2 грудня о 18:00Вебінар: Предмет «Захист України» у школі: теоретичні засади, цікаві ідеї, поради для дистанційного навчання

Інформаційне коло "Рятуймо Землю - нашу домівку"

Про матеріал
Мета. Сформувати уявлення про необхідність охорони Землі, розширювати кругозір дітей.
Перегляд файлу

                                                Інформаційне коло

«Рятуймо Землю – нашу домівку»

Мета.  Сформувати уявлення про необхідність охорони Землі, розширювати кругозір дітей. Виховувати любов до природи, інтерес до її охорони та вивчення.

Обладнання. Глобус, ілюстрації, картинки для панно, відеоролики.

Хід заняття

(Звучить мелодія, входять діти з глобусом)

 Учень. Кольоровий м’яч

              Що літає між зірок

              Це наш рідний дім,

              Де зробили ми перший крок.

Учень. Він дає нам хліб,

             Він у космосі кружля

            Дивовижний м’яч

            Це одна на всіх земля.

(дають глобус вчителеві)

Учень. Одна Батьківщина і двох не буває. Місця де родилися – завжди святі.

Вчитель. Планета Земля для кожної людини – це край, де ми народилися і живемо, край неповторної краси. Це все те, що росте і цвіте на ній у садках, в парках, у лісах, на полях. Кожне дерево, квітка, травинка – це частина природи, частина рідної землі. Сьогодні ви розширите свої знання про нашу планету і про те, як зберегти і захистити її. Давайте виготовимо колективне панно: «Краса, яка потребує захисту».

 

         Учень. Ми – всі діти Сонця

                      На білому світі

                       У кожного доля і пісня своя

                      Ми – всі діти Сонця

                      І кожна людина

                       Це тільки краплина

                       У морі життя.

(прикріплює до панно сонце)

(заходить екозагін)

Учень. Ми – юні друзі твої, природо! Вас вітає екозагін «Стежинка»  

Учень. Стежина, – рідна моя

             Веди мене шляхом пізнання

             Я хочу, щоб моя Земля

             Проблем не знала і покарання.

Учень. Ми – юні екологи!

Учень. Ми любимо свій рідний край!

Учень. Ми хочемо дихати чистим повітрям!

Учень. Ми прагнемо зберегти природу річок!

         Учень. Ми – друзі твої Природо!

        Учень. Наше завдання: зберегти природу для мене, тебе і всього народу.

   (звучить пісня  «Якщо в лузі будеш ти»)

Вчитель. Кожен день і кожен час ми з вами маємо від природи все необхідне для життя: воду, повітря, рослини, а також пізнаємо навколишній світ.

Учень. Проте люди викидають багато бруду в повітря, у воду, на землю. Вони забруд­нюють світ. Чи ти не один з них? Давайте з’ясуємо, як запобігти забрудненню!

Учень. Мільйон років вода в наших річках і озерах була чистою. Але нині вона буває дуже забруднена. У багатьох місцях пити її небезпечно, не можна навіть у ній купатися.

(Перегляд відео)

Учень. Якби добре було, аби вода у річках була чистою. Але нажаль. Одного разу   прилетіла ворона напитися з річки водички...

Сценка «Ворона»

Учень. Одну веселу казку.

Учениця. А, може і не казку,

Учень. А, може, й не життєву хотіли б розказати.

Учениця. Ми знаємо з дитинства,

Учень. А, може, й не з дитинства,

Учениця. А, може, і не знаємо, то будемо вивчать.

Учень. Схотілося вороні,

Учениця. А, може, і собаці,

Учень. А, може і корові напитися води.

Учениця. І рушили в дорогу всі до ставка тоді

                 Напитися води.

Учень. Ворона – раз – хапнула,

Учениця. Собачка – два – лизнула,

Учень. Корова – три – сьорбнула

Учениця. Відчули: не той смак.

 (з’являється Річка)

Річка. Не шукай – мене більше нема,

           Он там далі завод збудували,

           Мені дихати нічим стало.

           Чи подумав про мене хто?

           Ні! Всі відходи зливають мені

           Всі гадали природа стерпить.

           Ось зробили із мене калюжу.

           Риба згинула вся до одної

          Я  вмираю в такім неспокої

          Захистити себе я не можу.

Вчитель. А пригадайте якою чистою і прозорою була вода в нашій річці! Іква має дов­жину 155 км і є правою притокою річки Стир. Басейн річки становить 2250 кілометрів квадратних. Займає південну і західну частину району, обмежовану з півночі і сходу Мізоцьким кряжем, з півдня – Кременецькими горами, а із заходу Повчанським плато. Притоки Ікви – Тартацька і Бистриця. В ній водиться 30 видів риб. Серед них є і цінні промислові види.

(заходить Повітря)

Повітря. Де наші річки та озера? Де кришталева та вода? Чому забруднене повітря? Чому спіткала нас біда? Колись давно усім на диво Цвіло прекрасне місто-сад, Неначе дівчина вродлива Тепер над містом сивий сад.

Учень. (тримає малюнок автомобіля) Велику кількість отруйних речовин викидають у повітря автомобілі.

Вчитель. Екологічна шкода від викидів автомобілів, що працюють на    бензині і  дизпаливі, дійсно стає все більш помітною.

Учень. (тримає малюнок електростанції АЕС)

            Багато електростанцій виробляють електрику, спалюючи нафту і вугілля. Після спалювання утворюється дим, який забруднює повітря. Намагайтеся викорис­товувати менше електроенергії. Тоді електростанціям не потрібно буде її так бага­то виробляти. Економте електроенергію!

Вчитель. В місті працюють  підприємства, що до певної міри забруднюють навколишнє середовище.

Учень. Отрута для знищення комах також попадає в повітря, а це шкідливо для людей!

Учень. (тримає малюнок цигарки)   Люди можуть захворіти, якщо в повітрі багато цигаркового диму.

Учень. Я прошу не палити коло мене. Я не хочу брудного повітря в організмі людини. Я намагаюся бути дуже люб’язним, коли прошу про це.

(прикріплює чисту хмаринку)

Вчитель. Що можна зробити, щоб цього уникнути?

Учень. (тримає малюнок велосипеда) Повітря не було б таким брудним, якби люди менше їздили в автомобілях, а частіше користувалися тролейбусами, трамваями чи велосипедами.

 (прикріплює на панно велосипед, трамвай, тролейбус)

Земля. Поглянь навколо – скільки бруду:

             Пакетів, ящиків, пляшок

            Напевно, скоро ніде буде

             Пустить погратися діточок.

             Немає де рости травичці

             Гуляти качці з каченям

             Земля благає: схаменися!

             Не закидай усе сміттям. (Перегляд відео)

 – Я – Земля! Я тримаю тебе на своїх долонях! Без мене тебе нема. По мені ступають твої ноги. Я зігріваю тебе, одягаю і даю тобі хліб. Я чекаю доторкання твоїх рук, сподіваючись, що це будуть добрі руки!

Учень. Нам щедрість дарує природа весь час, тож щиро вас просимо: слухайте нас!

Учень. Пропонуємо ласкаво цілу низку добрих правил:

 

  1. Кожен зелений листочок, кожна травинка виділяє в повітря кисень. Ним ми дихаємо, без нього немає життя. Не топчи, не зривай рослини!
  2. Найкраща квітка та, що квітує там, де зросла – не губи її!
  3. Не ламай, не каліч дерев, кущів!
  4. Як зламаєш дерево вмить, поспішай хоча б два посадить!
  5. Щоб згубити молоде дерево, потрібно хвилини, а щоб виростити – роки.
  6. Не залишай багаття в лісосмузі. Не сміти, не залишай скла, порожніх консервних банок.
  7. Найчистіша і найсмачніша вода – джерельна. Охороняй чистоту водойм. Чиста вода – велике багатство.

Учень. Ми діти вкраїнського поля

             В блакиті його висоти,

             Тому нам і випала доля:

             Не гнутись – до сонця рости!

Учень. Тож будемо вищими, вищими

             Нехай нам загубиться лік,

            Якщо ми себе не понищимо

            Ніхто нас не понищить повік.

Учень. Давай повернемо Землі

             Всі веселкові кольори

             Надію, віру і любов,

             День, що для радості прийшов.    (прикріплює веселку)

Учень. Рожева чайка б’є крилом,

             Злітає ранок за вікном

             Він посміхається до нас:

             Дарує небо людям шанс.

(звучить «Пісня землі»)

Вчитель. Сьогодні ми з вами багато говорили про проблеми екології в нашому місті. Але, звичайно, охопити всі їх водночас неможливо. Від народження до смерті кожен з нас втілює у собі щастя бути людиною. Бути людиною для своєї матері-Землі, для братів наших менших, для зелених полів, для квітучих садків, чистих річок. Кожен з нас зв’язаний з життям планети численними зв’язками. Тож зміцнюйте цей зв’язок, будьте надійною ланкою у вічному ланцюгу. Саме заради розкриття і вирішення їх в школі створений і працює екологічний гурток «Стежинка». Юні екологи виступають проти стихійних сміттєзвалищ, сприяють озелененню клумб. Тож і ви, якщо можете, посадіть дерево, залиште свою турботу, свою допомогу майбутнім поколінням якщо    ні – захистіть посаджене іншими. Якщо і це важко вам, зробіть хоча б так, щоб воно не потребувало захисту від вас. Повірте: це не перебільшення, що люди сьогодні тримають у своїх руках не тільки свої долі, долі людства, а й долю самої планети-Земля. Так світ чекає доторкання ваших рук, сподіваючись, що це будуть добрі руки. Я впевнена, що ви, діти, будете справжніми охоронцями природи.

 

docx
Додано
16 жовтня
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку