Упрезентації виділено значущість інформаційної культури як основи професійної діяльності педагога, сутність поняття як загальнонаукової та педагогічної проблеми.
ІНФОРМАЦІЙНА КУЛЬТУРА ПЕДАГОГА. Підготувалаучитель математики. Наталя Тарасівна Фединчук
Номер слайду 2
Світ, у якому житимуть наші діти, зміниться у чотири рази швидше, аніж наші школи. В. Дагетт
Номер слайду 3
Інформаційно-цифрова компетентність педагога:4 1235включає в себе впевнене, критичне та відповідальне використання та взаємодію з цифровими технологіями для навчання, роботи та участі у суспільстві. інформаційну грамотність та грамотність даних, комунікацію та співпрацю, створення цифрового контенту.критично підходити до достовірності, надійності та впливу інформації та даних, що є доступними цифровими засобами та усвідомлювати юридичні та етичні принципи, пов’язані з використанням інформаційно-цифрових технологій.вміння використовувати, доступатись, фільтрувати, оцінювати, створювати, програмувати та поширювати цифровий контент;передбачає здатність використовувати апаратні засоби ІКТ, а також ефективно працювати з інформацією в електронному та друкованому варіантах (швидко її знаходити та раціонально опрацьовувати).
Номер слайду 4
Інформаційно-цифрова компетентність педагога:9 67810користування контролюючими програмами для перевірки знань; створення тестів;уміння використовувати інформаційні технології для демонстрації аудіо- і відеоматеріалів на уроці; уміння створювати презентації;уміння використовувати мережу Інтернет для вирішення педагогічних питань, збору інформації, участі в телеконференціях, доступу до наукових, педагогічних, методичних даних.створення публікацій та веб-сторінок;використання інформаційних технологій при проведенні уроківкористування навчально-розвиваючими програмами.
Номер слайду 5
Рамка цифровоїкомпетентності для освітян. Dig. Comp. Edu
Номер слайду 6
Поняття «цифрова культура педагога»:вміння працювати з сучасною цифровою технікою і володіти сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями. Комп'ютерна грамотність.Інформаційна грамотність (інформаційна культура).. Мультимедійна грамотність. Грамотність комп'ютерної комунікації.вміння цілеспрямовано працювати з інформацією та використовувати для її отримання, обробки і передавання сучасні технічні засоби і методи.
Номер слайду 7
Принципами розвитку інформаційної культури педагога є: НАУКОВІСТЬСВІДОМІСТЬПОСЛІДОВНІСТЬСИСТЕМНІСТЬ
Номер слайду 8
Елемени інформаційної культури педагога є:інтелектуальний потенціалінформаційний світоглядІнформаційний менталітетінформаційно-орієнтаційну діяльність
Номер слайду 9
Інформаційна культура педагога:якість знань і вміння працювати з інформацією. Психологічна та професійна готовність до роботи з інформаційно-технологічними засобамикультура читання й сприйняття інформації
Номер слайду 10
Інформаційна культура педагога:сучасний пошук припускає вмінняпроаналізувати свої інформаційні потреби, використання формальних інеформальних каналів одержання інформації,освоєння можливостей нових інформаційних технологій та інкультура пошуку нової інформації Уміння переробляти більші масиви інформації з використанням іктпрагнення до підвищеннярівня інформаційної компетентностіуміння вести особисті інформаційно-пошукові системи. Культура сприймання та користування інформацією. Аналітичні вмінняуміння аналізувати одержану інформацію, визначати її достовірність, актуальність, необхідність, цінність
Номер слайду 11
Тому сучасному педагогу необхідно: розробляти проекти із використанням інформаційних технологій ; 4 1використовувати у педагогічній діяльності цифрові технології та інструменти; застосовувати Інтернет-ресурси; 23 підвищувати свою кваліфікацію через дистанційне навчання;5брати активну участь у семінарах різного рівня щодо застосування ІКТ, у професійних конкурсах, форумах та педрадах;сформувати банк вправ, які передбачають використання інформаційних технологій;
Номер слайду 12
1. Баришполець О. Т. та ін. Медіакультура особистості: соціально-психологічний підхід: Навчальний посібник / За ред. Л. А. Найдьонової, О. Т. Баришпольця. – К.: Міленіум, 2010. – 440 с.2. Базиль Л. О. Формування ІКТ-компетентності вчителя як складний і безперервний процес . – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://elibrary.kubg.edu.ua/2982/1/Bazil_L_2.pdf3. Збірник тез доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Управління інноваційним розвитком загальної середньої освіти в умовах соціально-економічних реформ» / За наук. ред. Л. М. Ващенко. – Чернівці: Наші книги, 2014. – 148с. 5. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/344/2013. 6. Пензай Л.І. Інформаційна компетентність як вагома складова фахової компетентності вчителя. – Режим доступу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/32355/7. Інтернет семінар для педагогічних працівників з проблеми «Інформаційно-цифрова компетентність сучасного вчителя Нової української школи» https://sites.google.com/view/idcseminar/8. Інформаційно-цифрова компетентність вчителя Нової української школи https://www.slideshare.net/School-10/ss-1385209449. Оксана Овчарук Цифрова компетентність учителя: міжнародні тенденції та рамки / Нова педагогічна думка – 2019 - №4. С. 52-5410. Цифрова компетентність вчителя Нової української школи: 2019// Збірник тез доповідей учасників Українського науково-практичного семінару м. Київ, 2019 https://lib.iitta.gov.ua11. Цифрова компетентність: що повинні вміти вчителі https://osvitoria.media/experience/tsyfrova-kompetentnist-shho-povynni-vmity-vchyteli/ Література: