показати готовність до уроку, взявши до правої рук зошит, а в ліву руку — щоденник (підручник) та залежно від запропонованого твердження, робити махові рухи до себе на відповідь ТАК або від себе на відповідь НІ.
Орієнтовні вислови учителя:
— Чудові знання з інформатики (до себе)
— Поганий настрій (від себе)
— До уроку готовий
— Домашнє завдання виконав
— Підручник за темою читав
— Хочу добре попрацювати
— Хочу на уроці отримати гарну оцінку
— Готовий учитися
По закінченні вправи діти сідають на місця
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вправа «Понятійна»
Учитель: Один мій учень, вже доросла людина, яка шукає роботу та розсилає власне резюме в різні компанії, одного разу випадково надіслав своє резюме й мені, і там я побачила речення: «Вільне володіння навичками використання інформаційних технологій».
Як ви вважаєте, що він мав на увазі?
— Для цього згадаємо визначення інформаційних технологій.
— Які є різновиди інформаційних технологій?
— Якими з них володіє мій колишній учень, якщо програмістом та web-дизайнером він не став?
— А якими інформаційними технологіями володіє кожен з вас?
(Організацію надання відповідей на це питання можна провести у вигляді естафети, передаючи естафетний предмет (олівець, ручку, указку, флешку тощо). Учень говорить про себе, виокремлюючи лише ті інформаційні технології, якими він володіє).
— А про які маєте лише уявлення?
— Які професії ви порадите опанувати моєму колишньому учню?
— У яких професіях йому вистачить навичок з інформаційних технологій?
— Який висновок ви можете зробити для себе?
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
— Завжди є дуже важливим для розвитку людини уміння самостійно здобувати знання.
Ви зі мною згодні?
— Тоді пропоную вам зібрати назву нашої теми та тлумачення поняття, що входить до неї, зібравши його з розібраних частин.
[Учитель заздалегідь роздруковує правило з підручника у таблицю по одному слову в клітинку, розрізає слова та складає в конверт. Таких конвертів він створює по кількості очікуваних малих груп. Приклад див. у додатку.]
— Завдання: скласти правило та пояснити, як ви його розумієте.
На вправу відведено 4 хвилини
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 2
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
Підручник ст. 20-22
VI. Підсумки уроку
Фронтальне опитування
Рефлексія
1. Під час уроку я
2. Найбільше мені сподобалося…
3. На уроках найкраще в мене виходило…
4. Я мав (-ла) труднощі з…
5. Я хотів би ще дізнатися про…
VІІ. Домашнє завдання
Підручник § 2 ст. 14-24
VІІI. Оцінювання роботи учнів