День Валентина у садочку

Про матеріал

Інформаційно-просвітницькі заняття розроблені соціальним педагогом з метою попередження небезпек в Інтернеті.

Перегляд файлу

 

 

 

Інформаційно-просвітницьке

заняття 3

СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ

Якщо тебе немає в соціальній мережі – ти не існує


Мета: розширити й поглибити знання про безпечний Інтернет та соціальні мережі. Сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та соціальних мережах і про шляхи їх подолання. Мотивувати поширювати цю інформацію у своєму середовищі. Розвивати уважність, спостережливість, пам’ять, вміння спілкуватись в соціальних мережах та чат. Виховувати повагу до родинних цінностей в сучасному інформаційному суспільстві.

 

Хід заняття

Соціальний педагог

У наш вік комп’ютерних технологій кожен знайомий з таким поняттям як Інтернет. Спілкування в соціальних мережах вже давно стало буденністю для сучасних користувачів мережі Інтернет. На просторах глобальної павутини люди вирішують безліч питань, діляться своїми переживаннями, демонструють радісні моменти, стежать за подіями, що відбуваються в житті рідних і близьких, а також для багатьох людей вона є дуже зручним способом самовираження. Розвиток соціальних мереж почався практично з моменту виникнення самого Інтернету в 1969 році. Спочатку це були спільноти людей, яких об’єднували виключно професійні інтереси, далі з’явилися об’єднання за захопленнями та хобі. Вважається, що найпершим офіційним соціально-мережевим ресурсом в 1995 році став Classmates.com, що перекладається як Однокласники.

Сьогодні ми з вами поговоримо про Інтернет та соціальні мережі.  Для початку ми з вами зареєструємося в соціальній мережі.

Вправа 1 «Мій нік»

Мета: познайомитися з учасниками в імпровізованій соціальній мережі. Налаштуватися на позитивну взаємодію у групі. Визначити рівень активності  користування соціальними мережами.

Хід проведення

Учасникам пропонується записати на стікерах свій нік, яким вони користуються у мережі Інтернет, та по черзі прикріпи ти їх на плакат «Соціальна мережа».

Обговорення:

  1.               Чи завжди ви використовуєте нік?
  2.               Чи в багатьох відрізняється справжнє ім'я від імені, яким ви користуєтесь в мережі?
  3.               Чи пов’язані між собою ці два імені? Як?
  4.               Чому користувачі вигадують собі імена для взаємодії в Інтернеті?
  5.               Від чого вони себе убезпечують?
  6.               А на які ризики можуть наразитися?

 

Соціальний педагог

Важко уявити собі підлітка, не зареєстрованого в одній або декількох соціальних мережах. Вони стають місцем спілкування, знайомств і розваг.

Самі подумайте, скільки новин ми отримуємо саме з них! Хтось одружився, розлучився, народив дитину, потрапив до лікарні, поїхав відпочивати ... треба бути «в темі».  Спробуємо дати відповідь на головне питання «Чим приваблює користувачів соціальна мережа?»

Основними принципами соціальної мережі є:

1) ідентифікація – можливість вказати або не вказати інформацію про себе (школу, інститут, дату народження, улюблені заняття, книги, кінофільми, уміння і т. п.);

2) присутність на сайті – можливість побачити, хто в даний час знаходиться на сайті, і вступити в діалог з іншими учасниками;

3) відносини – можливість описати відносини між двома користувачами (друзі, члени сім’ї, друзі друзів і т. п.);

4) спілкування – можливість спілкуватися з іншими учасниками мережі (відправляти особисті повідомлення, коментувати матеріали);

5) групи – можливість сформувати всередині соціальної мережі спільноти за інтересами;

6) репутація – можливість дізнатися статус іншого учасника, простежити його поведінку всередині соціальної мережі;

7) обмін – можливість поділитися з іншими учасниками значущими для них матеріалами (фотографіями, документами, посиланнями, презентаціями і т. п.).

 

Вправа 2 «Соціальна мережа для мене це - …»

Мета: обговорити з учасниками заняття діяльність яку вони здійснюють в соціальних мережах, скласти рейтинг найпопулярніших мереж. Формувати в них відповідальне ставлення до різних видів он-лайн діяльності.

Матеріали: ватман, маркер.

Хід проведення

Учасники заняття записують перелік діяльності, яку вони здійснюють перебуваючи в соціальній мережі та час який вони затрачають. Створюють рейтинг найбільш популярних мереж якій вони використовують.

Запитання:

  1.               Чи можете ви сказати, що таке соціальні мережі?
  2.               А чим ви займаєтесь в соціальних мережах?
  3.               Скільки часу на день ви присвячуєте соціальним мережам?
  4.               Чи тягнеться ваша рука до смартфону, коли ви спілкуєтеся у колі друзів?
  5.               Як часто ви заходите в соціальну мережу?
  6.               В яких соціальних мережах ви зареєстровані?
  7.               Чи ви взагалі замислюєтеся над місцем соціальної мережі у своєму житті?

Соціальний педагог

За даними ВВС Future, близько трьох мільярдів людей в усьому світі, тобто орієнтовно 40% населення планети, користуються соціальними мережами, на які щодня витрачають у середньому дві години, публікуючи дописи, обмінюючись фотографіями, реагуючи на пости друзів.

Вчені у різних куточках світу б’ють на сполох, проводячи дослідження, з приводу впливу соціальної мереж на настрій, тривожність, депресивність, комунікабельність, самооцінку користувачів тощо, результати яких, на жаль, не вельми втішні. Вечірній ритуал перегляду стрічки новин у сукупності із блакитним світлом, яке випромінюють наші гаджети, звинувачують у погіршенні якості нашого сну, що тягне по собі низку проблем зі здоров’ям. Але все одно ми продовжуємо сидіти у фейсбуці, інстаграмі, твіттері тощо, волаючи у своїх постах про шкідливість соціальних мереж і смартфонів.

Цікаво, що навіть ті користувачі, які вважають соціальні мережі відвертим марнуванням часу, все одно «на автоматі» перегортають стрічку новин. Ми залежні, і це факт, який необхідно визнати. На думку західних дослідників, найгірше впливає не загальний час, проведений у мережі, а частота заходження до неї.

Хочу  нагадала цитату Альберта Ейнштейна: «Я боюся, що обов’язково настане день,коли технології перевершать просте людське спілкування. І світ отримає покоління ідіотів».

Ми   все частіше спостерігаємо за картинкою, коли на вулиці при  зустрічі  друзі сидять, дивлячись у свої ґаджети, батьки фотографують своїх дітей тільки для кого щоб закинути в мережу, діти не висловлюють свої почуття, а ставлять смайлики, близькі люди стають далекими і живуть в он-лайн.

Соціальні мережі, як і все в цьому світі має свої плюси і мінуси. І коли говорять про  соціальні мережі, все більше намагаються говорити тільки про плюси, і дуже мало говорять про мінуси і проблеми. Всіх значно більше цікавить, як набрати якомога більше “лайкерів”, або про те, як залучити більше трафіку з соціальних мереж, ніж обговорювати можливі труднощі

Про користь і шкоду соціальних мереж сперечаються ще з моменту їх появи. Одні впевнено стверджують, що соціальні мережі вбивають все добре, а продукують тільки негатив. Інші твердо переконані, що соціальні мережі можуть допомогти людині знайти друзів, впоратися з проблемами.

А як вважаєте ви?

 

Вправа 3 «Плюси та мінуси соціальних мереж»

Мета: проаналізувати, обговорити, дослідити  позитивні та негативні впливи соціальних мереж на життєдіяльність он-лайн користувача. Зробити висновок, як послабити негативний і посилити позитивний мереж.

Матеріали: капелюхи.

Хід проведення

Робота у групах

Учасники заняття об’єднуються в команди, кожна з яких отримує свого «капелюха». Колір капелюха вказує на тип завдання: 

Білий капелюх – розкажіть що ви знаєте про соціальні мережі.

Жовтий капелюх – подумайте, чому соціальні мережі є одним із видів небезпек в Інтернеті.

Чорний капелюх – доведіть, що соціальні мережі позитивно впливають на наше он-лайн життя.

Червоний капелюх – подумайте, який емоційний стан може викликати в користувачів соціальні мережі.

Зелений капелюх – подумайте, як потрібно користуватися соціальними мережами, щоб наше життя було радісним

Синій капелюх –підсумуйте, що корисного та нового ми взнали в результаті цього завдання.

Соціальний педагог

Ви є молоді люди які живуть в сучасному інформаційному  суспільстві та є активними користувачами соціальних мереж. Я думаю що у вашому он-лайн житті була не одна цікава історія з якою б ви могли поділитися з нами.

 

Вправа 4 «Смайлик»

Мета: проаналізувати діяльність учасників заняття в соціальних мережах.

Хід проведення

Учасники передають один одному  смайлика та розповідають будь-яку історію пов'язану з використанням  соціальних мереж, що трапилась із ними.

Питання для обговорення

  1.               Цікаво вам було послухати Інтернет-історії своїх однокласників?
  2.               Чи є щось спільне у ваших розповідях?
  3.               Щоб ви порадили своїм однокласникам?
  4.               Як би ви поступили на їхньому місці?

Соціальний педагог

Соціальні мережі сприяють вашій творчості, дозволяють постійно контактувати з друзями, надають багато можливостей – обмінюватися і переглядати відео, фото, слухати музику. І все це в одному місці.

Але як уникнути небезпек і отримати користь і задоволення від відвідування соціальних мереж?

 

Розглянемо персональний профіль у соціальній мережі.

Коли ви реєструєтеся в соціальні мережі то ваша особиста інформація публікується  у вільному доступі. Більшість мереж збирають значно більше даних, чим фактично потрібний для реєстрації.

Користувачеві здається, що він сам вирішує, що про себе розповідати, а що ні ... Але не залишиш же порожніми фотоальбоми. А як не заповнити інтереси?

Так, якщо постаратися, через соціальні мережі можна дізнатися про людину практично все. Відомості про те, коли, з ким і скільки він спілкується, можуть бути важливіше, ніж утримання цих розмов. За допомогою програм, котрі дізнаються людини по фотографії і дозволяють знайти в глобальній мережі всі матеріали, з ним пов'язані, ми можемо дізнатися про людину набагато більше, ніж вона хоче про себе розповідати. Для прикладу скажу, що в США соціальні мережі регулярно використовуються поліцією для пошуку інформації.

Абсолютно все, що ми викладаємо в соціальні мережі, залишається там назавжди. Наші коментарі та відмітки на фотографіях залишаються навіть після видалення облікового запису, а часто навіть і цей самий аккаунт видалити не можна! Пошукові машини також зберігають всю інформацію в кеші при індексації, так що бути впевненим у тому, що всі небажані матеріали видалені, не можна.

І, звичайно ж, становлять небезпеку спроби злому профілів у соціальних мережах. Існує кілька типів зломів, але найпоширенішими є так звані Backstabbing і Speer-Phishing. У першому випадку компрометуюча інформація про людину, наприклад фотографії або відео, викладаються у вільний доступ, що може призвести до тяжких наслідків.

Краще утриматися від додавання деякої інформації: дати народження, адресу, номер мобільного, …

Фотографії і фільми – важлива частина мережевого простору.

Вони розкажуть  про те:

  •                   де ви живете;
  •                   яке майно у вас є;
  •                   з ким проводите час;
  •                   які у вас є дузі;
  •                   де ви відпочиваєте;

Завжди гарно подумайте, перш ніж завантажити свої фотографії чи відео. Вони можуть бути скопійовані, відредаговані і використані де завгодно. Пам’ятайте, коли ви викладаєте щось у мережі, це стає доступним мільйонам людей в світі.

 

Вправа 5 «Моя сторінка в соціальній мережі»

Мета: Навчити учасників заняття створювати безпечні свої інтернет-сторінки в соціальних мережах. Розвинути навички критично оцінювати інформацію яку ми висвітлюємо в Інтернеті.

Хід проведення

Учасникам заняття пропонується  розглянути інтернет-сторінку в соціальні мережі. На якій потрібно визначити лишню інформацію про людину яку не варта опубліковувати в Інтернеті. А також по фотографіям визначити: де ви живете, яке майно є, з ким проводите час, які є дузі, де відпочиває, хобі та захоплення.

 

Соціальний педагог

Інтернет не має кордонів, мережа є глобальною, і проблеми, пов'язані з її використанням, стосуються людей у всьому світі. Люди повинні бути свідомими того, що час ставить перед ними нові виклики.

У кожного свої причини для реєстрації в соціальних мережах: одні намагаються знайти старих знайомих і друзів, інші мріють відновити колишні стосунки, а для когось це просто зручний спосіб підтримувати зв’язок і заводити нові знайомства. Попит на соціальні мережі росте з кожним днем, затягуючи у свої обійми все більше людей самої різної вікової категорії. Не можна в повній мірі оцінити мережеві ресурси як позитивні чи негативні. З одного боку – це дуже спрощує життя сучасної людини, але далеко не кожен розуміє ту ступінь небезпеки, яку несе в собі он-лайн-спілкування.

Найголовніша проблема полягає в тому, що багато людей стають повністю залежними від соціальної мережі, вони вже не можуть уявити своє життя без неї. Постійно взаємодіючи один з одним за допомогою он-лайн-листування, вони забувають про особисте спілкування, у деяких користувачів це доходить до фанатизму, вони починають витрачати свої гроші на платні ресурси, причому іноді абсолютно не усвідомлюючи цього. З часом у людини може розвиватися патологічна необхідність постійного перебування на сайті, від якої він вже не може позбутися самостійно. Така залежність вельми схожа з наркотичною або алкогольною. У віртуальному світі набагато легше висловлювати себе, створювати ідеальний образ, особливе значення має усвідомлення власної захищеності та анонімності, чого немає в реальному світі. Відбувається повна заміна реальних відносин на віртуальні. Великий відсоток користувачів намагається віддалитися з мереж, але після певного часу, вони повертаються туди знову, це говорить про те, що люди усвідомлюють свою пряму залежність, але ніяк не можуть її подолати. Хоча є і ті, хто все-таки зміг відмовитися від постійного перебування в мережі, ведуть досить яскравий образ життя, віддаючи перевагу живому спілкуванню і цілком цим задоволені.

Так що ж приводить людей до добровільної залежності? Психологи давно зіткнулися з такою проблемою в сучасному світі, як «самотність у натовпі»: людина, перебуваючи в колективі, все одно залишається самотнім, проводячи велику частину свого часу наодинці з комп’ютером, і це, звичайно ж, не може не накладати свій відбиток на особливості поведінки особистості. А між тим, людині потрібна не тільки можливість відчувати себе частиною суспільства, але і також дуже важливо виділитися як особистість, чому дуже сприяє знаходження в соціальних мережах. Час, що проводиться людиною за переглядом фотографій і відео з життя знайомих, іноді сильно перевищує час. Найбільше залежності від Інтернет-спілкування схильні люди, які ведуть досить нудний спосіб життя, за допомогою мереж вони підвищують свою самооцінку, намагаючись видати інформацію, представлену на сторінці, за дійсну, деякі настільки вірять в створений ними образ, що починають уникати особистих зустрічей і спілкування, щоб не зруйнувати склалося про себе думку.

Варто зауважити, що спілкування в соціальних мережах – це, скоріше, уявне спілкування, що здається, але воно починає все більше зганяти живе спілкування. І, на жаль, при знайомстві люди частіше стали давати адреси своєї персональної сторінки, ніж номери телефонів, і дуже багатьом набагато простіше запитати просте «Як справи?» За допомогою Інтернету, ніж зателефонувати і поцікавитися особисто.

 

Вправа 6 «Ознаки залежності від соціальної мережі»

Мета: Визначити рівень залежності від соціальної мережі.

Хід проведення

Соціальний педагог зачитує ознаки залежності від соціальної мережі, а кожен з учасників відмічає «+»  чи притаманне йому дане твердження.

  1.               Постійно виникає нав’язлива потреба переглянути свої вхідні повідомлення, навіть знаючи про те, що ніхто не повинен був написати. Вас тягне десятки разів на день переглядати сторінки друзів, в надії, що хоч хтось із них оновив інформацію.А можливо ви взагалі постійно перебуваєте онлайн, навіть на ніч не відключаючи інтернет, щоб не пропустити щось цікаве.
  2.               Кожного разу, заходячи в соціальну мережу, обіцяєте собі, що пробудете там лише пару хвилин, а виявляєте, що пройшло півдня.
  3.               Ви відчуваєте гостре бажання регулярно оновлювати статус на своїй сторінці, обговорювати з друзями кожен свій крок, фотографувати себе скрізь і всюди, і частіше викладати нові знімки. Вам важливо, скільки людей відвідало вашу сторінку протягом дня, і як вони прокоментували ваші оновлення.
  4.               Все спілкування з друзями відбувається в основному через соціальну мережу.
  5.               Гра в різні додатки вас затягує, вам важливо пройти більше рівнів та підвищити рейтинг.
  6.               Ви відчуваєте страшне роздратування, якщо з якої-небудь причини не можете потрапити на свою сторінку в соціальній мережі. Ви стаєте ніби відірваним від зовнішнього світу.

Якщо ви поставили на більшу кількість тверджень «+» все це говорить про те, що ви напевне схильні до затяжної залежності від мережевих ресурсів. Але, навіть якщо ви виявили у себе всі ознаки – не варто впадати у відчай, у вас завжди є час взяти себе в руки, треба лише вчасно зуміти сказати собі «Стоп!».

 

Вправа 7 «Як позбутися залежності від соціальної мережі»

Мета: ознайомити учасників заняття з алгоритмом виходу із залежності від соціальних мереж. Навчитися самоконтролю, критично мислити, об’єктивно оцінювати ситуацію.

Матеріали: ватман «Як позбутися залежності від соціальної мережі», листки з  завданнями.

Хід проведення

Учасників об’єднається у пари та роздають листки з етапами подолання залежності від соціальних мереж. Учасники зачитують твердження коментують свою думку і кріплять на ватман «Як позбутися залежності від соціальної мережі»

Лист1

Встановлюй обмеження. Обмежте свій час перебування в соціальній мережі, встановіть собі тимчасові рамки. Краще витратьте вільний час з користю для себе.

Лист2

Зміни налаштування в телефоні. Щоб не відвертати свою увагу зайвий раз, вимкни функцію сповіщення та всі звукові сигнали. Так у вас буде менше спокуси відвідати свою сторінку в незаплановане час

Лист3

Видали незнайомих людей зі списку друзів. Чим більше друзів у профілі, тим довша стрічка новин, а отже, ти витрачатимеш на її перегляд більше часу. Залиш у списку друзів лише тих, кого добре знаєш.

Лист4

Обери одну соціальну мережу. Визнач, на яку соціальну мережу витрачаєш найбільше часу, залиш її та видали акаунти з усіх інших.

Лист5

Зменшуй кількість опублікованих постів. Насолоджуйся миттю, а не процесом її фотографування й опису.

Лист6

Знайди альтернативи. Склади список того, чим хочеш займатися, і чітко встанови часові межі. Спробуй зіставити їх із часом, витраченим на соціальні мережі. Твоя непродуктивність здивує.

Лист7

Вийди з дому. Намагайтеся частіше зустрічатися з друзями особисто. Запроси їх і весело проведи час у реальному світі.

Лист8

Замість листування. Краще зателефонуй друзям і негайно виріши всі справу.

Лист9

Один день без Інтернету. Виберіть для себе хоча б один день тижня,  в який ви не будите заходити в Інтернет.

Питання для обговорення:

  1.               На вашу думку чи схильні ви до залежності від соціальних мереж?
  2.               Чи є залежність у ваших друзів?
  3.               До чого може призвести цей вид залежності?
  4.               Чи важко позбутися залежності ві соціальних мереж?

 

Соціальний педагог

Зрозумійте, що реально тільки те, що відбувається з вами тут і зараз, а не у віртуальному світі, мережеві ресурси навіть не помітять вашого зникнення, зате ви побачите, наскільки вам вільніше і легше стане без них. Повірте, що ваш вигаданий світ ніколи не замінить вам реального спілкування з людьми . І якщо так вийшло, що у вас немає можливості часто спілкуватися з друзями, заведіть собі домашнього вихованця – і вам буде набагато приємніше проводити час, доглядаючи за ним.

І пам’ятайте одне, не варто приносити в жертву свою реальне життя, адже навколишній світ набагато цікавіше, навчитеся використовувати ресурси соціальних мереж з користю для себе і тільки в міру гострої необхідності.

Поради щодо безпеки від Google

  •                   використовуйте різні паролі для всіх важливих сторінок
  •                   пароль повинен бути довгим і складатися із літер, цифр та інших символів
  •                   паролі потрібні не лише за комп'ютером - їх слід використовувати і для блокування мобільних телефонів
  •                   ніколи не зберігайте особисту інформацію - наприклад, коди банківських карток - в телефоні, електронних повідомленнях, чи листах
  •                   перш, ніж встановлювати програми та додатки з невідомих джерел, ретельно перевіряйте отримані файли

 

Вправа 8 «Життя без соціальних мереж: міф чи реальність?»

Мета: проаналізувати своє життя з соціальною мережею і без неї. Спробувати 1 тиждень пожити без Інтернету, та прокоментувати свої відчуття кожного дня.

Матеріли: стаття «Життя без соціальних мереж: міф чи реальність?»

Хід проведення

Соціальний педагог зачитує статтю «Життя без соціальних мереж: міф чи реальність?» додаток 1. Учасники заняття повинні на 1 тиждень відмовитися від соціальних мереж, та поділитися своїми відчуттями кожного дня.

 

Вправа9 «Правила користування соціальними мережами»

Мета: засвоїти правила користування соціальними мережами. Сприяти популяризації  отриманих знань серед однокласників.

Матеріали: Ватман «Правила користування соціальними мережами», листи з правилами.

Хід проведення

Учасникам заняття роздаються правила користування соціальними мережами, які вони пояснюють і кріплять на ватман.

1. НЕ ПОВІДОМЛЯЙ ПРО СЕБЕ І БАТЬКІВ ПРИВАТНУ ІНФОРМАЦІЮ, НЕ ВИСИЛАЙ НЕЗНАЙОМИМ ЛЮДЯМ ФОТО.

2. НЕ ВІР ВСЬОМУ, ЩО КАЖУТЬ ПРО СЕБЕ ВІРТУАЛЬНІ ЗНАЙОМІ.

3. НЕ ПОГОДЖУЙСЯ НА ЗУСТРІЧ З ВИПАДКОВИМ ЗНАЙОМИМ. АБО РОБИ ЦЕ В ЛЮДЯНИХ МІСЦЯХ І ЗА УЧАСТЮ БАТЬКІВ.

4. ОБМЕЖУЙ СВІЙ ЧАС ПЕРЕБУВАННЯ В СОЦІАЛЬНІЙ МЕРЕЖІ.

5. БАТЬКИ МАЮТЬ ЗНАТИ, ЧИМ ТИ ЗАЙМАЄШСЯ, КОЛИ СИДИШ БІЛЯ КОМП’ЮТЕРУ!

6. НЕ ОБРАЖАЙ ІНШИХ, НЕ ЛАЙСЯ, БУДЬ ЧЕМНИМ.

7. ТРИМАЙ ПАРОЛЬ КОМПЮТЕРА У ТАЄМНИЦІ.

8. ЯКЩО ОПИНЯЄШСЯ В СКЛАДНІЙ СИТУАЦІЇ ПОГОВОРИ З БАТЬКАМИ.

9. ЗАВОДЬ НОВИХ ДРУЗІВ В СОЦІАЛЬНІЙ МЕРЕЖІ.

10. ОБГОВОРЮЙ З ДРУЗЯМИ ЗАГАЛЬНІ ЦІКАВІ ТЕМИ (ФІЛЬМИ, МУЗИКУ, СПОРТ,…)

11. ВИКОРИСТОВУЙ НІК.

 

Вправа 10 «Пакуємо папки»:

Мета: провести рефлексію заняття. Визначити рівень обізнаності дітей з даної тематики, та зацікавленість цією проблемою.

Матеріали:

  •                   Ватман «Робочий стіл»,
  •                   Стікери.

Хід проведення

Наше заняття дійшов логічного завершення. Подумайте, друзі, щоб ви взяли із собою з нашого заняття, які знання вам стануть у пригоді при наступному Інтернет-сеансі?

  •                   Якщо учасник отримав нові та корисні знання, які стануть йому корисні у житті – стікер « відправляють»  у свою Папка;
  •                   якщо учасник не отримав ніякої цінної для себе інформації або йому було нецікаво - стікер « відправляють»  у свою Корзину;
  •                   якщо отримані нові знання потрібно повторити для кращого засвоєння - стікер « відправляють»  у Програму.

Соціальний педагог

Зрозуміло, що остаточні висновки в багатьох питаннях робити ще зарано. Проте можна сказати, що соціальні мережі здійснюють на людей дуже різний вплив, залежно від багатьох умов, і насамперед їхніх рис особистості.

Як й у випадку з їжею, азартними іграми та багатьма іншими спокусами сучасності, надмірне використання соцмереж може бути для деяких людей небажаним.

Але, з іншого боку, було би помилково стверджувати, що вони є безперечним злом, адже мережі приносять чимало переваг.

 


 

Додаток 1

Стаття «Життя без соціальних мереж: міф чи реальність?»

Режим доступу (http://meridian.kpnu.edu.ua/2017/10/10/zhyttya-bez-sotsialnyh-merezh-mif-chy-realnist/ ) Публікація від Оксана Фаріон 10 жовтня 2017.

 

 

 

 

 

 

Напевно? кожен із нас хоч раз собі говорив «Чому в мене не вистачає часу? Чому доба не триває хоча б 30 годин?» І тоді ми звинувачуємо у всьому соціальні мережі. Чи справедливо це? Чи реально не потонути в океані віртуальності? Ми вирішили перевірити на собі.

День 1 «Я тримаюся!»

Прокинувшись зранку, протягаю руки до телефону, але все ж таки вирішую його не чіпати. Весь день була ніби супергероєм, адже не сиділа ні хвилини в соціальних мережах. Як не дивно, але без соціальних мереж немає що робити в телефоні. Ввечері я так швидко підготувалася до занять, що здивувалася навіть. Почала помічати за собою “дивні симптоми” – в новому відкритому табі Google Chrome я постійно набирала “на автоматі” facebook.com.

У телефоні те ж саме, тому я завчасно вийшла із соціальних мереж, щоб не зірватися.

День 2 « Де моя доза віртуального спілкування?»

Сьогодні в мене потрохи почали здавати нерви. Таке відчуття, ніби чогось не вистачає. Почала перевіряти email щодо надходження нових листів. Навкруги помічаю людей, які постійно з кимось переписуються. До речі, на другий день експерименту переконалася, що живе спілкування в 1000 разів є краще. Зовсім не сумую за інстаграмом, а ось без мережі фейсбук дуже важко.

День 3 « Я не зникла!»

До мене телефонують знайомі й запитують, куди я зникла. На жаль, суспільна думка сьогодення є надто типовою: «Якщо тебе немає в соціальних мережах тривалий час, значить, щось неодмінно сталось». Доводиться всім пояснювати, що і як. Є й мінус – це коли в тебе немає соціальних мереж, коли немає чим зайнятися і ти їсиш цукерки. Це, напевно, компенсування радості, якої тобі бракує (дівчата будьте уважні з такими експериментами).

День 4 “Ще один день!”

Гасло сьогоднішнього дня: «Хто шукає, той завжди знайде!». Запам’ятайте, що відмовки на зразок «ай, тебе ж не було в онлайн», «я тебе не знашов/ла», – то все дурниці. На четвертий день, здавалося повинен бути самий пік (нерви, роздратування), проте як приємно, коли навіть попри онлайн тебе хочуть знайти (чесно кажучи після такого хочеться частіше проводити такі експерименти).

Але цього дня зіткнулася і з мінусами експерименту. Коли тобі повинні «скинути» інформацію (план практичного, результати змагань та інше) в тебе безвихідь, адже ти не знаєш, що тобі вже, може, надіслали ці матеріали, а ти просто не можеш ними скористатися.

Ще один день!

День 5 «А варто?»

Коли я розплющила очі зранку, в мене в голові «крутилася» одна думка – завтра вже можна зайти в соціальні мережі. Проте за ці п’ять днів я зрозуміла, що соціальні мережі – це не спосіб спілкування як ми всі говоримо. Так, безперечно ми спілкуємося з друзями, заводимо нові знайомства, але так можна й усе життя прожити у віртуальному світі.

Кожен із нас потребує спілкування. Воно позбавляє нас від депресії, від можливої самотності. Нас лякає порожня поштова скринька? Невже нам нема чим зайнятися, як тільки постійно стежити за нововведеннями у Twitter, Facebook, Tumblr, Instagram та інші соцмережі? Чесно дайте собі відповідь, це лише ваше рішення!


Використана література.

  1.               #ЦЕНТР КРАЩОГО ІНТЕРНЕТУ https://betterinternetcentre.org
  2.               «Довідник з академічної доброчесності для школярів»  / уклад. М. В. Григор’єва, О. І. Крикова, С. Г. Пєвко; за загал. Ред. О. О. Гужви – Х. : ХНУ ім.. В. Н. Каразіна, 2016.  – 64 с.
  3.               7 відеороликів з Державної бібліотеки України для юнацтва Розкажіть дітям про безпеку в Інтернеті https://www.youtube.com/watch?v=kfAIXHzKurI&index=1&list=PLE1AB899EAA95904D
  4.               Авторське право для бібліотекарів: підручник / [пер. з англ. О. Васильєва]. http://www.informatio-consortium.net/CRL-2015.
  5.               Безпечне користування сучасними інформаційно-комунікативними технологіями / О. Удалова, О. Швед, О. Кузнєцова [та ін.]. – К.: Україна, 2010. – 72 с.
  6.               Веб-сайт «On-ляндія – безпечна веб-країна» режим доступу : https://disted.edu.vn.ua/media/bp/html/etusivu.htm 
  7.               Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі: навчально-методичний посібник / А. Кочарян, Н. Гущина. – К., 2011. – 100 с.
  8.               Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі: посібник для батьків / І. Литовченко, С. Максименко, С Болтівець [та ін.]. – К.: ТОВ “Видавничий будинок «Аванпост-Прим»”, 2010. – 48 с.
  9.               Кара-Мурза С.Г. Маніпуляція розумом. Киев, 2000.
  10.          Каталог наукових публікацій з питань формування безпечної поведнінки дітей в Інтернеті. Українською мовою. https://independent.academia.edu/OlenaChernykh.
  11.          Курс «Інформаційна безпека у цифровому світі» на дистанційній платформі громадянської освіти від Відкритого Університету Майдану (ВУМ). https://vumonline.ua/course/information-security/.
  12.          Курс «Інформаційні війни» на платформі масових відкритих он-лайн курсів (МВОК) «Prometheus». https://edx.prometheus.org.ua/courses/KNU/102/2015_T2/about
  13.          Курс «Критичне мислення для освітян» на платформі масових відкритих он-лайн курсів (МВОК) «Prometheus». https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:CZ+CTFT101+2017_T3/about.
  14.          Курс «Основи інформаційної безпеки» на платформі масових відкритих он-лайн курсів (МВОК) «Prometheus». https://edx.prometheus.org.ua/courses/KPI/IS101/2014_T1/about
  15.          Медіакультура особистості: соціально-психологічний підхід: Навчальний посібник/За ред. Л.А. Найдьонової, О.Т. Баришпольця. - К.: Міленіум, 2010, с. 13-66.
  16.          Медіакультура та медіаосвіта учнів ЗОШ: візуальна медіакультура: с. 97-102; с.110-121. Павлюк Л. Знак, символ, міф у масовій комунікації. Львів, 2006.
  17.          Методичні рекомендації «Безпечне користування сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями»    Загальна редакція: К.Б. Левченко, д-р юрид. наук, професор, О.А. Удалова, канд. пед. наук, Л.Г. Ковальчук     http://lib.selyam.net/tw_files2/urls_102/116/d-115783/7z-docs/1.pdf
  18.          Мультимедійний навчальний дистанційний курс безпечного користування ресурсами мережі Інтернет -https://onlinesafety.info/
  19.          Небезпечні квести для дітей: профілактика залучення / Методичні рекомендації. – К.: ТОВ «Агентство «Україна», 2017. – 76 с.
  20.          Освіта в сфері прав людини в Інтернеті : метод. посіб. / Мурашкевич О. А., Черних О. О. ; Спіл. програма Європ.
  21.          Пам’ятка для батьків «Діти. Інтернет. Мобільний зв’язок», розроблена Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі.
  22.          Портал «Про Інтернет», режим доступу: http://www.prointernet.in.ua/
  23.          Посібник «Що потрібно знати про плагіат: посібник з академічної етики та грамотності для «чайників». Українською мовою. http://library.kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/biblio/PDF/books_ac-gr.pdf 
  24.          Посібник з прав людини для Інтернет-користувачів та пояснювальний Меморандум (Рекомендація CM/Rec(2014)6 Комітету міністрів Ради Європи державам-членам щодо посібника з прав людини для Інтернет-користувачів та пояснювальний меморандум). К.: ТОВ “Інжиніринг”, 2014. https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=09000016802e3e96  
  25.          Права людини та Інтернет https://www.youtube.com/channel/UCeuQLmBXJMdjLl5lUEUQDlA
  26.          Проект «Права людини та Інтернет http://hr-online.org.ua/ua/.
  27.          Сайт кіберполіції України. https://www.cybercrime.gov.ua/index.php
  28.          Союзу та Ради Європи "Зміцнення інформ. суспільства в Україні". - Київ : ВАІТЕ, 2015. - 70 с.)
  29.          Тренінгові вправи з безпечної поведінки в Інтернеті для дітей та молоді.. http://startuem.lg.ua/?p=1427.
  30.          Українська версія навчального посібника для батьків: «Клан Клік-Клац. Виховання дітей у цифрову еру». https://edpro.com.ua/blog/informacijna-bezpeka. 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Романів Інна
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
1201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку