Інтегрований урок з читання, малювання, інформатики "Осінь"

Про матеріал

Дані уроки цікаві тим, що для учнів використано зміни різних видів діяльностей: робота за комп'ютером, малювання в альбомах, робота в зошитах та з підручником. Супроводжується урок цікавою, стилізованою під урок презентацією.

Перегляд файлу

Тема:   Розповідь за сюжетним малюнком, змістом вірша А. Житкевича «Осінь». Осінні явища в житті рослин, кольори . Виділення обраного тексту в середовищах для читання.

 Мета:

  • закріплювати вміння вимовляти і писати слова з дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу, вчити спостерігати за зміни восени, сформувати навики виділення тексту в середовищі для читання «блокнот» ;
  • розвивати зв’язне мовлення, увагу,мислення спостережливість, моторику рук ;
  • виховувати естетичні смаки, уміння бачити красу навколишнього світу.

1.Організація класу

Учитель:

Діти, сідайте, будь ласка, рівненько

І слухайте учителів та друзів уважненько,

На питання вчасно відповідайте,

Цікаві розумні відповіді давайте,

Власні неповторні розповіді складайте.

Вправа «Кут»

Діти подивіться по різних кутках у нас знаходяться малюнки з різними настроями природи виберіть і станьте у той кут який підходить вашому настрою зараз, а в кінці уроку побачимо чи змінився він.

  • Сонце- радісний
  • Озеро-спокійний врівноважений
  • Дощ- сумний
  • Туман- замріяний

ІІ Актуалізація опорних знань

1 хвилинка каліграфії

Сідаємо за порти приступаємо до роботи. Проведемо хвилинку каліграфії напишемо велику і маленьку букву Оо ос о лов інь, яке слово можемо скласти осінь, а тепер це слово уведемо в речення.  Молодці, справились переходимо до зорового диктанту.

2 зоровий диктант

Після дощу пахло вологістю.

Кожне село має свою історію.

Проворна синичка клює зерно.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Діти, щоб дізнатися про що ми будемо сьогодні говорить, над чим працювати  відгадайте загадку.

Загадка

У садах, гаях блукає,

Жовті шати одягає,

Золотисту стелить постіль –

Жде сестрицю білу в гості.

Хто вона?

Про кого ця загадка? 

Чому ви так думаєте, що це осінь?

Які дії виконує осінь у загадці?

А ще якими словами можна сказати про осінь?

 Робота над темою уроку.

- Так про що ми будемо говорити на уроці?

Дійсно, діти, сьогодні ми поговоримо про різну осінь. Будемо на уроці підбирати влучні красиві вислови про цю чудову пору року,складати розповідь, виразно й гарно читати, бути уважними, допомагати один одному, правильно й красиво висловлювати свої думки, творчо працювати, здобувати нові знання.

Люди  здавна  милувалися  красою  осені  і намагалися  передати почуття словом, за допомогою мелодії, у творах живопису. Отже,збагнути,  відчути  красу нам  допоможуть  на  уроці  поети, художники,  а  також  власні спостереження

Я впевнена, що сьогодні ви виконаєте всі завдання

 Ребуси

 Вивчення нового матеріалу

Познайомтесь , як про чудову пору року осінь говорить автор вірша Анатолій Житкевич

А познайомимось ми з віршем поглянувши на монітор комп’ютера . Для цього повторимо правила Т.Б.

Робота за п.к

Тепер повернемось за парти і звернемось до підручника.

Робота з підручником

Розгляньте малюнок ,що на ньому зображено? Чи відповідає зміст вірша змісту малюнка?

Фізкультхвилинка

А ось послухайте розповідь про осінь. Давайте дамо відповіді на запитання і складемо й запишемо речення про осінь  в зошит  за малюнком, використовуючи слова з довідки, та вірша .

Запис в зошити.

 

2 урок

Давайте послухаємо осінь. Вона шелестить рудим листям, перебирає жолудями, шишками, каштанами; дмухає вітерцем, бризкає водою. Для мене це вірна прикмета – час вирушати далі! Вона і вас запрошує.

          Яка зараз пора року панує в природі?

  • Які місяці осені вам відомі?
  • Які періоди осені знаєте ,Чому їх так називають?

Рання осінь ледве торкає пензликом листочки, розбризкує краплі золота на дерева, пишається багатством барв квітів, що милують око, скликає птахів на наради.

  1. Презентація учениці

Плине час – і вже всі дерева горять на сонці золотим та багряним вбранням. Цей період називають золота осінь. Перші пташині зграї покидають рідний край.

  1. Презентація учениці

  Пізня осінь зриває листочки з дерев без жалю, напускає тумани, закликає дощі. Сумними голосами птахів наповнений простір о цій порі.

     За народною легендою, осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Сонце заповідало їй:»Забирай все моє золото. Будь щедрою, і люди полюблять тебе». І осінь виконує наказ батька. І кожного року приносить нам щедрі дари і чарує своєю золотою красою.

Давайте пригадаємо чи змінилася природа з приходом осені? Які саме зміни відбулися пропоную послухати , ваше завдання запам’ятати ці зміни.

Які ж осінні зміни запам’ятали ?

У живій природі з настанням осені відбуваються помітні зміни. Рослини змінюють зелене забарвлення. Спочатку починає жовкнути листя на березі. З кожним днем все більше й більше стає жовтого листя на деревах і кущах. У вишні і горобини листя стає червоним , а в дуба – бронзовим.

 Давайте пограємо гру відгадай з якого дерева лист.

 Міркування на тему, про що «думає» листочок, коли повільно падає додолу?

(Міркування дітей)

Тихо шепоче листя…

Задумливо марить воно літом.

А художниця-осінь уночі розфарбовує його яскравими теплими фарбами. Художники захоплюються красою осені і відтворюють її за допомогою фарб. Давайте звернемося до підручника обр. Мистецтва. Розгляньте  твори і скажіть, які кольори переважають на картинах? Чому?

Сьогодні ми згадаємо все, що знаємо про колір, які найголовніші  кольори, які неможливо отримати шляхом змішування інших кольорів. Назвіть ці кольори. Так, це жовтий, синій та червоний кольори. А як вони разом називаються? Правильно, основні .Пригадаймо, які кольори ми отримаємо, якщо змішаємо основні. Якщо червоний колір з жовтим подружиться, який колір ми отримаємо? Правильно, жовтогарячий (оранжевий, помаранчевий). А якщо ми спробуємо змішати жовтий та синій колір? Правильно, ми отримаємо зелений колір. А який колір у нас вийде, якщо на палітрі змішаємо червоний та синій кольори? Так, ми отримаємо фіолетовий колір. А як ми можемо назвати жовтогарячий, зелений та фіолетовий кольори разом? Це які кольори? Правильно, похідні або складені кольори (ми складали два кольори та отримували третій). Які ви молодці! Скільки ви вже знаєте про кольори! Але ж це не всі знання, які у нас є. Пригадаймо, які відчуття можуть викликати у нас кольори.Які відчуття виникають у вас, коли ви дивитеся на роботу Ігоря Емануїловича Грабаря «Іній»? Відчуття холоду? Які кольори він використав для того, щоб передати зимовий холод? Правильно, білий, синій, блакитний, фіолетовий. І ці кольори ми називаємо холодними .А ось зовсім інша робота Йосипа Йосиповича Бокшая «Село Ясиня». Коли ми дивимось на цю роботу, які відчуття вона у нас викликає? Так, відчуття тепла. Це тому, що Йосип Бокшай використав для своєї роботи переважно теплі кольори. Пригадаймо, які кольори ми визначаємо як теплі .А які кольори переважають восени — холодні чи теплі? Правильно, теплі.

Щоб закріпити свої знання про кольори пропоную сісти за комп’ютери і скласти палітру з кольорів. Перед роботою згадаємо Т.Б. погравшись у гру якщо ви згодні руки піднімаємо, якщо ні залишаємо на місці.

В клас комп’ютерний спітнілі

Ми вриваємось щосили…

За комп’ютер швидко сіли,

Хоч нам це заборонили…

Витирай завжди взуття-

Не потрібне нам сміття…

А щоб сісти нам за парти –

Дочекаймося команди…

Монітори ти торкайся

І подовше в ігри грайся…

А клавіатуру знай –

Обережно натискай…

За комп’ютером малята,

Нам не варто пустувати!

Що ж давайте домалюємо наш  осінній пейзаж теплими кольорами.

Робота над малюнком в альбомах.

Подивіться на листочки . Подекуди вони  червонувато-жовті, а подекуди, як пам’ять про літо, збереглися ділянки зеленуватого кольору

Самостійна робота

 Підсумок уроку.

  • Якій порі року було присвячено урок?
  • Які види робіт виконували на уроці?
  • Чому осінь називають мальовничою?
  • А чому  щедрою?

- Ми сьогодні говорили про осінь, слухали поезію, милувалися осінніми пейзажами. Ви прагнули передати свої міркування, свої враження. Хотілося б, щоб ви були завжди уважні до природи, розповідали про свої спостереження, намагалися передати у словах власні почуття.

Перегляд мультфільму

Збіг урок наш, як коротка мить.

Дуже швидко час біжить.

Ще попереду у нас багато кроків,

І цікавих, і важливих років.

- А тепер станьте в кут який відповідає вашому настрою .

 

 

 

docx
Додано
21 березня 2018
Переглядів
1202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку