Інформаційно – дослідницький проект «Бджола мала, а й та працює»

Про матеріал
Мета проекту: вчити дітей спостерігати за природою, робити висновки спостережень за живою природою. Узагальнити знання про спосіб життя бджіл та їхнє значення в природі і для людини. Формувати естетичні почуття, уміння бачити красу й гармонію навколишнього світу , формувати переконання в тому, що в природі все взаємопов’язане і має велике значення для існування людини і життя загалом. Стимулювати дитячу фантазію, уяву. Виховувати дружні , доброзичливі стосунки між дітьми, любов до праці та природи рідного краю. Розвивати мову дітей та їхнє мислення. Термін дії проекту: довготривалий. Проект «Бджола мала, а й та працює» розрахований на 1 - 2 місяці. Учасники проекту: класовод, учні, бібліотекар. Дидактична характеристика проекту Тип проекту:інформаційно-дослідницький, груповий. Об’єкт пізнання: корисні комахи – бджоли, та її повадки . Провідна проблема: спонукати учнів вивчати високоорганізовані види комах; постійно розширювати свої знання про них; довести на прикладах, що бджілки – великі трудівниці. Спосіб розв’язання проблеми; добирання інформації, її узагальнення, виконання творчих робіт. Освітній продукт; папка, слайди із зібраною інформацією та творчими роботами учнів, книжкова виставка, якою зможуть користуватися як учні цього класу, так і вчителі та діти інших класів.
Перегляд файлу

                         Бджола  мала, а  й  та  працює 

              (ІНФОРМАЦІЙНО – ДОСЛІДНИЦЬКИЙ  ПРОЕКТ) 

Мета проекту:  вчити дітей спостерігати за природою, робити висновки спостережень за живою природою. Узагальнити знання про спосіб життя бджіл та їхнє значення  в природі і для людини. Формувати  естетичні почуття, уміння бачити красу й гармонію навколишнього світу , формувати переконання в тому,  що в природі все взаємопов’язане і має велике значення  для існування людини і життя загалом. Стимулювати дитячу фантазію, уяву. Виховувати дружні , доброзичливі стосунки між дітьми, любов до праці та природи рідного краю. Розвивати мову дітей та їхнє мислення.

  Термін дії проекту: довготривалий. Проект «Бджола мала, а й та працює» розрахований на 1 - 2  місяці.

Учасники проекту: класовод, учні,  бібліотекар.

               Дидактична характеристика проекту

Тип проекту:інформаційно-дослідницький, груповий.

Об’єкт  пізнання: корисні комахи – бджоли, та її повадки .

Провідна проблема: спонукати учнів вивчати  високоорганізовані види комах; постійно розширювати свої знання про них; довести на прикладах, що бджілки – великі трудівниці.

Спосіб  розвязання   проблеми; добирання інформації, її узагальнення, виконання творчих робіт.

Освітній продукт; папка, слайди із зібраною інформацією та творчими роботами учнів, книжкова виставка,  якою зможуть користуватися як учні цього класу,  так  і вчителі та діти інших класів.

План виконання проекту.

1.Добирання ідей для реалізації проекту.

2.Визначення джерел потрібної інформації.

3.Об’єднання учнів класу у творчі групи та розподіл обов’язків між учасниками групи.

4.Збирання матеріалів для папки, слайдів, книжкової виставки,  вибирання найцікавішого, творча робота учнів.

5. Оформлення папки «Про золотих бджілок».

6.Запрошення гостей та демонстрація перед ними результатів проекту. 

                          ПРЕЗЕНТАЦІЯ     ПРОЕКТУ

 

Бібліотекар.

                             Школа, школа!

                             Вулик ти дитячий,

                             Ну,а діти, як бджолиний рій,

                             Вчаться і працюють тут терпляче,

                             І беруть початок з нього свій.

Учень.

                              Сьогодні наше свято,

                              Сьогодні   ми бджілки

                              Сьогодні в цьому класі

                              Ми вас   вітаєм  всі.

Ведучий. Дорогі гості,  на нашому святі ми познайомимо вас із цікавим життям дуже працьовитої комахи. Вона перелітає з квіточки на квіточку, і хоч така маленька, а працює без відпочинку,  недаремно бджола здавна вважалася символом працелюбства, старанності та пильності.  Бджоли ніколи не сплять, навіть  узимку, бо якщо вони не будуть рухатися, то помруть від переохолодження. Спілкуються вони між собою мовою танцю. Бігаючи колами, ось подивіться і на наших бджілок. 

Танець і пісня «Бджілка» виконують учні.

Жу-жу-жу, маленька бджілка

Жу-жу-жу, з листа на гілку,

Жу-жу-жу, я з бджілкою дружу.

Жу-жу-жу, маленькі крила,

Наче в човника вітрила,

Жу-жу-жу, я з бджілкою дружу.

Бджілка, бджілка, бджілка,

Бджілка!

Бджілка, бджілка, бджілка,

Бджілка!

Жу-жу-жу, маленька мушка

Сіла з носика на вушко,

Жу-жу-жу, я з мушкою дружу.

Жу-жу-жу, наїлась меду,

Злиплась, так тобі і треба,

Жу-жу-жу, я з мушкою дружу.

Мушка, мушка, мушка,

Мушка!

Мушка, мушка, мушка,

Мушка!

Мухи і бджоли літають навколо,    |

Мухи і бджоли.                    |

Мухи і бджоли не ходять до школи, |

Не ходять до школи.               | (2)

Це класно!

Щось навколо стало тихо,

От і я собі на втіху

Запросила в гості всіх комах.

Треба друзів зустрічати

Та чомусь не мусить тато,

Встигне тільки вимовити, ах!

Бджілка, мушка, бджілка,

Бджілка!

Бджілка, мушка, бджілка,

Бджілка!

Бджілка! Бджілка

 

Виходить бджілка.                                         Я мала весела бджілка,

                                                                         Я літаю дуже стрімко

                                                                         І медок несу до хати

                                                                        На здоровя вам малята.

                                                                        Я працюю ціле літо.

                                                                       Я турбуюсь про людей,

                                                                       Щоб вони медок мій їли

                                                                       І узимку не хворіли!

Учні.1.

  Коли вийти влітку в поле,

Ми побачим квіти й бджоли,

Що над квітами літають

І нектар собі збирають,

Медом соти заливають.

Потім прийде дід Панас

У потрібний, звісно, час.

Стане бджілок він прохати

Увесь мед йому віддати,

Щоб людей полікувати.

Бджоли, звісно, дозволяють.

Гарно з сот медок зливають.

Знов беруть  відерце в руки

І скоріш летять на луки.

Встигнуть меду назбирати,

Щоб свій рід прогодувати.

Треба бджілок всіх любити,

За медок подякувати.

Бо у ньому сонце й квіти,

Щоб росли здорові діти..

2.

Бджілки - гарні трудівниці,

Нас запрошують в крамниці.

Меду там – ціла гора,

Поспішаймо, дітвора!

Мед гречаний, мед із ліпи,

І квітковий, лановий.

Він корисний, дуже чистий,

А смачний!... Скуштуй мерщій!

 

Ведучий.

  • Ви мали змогу переконатись, що саме життя бджілки - це її праця. Як ви, діти  думаєте, а людині навіщо працювати? Чому дітям потрібно вчитися, і допомагати старшим ? 
  • (діти відповідають)
  •  А хто з вас,  знає прислівя про працю?

Бджола мала, а й та працює.

Бджіл тримати – не в холоду лежати.

В кого бджоли, в того й мед.

Без труда нема плода.

Труд чоловіка кормить.

Трудова копійка годує довіку.

Хочеш їсти калачі не сиди на печі.

Де руки й охота, там добра робота.

Щоб рибу їсти, треба в воду лізти.

Праця чоловіка годує, а лінь марнує.

Щастя без розуму торбина дірява.

Без розуму ні сокирою рубати, ні лічака   в’язати.

І сила перед розумом никне.

Сила без голови шаліє,  а розум без сили мліє.

Ведучий.

А зараз, ми  побачимо  у грі,  які ви працьовиті, хто  швидко  побудує  вулики для бджілок.

  (діти діляться на дві команди і складають з кубиків  вулики)

 

 

Ведучий.

Як ви гадаєте,чи є у бджілок парасольки, щоб літати в дощ? Як бджоли  сповіщають про знайденний нектар? І щоб побачити це диво, ми відправили у відрядження юних журналистів на пасіку. Кожен зі спецкорів одержав завдання: побувати у бджолиній сім’ї і дізнатися про кожного члена родини.

(Використання слайдів на мультимедійній дошці)

1.Журналіст.

Бджоли живуть великими сімями. Між членами існує чіткий розподіл доручень. Наймолодші бджоли, яким минуло 3-4 дні від народження, прибирають у вулику. А коли трішки підростуть, зміцніють, починають годувати маленьких діток, навчають їх.  . Коли їм виповнюється 2 тижні, вони залучаються до будівництва. А на 20-й день свого життя вилітають збирати нектар.

2. Журналіст.

Старі бджоли теж працюють. Вони носять воду. Вода потрібна для приготування спеціальної кашки і для охолодження у спеку.

3. Журналіст.

Є у бджолиній сімї вартові. Головна бджола –  матка-королева.  Усі члени сім’ї ставляться до неї шанобливо: годують, оберігають її.

4.Журналіст.

Вік бджоли недовгий – усього 40-60 днів. Лише матінка живе 3-5 років .Бджілки – великі

трудівниці. Вони весь час працюють.

5. Журналіст.

 Під час дощу бджола спритно ухиляється від крапель, щоб не намочилися крила.

6. Журналіст.

Є у бджілок і розвідниці. Вони відшукують медоносні рослини і негайно повідомляють про них бджолину сім’ю.  Є в них і  ледарі. Це –трутні. Вони  зявляються навесні і живуть до кінця літа. Потім бджоли виганяють їх. Бо хто не працює, той і  не їсть.

 

Інсценування казки: «Сторожові бджілки»

1-й Автор. - Матка - найстарша бджола у вулику й мати всіх бджіл. Гарячої літньої пори через кожну годину посилає вона до льотка  двох  молодих бджіл і наказує:

 Матка.

  • Дивіться –  чужих  комах до льотка не підпускайте, як крильця жовтенькі, мов сонечко, то це бджоли. Як гудуть по – бджолиному й пахнуть воском, то це бджоли.

2-й Автор. – Аж ось підкралися до льотка дві оси. Швидко пірнули вони в льоток. Гуділи по – бджолиному і сторожові бджоли не помітили їх, Увірвалися оси до вулика і ну їсти мед. Зчинився переполох.

Матка : Пильнуйте, не підпускайте ос до льотка, бо весь мед поїдять. Куди ви дивитесь, голови цвілі? Як могли пропустити злодіїв!

  1. А сторожова бджола. -  Але ж вони гудуть по – бджолиному. І крильця жовтенькі.
  2. А сторожова бджола. -  Але ж вони гудуть по – бджолиному. І пахнуть воском.

Матка. -       Гудуть вони по – бджолиному, але ж меду не приносять!

 

Бібліотекар.

Книжкова виставка - експозиція «Медоносна бджола – високоорганізована комаха»

Ведучий.

А зараз діти і ми спробуємо позбирати з квітки нектар.

( Дві дитини  збирають кольорові шарики у відерця і носять  їх у  вулики, хто більш назбирає, той і переможе)

 Пісня про працю на мелодію пісні «Улибка»

1.

У вулику якось раненько

Прокинулись бджілки малі.

Взялись до роботи хутенько,

Не ледарі ж бо -  трударі.

2.

Наша праця людям до душі.

До душі вона ведмедику і лису.

Тож нехай навколо на землі

Працелюбність буде всім на втіху.

Приспів;

І тоді ти подивись, затанцює неба вись.

І мурашки будуть грати нам на скрипці.

Починаються моря з золотого джерельця,

А з нектару лине смак медку іскристий. (Двічі)

3.

 .Конвалія ніжна і бджілка яскрава,

Рогатий жучок і метелик швидкий

У нашій уяві яскравіші будуть,

 Коли ми читати будем завжди

 

 

Бібліотекар.

Хвилинка ерудитів (для гостей)

  • Якого коліру бджола? (Коричнева, з жовтими смугами)
  • Скільки у бджоли лапок ?(6)
  • Які кінцівки лапок у бджоли?  (Волохаті)
  • Що робить бджілка ніжками? (Збирає пилок)
  • Чим бджілка набирає нектар? (Хоботком)
  • Хто головний у бджолиній сімї? (Матуся)
  •      Що роблять бджоли на квітці? (Збирають нектар, запилюють)
  • Трутні  збирають  нектар? (Ні)

 

 Бібліотекар

Для того, щоб всі  остаточно переконалися у тому, що мед –цілющій і смачний продукт,  подивіться нашу рекламу.

(Реклама меду, зубної пасти, шампуню, крему, ліків)

             Зубна паста.

     Бджілка невтомно прополіс збирає

Чистити зубки маляток навчає.

Хай не загубиться чистий нектар.

Зубкам здоровя дає він у дар.

Паста з прополісом – це не секрет - 

Смакує усім, мов справжнісінький мед.

Паста з прополісом дуже корисно.

Нам не зашкодить ні тюбик, ні триста.

 

        Крем з медом

 

Якщо хочеш бути гарний,

Завжди мати добрий настрій.

Кремом з медом користуйся!

Успіх прийде – не хвилюйся!

 

         Ліки з медом

 

Наші ліки на меду

Відведуть страшну біду.

Ніяких побічних дій,

І здоровям володій.

Краще ліків світ не знає

Тих, що з меду виробляють.

Завдяки малій бджолі

Скажем ми хворобі: «НІ»

 

 

 

 

        Шампунь

 

Шампунь «Медуниця» -

Справжнісінький дар

Ввібравши у себе енергію сонця,

Безкраїх полів квітковий нектар,

Дарує всім людям розкішне волосся,

Веселі усмішки і радість в очах.

Якщо голову ним змити,

Голова запахне літом,

Заблищіть, мов сонечко,

Вимите волосячко.

 

        Мед

 

Мед – це найкращий від природи дар,

Майстерно перероблений із квітів нектар.

А квіти в природі дощем умиті,

Теплим  сонцем завжди зігріті.

Отже, мед – найчистіший продукт у світі!

Він корисний для людини,

Тому їжте його щоднини!

У здоровї бувайте,

А бджілок любіть і поважайте!

 

Ведучий.         Дорогі гості, сподіваюсь, що робота, виконана учнями, допомогла вам збагатити знання про корисних  комах –  бджіл , про їх повадки, про те, як люди доглядають їх. На яскравих прикладах  діти довели, що бджілки -  великі трудівниці й мед – еліксир життя.

Бібліотекар.     Тож,  любіть   бджілок і ніколи їх даремно не турбуйте, живіть у мирі, та  злагоді з ними, з рідною природою, бо головна риса цих комах, турбота про свою родину  і працьовитість як і у людини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Иванова Алла
Додано
12 березня 2019
Переглядів
883
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку