Інформаційні системи як важливі складники й ознаки сучасного суспільства. Сучасні інформаційні технології та системи

Про матеріал

Інформаційні технології в суспільстві 10 клас (нова програма 2018)

Ознайомити з різновидами інформаційних систем, їх класифікацією; розглянути структуру інформаційної системи, її апаратну та програмну складові

Перегляд файлу

Урок 2. Інформаційні системи як важливі складники й ознаки сучасного суспільства. Сучасні інформаційні технології та системи.

Цілі:

  •               навчальна: ознайомити з різновидами інформаційних систем, їх класифікацією; розглянути структуру інформаційної системи, її апаратну та програмну складові;
  •               розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати; розвиток гнучкості мислення, предметної уваги;
  •               виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: браузер, офісні програми.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  •                  привітання
  •                  перевірка присутніх
  •                  перевірка готовності учнів до уроку

Вправа «До мене — від мене»

Учитель пропонує учням показати готовність до уроку, взявши до правої рук зошит, а в ліву руку — щоденник (підручник) та залежно від запропонованого твердження, робити махові рухи до себе на відповідь ТАК або від себе на відповідь НІ.

Орієнтовні вислови учителя:

— Чудові знання з інформатики (до себе)

— Поганий настрій (від себе)

— До уроку готовий

— Домашнє завдання виконав

— Підручник за темою читав

— Хочу добре попрацювати

— Хочу на уроці отримати гарну оцінку

— Готовий учитися

По закінченні вправи діти сідають на місця

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Понятійна»

Учитель: Один мій учень, вже доросла людина, яка шукає роботу та розсилає власне резюме в різні компанії, одного разу випадково надіслав своє резюме й мені, і там я побачила речення: «Вільне володіння навичками використання інформаційних технологій».

Як ви вважаєте, що він мав на увазі?

— Для цього згадаємо визначення інформаційних технологій.

— Які є різновиди інформаційних технологій?

— Якими з них володіє мій колишній учень, якщо програмістом та web-дизайнером він не став?

— А якими інформаційними технологіями володіє кожен з вас?

(Організацію надання відповідей на це питання можна провести у вигляді естафети, передаючи естафетний предмет (олівець, ручку, указку, флешку тощо). Учень говорить про себе, виокремлюючи лише ті інформаційні технології, якими він володіє).

— А про які маєте лише уявлення?

— Які професії ви порадите опанувати моєму колишньому учню?

— У яких професіях йому вистачить навичок з інформаційних технологій?

— Який висновок ви можете зробити для себе?

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

— Завжди є дуже важливим для розвитку людини уміння самостійно здобувати знання.

Ви зі мною згодні?

— Тоді пропоную вам зібрати назву нашої теми та тлумачення поняття, що входить до неї, зібравши його з розібраних частин.

[Учитель заздалегідь роздруковує правило з підручника у таблицю по одному слову в клітинку, розрізає слова та складає в конверт. Таких конвертів він створює по кількості очікуваних малих груп. Приклад див. у додатку.]

— Завдання: скласти правило та пояснити, як ви його розумієте.

На вправу відведено 4 хвилини

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Робота з підручником: § 2

V. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1.                Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.                Інструктаж учителя.
  3.                Практична робота за комп’ютерами.

Підручник ст. 20-22

  1.                Вправи для очей.

VI. Підсумки уроку

Фронтальне опитування

  1.                Які системи ви використовуєте у житті? Чим вони різняться?
  2.                Що таке інформаційна система та якими є її складові?
  3.                Які показники характеризують інформаційну систему? Наведіть приклади.
  4.                Як змінювались інформаційні системи з розвитком прогресу?
  5.                У чому причина різноманітності сучасних інформаційних систем?

Рефлексія

1. Під час уроку я

  •               дізнався…
  •               зрозумів…
  •               навчився…

2. Найбільше мені сподобалося…

3. На уроках найкраще в мене виходило…

4. Я мав (-ла) труднощі з…

5. Я хотів би ще дізнатися про…

VІІ. Домашнє завдання

Підручник § 2 ст. 14-24

VІІI. Оцінювання роботи учнів

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 2

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 3

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Пригадайте:інформаційні процеси;будова комп’ютера, як інформаційної системи;роль комп’ютерів у житті людини

Номер слайду 4

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Ти дізнаєшся:

Номер слайду 5

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 6

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, ЛуцькІнформаційні технології в суспільствіІнформаційні технології в суспільстві Вивчаємо. Людина живе й працює у світі систем. Вони різняться як складом, так і метою функціонуванняІнформаційна система. Система — це сукупність взаємопов’язаних між собою об’єктів, які утворюють єдине ціле.Інформаційна система — це система, яка здійснює або в якій відбуваються інформаційні процеси: пошук, збирання, зберігання, передавання й опрацювання інформаційних даних.

Номер слайду 7

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, ЛуцькІнформаційні технології в суспільствіІнформаційні технології в суспільстві ВивчаємоІнформаційна системаІнформаційна система — це система, яка здійснює або в якій відбуваються інформаційні процеси: пошук, збирання, зберігання, передавання й опрацювання інформаційних даних. Усі інформаційні процеси відбуваються в інформаційних системах (ІС) Біологічна ІССоціальна ІСТехнічна ІС

Номер слайду 8

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, ЛуцькІнформаційні технології в суспільствіІнформаційні технології в суспільстві ВивчаємоІнформаційна системаІнформаційна система — це система, яка здійснює або в якій відбуваються інформаційні процеси: пошук, збирання, зберігання, передавання й опрацювання інформаційних даних.Інформаційна система. ЗасобиІнформаційніТехнічніПрограмніМатематичніОрганізаційніПравовіІншіДаніСтруктурованіНеструктуровані

Номер слайду 9

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, ЛуцькІнформаційні технології в суспільстві До інформаційної системи дані надходять від джерела. Ці дані надсилають для зберігання чи певного опрацювання в системі й потім передають споживачевіІнформаційна системаІнформаційні технології в суспільствіДжерело. Приймання даних. Збереження та опрацювання даних. Виведення інформаціїСпоживачвведення даних, отриманих з різних джерел;опрацювання (перетворення) даних;зберігання вхідних й опрацьованих даних;виведення інформаційних даних, призначених для користувача;відправка / отримання даних мережею. В інформаційній системі відбуваються такі процеси:

Номер слайду 10

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, ЛуцькІнформаційні технології в суспільствіІнформаційні технології в суспільстві ВивчаємоІнформаційна системаІнформаційна система — це система, яка здійснює або в якій відбуваються інформаційні процеси: пошук, збирання, зберігання, передавання й опрацювання інформаційних даних. Розробка інформаційної системи передбачає розв’язування двох завдань:наповнення системи даними певної предметної областістворення інтерфейсу користувача для отримання необхідних інформаційних даних

Номер слайду 11

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, ЛуцькІнформаційні технології в суспільстві Етапи становлення сучасних інформаційних системІнформаційні технології в суспільствіПочатковий (60-ті роки XX ст.)Систематичне запровадження нових інформаційних технологій (70-ті роки XX ст.)Об’єднання інформаційних систем (з 80-х років XX ст.)Інформаційна система — це система, яка здійснює або в якій відбуваються інформаційні процеси: пошук, збирання, зберігання, передавання й опрацювання інформаційних даних.

Номер слайду 12

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, ЛуцькІнформаційні технології в суспільстві Склад комп’ютераІнформаційні технології в суспільствіІнформаційна система — це система, яка здійснює або в якій відбуваються інформаційні процеси: пошук, збирання, зберігання, передавання й опрацювання інформаційних даних.

Номер слайду 13

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, ЛуцькІнформаційні технології в суспільстві Класифікація інформаційних системІнформаційні технології в суспільствіІнформаційна система — це система, яка здійснює або в якій відбуваються інформаційні процеси: пошук, збирання, зберігання, передавання й опрацювання інформаційних даних. За ступенем автоматизації ручні автоматизовані автоматичніЗа місцем діяльності наукові автоматизованого проектування організаційного керування керування технологічними процесами. За сферою призначення економічна медична географічна адміністративна виробнича навчальна екологічна криміналістична військова. За масштабом використання одиночні групові корпоративні глобальні

Номер слайду 14

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Домашнє завдання. Вивчити §2 стор. 14-24 Опрацювати всі запитання і завдання з рубрик Заповнити словничок Система, інформаційна система

Номер слайду 15

Розгадай. Ана. ГРам. УЧашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 16

ТСИАСЕМЧашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розгадай анаграму. СИСТЕМА

Номер слайду 17

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Вправа 1. Інформаційна система управління освітою. Вправа 2. Інформаційна система Конкурс. Вправа 3. Інформаційна система E-olimp

Номер слайду 18

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Працюємо за комп’ютером

926.jpeg
DSC_0030.png
P-DIV-aligncenter-DIV-style.jpg
fon-test.jpg
fon_test_2.jpg
roccat.roccatkova.jpg
scanner12.jpg
zip
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 10 клас (Морзе Н.В., Вембер В.П., Кузьмінська О.Г.)
Додано
9 січня 2019
Переглядів
4298
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку