Інформативна бесіда "Профілактика насилля в закладі освіти"

Про матеріал
Протидія насильству і жорстокому поводженню з дітьми в умовах воєнного стану потребує об’єднання зусиль суб’єктів реагування та кожної свідомої особистості. Сьогодні кожен з нас має докласти зусиль для забезпечення найкращих інтересів дитини та захисту від усіх видів насильства у сім'ї, закладах освіти, осередках дозвілля.
Перегляд файлу

«Проблеми починають вирішуватися тільки тоді, коли ми перестаємо мовчати й починаємо обговорювати їх разом»

 К. Д. Ушинський

      Російський напад на Україну створив безпосередню та зростаючу загрозу життю й добробуту 7,5 млн. українських дітей.

     Унаслідок військових дій 3 млн. дітей в Україні та понад 2,2 млн. дітей у країнах, котрі приймають біженців із неї, потребують невідкладної гуманітарної допомоги. Внутрішнє й зовнішнє (за межі України) переміщення торкнулося кожних двох дітей із трьох.

Війна впливає на психічне здоров’я кожного громадянина України.

    Створити сприятливі умови для розвитку, навчання і виховання – головне завдання для закладу освіти. Від того в якій атмосфері перебувають діти, залежить їх настрій, здоров’я й бажання вчитися.

    Протидія насильству і жорстокому поводженню з дітьми в умовах воєнного стану потребує об’єднання зусиль суб’єктів реагування та кожної свідомої особистості. Сьогодні кожен з нас має докласти зусиль для забезпечення найкращих інтересів дитини та захисту від усіх видів насильства у сім'ї, закладах освіти, осередках дозвілля. Говорити про сексуальну експлуатацію та сексуальне насильство над дітьми до недавніх пір було не прийнято. Але сучасні виклики нагально потребують злагодженого реагування всієї системи органів ювенальної юстиції та громадянського суспільства на всі випадки насильства щодо дитини з метою притягнення кривдників до відповідальності та розбудови середовища довіри для неповнолітніх у такій чутливій сфері. Усі мають рівний доступ до безоплатної правової допомоги, необхідної для забезпечення захисту їхніх прав, а також права звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, засобів масової інформації та їх посадових осіб із зауваженнями та пропозиціями стосовно їхньої діяльності, заявами та клопотаннями щодо реалізації своїх прав  і законних інтересів та скаргами про їх порушення.

   Відповідно до Закону України «Про освіту», Концепції Нової української школи виховання є невід’ємною складовою освітнього процесу, є наскрізним процесом, охоплює усі сфери шкільного життя і має ґрунтуватися на цінностях.

   Згідно з Законом України “Про охорону дитинства” кожній дитині гарантується право на свободу, особисту недоторканність та захист гідності. Дисципліна і порядок у сім’ї, навчальних та інших дитячих закладах мають забезпечуватися на принципах, що ґрунтуються на взаємоповазі, справедливості і виключають приниження честі та гідності дитини.

     Домашнє насильство є одним із тих явищ, яке у період війни, на жаль не зникло, загострилося та трансформувалося у проявах, нерідко залишаючись невидимим.

   Особлива роль в організації виховної діяльності в закладі освіти  належить класним керівникам. Діяльність класного керівника регламентується «Положенням про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти», затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 6 вересня 2000 року № 434, затвердженим в Міністерстві юстиції України 26 вересня 2000 року за №659/4880 ( зі змінами).

          З метою стимулювання особистісного розвитку дитини, його саморозкриття, допомоги набути певні знання, уміння, навички, мною запроваджено виховну роботу. В ході якої я використовую ігри та ситуації, що дають змогу проявити турботу по відношенню до оточуючих, навчити дітей звертатися за допомогою у складних життєвих ситуаціях. Впроваджую такі методи, як проведення акції милосердя, де учні класу збирають кошти для потреб ЗСУ, малюють малюнки, пишуть листівки, приймають участь в різноманітних акціях. Звичайно, хотілося б звернути увагу всіх учнів і дорослих на те, щоб бути більш добрими, чуйними й уважними один до одного не тільки під час таких акцій, але щодня, щохвилини.

 

    Неабияку роль відіграє робота з батьками: проведено анкетування щодо попередження насилля в сім’ї, перегляд відеоролика «Педагогіка життя» з наступним обговоренням, тематичні консультації по запобіганню девіантної поведінки та насилля, заочний лекторій «Батькам про права дітей». 

   Для здобувачів освіти 5 класу закладу організовано години спілкування з елементами тренінгу «Світ без насильства».

Мета: навчити дітей, як передбачати ситуації, що загрожують насиллям, як уникнути їх, як діяти у разі загрози насилля.

Результат тренінгу: обізнаність учнів у поняттях «насильство» і «покарання», вміння розрізняти їх; зробити для себе певні висновки стосовно скоєння насильства над однолітками, стати більш чуйними, добрими, співчутливими одне до одного.

В груповій роботі під час проведення тренінгу діти стають згуртованішими, відповідальнішими, допомагаючи один одному в роботі.

    У роботі класному керівнику допомагає практичний психолог, соціальний педагог та частими гостями на годинах спілкування є молодіжні центри.

    ВИСНОВКИ

Насильство – це застосування силових методів або психологічного тиску за допомогою погроз, свідомо спрямованих на слабких або тих, хто не може чинити опір, тобто будь-яке застосування сили щодо беззахисних. У контексті викладеної проблеми надзвичайно актуальною є соціально-правовий захист дитини від насильства і жорстокого поводження в сім’ї.

Для нормального розвитку дітям потрібна атмосфера піклування й уваги, в якій однаковою мірою задовольняються дві потреби: контролю і прив’язаності та детермінанти здорових стосунків між батьками і дитиною, а також детермінанти сімейних ролей, засновані на цих двох головних потребах.

Проблема насильства над дітьми залишається актуальною для України, незважаючи на те що на законодавчому рівні будь-які прояви насильства щодо дитини, зокрема фізичне покарання, заборонені. Держава визначає, що насильство над дітьми трапляється в різних сферах життя – вдома, при контакті з представниками правоохоронних органів, в закладах освіти.

    Проводячи виховну роботу, можна виявити дітей, які відчули на собі насильство різного характеру. Але для того, щоб мати змогу допомогти їм, потрібно впроваджувати у свою роботу заходи (тренінги, корекційно-розвивальні ігри), під час яких діти розкривають власні проблеми, почуття, потреби; учити їх звертатися за допомогою в складних для них ситуаціях.

 

Щоб запобігти знущанню над дітьми, слід:

  • регулярно проводити бесіди, виховні заходи, тренінги щодо виховання в учнів почуття доброти, милосердя, поваги один до одного;
  • доносити до відома учнів закони України про попередження насильства над дітьми та про відповідальність за скоєний злочин або насильство;
  • класним керівникам спланувати заходи щодо просвіти батьків та дітей з питань порушення прав та гідності дітей, жорстокого поводження в сім`ях;
  • ознайомити дітей з переліком та назвами державних і недержавних установ, до яких вони могли б звертатися для захисту і отримання допомоги.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Етика, 5 клас, Виховна робота
Додано
18 березня
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку