Добірка цікавих вправ , які можна використовувати на уроках інформатики. Ці вправи допоможуть учителю зацікавити учнів своїм предметом, покращити увагу на уроці та створити легкість і творчість при вивченні нових тем.
1
Відділ освіти
Глухівської районної державної адміністрації
Методичний кабінет
Вправи для розминки з інформатики
2клас
Самодєлова Віра Іванівна,
вчитель початкових класів
Есманьської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів
22 25 28 31 34
21 24 27 30 33
23 24 25 26 27
Буратіно – Карабас Барабас
Лисичка – Колобок
Колобок – Лисичка
Змій – Котигорошко
Котигорошко –Лисиця
Карабас Барабас – Буратіно
(Кількість квартир на кожному поверсі будинку написано на даху (трикутнику), кількість заселених квартир у клітинах. У вільні клітинки впишіть числа, що позначають кількість ще не заселених квартир)
10 |
|
|
18 |
19 |
|
|
11 |
22 |
|
22 |
|
(Виконайте обчислення прикладів. Відповіді є номерами відповідних букв алфавіту, що утворюють те слово, яке треба розшифрувати)
7 4 =
10 + 8 =
13 10 =
0 + 4 =
Постав замість крапок числа, яких не вистачає, щоб після обчислення арифметичного виразу нумерація вагонів була правильною. Поїзд рухається справа наліво, нумерація з «голови» поїзда.)
(Правильна відповідь: 11 10=1, 12 10=2, 15 10 2=3, 13+1 10=4)
принтер системний блок модем сканер принтер
Екран, на якому відображається інформація, з якою працює комп’ютер, це … (монітор).
Пристрій, в якому знаходиться пам'ять, процесор, пристрої для роботи з дисками, це … (системний блок).
Пристрій для друкування текстів і малюнків, називається … (принтер).
Пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп’ютер те, що зображено на фотографії, називається … (сканер).
Пристрій, який використовують для того, щоб передавати інформацію між комп’ютерами, які знаходяться в різних місцях, називається … (модем).
а) Закресліть усі букви «К»і прочитайте написане.
БУКДЬТЕ КЗАКВЖДКИ КЗДОКРОКВІ!
б) Закресліть всі літери «У» і прочитайте написане.
ДОУВОДУЬ УСПРАУВИ УДО УКІНУНУЦЯ!
в) Закресліть всі букви «С»і прочитайте написане.
БСУДЬС СУСВАЖСНИМС ДСО СБАТЬСКІВС!
г) Закресли всі букви «В» і прочитай написане.
ВБЕРЕВЖИ ВРІДВНУ ВПРИВРОДУВ!
4, 6, 10, 5, 12, 8;
1, 3, 5, 7, 9, 10;
11, 15, 19, 13, 4, 17
(Знайди 6 відмінностей між цими малюнками)
«Чи зустрілися друзі?»
Чебурашка домовився з Геною зустрітися в 4 вагоні поїзда. Гена сів у 4 вагон від голови поїзда, а Чебурашка – від хвоста. Чи зустрілися вони? (ні)
Заповніть усі клітинки квадрата числами від 1 до 4 так, щоб сума чисел в усіх рядках і стовпчиках була одна й та сама і дорівнювала 10.
1 |
2 |
3 |
4 |
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
Відповідь: (2,1,4,3; 3,4,1,2; 4,3,2,1)
Дідуся звуть Григорій Васильович, його онука –Андрій Віталійович. Як звуть батька онука? (Віталій Григорович)
2; 8; 15; 5; 9 (15, бо воно двоцифрове)
12; 13; 14; 19; 16 (19,треба замінити на 15)
Одна білочка назбирала 9 сироїжок та 6 підберезників і поділилася з другою – дала їй 8 грибів. Яке найменше число сироїжок могла одержати друга білочка? (Найменше число сироїжок друга білочка одержить, якщо перша віддасть їй усі зібрані підберезники. Отже, це буде 2 сироїжки, 8-6=2)
Любить Пензлик мій на свята
Собі чубчик фарбувати.
Він у райдугу пірнає.
Кожний колір називає:
«Це червоний, жар неначе,
Це оранжевий, гарячий.
Жовтий –як пшениця в полі.
Мов трава – зелений колір.
Голубий – як у краплині.
А наступний колір – синій.
Синій колір, ніби річка.
Фіолетовий – як нічка».
Скільки кольорів назвав Пензлик?
Назви якомога більше предметів кожного кольору веселки
*Андрійко старший за Сергійка, Сергійко молодший за Сашка, Сашко молодший за Дениска, а Дениско старший за Андрійка.
а) Андрійко молодший за Сергійка;
б) Андрійко та Сашко – ровесники;
в) Андрійко старший за Дениска.
*По дорозі до школи Галинка заходить за Марійкою, а потім вони заходять за Катрусею і разом ідуть до школи.
а) Найдальше до школи живе Марійка ;
б) Найближче до школи живе Галинка;
в) Найближче до школи живе Катруся.
Галинка виростила 10 троянд та 8 тюльпанів. 15 квіток вона зрізала, щоб подарувати мамі на День народження. Яка найбільша кількість тюльпанів могла залишитися на клумбі?(3 тюльпани)
(Замість зірочок поставити знаки «+»та «-», щоб після виконання дістати число, яке показує кількість діток у мами - кенгуру)
1*2*3*4*5*6*7*8*9
(Відповідь: 1+2+3+4+5-6-7+8-9=1)
Летіли горобці і сіли на пеньку. Якби сіли по одному, то залишися б без місця 1 горобець, а якби сіли по два, то вільним був би пеньок. Скільки було горобців і скільки пеньків? (горобців -4, а пеньків -3)
? ?
- Скільки пар листочків намальовано?
- Яких пар більше жовтих чи зелених?
Які предмети в класі схожі на них за формою?
а). Кому за ким стати, щоб ріпку витягти?
Внучка Баба Дід Мишка Варварка Жучка
б). Хто першим зустрівся з Колобком?
Ведмідь Заєць Лисиця Вовк
в). Хто за ким ліз у рукавичку?
Кабан Вовк Мишка Зайчик Лисичка Ведмідь
Візьми перші літери назв тварин у послідовності,
яку вказує стрілка і відгадай зашифроване слово.
(Зоопарк)
Утворіть слова із літер слова
1 варіант 2 варіант
СТРУМОЧОК РОМАШКА
*«ДОУВОУДЬ УСПРАУВИ УДО УКІУНУЦЯ!»
(закресли всі букви У)
* «АЗРОАБАИВ ДАІАЛАО, АГУАЛЯАЙ АСАМАІАЛО!»
(закресли всі букви А)
* «ОБОІЛЬОШОЕ ОДІОЛОА – ОМОЕОНШОЕ ОСОЛОІОВ!»
(закресли всі букви О)
* Фари, колеса, руль, крило, має …(автомобіль).
* Корінь, стебло, листя, квіти, має … (рослина).
* З принтера, монітора, системного блоку, клавіатури – складається … (комп’ютер).
* Червоний, жовтогарячий, жовтий, зелений, голубий, синій, фіолетовий кольори, має … (веселка)
* З тата, мами, доньки, сина – складається … (сім’я)
а) Тротуаром треба йти … стороною. (правою)
б) Яка «тварина» допоможе Незнайкові перейти дорогу? (зебра)
в) Скільки груп дорожніх знаків треба пам’ятати Незнайкові? (5)
г) Круглі знаки в червоних колах вказують на … (заборону)
ґ) Наказові знаки, вказують на те, як саме треба вчинити і вони … кольору (синього).
д) Сині «інформативно-вказівні» знаки мають … форму (квадратну).
Г |
• |
• |
• |
|
Г |
|
|
|
|
Р |
• |
• |
|
|
Г |
• |
• |
|
|
До нас приїхав цирк, такий цікавий,
В нім цілий день вистави,
Танцюють в цирку циркачі –
Гірські цапи-бородачі.
Скільки слів із звуком [ц’]?
Малина – лина + туман – ман + сяє – є = … (матуся)
Робота – бота + диня – я +а = … (родина)
Батьківщина – івщина +о = … (батько)
(Скільки слів розпочинається глухими приголосними звуками).
Пекар собі у пекарні
Пік перепічки прегарні.
І пшеничні пампушки,
І препишні пиріжки.
Пригощайтеся, будь ласка,
Мої любі, другокласники. (11)
- Часто ви звертаєтесь до дорослих із різними запитаннями. Запитайте, використовуючи слова:
Що …?
Як …?
Чому …?
Коли …?
«Хто швидше?»
(Клас поділяється на дві команди.
(На дошці чарівне дерево з незвичайним листям кожен листочок – слово з пропущеним Е чи И).
20, 17, 14, 5, 11, 8, 2;
1, 6, 16, 11, 21, 26;
19, 17, 15, 11, 13, 9.
Спостерігаючи за світлофором біля свого будинку, Миколка здеякий час нарахував, що червоне світло спалахувало 20 раз. Скільки за цей час засвічувалося червоне і скільки жовте світло?
(Оскільки зелене світло спалахувало по одному розу, то воно засвічувалося 19 раз, а жовте спалахувало по два рази, між кожними послідовними спалахами червоного, то воно засвічувалося у два рази більше, тобто 38 раз)
РЕБУСИ
(Вірус)
(Диск)
(Байт)
(Інформатика)
(Наушники)
(Папка)
(Процесор)
(Програма
)